Τι να προσέξουμε όταν οδηγούμε στο χιόνι

Η κακοκαιρία “Φίλιππος” ήρθε και εμείς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι πριν βγούμε στους δρόμους.

Τι να προσέξουμε όταν οδηγούμε στο χιόνι

Η κακοκαιρία “Φίλιππος” ήρθε και εμείς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι πριν βγούμε στους δρόμους.

Έντονα καιρικά φαινόμενα αναμένονται τις επόμενες ημέρες στην Ελλάδα και σύμφωνα με την ΕΜΥ η κακοκαιρία “Φίλιππος” θα φέρει χιονοπτώσεις. Τι πρέπει να προσέξουμε όμως όταν οδηγούμε πάνω σε χιονισμένο ή παγωμένο οδόστρωμα; Υπάρχουν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για αυξημένη οδική ασφάλεια.

Καταρχάς, σε περίπτωση χιονόπτωσης ή όταν οι δρόμοι είναι χιονισμένοι, περιορίζουμε στο ελάχιστο τις μετακινήσεις μας και παίρνουμε το αυτοκίνητό μας μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Σε περίπτωση πάντως που πρέπει να οδηγήσουμε, θα πρέπει να οργανώσουμε λεπτομερώς τη μετακίνηση.

Προετοιμασία πριν την οδήγηση στο χιόνι

Αν ταξιδέψουμε για πολλά χιλιόμετρα στην εθνική οδό, θα πρέπει να γνωρίζουμε τις μετεωρολογικές προγνώσεις για τα διάφορα σημεία της διαδρομής μας. Π.χ., στην Μαλακάσα σημειώνονται έντονες χιονοπτώσεις. Δεν επιλέγουμε το δευτερεύον οδικό δίκτυο, διότι αφενός είναι λιγότερο συντηρημένο και αφετέρου σε περίπτωση ακινητοποίησής μας είναι πιο δύσκολο να μας προσεγγίσουν τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Έχουμε γεμάτο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας, αντιψυκτικό υγρό για τα τζάμια, φορτισμένο το κινητό μας μαζί με φορτιστή, νερό και τροφή και ζεστά ρούχα. Καθαρίζουμε καλά όλα τα παράθυρα από το χιόνι, ώστε να μην περιορίζεται η ορατότητά μας. Επίσης έχουμε ενημερώσει δικούς μας ανθρώπους, για την ώρα και τη διαδρομή του ταξιδιού μας.

Κατά την οδήγηση σε χιονισμένο οδόστρωμα

Ανάβουμε τα φώτα ομίχλης του αυτοκινήτου μας. Έτσι η ορατότητά μας θα βελτιωθεί, αλλά και το όχημα μας θα είναι πιο εύκολα αντιληπτό από τους άλλους οδηγούς.

Μειώνουμε ταχύτητα και αυξάνουμε σημαντικά την απόσταση ασφαλείας που διατηρούμε από το προπορευόμενο όχημα. Η οδήγηση σε χιόνι συνεπάγεται μειωμένη πρόσφυση σε μεγάλο βαθμό. Στον πάγο μπορούμε να ξεκινήσουμε με υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο, για να αποφύγουμε το σπινάρισμα των τροχών.

Οδηγούμε ήρεμα, προσεκτικά και αποφεύγουμε τις απότομες αντιδράσεις. Δεν φρενάρουμε απότομα, δεν επιταχύνουμε απότομα και δεν στρίβουμε απότομα. Όταν πλησιάζουμε σε διασταύρωση, θα πρέπει να έχουμε μειώσει σημαντικά και έγκαιρα την ταχύτητά μας.

Όταν μειώνουμε ταχύτητα, αποφεύγουμε το απότομο φρενάρισμα και δοκιμάζουμε να κατεβάσουμε σταδιακά τις σχέσεις στο κιβώτιο του αυτοκινήτου μας (π.χ. από 4η σε 3η και σε 2η). Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και ειδικά στον πάγο, μπορεί να μεγαλώσει έως 10 φορές.

Αν το αυτοκίνητό μας αρχίσει να ολισθαίνει, αφήνουμε το γκάζι και το φρένο και βάζουμε νεκρά.

Αν έχουμε πρόβλημα με τους μπροστινούς τροχούς, προσπαθούμε να μη στρίβουμε το τιμόνι έως ότου το αυτοκίνητό μας μειώσει ταχύτητα και αποκτήσει ξανά πρόσφυση με το οδόστρωμα.

Αν έχουμε πρόβλημα με τους πίσω τροχούς, στρίβουμε απαλά το τιμόνι προς την κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε.

Δεν επιχειρούμε κάποια προσπέραση σε παγωμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα, παρά μόνο αν το μπροστινό αυτοκίνητο είναι πλήρως ακινητοποιημένο. Και ρωτάμε αν χρειάζονται τη βοήθειά μας.

Αν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητό μας σε επικίνδυνο σημείο, ανάβουμε τα αλάρμ και στεκόμαστε μακριά από αυτό, ιδανικά πίσω από το στηθαίο ασφαλείας.

Τοποθέτηση και χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων

Οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Αν το όχημά μας είναι τετρακίνητο, τότε τις τοποθετούμε στους εμπρός τροχούς.

Περιορίζουμε σημαντικά την ταχύτητά μας, περίπου στα 30-40 χλμ./ώρα.

Για να είναι σωστά τοποθετημένες οι αλυσίδες, θα πρέπει να δείχνουν και είναι τεντωμένες. Ένα ζευγάρι ειδικά γάντια θα μας βοηθήσει να τις βάλουμε, σε συνθήκες χιονιού και χαμηλής θερμοκρασίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!