Arkana: Το coupe SUV της Renault

Με σπορ σιλουέτα, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, πλούσια γκάμα κινητήρων και χώρους για μια οικογένεια

Arkana: Το coupe SUV της Renault

Με σπορ σιλουέτα, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, πλούσια γκάμα κινητήρων και χώρους για μια οικογένεια

Διαθέσιμο ήδη για παραγγελία σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπου ανακοινώθηκαν οι τιμές του, είναι το Arkana, το compact SUV της Renault με την coupe σιλουέτα. Όσον αφορά τη χώρα μας, αν και δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί η εισαγωγή του, είναι πιθανό να το δούμε να κυκλοφορεί εντός του 2021.

Το Arkana κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Basan στη Νότια Κορέα και στην ευρωπαϊκή του έκδοση βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την οποία μοιράζεται με τα νέα Clio και Captur. Είναι όμως αρκετά μεγαλύτερο από αυτά, με μήκος 4,57 μέτρα, μεταξόνιο 2,72 μ. και χώρο αποσκευών 513 λίτρα (480 λτ. για την πλήρως υβριδική έκδοση). Πρόκειται άρα για ένα οικογενειακό SUV που τοποθετείται στη δημοφιλή κατηγορία του C-Segment.

Η όψη του τονίζει ξεκάθαρα ότι έχουμε μπροστά μας ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Ποδιές μπροστά και πίσω, πλαστικά προστατευτικά και η μεγάλη απόσταση των 20 εκατ. από το έδαφος (μεγαλύτερη από αυτή των περισσοτέρων C-SUV) του χαρίζουν δυνατότητες κίνησης μακριά από την άσφαλτο, παρά το γεγονός ότι δεν εφοδιάζεται με τετρακίνηση.

Coupe απέξω, άνετο μέσα

Έμφαση στην πρακτικότητα και την ποιότητα των υλικών έχει δοθεί στο εσωτερικό του Arkana. Συναντάμε αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, χώρο για ασύρματη φόρτιση κινητού, τέσσερις θύρες USB και δύο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό, μία στη θέση του πίνακα οργάνων (4,2 – 7 – 10,2 ίντσες ανάλογα με την έκδοση) και την κάθετη αφής για το σύστημα πολυμέσων (διαγωνίου 7 ή 9,3 ιντσών).

Η Renault εφοδιάζει το Arkana με διαφορετικά κινητήριο σύνολα, με το υβριδικό E-Tech να ξεχωρίζει. Περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.6 βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία ιόντων λιθίου 1.2 kWh (230V). Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται 143 ίππους, με την μεικτή κατανάλωση να είναι 4,9 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 111 γρ/χλμ. (κάτι που σημαίνει ότι όταν εισαχθεί στη χώρα μας δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.3 TCe (με 140 ή 160 ίππους) συνδυάζεται με μικρο-υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο περιορίζει την κατανάλωση κατά 8% αλλά και τους ρύπους. Στην έκδοση με τους 140 ίππους, η Renault ανακοινώνει 5,8 λτ/100 χλμ. και 131 γρ. CO2 ανά χλμ.

Πλούσια είναι η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως ημι-αυτόνομη οδήγηση Highway and Traffic Assist, το ρυθμιζόμενο Cruise Control, η αυτόματη εναλλαγή των προβολέων, η αυτόνομη πέδηση, η αναγνώριση της οδικής σήμανσης, η ειδοποίηση σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, η κάμερα 360°, η υποβοήθηση στάθμευσης κ.α. Πρόσφατα μάλιστα ο οργανισμός Euro NCAP ανακοίνωσε ότι το Arkana εξασφάλισε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές του.

Το Renault Arkana θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Zen, Intens και R.S. Line, με τις τιμές στη Γαλλία να αρχίζουν από τα 29.700 ευρώ (από 31.200€ για την υβριδική E-Tech).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!