Η Nissan παλεύει να αντιμετωπίσει τα υπάρχοντα οικονομικά προβλήματα καθώς και τις επιπτώσεις των δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι περιόρισαν σημαντικά τις δραστηριότητες της μάρκας.
Ο Ivan Espinosa, o νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ιαπωνικής μάρκας έχει ξεκινήσει να εφαρμόζει το νέο σχέδιο ανάκαμψης «Re:Nissan», κλείνοντας, μέσα στα επόμενα χρόνια, συνολικά 7 εργοστάσια, τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο Μεξικό.
Γνωρίζουμε από την ίδια την εταιρεία ότι το εργοστάσιο της Oppama στην Ιαπωνία θα σταματήσει την λειτουργία του τον Μάρτιο του 2025, όμως νέες πηγές αναφέρουν ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2027 η ιαπωνική μάρκα θα κλείσει το εργοστάσιο Civac στο Μεξικό, το πρώτο εργοστάσιο που ίδρυσε εκτός της χώρας της πριν από σχεδόν 60 χρόνια.
- Το νέο premium SUV που είναι διαθέσιμο με όφελος έως 3.100 €
- Το ιδανικό ηλεκτρικό για την πόλη με μόνο 15.900 €
- Γνώρισε το νέο έξυπνο C-SUV για απόδοση και οικονομία
- Μάθετε τα πάντα για τον ηγέτη της ηλεκτρικής επέλασης της Toyota
- Ετοιμοπαράδοτα ηλεκτρικά SUV με όφελος έως 10.000 ευρώ
Το εργοστάσιο Civac στο Jiutepec του Μεξικό κατασκευάζει σήμερα το pick-up Navara και το Frontier για τη Λατινική Αμερική, ενώ σύμφωνα με διεθνή μέσα, αναμένεται να κατασκευάσει μόλις 57.000 οχήματα εντός του 2025 – μόλις το ένα πέμπτο του αριθμού που παρήγαγε πριν από λιγότερο από μια δεκαετία.
Η Nissan δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει επίσημα το κλείσιμο του εργοστασίου, όμως η παραγωγή των δύο μοντέλων θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Aguascalientes, επίσης στο Μεξικό.
Η Nissan πασχίζει να περιορίσει το κόστος παραγωγής των μοντέλων της, καθώς οι πωλήσεις της πέφτουν κατακόρυφα και οι απώλειες συσσωρεύονται. Οι δασμοί 30% που επιβλήθηκαν από τον Ντόναλντ Τραμπ στα αγαθά που εισάγονται στην Αμερική από το Μεξικό δεν ευνοούν την κατασκευή οχημάτων στην γειτονική χώρα. Δεν ξέρουμε ακόμα ποια θα είναι τα υπόλοιπα εργοστάσια που θα κλείσουν, όμως το πιο πιθανό είναι αυτά που βρίσκονται στις ΗΠΑ να παραμείνουν σε λειτουργία, τροφοδοτώντας την εγχώρια αγορά αποφεύγοντας τους δασμούς.
Ο στόχος του Ivan Espinosa είναι να πραγματοποιήσει περικοπές ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Το μέλλον της εταιρείας όμως παραμένει αβέβαιο, καθώς στις 13 Μαΐου ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 671 δισεκατομμυρίων γεν (4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για το οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο του 2025.