F1: Οι παραβάτες του budget cap πρέπει να λαμβάνουν αγωνιστικές ποινές

Οι ομάδες της Formula 1 που παραβαίνουν το budget cap θα πρέπει να λαμβάνουν αγωνιστικές κυρώσεις και όχι χρηματικές ποινές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Πρωταθλήματος, Stefano Domenicali.

F1: Οι παραβάτες του budget cap πρέπει να λαμβάνουν αγωνιστικές ποινές

Οι ομάδες της Formula 1 που παραβαίνουν το budget cap θα πρέπει να λαμβάνουν αγωνιστικές κυρώσεις και όχι χρηματικές ποινές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Πρωταθλήματος, Stefano Domenicali.

Η FIA συνεχίζει να εξετάζει τις λογιστικές υποβολές των οικονομικών δραστηριοτήτων των ομάδων για το 2022, ώστε να διαπιστώσει αν υπήρξαν παραβάσει των κανονισμών του budget cap. Η Διεθνής Ομοσπονδία έχει γίνει πιο αυστηρή στον έλεγχο και την ανάλυση των δαπανών των ομάδων, σε μία προσπάθεια να εξαλείψει παρακάμψεις των οικονομικών κανονισμών.

Η έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου και αν υπάρχουν παραβάτες, η FIA θα συνομιλήσει μαζί τους τον Αύγουστο. Τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν στις ομάδες στις αρχές Σεπτεμβρίου. Υπάρχουν ήδη φήμες ότι δύο ομάδες έχουν υπερβεί το όριο.

Η FIA έχει αυξήσει το προσωπικό που ελέγχει τα οικονομικά των ομάδων από 3 άτομα πέρυσι σε 10. Ως μέρος της ανάλυσης των λογιστικών αναφορών των ομάδων από τη FIA, οι κορυφαίες πρέπει να απαντήσουν ένα αναλυτικό κατάλογο περίπου 100 ερωτημάτων όσον αφορά τις δραστηριότητές τους. Παραδείγματος χάρη, το οικονομικό τμήμα της Mercedes διαθέτει πλέον 46 άτομα που επιβλέπουν το budget cap έως την τελευταία λεπτομέρεια.

Ένα παράδειγμα τρόπου εκμετάλλευσης των οικονομικών κανονισμών, είναι οι εταιρείες εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχουν πολλές ομάδες της Formula 1 (Red Bull, Mercedes, Aston Martin, McLaren). Αυτές οι θυγατρικές εταιρείες εφαρμοσμένης τεχνολογίας ασχολούνται με διάφορα άλλα εγχειρήματα όπως ο σχεδιασμός supercar, ή αεροδυναμικές μελέτες για αγώνες ιστιοπλοΐας κ.ά.

Οι υπάλληλοι των θυγατρικών εταιρειών ενδέχται να ασχολούνται μόνο ένα μικρό ποσοστό του χρόνου τους με εγχειρήματα για τη Formula 1. Ωστόσο, οι ομάδες μπορούν στη συνέχεια να αγοράσουν τη δουλειά αυτή για τιμή χαμηλότερη του κόστους, εκμεταλλευόμενες παραθυράκια των κανονισμών.

F1 - GP Μ. Βρετανίας 2023

Για να αντιμετωπίσει την πρακτική αυτή, η FIA, στην τεχνική υπόδειξη TD045 που έλαβαν οι ομάδες και τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2023, αναφέρεται ότι δεν επιτρέπεται η μεταφορά πνευματικής ιδιοκτησίας από τις θυγατρικές εταιρείες τεχνολογίας στις ομάδες της Formula 1, εκτός και αν έχει δηλωθεί στο σύνολο δαπανών της χρονιάς.

Ωστόσο, υπάρχουν ισχυρισμοί ότι οι ομάδες έχουν βρει και άλλους τρόπους εκμετάλλευσης του συστήματος, μέσω των supercar για παράδειγμα. Οι ομάδες θα μπορούσαν να προσθέσουν στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων που εξελίσσουν συστήματα τα οποία είναι χρήσιμα για τη Formula 1 και να τα δοκιμάζουν σε πίστες, χωρίς περιορισμούς, μεταφέροντας την τεχνολογία στην ομάδα, δίχως να αφήνουν ίχνη της διαδικασίας αυτής…

Πέρυσι, η Red Bull δέχθηκε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και μείωση 10% του χρόνου εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική, με τη χρήση πανίσχυρων υπολογιστών) για την παράβαση του ορίου εξόδων το 2021. Ωστόσο, οι αντίπαλες ομάδες πιστεύουν ότι αυτή η ποινή ήταν πολύ μικρή. Η φετινή υπεροχή του μονοθεσίου της Red Bull έχει βοηθήσει την Πρωταθλήτρια ομάδα να διαχειριστεί τη απώλεια χρόνου εξέλιξης, χωρίς να έχει δεχθεί ουσιαστικό πλήγμα.

O CEO και πρόεδρος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι οι ποινές για την παράβαση του budget cap θα πρέπει να είναι αγωνιστικές και όχι χρηματικές ή άλλης φύσης: «Θα ήθελα η ποινή να είναι αγωνιστική σε περίπτωση παράβασης, είναι κάτι που ζητήσαμε ξεκάθαρα. Υπάρχουν τρία σύνολα κανονισμών που πρέπει να τηρούνται: αγωνιστικοί, τεχνικοί και οικονομικοί. Οποιαδήποτε παράβαση πρέπει να τιμωρείται με αγωνιστικά μέτρα. Δεν μπορούμε να πάμε προς άλλες κατευθύνσεις».

F1 - GP Μ. Βρετανίας 2023

«Ο έλεγχος είναι στα χέρια της FIA. Προσωπικά, αυτό που ζήτησα είναι να πραγματοποιείται το συντομότερο δυνατό η δημοσίευση των ερευνών που έγιναν από το προσωπικό της FIA. Αλλά το λέω αυτό μόνο επειδή με αυτόν τον τρόπο, δεν δίνονται ευκαιρίες για εικασίες και σχόλια που δεν είναι καλά για κανέναν».

Αξίζει να αναφερθεί και το σχόλιο του Lewis Hamilton, ο οποίος, δεδομένης της κακής εικόνας που επιδεικνύει η Mercedes τα τελευταία δύο χρόνια, πιέζει με τις δηλώσεις του να αλλάξουν τα πράγματα: «Υπάρχει πιθανότητα η Red Bull, με το ανώτατο όριο εξόδων και τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί τώρα, να είναι τόσο μπροστά που θα μπορούσε να κυριαρχήσει για τα επόμενα τρία χρόνια».

«Ο Max (Verstappen) και η ομάδα του έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και πραγματικά αξίζουν την επιτυχία που έχουν, και δεν προσπαθώ καθόλου να το αμαυρώσω αυτό. Πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε αλλαγές και να βελτιωνόμαστε ως άθλημα, ώστε να έχουμε πιο στενές μάχες στο Πρωτάθλημα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!