F1-GP Καναδά FP1: Σχεδόν μηδενική δράση

Το GP Καναδά δεν ξεκίνησε με καλό τρόπο τις διαδικασίες του τριημέρου, καθώς υπήρξαν μόλις λίγα λεπτά δραστηριότητας στο FP1, λόγω προβλήματος με τη λήψη εικόνων από τις κάμερες του κλειστού κυκλώματος ασφαλείας.

F1-GP Καναδά FP1: Σχεδόν μηδενική δράση

Το GP Καναδά δεν ξεκίνησε με καλό τρόπο τις διαδικασίες του τριημέρου, καθώς υπήρξαν μόλις λίγα λεπτά δραστηριότητας στο FP1, λόγω προβλήματος με τη λήψη εικόνων από τις κάμερες του κλειστού κυκλώματος ασφαλείας.

H πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά ηταν ως μη γενόμενη, καθώς η δράση διήρκεσε μόλις λίγα λεπτά. H ημέρα ξεκίνησε με το χειρότερο τρόπο για την Alpine, καθώς ο Pierre Gasly, στο γύρο εξόδου από τα pits, ανέφερε πρόβλημα με το διαφορικό, με την επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer, να δηλώνει ότι για κάποιο λόγο ο συμπλέκτης είχε αποσυνδεθεί από τον κινητήρα και δεν περνούσε ισχύς στους πίσω τροχούς.

Το γεγονός ότι ο Gasly είχε σταματήσει στην πίστα προκάλεσε κόκκινη σημαία, η οποία διήρκεσε έως το τέλος της διαδικασίας, καθώς το σήμα από ορισμένες κάμερες κλειστού κυκλώματος ασφαλείας της πίστας δεν έφτανε έως τη διεύθυνση αγώνων, ενδεχομένως λόγω της διακοπής ρεύματος που είχε προηγηθεί του FP1. Συνεπώς, δεν υπήρχε τρόπος για τη FIA να επιβλέπει την πίστα.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Καναδά

Η Mercedes περίμενε να επανεκκινήσει νωρίτερα η διαδικασία και έστειλε τα μονοθέσιά της στην έξοδο του pit lane, για να στείλει λίγο αργότερα τους μηχανικούς της να τα φέρουν πίσω στο γκαράζ. Εντέλει, η διακοπή διήρκεσε έως το τέλος του FP1. Επειδή χάθηκε τόσος πολύς χρόνος, η FIA αποφάσισε να επιμηκυνθεί το FP2 κατά 30 λεπτά, και κατά συνέπεια θα ξεκινήσει στις 23:30 ώρα Ελλάδας. Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση να βρέχει στο FP2.

Η Red Bull παρουσίασε μικρές αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή, όπως και η Mercedes στα πτερύγια εμπρός από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Η Ferrari δεν έχει φέρει αναβαθμίσεις, αλλά έχει τοποθετήσει τον 3ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αμφότερα τα μονοθέσιά της, σε μία πίστα που ένας φρέσκος V6 μπορεί να δώσει μία μικρή βελτίωση απόδοσης.

Η Aston Martin έφερε μεγάλο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων. Η πιο ορατή διαφορά είναι οι πιο λεπτές εισαγωγές αέρα των ψυγείων, οι οποίες έχουν μικρύνει σε μέγεθος, για να γίνει πιο τονισμένη η εσοχή από κάτω τους. Αυτό βοηθάει την τροφοδότηση περισσότερου αέρα κάτω από την εισαγωγή, ο οποίος ταξιδεύει έως το επάνω μέρος του διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του. Τροποποιημένο είναι και το πολύ βαθύ κανάλι (που φτάνει έως το δάπεδο), στο επάνω μέρος των καλυμμάτων ψυγείων, που έχουν διαφορετική διάταξη διατρήσεων.

Διαφορετικό είναι στην ουρά του και το κάλυμμα του κινητήρα, ενώ τροποποιήσεις υπάρχουν και στο δάπεδο της AMR22. Τα δύο βρετανικά μονοθέσια χρησιμοποιούσαν διαφορετική πίσω αεροτομή στο FP1, με τον Fernando Alonso να χρησιμοποιεί την έκδοση που παράγει χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο και κατά συνέπεια υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Η Aston Martin προσβλέπει σε έναν καλύτερο αγώνα, αφότου έκανε λάθη στο στήσιμο των μονοθεσίων της στο GP Ισπανίας, λόγω της αφαίρεσης του τελευταίου chicane από τη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης.

F1 - Pierre Gasly (Alpine), GP Καναδά 2023

Η Alpine παρουσίασε εμπρός αεροτομή με εσοχές στα flap (πίσω πτερύγια), ως προσαρμογές στα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου που απαιτεί η πίστα του Μόντρεαλ. Η A523 διαθέτει επίσης διαφορετικά πλευρικά τοιχώματα στην πίσω αεροτομή και τροποποιήσεις στα κατώτερα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, για αεροδυναμικούς σκοπούς. Η McLaren παρουσίασε καινούργια πίσω αεροτομή με τροποποιήσεις και στις δύο διατάξεις πτερυγίων (άνω και κάτω) και τα πλευρικά τοιχώματα.

Σημαντικές αναβαθμίσεις παρουσίασε και η Williams (μόνο στο μονοθέσιο του Alex Albon), με αλλαγές στο κάλυμμα κινητήρα και ψυγείων (τα οποία μοιάζουν περισσότερο με τη Aston Martin πλέον), το δάπεδο, το πτερύγιο του halo, στη γεωμετρία των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης (για αεροδυναμικούς σκοπούς) και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών και τα πλευρικά τοιχώματα της πίσω αεροτομής. Η Williams τοποθέτησε τον 3ο κινητήρα εσωτερικής καύσης, MGU-H, MGU-K και turbo και στο μονοθέσιο του Alex Albon όπως και η AlphaTauri σε αυτό του Yuki Tsunoda.

F1 - GP Καναδά 2023, Χρόνοι FP1

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!