F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP1: Αλλαγή κινητήρα για τις Ferrari

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί τις δύο Red Bull, ενώ αμφότερες οι Ferrari χρησιμοποιούν προληπτικά το δεύτερο φετινό τους V6 αυτό το Σαββατοκύριακο.

F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP1: Αλλαγή κινητήρα για τις Ferrari

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί τις δύο Red Bull, ενώ αμφότερες οι Ferrari χρησιμοποιούν προληπτικά το δεύτερο φετινό τους V6 αυτό το Σαββατοκύριακο.

Παρά τα προβλήματα στομαχικής λοίμωξης που αντιμετώπισε τις προηγούμενες ημέρες, ο Max Verstappen βρισκόταν σε άλλο επίπεδο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας στη Jeddah, όντας ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να κατέβει -αρκετά- κάτω από το 1:30, όντας 1,1 δλ. ταχύτερος του περυσινού 1ου χρόνου στο FP1. Η Red Bull έκανε το «1-2» στα τελικά λεπτά της διαδικασίας, με τον Sergio Perez να πλησιάζει στα 0,438 δλ. τον team-mate του. Οι δύο Red Bull βρέθηκαν εμπρός από τις δύο Aston Martin, με τον Fernando Alonso (0,7 δλ. πίσω από τον Verstappen) να έχει προβάδισμα 0,26 δλ. από τον team-mate του, Lance Stroll.

Τις δύο Aston Martin ακολούθησαν οι δύο Mercedes, με τον George Russell να έχει μόλις 16 χλστ. του δλ. προβάδισμα επί του Lewis Hamilton. Στην 7η θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz με τη Ferrari, εμπρός από τον Pierre Gasly με την Alpine, που θέλει να βελτιώσει το ρυθμό της στις κατατακτήριες δοκιμές. Εντυπωσιακός ήταν και ο Alex Albon στην πρώτη δεκάδα με τη Williams, με τον Yuki Tsunoda (AlphaTauri) να τη συμπληρώνει. Ο Charles Leclerc, με τη δεύτερη Ferrari, βρέθηκε στην 11η θέση.

H Ferrari τοποθέτησε προληπτικά δεύτερο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αμφότερα τα μονοθέσιά της, ενώ ο Leclerc, εκτός από την 3η μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου (που συνεπάγεται ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα, χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο και 2η MGU-H. Η Red Bull αναγκάστηκε επίσης να χρησιμοποιήσει τη δεύτερη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου, μπαταρία, καθώς και κιβώτιο στο μονοθέσιο του Sergio Perez.

Επιπλέον, έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Lando Norris στο GP Μπαχρέιν, η McLaren τοποθέτησε 2ο κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-K και MGU-H στο μονοθέσιο του Βρετανού. Κανείς άλλος πέραν του Leclerc δεν θα εκτίσει ποινή.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Σαουδικής Αραβίας

Οι κορυφαίες ομάδες διαφοροποιήθηκαν από την επιλογή ελαστικών των υπόλοιπων, που ξεκίνησαν το FP1 με τη μέση γόμα. Οι Red Bull και Aston Martin προτίμησαν τη μαλακή, ενώ Ferrari, Mercedes και ο Alex Albon (Williams) τη σκληρή. Στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με το πρώτο σετ μαλακής γόμας, ο Verstappen ανέφερε υπερβολική υποστροφή στη στροφή 22, λέγοντας ότι το μονοθέσιο δεν έστριβε. Ωστόσο, στην επόμενη προσπάθειά του κινήθηκε 0,45 δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.

Αργότερα, περίπου 15 λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, o Perez ανέφερε ότι στο ξεκίνημα του γύρου τα πίσω ελαστικά δεν ήταν έτοιμα, αλλά ήδη στο πρώτο sector το μονοθέσιο ανέπτυξε υπερβολική υποστροφή. Στα τελικά στάδια, ο Perez ανέφερε ότι υπήρχε μία παράξενη μυρωδιά στο μονοθέσιό του.

Είδαμε πολλές εξόδους από την πίστα στην -πιο κλειστή φέτος- στροφή 22. Ο Hamilton είχε παράπονα έλλειψης πρόσφυσης, έχοντας βγει εκτός ορίων πίστας εκεί, με το δεύτερο σετ ελαστικών (μαλακής γόμας). Ο Pierre Gasly παραπονέθηκε για τα φρένα της Alpine, αναφέροντας ότι το αριστερό πεντάλ ήταν πολύ μαλακό, βγαίνοντας και αυτός εκτός πίστας στη στροφή 22.

Ένα επικίνδυνο περιστατικό παραλίγο να δημιουργηθεί όταν ο Lance Stroll, που βρισκόταν σε ένα γρήγορο γύρο, έπειτα από μία από τις πολυάριθμες τυφλές στροφές της πίστας, συνάντησε δύο αργά μονοθέσια μπροστά του, και αναγκάστηκε να βρει εκτός ορίων για να τα αποφύγει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!