F1-GP Μεξικού: H προσέγγιση των πρωταγωνιστών

Διαβάστε τα προγνωστικά μας για το GP Μεξικού, το οποίο μπορεί να έχει μεγάλες βαθμολογικές επιπτώσεις στη μάχη του τίτλου οδηγών της Formula 1.

F1-GP Μεξικού: H προσέγγιση των πρωταγωνιστών

Διαβάστε τα προγνωστικά μας για το GP Μεξικού, το οποίο μπορεί να έχει μεγάλες βαθμολογικές επιπτώσεις στη μάχη του τίτλου οδηγών της Formula 1.

Θα είναι το Grand Prix Πόλης Μεξικού η πρώτη φορά που θα δούμε αλλαγή επικεφαλής στη βαθμολογία του φετινού Πρωταθλήματος Οδηγών της Formula 1 από το GP Σαουδικής Αραβίας στις 20 Απριλίου; Με τον Lando Norris στην pole position, τον Max Verstappen να εκκινεί από την 5η θέση και τον νυν επικεφαλής της βαθμολογίας, Oscar Piastri, ακόμη πιο πίσω, στην 7η θέση, υπάρχει αρκετά μεγάλη πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο.

Με τη McLaren να έχει μεταφέρει την ισορροπία του μονοθεσίου της περισσότερο προς τον εμπρός άξονα, ο Norris βρήκε ένα ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές στο Autodromo Hermanos Rodriguez τον οποίο κανείς άλλος οδηγός δεν κατάφερε να πλησιάσει. Επίσης, η προσομοίωση αγώνα που πραγματοποίησε την Παρασκευή με τη μαλακή γόμα ελαστικών ήταν εντυπωσιακή.

Ωστόσο, ο Βρετανός έχει να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη απόσταση από την pole position έως την πρώτη ζώνη πέδησης της σεζόν: 768 μ. Σε αυτό το κομμάτι πίστας, ο επικεφαλής δίνει slipstream 15% πιο δυνατό (λόγω του αραιού αέρα στο μεγάλο υψόμετρο) σε αυτούς που τον ακολουθούν, οι οποίοι σε αυτή την περίπτωση, θα είναι οι οδηγοί της Ferrari.

Οπότε, αναμένεται σκληρή μάχη μεταξύ των Norris, Charles Leclerc και Lewis Hamilton σιτς πρώτες στροφές, με τους οδηγούς της Scuderia να μην έχουν τίποτα να χάσουν καθώς κυνηγούν ακόμα την πρώτη νίκη της ιταλικής ομάδας στη φετινή σεζόν. O Hamilton κυνηγάει το πρώτο του βάθρο σε αγώνα με την ιταλική ομάδα, ή και κάτι περισσότερο. Αντίθετα, ο Norris πρέπει να σκέφτεται και τον τίτλο στις κινήσεις που θα κάνει στις πρώτες στροφές και έχουμε δει αρκετές φορές ατυχήματα να συμβαίνουν στο πρώτο φρενάρισμα (2021, 2023, 2024).

Έως ένα βαθμό, στην εκκίνηση στο Μεξικό, πλεονέκτημα έχει αυτός που εκκινεί από την 3η θέση. Ο 2ος εκκινεί από τη σκονισμένη πλευρά της πίστας, ενώ ο 3ος από την καθαρή και απολαμβάνει το slipstream δύο προπορευόμενων μονοθεσίων έως το τέλος της ευθείας. Αλλά μεγάλη σημασία στο σημερινό αγώνα θα έχει και η επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε κάποιους οδηγούς να εκκινούν με τη μαλακή γόμα, η οποία την Παρασκευή έδειξε να είναι καλύτερο αγωνιστικό ελαστικό από τη μέση γόμα, σε χλωρή όμως πίστα.

F1 Grand Prix of Mexico Qualifying

Λόγω της μεγάλης ευθείας έως την 1η στροφή, η υπεροχή πρόσφυσης της μαλακής γόμας μπορεί να αποφέρει μεγάλα κέρδη έως τα πρώτα φρένα. Υπενθυμίζουμε ότι οι Norris και Leclerc έχουν διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα και ίσως επιλέξουν να εκκινήσουν με αυτό, κυνηγώντας στρατηγική ενός pit stop, με μετάβαση στη μέση γόμα στο πλαίσιο των γύρων 23-29 από τους 71 συνολικά.

Οι ομάδες αναμένεται να αποφύγουν ελαστικά με τα λευκά διακριτικά, καθώς είναι πολύ σκληρά για το Μεξικό. Η Pirelli προβλέπει ότι η ταχύτερη στρατηγική θα είναι ενός pit stop, αλλά εκκινώντας με τη μέση γόμα, και αφήνοντας τη μαλακή για τους τελευταίους γύρους, με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου, όταν η πίστα έχει στρωθεί με γόμα. Η απώλεια χρόνου για την πραγματοποίηση ενός pit stop εκτιμάται στα 22 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες και μειώνεται σε 12 δλ. υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ή VSC.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Μεξικού 2025

Με λείο ασφαλτοτάπητα και τα πλευρικά φορτία να μην είναι πολύ υψηλά, το Μεξικό καταπονεί ελάχιστα τα ελαστικά. Ωστόσο, με τις αυξημένες θερμοκρασίες και τη χαμηλή πρόσφυση, τα μονοθέσια αναμένεται να πλαγιολισθαίνουν, υπερθερμαίνοντας την επιφάνεια του πέλματος των –πίσω κυρίως- ελαστικών. Όσο λιγότερο γλιστράς, τόσο το καλύτερο.

Η Ferrari συνήθως επιδεικνύει καλύτερο ρυθμό αγώνα από ό,τι στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, στο μεγάλο υψόμετρο, ο προπορευόμενος έχει πλεονέκτημα, καθώς περνάει από τα ψυγεία του καθαρός αέρας. Για αυτό και είναι σημαντική η μάχη για την επικράτηση για την 1η στροφή, καθώς τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, παρά τις τρεις ζώνες DRS.

Όσοι ακολουθούν από κοντά προπορευόμενο μονοθέσιο θα έχουν κάποιους περιορισμούς όσον αφορά τις θερμοκρασίες λειτουργίας της μονάδας ισχύος και των φρένων στο διαταραγμένο αέρα, οπότε θα είναι δύσκολο να παραμείνουν κολλημένοι στο κιβώτιο κάποιου άλλου για πολλούς γύρους.

F1 Lewis Hamilton & Charles Leclerc (Ferrari)

Η Ferrari είναι γνωστό ότι σε πολλούς αγώνες αναγκάζεται να κάνει lift & coast (με τους οδηγούς να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν τις ζώνες φρεναρίσματος) για να διαχειριστεί τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου της, οπότε η καλύτερη στρατηγική για την ιταλική ομάδα είναι να βρεθεί μπροστά στον 1ο γύρο. Από την άλλη, ακόμη και αν ο Norris χάσει την πρωτοπορία, ίσως έχει το ρυθμό αγώνα να περάσει ξανά μπροστά, αλλά αυτό μένει να διαπιστωθεί.

Κανείς δεν θα πρέπει φυσικά να αποκλείσει από τις μάχες των πρώτων στροφών τον George Russell με τη Mercedes (που εκκινεί 4ος) και τον Max Verstappen με τη Red Bull. Αμφότεροι όμως δήλωσαν εχθές ότι οι προπορευόμενοι έχουν πολύ μεγαλύτερο πλεονέκτημα απόδοσης. H Red Bull δεν κατάφερε να βρει ισορροπία που να αρέσει στον Verstappen, ο οποίος δήλωσε ότι αυτό το χαρακτηριστικό θα είναι σημαντικό και για τον αγώνα. Συνεπώς, ο Ολλανδός προβλέπει μια δύσκολη Κυριακή για τον ίδιο.

H Red Bull, έχοντας δει την Παρασκευή ότι δεν είχε τη θερμική διαχείριση που θα ήθελε σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, υπερθερμαίνοντας το πέλμα πριν αναπτύξει επαρκή θερμότητα στο σκελετό (ώστε να αυξηθεί η ελαστικότητά του), θυσίασε λίγη από την ταχύτητά της στις κατατακτήριες δοκιμές, μεταφέροντας την ισορροπία προς τον πίσω άξονα.

F1 Grand Prix of Mexico Qualifying

Θα είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο θα μπορεί να ανακάμψει ο Piastri από τη χαμηλή 7η θέση εκκίνησης. Ήταν τυχερός που ο Carlos Sainz (ο οποίος έγραψε ταχύτερο χρόνο με τη Williams) είχε δεχθεί ποινή 5 θέσεων από τον προηγούμενο αγώνα, η οποία προώθησε τον Αυστραλό μία θέση.

Ωστόσο, έχουμε δει τον Piastri να μην έχει το ρυθμό αγώνα του team-mate του στα τελευταία τέσσερα Grand Prix και αυτό αναμένεται να συμβεί και σήμερα, σύμφωνα με τα δείγματα των δύο προηγούμενων ημερών. Το ερώτημα είναι τι ρυθμό θα έχει σε σχέση με αυτούς που εκκινούν γύρω του (θα παραταχθεί πίσω και από τον Andrea Kimi Antonelli) και επίσης, αν θα τολμήσει μία διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους, αν και δεν φαίνεται να έχει πολλές επιλογές, καθώς η σκληρή γόμα θεωρείται απαγορευτική.

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Μεξικού 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!