F1: Τα ελαστικά της Pirelli δημιουργούν κακούς αγώνες κατά τον George Russell

Ο George Russell υποστηρίζει ότι τα ελαστικά που διαθέτει φέτος η Pirelli στη Formula 1 ευθύνονται για την έλλειψη προσπερασμάτων στους αγώνες.

F1: Τα ελαστικά της Pirelli δημιουργούν κακούς αγώνες κατά τον George Russell

Ο George Russell υποστηρίζει ότι τα ελαστικά που διαθέτει φέτος η Pirelli στη Formula 1 ευθύνονται για την έλλειψη προσπερασμάτων στους αγώνες.

Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes, George Russell, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τα σύγχρονα ελαστικά της Pirelli στη Formula 1, μετά από το Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών, που δεν είχε πολλά προσπεράσματα. Ενώ οι Lando Norris και Charles Leclerc έδωσαν σκληρή μάχη για τη δεύτερη θέση ακολουθώντας διαφορετικές στρατηγικές, δεν υπήρξε μεγάλη δράση μεταξύ όσων είχαν παρόμοια ελαστικά.

Οι ελπίδες της Pirelli να προσδώσει ενδιαφέρον στον αγώνα με τη σκληρή γόμα (C1) να απέχει δύο βαθμίδες από τη μέση (C3) στο Austin δεν απέδωσαν. Όσοι εκκίνησαν με τα σκληρά ελαστικά,την «ξεφορτώθηκαν», καθώς ήταν πολύ αργό ελαστικό για τον αγώνα.

Στην πρώτη στροφή, ο Russell έπεσε από την 4η θέση του grid στην εκκίνηση στην 6η, και παρέμεινε εκεί, πίσω από τον Oscar Piastri, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, παρά το γεγονός ότι είχε δείξει στο σπριντ του Σαββάτου ότι είχε το ρυθμό για να απειλήσει ακόμα και τον Max Verstappen.

2025 United States Grand Prix , Saturday,

Ο Russell δήλωσε: «Πριν από τον αγώνα είχα την αίσθηση ότι η θέση στην οποία θα βρισκόσουν στην πρώτη στροφή θα ήταν και η τελική σου θέση. Και δυστυχώς, αυτό αποδείχθηκε αληθινό. Το θέμα είναι ότι τώρα, όταν δεν υπάρχει φθορά ελαστικών, δεν υπάρχει διαφορά απόδοσης μεταξύ του ταχύτερου και του πιο αργού μονοθεσίου στην πρώτη εξάδα».

«Ίσως υπάρχει διαφορά 2-3 δέκατων. Σε κάθε πίστα που πηγαίνουμε, χρειάζεσαι τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο για να προσπεράσεις, για αυτό και δεν βλέπουμε προσπεράσματα. Και για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι καν τον τελευταίο αγώνα με δύο pit stop».

Ωστόσο, ο Russell ήταν απρόθυμος να κατηγορήσει την Pirelli, αναγνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι για τον προμηθευτή ελαστικών να ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις: «Νομίζω ότι η Pirelli περνάει δύσκολα ό,τι και να κάνει. Αν υπάρχει μεγάλη καταπόνηση ελαστικών, ο κόσμος λέει ότι δεν είναι αληθινό, ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να πιέσουν, ότι πρέπει να το διαχειριστούμε, και δεν μας αρέσει αυτό».

F1 George Russell (Mercedes) (2)

«Τότε, όταν δεν υπάρχει καταπόνηση ελαστικών, λέμε ότι είναι ένας βαρετός αγώνας. Φαίνεται ότι δεν μπορούν να κερδίσουν σε καμία περίπτωση. Ρεαλιστικά, λοιπόν, θέλεις ένα ελαστικό με το οποίο μπορείς να πιέσεις στο μέγιστο, αλλά δεν κρατάει για όλο τον αγώνα. Αν μπορούσες να διαλέξεις, θα ήταν ένα ελαστικό με το οποίο θα πίεζες στο μέγιστο, αλλά μετά από 15 γύρους θα έπεφτε απότομα η απόδοσή του και θα έπρεπε να κάνεις 2 ή 3 pit stop στον αγώνα».

«Και ιδανικά, το μαλακό ελαστικό διαρκεί 12 γύρους, το μεσαίο 15 και το σκληρό 20 γύρους, και μετά η απόδοσή του πέφτει απότομα. Αλλά αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. Όπως είπα, η Pirelli περνάει πολύ δύσκολες στιγμές. Κάνουν το καλύτερο που μπορούν. Μας έχουν δώσει ένα ουσιαστικά καλύτερο ελαστικό. Αυτό το ελαστικό είναι πολύ καλό, αλλά προκαλεί κακούς αγώνες».

«Όλοι οι αγώνες πρόσφατα ήταν ενός pit stop, και ήδη από το σπριντ, η Ferrari δεν μπόρεσε να προσπεράσει τον Carlos (Sainz με τη Williams). Πριν από χρόνια, αυτό δεν θα συνέβαινε. Δεν ξέρω πραγματικά, αλλά νομίζω ότι είναι απλώς έλλειψη καταπόνησης των ελαστικών».

2025 United States Grand Prix , Friday, Jiri Krenek

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!