F1-GP ΗΠΑ: «It’s game on» για τον τίτλο μετά τη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κυριάρχησε στο GP ΗΠΑ, καθώς δεν απειλήθηκε ποτέ μετά την πρώτη στροφή. Ο Lando Norris κατάφερε να… διασώσει τη 2η θέση μόλις 5 γύρους πριν από τον τερματισμό, ενώ ο Piastri τερμάτισε 5ος και η μάχη για τον τίτλο έχει… ανάψει!

F1-GP ΗΠΑ: «It’s game on» για τον τίτλο μετά τη νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κυριάρχησε στο GP ΗΠΑ, καθώς δεν απειλήθηκε ποτέ μετά την πρώτη στροφή. Ο Lando Norris κατάφερε να… διασώσει τη 2η θέση μόλις 5 γύρους πριν από τον τερματισμό, ενώ ο Piastri τερμάτισε 5ος και η μάχη για τον τίτλο έχει… ανάψει!

Ο Max Verstappen βρίσκεται ξανά στη μάχη του τίτλου, καθώς αυτό το Σαββατοκύριακο, επικρατώντας στο σπριντ και τον αγώνα της Κυριακής του Grand Prix ΗΠΑ, μείωσε κατά 23 βαθμούς τη διαφορά που τον χωρίζει από την κορυφή της βαθμολογίας. Έτσι, πλησίασε τον επικεφαλής του Πρωταθλήματος της Formula 1, Oscar Piastri, στους 40 βαθμούς (από τους 104 βαθμούς που ήταν έπειτα από το GP Ολλανδίας, μόλις 4 αγώνες πριν), έπειτα από ένα κακό Σαββατοκύριακο για τον Αυστραλό, ο οποίος τερμάτισε στην 5η θέση.

Με την επικράτηση αυτή, ο Verstappen έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει κατακτήσει τη νίκη 7 φορές επί αμερικανικού εδάφους. Ο Lando Norris κατάφερε να… διασώσει τη 2η θέση μόλις 5 γύρους πριν από το τέλος, καθώς μαχόταν για αυτήν ολόκληρο το απόγευμα με τον Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος ακολούθησε μία πιο ριψοκίνδυνη στρατηγική, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα ελαστικών και πάλεψε σκληρά με μία Ferrari που κατάφερε να ακολουθήσει την πολύ καλή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές με έναν εξίσου εντυπωσιακό αγώνα.

Πολλά πράγματα κρίθηκαν στην πρώτη κιόλας στροφή. Ο Verstappen κινήθηκε αμυντικά και κάλυψε την εσωτερική από τον Norris. Ωστόσο, ο Βρετανός στριμώχθηκε πίσω από τη Red Bull, όντας πολύ μακριά από την αγωνιστική γραμμή. Έχοντας δει αυτά, ο Leclerc φρόντισε να ανοίξει τη δική του τροχιά όσο το δυνατόν περισσότερο, και πέρασε τη McLaren από την εσωτερική στη 2η στροφή. O Leclerc… σκέφτηκε να επιτεθεί και στον Verstappen, αλλά δεν το έκανε.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP ΗΠΑ

Το γεγονός ότι ο Leclerc βρέθηκε στη 2η θέση με τη μαλακή γόμα, επέτρεψε στον Verstappen να χτίσει μία υγιή διαφορά που έφτασε τα 11 δλ. Αυτό του επέτρεπε να περιμένει τους άμεσους αντιπάλους του να εισέλθουν στα pits πριν τα επισκεφθεί και αυτός. Οι κορυφαίες ομάδες είδαν ότι η σκληρή γόμα δεν απέδιδε καθόλου καλά, καθώς κάποιοι οδηγοί στις τελευταίες θέσεις είχαν εκκινήσει με αυτήν και δεν είχαν καλό ρυθμό.

Επίσης, το γεγονός ότι ο Leclerc κατάφερε να κάνει τη μαλακή γόμα να διαρκέσει 22 γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου, ώθησε τις κορυφαίες ομάδες να στραφούν προς τη στρατηγική μέσης-μαλακής γόμας. Ο Verstappen είδε τη διαφορά του από τον 2ο να πέφτει στο μισό περίπου, έπειτα από το pit stop του, έχοντας παραμείνει στην πίστα έως 34ο γύρο, περισσότερο από όλους τους κορυφαίους συνδυασμούς δηλαδή.

Ο Ολλανδός υιοθέτησε στη συνέχεια το ρυθμό αυτών που τον ακολουθούσαν, καθώς προστάτευε τα μαλακά ελαστικά του καθ’ οδόν προς την 68η νίκη του στη Formula 1. Μετά το θερινό διάλειμμα, ο Verstappen έχει σημειώσει 119 βαθμούς, δηλαδή όσους και οι δύο οδηγοί της McLaren μαζί. Οπότε, ο Ολλανδός έχει τη φόρα με το μέρος του, έχοντας κατακτήσει τη νίκη σε 3 από τους 4 τελευταίους αγώνες, συν το σπριντ του Σαββάτου στο Austin.

Η McLaren είχε ένα ακόμη κακό Σαββατοκύριακο. Ο Piastri δεν έχει ανέβει στο βάθρο από τo GP Ιταλίας. Είτε είναι η πίεση, ή μία σειρά από πίστες που δεν ταιριάζουν στον Αυστραλό, η εικόνα που είχαμε μέχρι στιγμής στη σεζόν έχει ανατραπεί εντελώς από τη βελτίωση της Red Bull. Έχοντας βρει την ισορροπία που ήθελε ο Verstappen, ο Ολλανδός έχει κυριαρχήσει σχεδόν τους τελευταίους τέσσερις αγώνες και φαίνεται ο πιο δυνατός παίκτης στη μάχη του τίτλου αυτή τη στιγμή.

Καθώς η McLaren συνεχίζει να σκοντάφτει, ο Verstappen βρίσκεται σε πολύ καλή θέση με μόλις πέντε αγώνες (και δύο σπριντ) να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Το γεγονός ότι οι οδηγοί της McLaren δεν έκαναν ούτε ένα γύρο στο σπριντ του Σαββάτου έβλαψε αρκετά τη βρετανική ομάδα, καθώς κατευθύνθηκε προς τον αγώνα στα τυφλά και αναγκάστηκε να ακολουθήσει συντηρητική προσέγγιση όσον αφορά την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος. Το γεγονός ότι το ανασήκωσε, της κόστισε κρίσιμη απόδοση.

F1 Grand Prix of United States

Η McLaren προτίμησε επίσης να ακολουθήσει την πιο συντηρητική επιλογή στρατηγικής. Δεν επέλεξε τη μαλακή γόμα για τον Norris στην εκκίνηση για να «κλέψει» την πρώτη θέση από τον Verstappen. Η Ferrari, που δεν είχε τίποτα να χάσει, έκανε την πιο ριψοκίνδυνη επιλογή με τη μαλακή γόμα, η οποία έδωσε περισσότερη πρόσφυση στον Leclerc στις πρώτες στροφές. Από την πλευρά του, ο Norris δεν κινήθηκε προς την αγωνιστική γραμμή στην προσέγγιση της 1ης στροφής και δεν είχε την ιδανική τροχιά για να καταφέρει να διατηρηθεί μπροστά.

Ο Norris έχασε επίσης χρόνο υπό το καθεστώς VSC στους γύρους 7-8 και όταν πλησίασε ξανά τη Ferrari, δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Leclerc. Από το 10ο γύρο οι οδηγοί της McLaren είχαν αρχίσει να παρατηρούν το εμπρός αριστερό ελαστικό τους να αρχίζει να ταλαιπωρείται. Έως τον 19ο γύρο όμως, ο Norris είχε ήδη βγει εκτός πίστας τρεις φορές και γνώριζε ότι αν το έκανε ξανά, θα λάμβανε ποινή 5 δλ.

F1 Διαφορά από τον Verstappen στο VSC των γύρων 7 8 GP ΗΠΑ 2025
Διαφορά από τον Verstappen στο VSC των γύρων 7-8 του GP ΗΠΑ

Η McLaren μπλόφαρε ότι θα καλέσει στα pits τον Norris, ενώ ο Leclerc τοποθετούσε σε όλα τα σωστά σημεία της πίστας τη Ferrari του για να διατηρήσει πίσω τον Norris, έως τον 21ο γύρο, που πλέον τα μαλακά ελαστικά της Ferrari είχαν αρχίσει να υποφέρουν πολύ, γεγονός που επέτρεψε στον Norris να περάσει μπροστά με ευκολία.

Η Ferrari αντέδρασε ένα γύρο αργότερα, καλώντας στα pits τον Leclerc (αφού είχε καθυστερήσει λίγο τον team-mate του). H McLaren επέκτεινε το πρώτο stint του Norris άλλους 10 γύρους. Αλλά όταν o Norris μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 12 του 32ου γύρου, απαίτησε το pit stop, το οποίο, όπως έχουμε δει πολλές φορές στους τελευταίους αγώνες, δεν πήγε καλά για τη McLaren.

O Norris παρέμεινε στάσιμος για 3,8 δλ., καθώς ο χειριστής του εμπρός δεξιού αερόκλειδου χρειάστηκε να βιδώσει δύο φορές το μπουλόνι του αντίστοιχου τροχού. Με τον Leclerc να έχει αυξήσει σημαντικά το ρυθμό του πριν από το pit stop του Norris και την απώλεια χρόνου στο pit stop, ο Βρετανός βρέθηκε 3 δλ. πίσω από τη Ferrari.

Ο Norris πίστευε ότι θα είναι πιο εύκολο να προσπεράσει τη Ferrari αυτή τη φορά, με 10 γύρους νεότερα -και πιο μαλακά- ελαστικά. Ωστόσο, έπειτα από 2 γύρους στο DRS του Leclerc, ο Norris είδε τα ελαστικά του να υπερθερμαίνονται πίσω από τη Ferrari. Τότε, έκοψε ρυθμό για να κατεβάσει τις θερμοκρασίες του σκελετού των Pirelli, και με 8 γύρους να απομένουν, επιτέθηκε ξανά.

F1 Grand Prix of United States

«Βούτηξε» στην εσωτερική της 1ης στροφής του 51ου γύρου, αλλά ο Leclerc άλλαξε γραμμή και επέστρεψε μπροστά του. Ο Norris δήλωσε ότι η Ferrari ήταν ταχύτατη στις γρήγορες στροφές και δεν μπορούσε να πλησιάσει εκεί αρκετά για να επιτεθεί στις ζώνες DRS. Ωστόσο, στον 51ο γύρο, η φόρα του Leclerc στο πρώτο sector δεν ήταν η ίδια, καθώς τα ελαστικά του (μέσης γόμας) είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση.

Ο Μονεγάσκος δεν υπερασπίστηκε υπερβολικά σθεναρά τη θέση του στη ζώνη DRS μεταξύ των στροφών 11-12 και ο Norris εξασφάλισε τη 2η θέση με μόλις 5 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία. Δεδομένου ότι ο Norris δυσκολεύτηκε τόσο πολύ να προσπεράσει τον Leclerc, αμφιβάλλει ότι θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο στον Verstappen. Ο Norris μείωσε τη διαφορά από τον Piastri στο Πρωτάθλημα από τους 22 στους 14 βαθμούς.

Εντέλει, η στρατηγική του Leclerc αποδείχθηκε η ταχύτερη στον αγώνα και του επέτρεψε να δώσει μία σκληρή μάχη για τη 2η θέση, αλλά αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με το 3ο σκαλί του βάθρου, σε έναν αγώνα αναγέννησης για τη Ferrari. Πρόκειται για το 6ο βάθρο του Μονεγάσκου στη φετινή σεζόν, το πρώτο του από το GP Βελγίου στα τέλη Ιουλίου. O Leclerc δήλωσε ότι ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο (κατατακτήριες δοκιμές και αγώνας) για τον ίδιο, αλλά τονίζει ότι η Ferrari πρέπει να κατανοήσει καλύτερα τη βελτίωση απόδοσης από το σπριντ.

Ήταν μία πολύ θετική ημέρα για τη Ferrari, καθώς ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην 4η θέση. Ο Βρετανός είχε μία κακή εκκίνηση, αλλά «βούτηξε» στα φρένα της πρώτης στροφής και πέρασε από την εξωτερική τον πιο συντηρητικό -σκεπτόμενος τον τίτλο- Piastri, για να πάρει την 4η θέση. Δεν είχε το μονοθέσιο όπως θα το ήθελε στον αγώνα. Βρισκόταν κοντά στη μάχη Leclerc-Norris στο πρώτο stint, αλλά έχασε λίγο χρόνο πίσω από τον Leclerc πριν η Ferrari καλέσει τον Μονεγάσκο στα pits.

Ο Hamilton αναγκάστηκε στη συνέχεια να ακολουθήσει πιο συντηρητικό ρυθμό με lift & coast, και έχασε επαφή με τον Norris, αλλά διατηρούσε σε απόσταση ασφαλείας (άνω των 7 δλ.) τον Piastri. Έως τον τελευταίο γύρο, όπου έχασε τόση πολλή απόδοση από το εμπρός δεξί ελαστικό, που νόμιζε ότι είχε απώλεια πίεσης. Εντέλει, ο Hamilton κατάφερε να διατηρήσει την 4η θέση μέχρι την καρό σημαία, σε άλλο ένα δραματικό τέλος αγώνα για τον ίδιο έπειτα από το GP Σιγκαπούρης.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Το γεγονός ότι ο Piastri δεν κατάφερε ακόμα και με αυτή την ευκαιρία να πάρει την 4η θέση, ίσως λέει πολλά για τον απογοητευτικό αγώνα του Αυστραλού, ο οποίος δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει καν τον Hamilton και κοίταζε περισσότερο να διατηρεί σε απόσταση ασφαλείας τον George Russell με τη Mercedes. O Piastri δεν κατάφερε να βρει ρυθμό σε κανένα σημείο του Σαββατοκύριακου και έχει να ανέβει στο βάθρο τρεις αγώνες τώρα. Είναι η ψυχολογική πίεση; Είναι κάτι τεχνικό; Πάντως ο Piastri έπειτα από το GP Ολλανδίας θυμίζει όλο και λιγότερο αυτόν πριν από το θερινό διάλειμμα.

Ο Russell έχασε δύο θέσεις στην 1η στροφή και έπεσε από την 4η στην 6η θέση, όπου και τερμάτισε. Ο Βρετανός βρισκόταν στην εσωτερική της 1ης στροφής και περίμενε τον Norris να πάει προς την αγωνιστική γραμμή, κάτι που όμως ο συμπατριώτης του δεν έκανε. Οπότε, ο Russell εγκλωβίστηκε στην εσωτερική και είδε τους Hamilton και Piastri να τον προσπερνούν από την εξωτερική. Ο Βρετανός δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Piastri, παρά τον κακό ρυθμό αγώνα του Αυστραλού.

Ο Yuki Tsunoda έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση και ανέκτησε πολλές θέσεις, ενώ προσπέρασε και τον Oliver Bearman στον 3ο γύρο. Ο Ιάπωνας επωφελήθηκε περαιτέρω στη συνέχεια, κερδίζοντας δύο θέσεις από το γεγονός ότι στον 6ο γύρο ο Carlos Sainz μπλόκαρε τα φρένα του καθώς προσπάθησε να κάνει μία βουτιά στη ζώνη πέδησης για τη στροφή 15 επί του Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος όμως έστριψε κανονικά, μην περιμένοντας ίσως μία τόσο αισιόδοξη κίνηση από τον Ισπανό.

Η επαφή μεταξύ τους έθεσε εκτός αγώνα τον Sainz με διαρροή στα υδραυλικά, ενώ η Williams έδειχνε ότι είχε καλό ρυθμό, και ο Antonelli έπεσε τελευταίος. Ο Sainz δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Μεξικού από τους αγωνοδίκες για την πρόκληση του περιστατικού, καθώς βρισκόταν αρκετά πίσω.

Ο Tsunoda μαχόταν με τη Red Bull με τους καλύτερους του δεύτερου γκρουπ ομάδων και στη μάχη του με τον Bearman, έκλεισε τον Βρετανό στα φρένα για τη στροφή 15 στον 34o γύρο, κίνηση που προκάλεσε το τετ-α-κέ της Haas. Αυτό επέτρεψε επέτρεψε στον Nico Hulkenberg να προσπεράσει τη Haas και με ένα σταθερό αγώνα να πάρει άλλους 4 βαθμούς για τη Sauber.

O Bearman, που επέκρινε δριμύτατα τον Tsunoda για την οδήγησή του, τερμάτισε 9ος, εμπρός από τον Fernando Alonso. O Ισπανός ήταν απογοητευμένος που η Aston Martin δεν είχε καλό ρυθμό αγώνα και δεν μπορούσε να επιτεθεί στους προπορευόμενους. Ωστόσο, παρέμεινε μπροστά από τον Liam Lawson έως τον τερματισμό.

Η Racing Bulls είχε αναγκαστεί να αντικαταστήσει την πίσω αεροτομή του Νεοζηλανδού στο grid πριν από την εκκίνηση, όταν δυσλειτούργησε ο πίσω γρύλλος και το μονοθέσιο έπεσε στο έδαφος προκαλώντας τη ζημιά. O Lance Stroll ακολούθησε τη στρατηγική του Leclerc και κατάφερε να ανέβει από την τελευταία έως τη 12η θέση, πιέζοντας τον Lawson στους τελευταίους γύρους.

F1 Αποτελέσματα GP ΗΠΑ 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!