F1-GP Αυστρίας: Κυριαρχική pole του Lando Norris

O Lando Norris κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστρίας της Formula 1, με διαφορά που υπερβαίνει το μισό δευτερόλεπτο, καθώς το Q3 επηρεάστηκε από κίτρινη σημαία.

F1-GP Αυστρίας: Κυριαρχική pole του Lando Norris

O Lando Norris κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστρίας της Formula 1, με διαφορά που υπερβαίνει το μισό δευτερόλεπτο, καθώς το Q3 επηρεάστηκε από κίτρινη σημαία.

Ο Lando Norris έχει βρεθεί στην πρώτη θέση όλων των διαδικασιών που έχει συμμετάσχει στο αγωνιστικό τριήμερο του Grand Prix Αυστρίας της Formula 1, όπου κατέκτησε την 3η φετινή του pole position με το πολύ καλό στο Spielberg αναβαθμισμένο μονοθέσιο της McLaren. Στο μικρότερο σε χρόνο γύρο της χρονιάς, η διαφορά που κατάφερε να αναπτύξει ο Norris είναι τεράστια για τα φετινά δεδομένα: 0,52 δλ.

Ο Norris, που ήταν πάντα καλός στο Red Bull Ring, όπου ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο το 2020, ήταν φανερά ταχύτερος από τον team-mate του καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και ήταν επικεφαλής και στα τρία σκέλη. Αμφότεροι οι γύροι του στο Q3 θα μπορούσαν να του έχουν φέρει την pole position.

Έως ένα βαθμό όμως, αυτό συνέβη επειδή μία κίτρινη σημαία που προκάλεσε ένα τετ-α-κέ 720 μοιρών του Pierre Gasly στην τελευταία στροφή, επηρέασε την τελική προσπάθεια των βασικών αντιπάλων του Norris, δηλαδή των Oscar Piastri, που δεν κατάφερε να ξεκινήσει καν την τελική του προσπάθεια και του Max Verstappen, που εγκατέλειψε τη δική του στο τέλος του γύρου.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές GP Αυστρίας

Αυτά έφεραν στη 2η θέση τον Charles Leclerc, με τη Ferrari να κάνει την έκπληξη με πολύ καλή εμφάνιση. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις στο δάπεδο της Ferrari έχουν φέρει οφέλη, και ήταν ευχαριστημένος από το γύρο που έβαλε στο τέλος, ακόμη και αν δεν πλησίασε καν τον Norris. Ωστόσο, βρέθηκε μπροστά από την άλλη McLaren, του Oscar Piastri. O Leclerc επανέλαβε ότι η Ferrari έχει συνήθως καλύτερο ρυθμό αγώνα και ελπίζει σε αυτό.

O χρόνος του Piastri που τον έφερε στην 3η θέση ήταν ο πρώτος που σημείωσε στο Q3, ο οποίος απείχε 0,286 δλ. από την πρώτη προσπάθεια του Norris. O Αυστραλός έχει δυσκολευτεί αυτό το τριήμερο, έχοντας τραυματίσει και το δάπεδο της McLaren του στο FP3 και δεν έχει καταφέρει να βρει καλή ισορροπία, σε αντίθεση με τον Norris. Η υψηλή θερμοκρασία στην πίστα (47 βαθμοί Κελσίου) φαίνεται ότι ευνόησε τη McLaren και ενδεχομένως και τη Ferrari, μαζί με την κίτρινη σημαία.

O Lewis Hamilton συμπλήρωσε την πολύ καλή εμφάνιση της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές, και θα παραταχθεί στην 4η θέση, με το χρόνο του να απέχει μόλις 0,09 δλ. από αυτόν του team-mate του, Leclerc. O Βρετανός δήλωσε ότι έχασε λίγο χρόνο στο τελικό sector (ο μηχανολόγος του, Riccardo Adami αναφέρθηκε στη στροφή 7) και πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βρεθεί στη 2η θέση χωρίς αυτή την απώλεια. Σχολίασε επίσης ότι η εκτέλεση της διαδικασίας από τη Ferrari, όπως ο συγχρονισμός που βρίσκονταν τα μονοθέσια στην πίστα, ήταν ο καλύτερος στη φετινή χρονιά.

Στην 5η θέση πλασαρίστηκε ο George Russell με τη Mercedes. Οι οδηγοί της Mercedes αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και δεύτερο σετ ελαστικών στο Q1 για να προκριθούν, για αυτό και είχαν μόνο ένα καινούργιο σετ στο Q3. Ο Russell βρισκόταν υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για μη ασφαλή έξοδο από τα pits στο Q3, στο διάβα των Ferrari. Ο Βρετανός είχε σταματήσει πριν από τη γρήγορη λωρίδα και στη γωνία που βρισκόταν το μονοθέσιό του, δεν μπορούσε να δει αν ερχόταν πίσω του άλλος. Συνεπώς, πήγε να ξεκινήσει δύο φορές, ενώ περνούσαν οι Ferrari. Ο Βρετανός τη γλίτωσε με μία απλή προειδοποίηση.

Ο Liam Lawson έκανε μία εξαιρετική εμφάνιση, για να βρεθεί με την Racing Bulls στην 6η θέση του grid, εμπρός από τον πρώην team-mate του, Max Verstappen. O Ολλανδός σημείωσε το χρόνο του με μεταχειρισμένα ελαστικά στην αρχή του Q3, καθώς στον τελικό του γρήγορο γύρο βρήκε μπροστά του τις κίτρινες σημαίες από το τετ-α-κέ του Gasly, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του, ενώ βελτίωνε και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα είχε βρεθεί στην πρώτη τριάδα.

Ο Ολλανδός δεν ήταν όμως ιδιαίτερα απογοητευμένος, καθώς γνώριζε ότι δεν θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει την pole position, αφού η αύξηση της θερμοκρασίας στην πίστα οδήγησε σε δυσκολίες για τη Red Bull, σε σύγκριση με το FP3. Ο Verstappen δεν είχε καθόλου καλή ισορροπία σε διαφορετικές φάσεις των στροφών και λόγω της κίτρινης σημαίας περιορίστηκε στην 7η θέση.

Την καλύτερη εμφάνισή του μέχρι στιγμής στη Formula 1 σε κατατακτήριες δοκιμές σημείωσε ο Βραζιλιάνος rookie Gabriel Bortoleto με τη Sauber, καθώς βρέθηκε στην 8η θέση και ήταν στους πρώτους 8 σε όλα τα σκέλη της διαδικασίας, γράφοντας τον 5ο χρόνο στο Q2. Ο Βραζιλιάνος ήταν γρήγορος και στις ελεύθερες δοκιμές, οπότε είναι μία πίστα στην οποία κατάφερε να βρει εκπληκτική ταχύτητα, ενώ ο team-mate του κατέληξε τελευταίος. Είναι η πρώτη φορά φέτος που μία Sauber εισέρχεται στο Q3.

O Andrea Kimi Antonelli δεν πρόλαβε να φτάσει στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού εγκαίρως για να ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια και με χρόνο που είχε σημειώσει με μεταχειρισμένα ελαστικά, περιορίστηκε στην 9η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly, ο οποίος είχε το τετ-α-κέ στα τελευταία λεπτά και δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.

Q2

O Verstappen ανέφερε στον ασύρματο στο Q2 ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει τη Red Bull, καθώς ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση σε κανένα τύπο στροφής (αργή, γρήγορη). Ο Ολλανδός ανέφερε ότι ήταν χειρότερα από «πριν», εννοώντας το FP3. H αύξηση θερμοκρασίας βρισκόταν πίσω από τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε

Το Q2 διακόπηκε επειδή πήρε φωτιά το γρασίδι στην εξωτερική της τελευταίας στροφής, όπου είχε βγει ο Hamilton στην πρώτη του προσπάθεια με φρέσκο σετ ελαστικών. O Fernando Alonso βρέθηκε στην 11η θέση, έχοντας χάσει την πρόκριση από τον Antonelli για μόλις 0,076 δλ.

Ο Alex Albon (12ος) πίστευε ότι είχε τραυματίσει το μονοθέσιό του στη στροφή 8, αλλά αυτό που τον εμπόδισε να προκριθεί στο Q3 ήταν ότι ο συγχρονισμός της κόκκινης σημαίας (που τον βρήκε στο πρώτο sector της γρήγορης προσπάθειάς του), που τον άφησε με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών στην τελική του προσπάθεια.

Αμφότεροι οι οδηγοί της Racing Bulls εγκατέλειψαν την τελική τους προσπάθεια, με τη διαφορά ότι ο Isack Hadjar δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3, και έμεινε 13ος, εμπρός από τον Franco Colapinto με την Alpine.

Στη 15η θέση θα παραταχθεί ο Oliver Bearman με τη Haas, που δεν δείχνει ιδιαίτερα ανταγωνιστική στο Red Bull Ring. Εκπληκτικός ο Bortoleto, που έγραψε τον 5ο χρόνο του Q2, για να βρεθεί πίσω από τον Verstappen με τη Sauber, έχοντας σημειώσει ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Gasly.

Q1

Έπειτα από το τέλος του πρώτου σκέλους, ο Lance Stroll είχε βρεθεί στη 16η θέση με την Aston Martin, εμπρός από τον Esteban Ocon με τη Haas. Η μεγάλη αρνητική έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Yuki Tsunoda με τη Red Bull στη 17η θέση, με τον Ιάπωνα να αναφέρει στον ασύρματο της ομάδας ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση στον εμπρός άξονα.

Για 3ο συνεχόμενο αγώνα, ο Carlos Sainz (19ος) αποκλείστηκε στο τέλος του Q1. Ο Ισπανός έκανε παράπονα ότι η Williams του τραβούσε προς τη μία πλευρά στα φρεναρίσματα και δεν είχε αεροδυναμικό φορτίο στις γρήγορες στροφές, λόγω ζημιάς στο δάπεδο, από ό,τι δήλωσε ο Sainz.

Αυτά έκαναν τον Sainz να πιστεύει ότι το μονοθέσιο είχε κάποιο πρόβλημα. Τον τελευταίο χρόνο σημείωσε ο Nico Hulkenberg, που μπλόκαρε τα φρένα του στην 4η στροφή και έχασε 0,46 δλ. με τη Sauber, ενώ ο rookie team-mate του, Gabriel Bortoleto, ήταν 8ος στο Q1.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Αυστρίας 2025

F1 Σύγκριση τηλεμετρίας Norris Leclerc Piastri Q3 κατατακτήριων δοκιμών GP Αυστρίας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!