Το Grand Prix Καναδά προμηνύεται ότι θα είναι ένας ακόμη συναρπαστικός αγώνας στη φετινή σεζόν της Formula 1, καθώς η σειρά εκκίνησης είναι αρκετά ασυνήθιστη, με τον George Russell να έχει κατακτήσει την pole position έπειτα από έναν πολύ καλό γύρο στο τέλος του Q3. Στην πρώτη σειρά εκκίνησης, τον Βρετανό θα πλαισιώσει ο Max Verstappen με τη Red Bull. Επειδή ο Ολλανδός βρίσκεται στα πρόθυρα ποινής αποκλεισμού για έναν αγώνα, ο Russell πιστεύει ότι μπορεί να είναι πιο επιθετικός απέναντι στον αντίπαλό του στις πρώτες στροφές.
Η ευθεία έως την πρώτη ζώνη πέδησης είναι πολύ μικρή (152 μ.), αλλά είναι αρκετή για να δημιουργηθούν ανακατατάξεις, ενδεχομένως έως το chicane των στροφών 3/4. Η Mercedes ήταν πολύ δυνατή στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά σύμφωνα με τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull, Helmut Marko, η καταπόνηση ελαστικών ήταν μεγαλύτερη για τη Mercedes στις προσομοιώσεις αγώνα των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής.
Ωστόσο, η πίστα ήταν πολύ πιο χλωρή την Παρασκευή, παρέχοντας λιγότερη πρόσφυση και ταλαιπωρώντας περισσότερο τα ελαστικά. Αν και θεωρητικά το Μόντρεαλ δεν θα έπρεπε να ευνοεί τα προτερήματα της Red Bull, ο Verstappen έχει δηλώσει ότι είναι ευχαριστημένος με το πλαίσιο λειτουργίας στο οποίο έχει βρεθεί το μονοθέσιο αυτό το τριήμερο. Παρότι η Red Bull έχει επιλέξει στήσιμο με «λιγότερο φτερό» ενισχύοντας την ταχύτητα στις ευθείες, δεν έχει χάσει πρόσφυση στις στροφές, λόγω της καλής αεροδυναμικής απόδοσης (σχέση φορτίου / οπισθέλκουσας) της RB21.
Πολλά θα εξαρτηθούν φυσικά και από τις θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν στο Μόντρεαλ. Όσο υψηλότερες είναι, τόσο πιο πολύ θα λειτουργήσουν εναντίον της Mercedes, η οποία έχει επωφεληθεί μέχρι στιγμής από το λείο ασφαλτοτάπητα, που κάνει τα ελαστικά να λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Επίσης, δεν θα πρέπει να εξαιρεθεί από την εξίσωση η παντοδύναμη -συνήθως- McLaren, αν και το GP Καναδά φαίνεται ότι θα είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της φετινής σεζόν για την ίδια. Ο Oscar Piastri θα παραταχθεί στην 3η θέση, αλλά δεν τον απασχολεί πολύ ότι βρίσκονται άλλοι δύο οδηγοί μπροστά του, εφόσον ο κύριος αντίπαλός του στη μάχη του τίτλου, και team-mate του, Lando Norris, θα εκκινήσει 7ος, δηλαδή αρκετά πιο πίσω.
Η McLaren φαίνεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πίστα του Μόντρεαλ και τόσο με τη γενική ακαμψία του μονοθεσίου στην αντιμετώπιση των kerb, όσο και με το graining των πίσω ελαστικών. Όποτε το graining έχει έρθει στο προσκήνιο φέτος, η McLaren δυσκολεύεται. Ωστόσο, το φαινόμενο ενδέχεται να υποχωρήσει την Κυριακή. Εξαρτάται από τη «γόμωση» της ασφάλτου στην αγωνιστική γραμμή, αλλά και από τις θερμοκρασίες.
Αν επικρατήσει πολλή ζέστη, ίσως τα πράγματα πάνε προς την κατεύθυνση της McLaren, αν ο περιοριστικός παράγοντας γίνει η θερμική καταπόνηση του πίσω άξονα. Αλλά το graining φαίνεται να είναι ο κύριος πρωταγωνιστής αυτό το Σαββατοκύριακο. Αυτό το φαινόμενο, όπου η επιφάνεια του ελαστικού «τρίβεται» πάνω στο πέλμα και δημιουργεί ορατά σημάδια.
Το graining στον πίσω άξονα είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί από αυτό του εμπρός άξονα, το οποίο μπορεί να ξεπεραστεί σχετικά εύκολα με λίγη υπομονή. Όσο μεγαλύτερο είναι το graining στον πίσω άξονα τόσο περισσότερο επηρεάζει την καταπόνηση και την φθορά και μπορεί να οδηγήσει σε σημείο όπου η απόδοση μπορεί να μειωθεί απότομα, αν δεν υπάρχει σωστή διαχείριση στις ζώνες επιτάχυνσης από τις αργές στροφές.
Στα πρώτα μέτρα του αγώνα όμως, ενδέχεται να παίξει ρόλο και ποιοι οδηγοί διαθέτουν φρέσκο σετ ελαστικών, πιθανότατα μέσης γόμας, που αναμένεται να είναι η προτιμητέα για την εκκίνηση. Οι οδηγοί των McLaren και Ferrari διαθέτουν ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας για την εκκίνηση, σε αντίθεση με αυτούς της Mercedes και τον Verstappen.
Πιέζοντας υπερβολικά -ειδικά στα φρένα– στο Q3, ο Lando Norris κατέληξε σε άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές, η οποία τον περιόρισε στην 7η θέση εκκίνησης, από όπου θα έχει πολλή δουλειά να κάνει για να βρεθεί κοντά στους πρωτοπόρους.
Ο Norris διαθέτει στο μονοθέσιό του τη νέα εμπρός ανάρτηση της McLaren, η οποία στοχεύει στη βελτίωση της αίσθησης του μονοθεσίου ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ενδέχεται να φέρει προτερήματα και στον αγώνα. Προς το παρόν όμως, ο Norris δηλώνει ότι δεν αισθάνεται διαφορά και πιστεύει ότι θα μάθει περισσότερα στην Αυστρία και το Silverstone.
Ο Piastri είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και αυτός αυτή τη διαφορετική εκδοχή, αλλά επέλεξε, καθώς βελτιώνει κάποια πράγματα, αλλά κάνει χειρότερα άλλα. Ο Αυστραλός είναι ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της McLaren μέχρι στιγμής φέτος, οπότε ήθελε να διατηρήσει συνοχή. Υπάρχει περίπτωση αυτή η διαφορά επιλογής να συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Δεν πρόκειται για αναβάθμιση που βελτιώνει την απόδοση, αλλά ένα διαφορετικό εξάρτημα.
Η Ferrari έδειξε καλό ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά εκκινώντας από την 5η και την 8η θέση, θα είναι δύσκολο για την ιταλική ομάδα να πλησιάσει τις θέσεις του βάθρου. Ο Lewis Hamilton ενδέχεται να δυσκολευτεί πιο πολύ, καθώς δεν έχει βρει ένα στήσιμο που να τον βολεύει. Ο Charles Leclerc από την πλευρά του θα πρέπει να επαναλάβει μία εκρηκτική εκκίνηση, όπως έκανε στην Ισπανία.
Σχεδόν κανείς δεν έχει χρησιμοποιήσει στις δοκιμές τη σκληρή γόμα ελαστικών, οπότε θα αποτελέσει άγνωστο παράγοντα στον αγώνα. Ενδέχεται να είναι δύσκολο η διάρκεια ζωής των σκληρών ελαστικών να επιτρέψει έναν εύκολο αγώνα με μόνο μία επίσκεψη στα pits, η οποία κοστίζει μόνο 19 δλ.
Η επικρατέστερη στρατηγική σύμφωνα με την Pirelli είναι αυτή των δύο pit stop, είτε εκκινώντας με τη μέση γόμα και χρησιμοποιώντας στη συνέχει δύο σετ σκληρής (με πλαίσια pit stop μεταξύ των γύρων 15-21 και 39-45 από τους 70 συνολικά), ή με μέση-σκληρή-μέση γόμα και πλαίσιο pit stop στους γύρους 18-24 και 43-49. Η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο Μόντρεαλ είναι πάντα υψηλή, καθώς οι περισσότερες στροφές περιβάλλονται από τοίχους και τα λάθη είναι πολύ εύκολο να συμβούν.
Υπάρχει περίπτωση κάποιοι οδηγοί να ρισκάρουν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, ενώ ο Yuki Tsunoda, ενδέχεται να επιλέξει τη σκληρή γόμα στην αρχή, υιοθετώντας κόντρα-στρατηγική. Ο Ιάπωνας οδηγός της Red Bull βρέθηκε στη 18η θέση του grid, έπειτα από την ποινή 10 θέσεων που δέχθηκε -και κατέκρινε δριμύτατα- για προσπέρασμα υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στο FP3.
Ο Tsunoda εχει κερδίσει 2 θέσεις, καθώς η Alpine αποφάσισε ότι θα είναι καλύτερο ο Pierre Gasly να εκκινήσει από το pit lane με καινούργια μπαταρία και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου στη μονάδα ισχύος της Renault. Επίσης, έπειτα από τον αποκλεισμό του Liam Lawson στο Q1, η Racing Bulls αποφάσισε να τοποθετήσει επιπλέον μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του, με αποτέλεσμα να εκκινήσει και αυτός από το pit lane.





