Ο Max Verstappen ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τις διαδικασίες του Grand Prix Καναδά, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο FP1. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά στη φετινή σεζόν της Formula 1 που ο Ολλανδός βρίσκεται επικεφαλής σε μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών με το μονοθέσιο της Red Bull και είναι ίσως το καλύτερο ξεκίνημα για την ομάδα σε αγωνιστικό τριήμερο για το 2025.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν ήταν εντελώς απροβλημάτιστα για τον Verstappen. Από τον πρώτο του γύρο, ανέφερε ότι το τιμόνι του ήταν πολύ βαρύ. Η Red Bull είδε ότι δεν επρόκειτο για πρόβλημα αξιοπιστίας και του είπε να συνεχίσει. Παρότι ο Ολλανδός χτύπησε ελαφρά και τον τοίχο των Πρωταθλητών στην εξωτερική του τελευταίου chicane, κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των χρόνων.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Καναδά
The Wall of Champions almost snares Max! 😮#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/Fkpk5nsFY3
— Formula 1 (@F1) June 13, 2025
Τη μεγάλη έκπληξη έκαναν οι δύο οδηγοί της Williams, Alex Albon και Carlos Sainz, που βρέθηκαν στη 2η και 3η θέση, μόλις 0,04 και 0,08 δλ. μακριά από την κορυφή αντίστοιχα. Ίσως δείχνει πόσο ανταγωνιστική μπορεί να είναι η βρετανική ομάδα εκμεταλλευόμενη την απόδοση του μονοθεσίου της στις ευθείες, αν και η πίστα ήταν πολύ χλωρή και η μαλακή γόμα (C6) ενδέχεται να μην είναι η καλύτερη.
Υπάρχουν υποψίες ότι ενδέχεται να δούμε τη μέση γόμα να χρησιμοποιείται ακόμα και τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι περισσότερες ομάδες αποφάσισαν να ξεκινήσουν το FP1 με τη μαλακή γόμα ελαστικών, εκτός από τη Racing Bulls και τη Sauber.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο George Russell, ο περυσινός poleman του Καναδά. Ωστόσο, ο Βρετανός οδηγός της Mercedes βρέθηκε 0,34 δλ. μακριά από την κορυφή, με τη θερμοκρασία στην πίστα να είναι στους 44 βαθμούς Κελσίου, δηλαδή αρκετά ψηλά για τις προτιμήσεις της W16. Λίγο πριν συμπληρωθεί το πρώτο 10λεπτο, ο Andrea Kimi Antonelli (13ος) βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 6, έχοντας μπλοκάρει τον πίσω άξονα της Mercedes. Στο μισάωρο περίπου, κάτι παρόμοιο συνέβη στον Russell στο ίδιο σημείο.
H Mercedes παρουσίασε μικρές αναβαθμίσεις στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου, πέραν από μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα πίσω φρένων, και επανέφερε την πίσω ανάρτηση που είχε παρουσιάσει στην Imola. Τοποθέτησε επίσης καινούργια μονάδα ισχύος (V6, turbo, MGU-K, MGU-H) στα μονοθέσιά της, την 3η φετινή όπως και η Aston Martin στο μονοθέσιο του Fernando Alonso. Το ίδιο συνέβη και στη Racing Bulls με τον Liam Lawson, αλλά του Νεοζηλανδού είναι η 4η φετινή και τελευταία από αυτές που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.
O πάντα πολύ καλός στο Μόντρεαλ Lewis Hamilton, έγραψε την 5η επίδοση με τη Ferrari, αλλά και αυτός αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες. Ο Βρετανός έχασε το πίσω μέρος της Ferrari και διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών στη φουρκέτα 10, περίπου στο μέσο της διαδικασίας, μετά την κόκκινη σημαία που προκάλεσε το ατύχημα του team-mate του. Ολοκλήρωσε το FP1 με μία έξοδο στο τελευταίο chicane και βρέθηκε ορισμένες φορές να εμποδίζει άλλα μονοθέσια, αναγκάζοντας τον Verstappen να πατήσει στο γρασίδι στη στροφή 9.
— ARFerrari (@ARferrariVID) June 13, 2025
Μόλις 15 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, ο Charles Leclerc -ενώ είχε βρεθεί στην 1η θέση- προσέγγισε με υπερβολική ταχύτητα τη ζώνη πέδησης για τη στροφή 3, και μπλόκαρε τα φρένα του. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να σώσει την προσπάθειά του και δεν επέλεξε την ασφαλή οδό, διασχίζοντας απλά το γρασίδι με χαμηλή ταχύτητα. Με αρκετά χιλιόμετρα, ο Leclerc χτύπησε στον τοίχο της εσωτερικής και «ξήλωσε» τους τροχούς της αριστερής πλευράς της Ferrari του, με τη διαδικασία διακόπτεται με κόκκινη σημαία, και να τελειώνει για τον ίδιο, που κατετάγη 10ος. O Μονεγάσκος παραδέχθηκε ότι ήταν ένα λάθος που θα μπορούσε να έχει αποφύγει.
Here’s the moment Leclerc found the barriers 🎥#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/4S7vQ9odvJ
— Formula 1 (@F1) June 13, 2025
Λίγο πριν από τη διακοπή, ο Albon προσπάθησε να αφήσει χώρο στην αγωνιστική γραμμή Gabriel Bortoleto, καθώς αμφότεροι προσπερνούσαν τον Hamilton μετά τη στροφή 9, αλλά ο Βραζιλιάνος επέλεξε αρχικά την αριστερή πλευρά για να περάσει τη Ferrari και μετά θα προσπερνούσε τη Williams από δεξιά. O Albon κινήθηκε προς τη Sauber πριν το πάρει χαμπάρι και παραλίγο αποφεύχθηκε ένα σοβαρό ατύχημα. Αργότερα, βγήκε από το διάβα του Alonso στην έξοδο από τη 2η στροφή την τελευταία στιγμή.
— F1 edits (@F1F1edit) June 13, 2025
Πολύ καλή εικόνα επέδειξε η πάντα πολύ καλή στις αργές στροφές Racing Bulls, με τον Isack Hadjar 6ο και τον Liam Lawson στην 8η θέση. Αντιθέτως, δυσκολίες έδειξε να αντιμετωπίζει η McLaren, η οποία παρουσίασε τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις για αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς διαθέτει εμπρός αεροτομή με διαφορετική γεωμετρία (με μερικές τροποποιήσεις και στη διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης) και νέα πίσω αεροτομή μέσου αεροδυναμικού φορτίου.
Ο Lando Norris δοκίμαζε την εμπρός αεροτομή (και ανάρτηση), ενώ ο Oscar Piastri την πίσω αεροτομή. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο, ο Norris μπλόκαρε τα φρένα στη φουρκέτα 10 και έχασε χρόνο στην έξοδο της στροφής, αναφέροντας ότι κάτι είχε συμβεί εκεί το οποίο δεν ήξερε τι ήταν. Θα μπορούσε να είναι η χλωρή πίστα, ή το γεγονός ότι είχε δοκίμαζε το εμπρός μισό του πακέτου αναβαθμίσεων. Ωστόσο, αμφότεροι οι οδηγοί ανέφεραν προβλήματα με το μπλοκάρισμα των πίσω φρένων.
Ο Norris αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια και με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας ελαστικών, καθώς βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή με τη McLaren να υποστρέφει. Ο Piastri ζήτησε στη συνέχεια από την ομάδα να του βρει λίγη ελεύθερη πίστα και είχε ένα γλίστρημα στη στροφή 6 σε μία από τις τελευταίες γρήγορες προσπάθειές του. Ο Norris δυσκολεύτηκε ξανά στη φουρκέτα, έχοντας χάσει ξανά το πίσω μέρος και παραλίγο να βρεθεί στον τοίχο. Αλλά ο Βρετανός κατάφερε να γράψει ένα χρόνο ικανό για την 7η θέση, ενώ ο Piastri περιορίστηκε στη 14η θέση.
Ni 5 minutos llevamos de práctica y Colapinto ya ha trompeado😭😭😭#F1 #CanadianGP
pic.twitter.com/Q2yCOjtN1Z— Ju@n🍍 (@juanborrego98) June 13, 2025
Ο Pierre Gasly ήταν 9ος με την Alpine. Μόλις στο 3ο λεπτό της διαδικασίας, στον πρώτο του γρήγορο γύρο, ο Franco Colapinto, με την άλλη Alpine, είχε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών στη 2η στροφή, έχοντας χάσει το πίσω μέρος με αρκετά χαμηλή ταχύτητα. Εκτός δεκάδας (11ος) βρέθηκε και ο Yuki Tsunoda με τη Red Bull.










