F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Θριαμβευτική νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen πέρασε επικεφαλής στην 1η στροφή του GP Εμίλια Ρομάνια και στην ουσία δεν απειλήθηκε ποτέ έως την καρό σημαία, ευνοημένος από τα λάθη στρατηγικής της McLaren και τον συγχρονισμό του VSC.

F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Θριαμβευτική νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen πέρασε επικεφαλής στην 1η στροφή του GP Εμίλια Ρομάνια και στην ουσία δεν απειλήθηκε ποτέ έως την καρό σημαία, ευνοημένος από τα λάθη στρατηγικής της McLaren και τον συγχρονισμό του VSC.

Ο Max Verstappen απέδειξε με την επικράτησή του στο Grand Prix Εμίλια Ρομάνια ότι δεν μπορεί κανένας να τον αποκλείσει από τη μάχη του τίτλου της Formula 1. Ο Ολλανδός, με μία αποφασιστική κίνηση στην 1η στροφή, έθεσε τις βάσεις για μία εξαιρετική νίκη, την οποία επισφράγισε η βιασύνη της McLaren στη διαμόρφωση της στρατηγικής του Oscar Piastri, όπου έδωσε προτεραιότητα στην προστάτευση του Αυστραλού από το undercut του Charles Leclerc, καθώς και ο συγχρονισμός του VSC.

Το τελευταίο ήρθε καθώς ο Verstappen ετοιμαζόταν να κάνει το pit stop του, και με δεδομένο ότι το πραγματοποίησε υπό το καθεστώς του, κέρδισε άλλα 10 δλ. για να πάρει άνετα τη νίκη επί των οδηγών McLaren, παρά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, που εκμηδένισε τις διαφορές. O Verstappen κατέκτησε την 65η νίκη της καριέρας του στην F1, την 4η συνεχόμενη στην Imola και επικράτησε στον 400ό αγώνα της Red Bull.

Η εκκίνηση έκρινε πολλά για τους δύο οδηγούς που είχαν βρεθεί στην πρώτη σειρά της. Ο Piastri έκανε το καλύτερο αρχικό πέταγμα, αλλά η δεύτερη φάση της επιτάχυνσης, στις αλλαγές σχέσεων, δεν ήταν τόσο καλή. Ο Αυστραλός έκλεισε την εσωτερική για να προστατευθεί από τον ταχύτατο George Russell, o οποίος είχε εκμεταλλευτεί το slipstream και απειλούσε για την πρωτοπορία, καθώς είχε βρεθεί εμπρός από τον Verstappen.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Εμίλια Ρομάνια

Εντούτοις, ο Ολλανδός φρόντισε να στριμώξει τη Mercedes πίσω από τη McLaren. O Piastri, έχοντας παραμείνει στο μέσο του πλάτους της πίστας, προσπαθώντας να αμυνθεί έναντι δύο αντιπάλων, παραχώρησε μία ευκαιρία στον Verstappen από την εξωτερική. Ο Ολλανδός δεν χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να βουτήξει στα φρένα από πολύ πίσω και να βρεθεί σε θέση να προσπεράσει από την εξωτερική, με τον Piastri αιφνιδιασμένο, να μην υπερασπίζεται αρκετά σθεναρά την πρωτοπορία.

Ο Verstappen ήταν επικεφαλής στην έξοδο της Tamburello και με τις αλλαγές που είχε κάνει στο στήσιμο του μονοθεσίου η Red Bull, καθώς και με τις αναβαθμίσεις που έφερε στην Imola, είχε πολύ καλό ρυθμό αγώνα. Σίγουρα βοήθησε και η χάραξη της πίστας, η οποία (όπως και η Suzuka) διαθέτει γρήγορες στορφές, ενώ τα ελαστικά άντεχαν περισσότερο από ό,τι προέβλεπαν οι ομάδες, αμφότερα χαρακτηριστικά που ευνοούν τη Red Bull.

Έπειτα από το πρώτο του pit stop, o Verstappen είχε βρεθεί με προβάδισμα 20 δλ. επί του Lando Norris, o οποίος ήταν αρκετά άτυχος, καθώς επισκέφθηκε τα pits στο γύρο πριν από την εγκατάλειψη του Esteban Ocon (λόγω απώλειας πνευματικής πίεσης στον κινητήρα), που επέφερε το VSC. O Norris είχε ακολουθήσει σχεδόν την ίδια στρατηγική με τον Verstappen, αλλά επειδή επισκέφθηκε τα pits ένα γύρο πριν από το VSC, η διαφορά μεταξύ τους διπλασιάστηκε.

Ενώ η νίκη έμοιαζε σχεδόν δεδομένη για τον Verstappen, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Andrea Kimi Antonelli στον 46ο γύρο (με πρόβλημα στο γκάζι της Mercedes), θα του παρουσίαζε άλλη μία πρόκληση, καθώς το προβάδισμά του εξανεμίστηκε. Ωστόσο, είχε την ευκαιρία να εισέλθει στα pits για ένα καινούργιο σετ ελαστικών σκληρής γόμας, κάτι που π.χ. o Piastri δεν μπορούσε να κάνει, διότι είχε χρησιμοποιήσει ήδη και τα τρία φρέσκα σετ μέσης και μαλακής γόμας που είχε στη διάθεσή του για τον αγώνα και η τα μαλακά ελαστικά δεν θα άντεχαν.

Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να απομακρυνθεί και πάλι στο σπριντ 10 γύρων στο τέλος του αγώνα, και να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. καθώς οι δύο McLaren μάχονταν μεταξύ τους, με τον Norris, που διέθετε πιο φρέσκα ελαστικά, έχοντας εισέλθει στα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, να χρειάζεται 4 γύρους για να περάσει τον team-mate του.

Η Red Bull ήταν πολύ ανταγωνιστική σήμερα, περισσότερο από όσο περίμενε η McLaren και ο Norris πιστεύει ότι ο Verstappen ήταν ταχύτερος από τον ίδιο. Ο επικεφαλής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι με τις αλλαγές στο στήσιμο και τις αναβαθμίσεις, η Red Bull κατάφερε να τοποθετήσει το μονοθέσιο εντός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας λειτουργίας των ελαστικών.

Όταν βρίσκεται εκεί, η RB21 έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα Pirelli και ο Verstappen κατάφερε να κάνει το πρώτο του stint με τη μέση γόμα να διαρκέσει 29 γύρους. Είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά του σε πολύ καλή κατάσταση, κάτι που ήταν πολύ δύσκολο σε άλλους θερμούς αγώνες. Αλλά στην Imola, η οποία έχει χαρακτηριστικά που ευνοούσαν την RB21, όλα λειτούργησαν περίφημα για τον Ολλανδό.

Ο Lando Norris, έχοντας εκκινήσει από την 4η θέση, έχασε αρκετό χρόνο πίσω από τον George Russell στα αρχικά στάδια, αλλά κατάφερε να περάσει τον Βρετανό στον 11ο γύρο, καθώς το γερμανικό μονοθέσιο έδειχνε να δυσκολεύεται πολύ με τη μέση γόμα ελαστικών στις υψηλές θερμοκρασίες της Imola.

O Norris βρέθηκε 2ος έπειτα από το pit stop του Piastri, με διαφορά 10 δλ. να τον χωρίζει από τον Verstappen. O Βρετανός προσπάθησε να τη μειώσει, αλλά η Red Bull είχε το ρυθμό να απαντήσει. Το γεγονός ότι η McLaren αποφάσισε να κάνει pit stop ακριβώς πριν από το VSC (για να τον προφυλάξει -και πάλι- από τον Leclerc), διπλασίασε το προβάδισμα του Verstappen.

Έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Norris επεσήμανε στον ασύρματο ότι τα ελαστικά του Piastri ήταν κατεστραμμένα και αν η McLaren ήθελε να προκαλέσει τον Verstappen για τη νίκη, θα έπρεπε να μην κάνει πιο δύσκολη την προσπάθειά του να προσπεράσει τον team-mate του.

Η McLaren, επιμένοντας στην ίση μεταχείριση των οδηγών της, καθώς αμφότεροι διεκδικούν τον τίτλο, δεν έλαβε δράση. Ωστόσο, στους 4 γύρους που χρειάστηκε ο Norris για να περάσει τον Piastri, o Verstappen είχε απομακρυνθεί 5 δλ. και ήταν ξεκάθαρα εκτός εμβέλειας. Όπως ανέφερε ο Norris, όπως συμβαίνει πολύ συχνά φέτος, ο ίδιος έκανε τη ζωή του πιο δύσκολη με απόδοση κάτω των προσδοκιών στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ήταν ένας αγώνας που πήγε άσχημα για τον Oscar Piastri από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Αυστραλός παραδέχθηκε ότι φρέναρε νωρίτερα από ό,τι θα έπρεπε στην 1η στροφή και ότι αιφνιδιάστηκε από την κίνηση του Verstappen. Στη συνέχεια, ο Αυστραλός είχε τη δυνατότητα να διατηρηθεί σε απόσταση περίπου 2 δλ. από τη Red Bull, αλλά αυτό καταπόνησε τα ελαστικά του και στις συνομιλίες με το pit wall της McLaren, δεν ήταν αισιόδοξος ότι θα μπορούσε να βγάλει τον αγώνα με μόνο μία επίσκεψη στα pits.

Όταν o Charles Leclerc εισήλθε στα pits στο τέλος του 10ου γύρου και κατάφερε να κάνει το undercut στους Russell και Sainz, η McLaren αποφάσισε να καλέσει στα pits τον Piastri, για να τον προστατεύσει από την απειλή του Μονεγάσκου, καθώς το undercut έδειχνε πολύ δυνατό σε εκείνη τη φάση του αγώνα. Ωστόσο, αποδείχθηκε πολύ γρήγορα ότι αυτή ήταν η λανθασμένη επιλογή, καθώς ο Piastri αναγκάστηκε να προσπεράσει πάρα πολλά μονοθέσια και ταλαιπώρησε πολύ τα ελαστικά του σε αυτή τη διαδικασία.

Έχοντας ξεπεράσει τους πιο αργούς συνδυασμούς, ο Αυστραλός βρέθηκε 32 δλ. πίσω από τον Verstappen, δηλαδή περισσότερο από ένα pit stop και στη συνέχεια η διαφορά αυτή άρχισε να αυξάνεται. Όταν ήρθε το VSC, ο Piastri εισήλθε στα pits για ένα δεύτερο σετ σκληρής γόμας, αλλά αυτό σήμαινε ότι στην επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Αυστραλός δεν είχε άλλα ελαστικά να τοποθετήσει στη McLaren.

Ήταν αναγκασμένος να παραμείνει στην πίστα, σε μία καταδικασμένη προσπάθεια να υπερασπιστεί τη 2η θέση από τον team-mate του. Επίσης, το μόνο που κατάφερε αυτή η κατάσταση ήταν να στερήσει στον Norris τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη στους τελικούς γύρους, αν και δύσκολα θα μπορούσε να απειλήσει τον Verstappen. Η στρατηγική του Piastri ήταν μία σειρά από… αυτογκόλ για τη McLaren, η οποία δεν πάλεψε ποτέ πραγματικά για τη νίκη στην Imola, για πρώτη φορά φέτος.

Εντελώς διαφορετική ήταν η εικόνα της Ferrari στον αγώνα έπειτα από την απογοήτευση των κατατακτήριων δοκιμών. Η ιταλική ομάδα είχε επιδείξει πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής και είχε τη δυνατότητα να τον αναπαράγει και την Κυριακή. H ιταλική ομάδα ακολούθησε διαφορετική στρατηγική για τους δύο οδηγούς της και αυτό ευνόησε τον Lewis Hamilton, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, καθώς εισήλθε στα pits στο VSC.

Ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής τερμάτισε στην 4η θέση, μόλις 1,4 δλ. μακριά από το βάθρο, και κυνηγούσε τον Piastri στους τελικούς γύρους. Είναι η πρώτη φορά που ο Hamilton κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τον team-mate του, Leclerc, σε Grand Prix. Ο Βρετανός είχε περάσει τους 34 πρώτους γύρους πίσω από τη Mercedes του Andrea Kimi Antonelli, που είχε καταφέρει να τον περάσει από την εσωτερική στην εκκίνηση.

Ο Ιταλός είχε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί το τρενάκι DRS στο οποίο βρισκόταν για να αμυνθεί, καθώς η Mercedes υστερούσε σε μέγιστη ταχύτητα στο τέλος της ευθείες. Όταν όμως ο Antonelli άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το γκάζι του μονοθεσίου του έπειτα από το pit stop του (τα οποία θα τον οδηγούσαν στην εγκατάλειψη), ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να περάσει μπροστά και να εκμεταλλευτεί τον πολύ καλό ρυθμό της Ferrari, για να προσπεράσει και τον Isack Hadjar και να βρεθεί στην 5η θέση. Στη συνέχεια, τον ευνόησε και το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η παρέμβαση του VSC και του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν όμως αυτή που κατέστρεψε ουσιαστικά τη στρατηγική του Charles Leclerc, ο οποίος ήταν ο πρώτος εκ των πρωταγωνιστών που εισήλθε στα pits, στο 10ο γύρο. Λίγο πριν από το VSC, ο Leclerc είχε βρεθεί μόλις 4 δλ. πίσω από τον Hamilton και είδε τον Norris να επιστρέφει στην πίστα ακριβώς μπροστά του. Όταν ήρθε ο VSC, o Leclerc καταριόταν την τύχη του.

Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Leclerc στο αυτοκινήτο ασφαλείας, καθώς βρέθηκε στην ίδια θέση με τον Piastri έχοντας χρησιμοποιήσει όλα τα σετ ελαστικών που είχε διαθέσιμα. Η Scuderia δεν μπορούσε να του βάλει τα μαλακά, διότι δεν θα άντεχαν μέχρι την καρό σημαία. Συνεπώς, ο Leclerc βρέθηκε στους 10 τελευταίους γύρους να υπερασπίζεται την 4η θέση από την ταχύτατη Williams του Alex Albon.

Ο Ταϊλανδός επιχείρησε να προσπεράσει από την εξωτερική στην Tamburello δύο φορές και τη δεύτερη εξ αυτών, ενώ είχε φέρει τον εμπρός άξονά του λίγο εμπρός από αυτόν της Ferrari, o Leclerc δεν του άφησε καθόλου χώρο, αντίθετα με αυτό που ορίζουν οι κανόνες μάχης της F1. Ο Albon έκανε ένα ταξίδι στα χαλίκια, το οποίο επέτρεψε στον Hamilton να τον προσπεράσει. Στη συνέχεια, ο Βρετανός πέρασε με ευκολία τον team-mate του, που δεν αμύνθηκε πολύ.

Ο Leclerc ζήτησε από το pit wall να πει στον Hamilton να του δώσει DRS, αλλά ο Βρετανός έφυγε μπροστά για να κυνηγήσει τον Piastri. Επιπλέον, με τους αγωνοδίκες να ερευνούν το περιστατικό με τον Albon, η Ferrari έδωσε εντολή στον Leclerc να παραχωρήσει τη θέση του στον Albon.

O οδηγός της Williams θα δήλωνε στη συνέχεια ότι του φαινόταν περίεργο που δεν ήταν ευχαριστημένος με την 5η θέση, καθώς σε δύο φάσεις του αγώνα, μία θέση στο βάθρο έδειχνε πιθανή για τον ίδιο. Οι βάσεις για τον πολύ καλό αγώνα του Albon τέθηκαν στο πρώτο stint, όπου είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει την παραμονή του στην πίστα με τη μέση γόμα έως το VSC, με τη Williams να βρίσκεται στο επίπεδο των κορυφαίων σε αυτό τον τομέα.

Ο Albon βρέθηκε στην 3η θέση έπειτα από το VSC, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Piastri. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έπληξε τη στρατηγική του Albon, καθώς πριν από αυτό είχε μία απόσταση ασφαλείας 7 δλ. από τον Hamilton, το οποίο εξανεμίστηκε. Μάλιστα, η Williams άργησε ένα γύρο να καλέσει στα pits τον Albon στο SC, αλλά αυτό δεν είχε σημασία εντέλει.

Στο σπριντ των 10 τελευταίων γύρων, ο Albon πίστευε ότι είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, καθώς γνώριζε ότι ο Leclerc και ο Piastri, που βρίσκονταν μπροστά του, είχαν ταλαιπωρημένα ελαστικά. Ωστόσο, ο Albon παραδέχθηκε ότι σκεπτόμενος να επιτεθεί στον Piastri, βιάστηκε να περάσει τον Leclerc, και πιστεύει ότι αν ήταν λίγο πιο υπομονετικός, θα μπορούσε να είχε εξασφαλίσει την 4η θέση, η οποία όπως αναφέραμε πήγε στον Hamilton.

Ο Leclerc τερμάτισε στην 6η θέση, εμπρός από τον George Russell, ο οποίος παρότι εκκίνησε από την 3η θέση, δήλωσε ότι είναι τυχερός που κατάφερε να δει την καρό σημαία ο 7ος, καθώς το μονοθέσιο της Mercedes, όπως και πέρυσι, υπερθερμαίνει τα ελαστικά του όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές.

Στην Imola, η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν 45 βαθμοί Κελσίου στην εκκίνηση, και ήταν εμφανές ότι ο Russell άρχισε να δυσκολεύεται με τα ελαστικά μέσης γόμας πριν από το 10ο γύρο στον αγώνα. Συνεπώς, ήταν από αυτούς που έκαναν νωρίς pit stop (αν και δεν κατάφερε να αποτρέψει το undercut από τον Leclerc) και όπως αναφέραμε, αυτοί οι οδηγοί δεν ήταν ευνοημένοι από την εξέλιξη των καταστάσεων.

Το ίδιο ισχύει και για τον Carlos Sainz, o οποίος τερμάτισε στην 8η θέση. Ο Ισπανός βρισκόταν μπροστά από τον team-mate του στα αρχικά στάδια του αγώνα, αλλά η Williams αποφάσισε να απαντήσει στα undercut που επιχειρούσαν οι οδηγοί που βρίσκονταν πίσω του και καταδίκασε τον οδηγό της σε ένα αποτέλεσμα πολύ κατώτερο των δυνατοτήτων του μονοθεσίου της. Ο Ισπανός δεν ήταν ευχαριστημένος από αυτό. Η Williams είχε προβλέψει ότι θα είναι ανταγωνιστική στο Μαϊάμι, αλλά δεν περίμενε να είναι τόσο καλή στην Imola, κάτι που είναι πολύ θετικό για την υπόλοιπη σεζόν της.

Στην 9η θέση τερμάτισε ο Isack Hadjar, ο καλύτερος οδηγός από τις δύο ομάδες της Red Bull έπειτα από τον Verstappen. Αν και στην εκκίνηση έχασε δύο θέσεις από τους Gasly και Leclerc, διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά της Racing Bulls στο πρώτο stint για να επωφεληθεί από το VSC και να βρεθεί στην 5η θέση. Δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τις Ferrari, και αλλάζοντας ελαστικά στο αυτοκίνητο ασφαλείας, βρέθηκε στην 9η θέση, στην οποία και τερμάτισε, εμπρός από τον Yuki Tsunoda.

O Ιάπωνας κατάφερε να ανακτήσει 10 θέσεις, καθώς εκκίνησε από το pit lane με τη σκληρή γόμα και επωφελήθηκε από το VSC για να αλλάξει ελαστικά. Παρότι δεν επισκέφθηκε τα pits στο αυτοκίνητο ασφαλείας, προσπέρασε τον Νico Hulkenberg για να πάρει τον τελικό βαθμό της 10ης θέσης.

Άτυχη στάθηκε με τη στρατηγική της η Aston Martin, η οποία είχε καλέσει τους οδηγούς της στα pits στο 13ο και 14ο γύρο και το VSC της ανέτρεψε τα σχέδια. Οι οδηγοί της δεν επισκέφθηκαν τα pits, διότι είχαν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας και έγιναν εύκολη λεία για τους αντιπάλους τους. Ο Fernando Alonso τερμάτισε μόλις 0,8 δλ. μακριά από τους βαθμούς και εξακολουθεί να μην έχει καταφέρει να «σκοράρει» φέτος.

F1 Αποτελέσματα GP Εμίλια Ρομάνια 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!