F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγικές

Δείτε τη σειρά εκκίνησης του GP Εμίλια Ρομάνια 1, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών και τις επικρατέστερες στρατηγικές ενόψει του 7ου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, και κάποια προγνωστικά.

F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγικές

Δείτε τη σειρά εκκίνησης του GP Εμίλια Ρομάνια 1, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών και τις επικρατέστερες στρατηγικές ενόψει του 7ου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, και κάποια προγνωστικά.

Οι επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Εμίλια Ρομάνια μας έδωσαν μία πρώτη σειρά εκκίνησης που δεν έχουμε δει ξανά στη Formula 1. Αν και οι Oscar Piastri και Max Verstappen έχουν μοιραστεί την πρώτη σειρά εκκίνησης ξανά, είναι η πρώτη φορά που ο Αυστραλός βρίσκεται στην pole position και έχει δίπλα του τον πάντα επιθετικό οδηγό της Red Bull.

Στις κατατακτήριες δοκιμές οι περισσότεροι οδηγοί είδαν τη μαλακή γόμα ελαστικών να υπερθερμαίνεται στις γρήγορες στροφές της Imola όταν προσπάθησαν να πιέσουν περισσότερο. Οπότε υπήρχε ένα αόρατο «ταβάνι» σε αυτό που μπορούσαν να αντλήσουν από το ελαστικό και ο Piastri έφτασε πιο κοντά από όλους σε αυτό.

Όπως πάντα, η εκκίνηση θα είναι κρίσιμη και έχουμε δει ότι και οι δύο προαναφερθέντες οδηγοί είναι μαχητικοί, οπότε περιμένουμε μία σκληρή μάχη στην αρκετά μεγάλη ευθεία (400 μ.) μέχρι το πρώτο chicane της Tamburello. Αυτό διότι τα προσπεράσματα στον αγώνα θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν.

Ίσως όμως η κατάσταση αλλάξει αν υπάρξει μεγάλη θερμική καταπόνηση στα ελαστικά. Υπενθυμίζουμε ότι η φετινή μέση γόμα, με την οποία αναμένεται να εκκινήσουν οι περισσότεροι οδηγοί, είναι η περυσινή μαλακή, την οποία σχεδόν κανείς δεν χρησιμοποίησε στον αγώνα.

Αν υπάρχει εκτεταμένη θερμική καταπόνηση στα ελαστικά, η McLaren αναμένεται να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε τον πραγματικό ρυθμό της Red Bull με τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει στην Imola, έπειτα από τις αλλαγές στησίματος του Σαββάτου που επέτρεψαν στον Max Verstappen να παλέψει για την pole position.

Ο Ολλανδός ευελπιστεί ότι η RB21 θα γλιστράει λιγότερο από την Παρασκευή, για να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση κατά τη διάρκεια του αγώνα και θα μπορεί να ποντάρει στις υψηλότερες ταχύτητες της Red Bull στο τέλος των ευθειών, αλλά η McLaren διαθέτει καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο από τις στροφές.

F1 Σειρά εκκίνησης GP Εμίλια Ρομάνια 2025

Ο George Russell, έχοντας χρησιμοποιήσει το μοναδικό σετ μέσης γόμας ελαστικών που είχε διαθέσιμο στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, ίσως έχει ένα μικρό μειονέκτημα στην εκκίνηση, καθώς τα ελαστικά του δεν θα αποδίδουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους στα πρώτα μέτρα, σε αντίθεση με των άλλων γύρω του.

Σε αυτό ίσως βασίσει την επίθεσή του o Lando Norris, που εκκινεί από την 4η θέση. Ο Βρετανός ελπίζει επίσης σε εκτεταμένη θερμική καταπόνηση των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα για να καταφέρει να βρεθεί πιο ψηλά από τη θέση στην οποία θα ξεκινήσει τον αγώνα.

H Aston Martin εκμεταλλεύτηκε εξαρχής τη μεγαλύτερη ευελιξία της μέσης γόμας, που οδήγησε σε καλύτερη απόδοση, όπως είχε προβλέψει ο Ιάπωνας γκουρού της βρετανικής ομάδας όσον αφορά τα ελαστικά Jan Matsuzaki. Μένει να δούμε αν οι εκτεταμένες αναβαθμίσεις της Aston Martin θα λειτουργήσουν τόσο καλά ώστε να επιτρέψουν στους οδηγούς της (που διαθέτουν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας) να παλέψουν με τις Williams.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών GP Εμίλια Ρομάνια 2025

Λόγω της μεγάλης απώλειας χρόνου 28 δλ. στο pit lane για την πραγματοποίηση ενός pit stop (με χρήση μέσης και μαλακής γόμας), οι ομάδες θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop, εφόσον τα ελαστικά το επιτρέπουν. Σε αυτή την περίπτωση, το εκτιμώμενο πλαίσιο για να κάνουν το pit stop τους είναι μεταξύ των γύρων 19 και 25, από τους 63 συνολικά. Σε περίπτωση δύο pit stop (με χρήση μέσης-σκληρής-σκληρής γόμας), το πλαίσιο για τα pit stop είναι μεταξύ των γύρων 12-18 και 34-40.

Η Ferrari είχε μία ντροπιαστική εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, τη χειρότερη που έχει σημειώσει στην πίστα της Imola σε κατατακτήριες δοκιμές από το 1980… Έπειτα από την Παρασκευή, αναγκάστηκε να κάνει συμβιβασμό στο στήσιμο του μονοθεσίου, δηλαδή να το ανυψώσει από το έδαφος (για να αποτρέψει την υπέρμετρη φθορά του δαπέδου), χάνοντας σε απόδοση.

Ενώ οι περισσότεροι υπερθέρμαιναν τα ελαστικά τους στις κατατακτήριες δοκιμές, η Ferrari δεν είχε τη δυνατότητα να τα κάνει να λειτουργήσουν, όπως ανέφερε ο Lewis Hamilton, με αποτέλεσμα κανείς από τους δύο οδηγούς να μην προκριθεί στο Q3. O Charles Leclerc χαρακτήρισε απαράδεκτη τη χθεσινή εικόνα της Scuderia.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Εμίλια Ρομάνια 2025

Αν και η Ferrari είχε πολύκαλόρυθμό αγώνα στις προσομοιώσεις της Παρασκευής, αυτές οι επιδόσεις είχαν επιτευχθεί με το προηγούμενο στήσιμο, πριν ανυψωθεί το μονοθέσιο από το έδαφος, λόγω της έλλειψης ακαμψίας της πίσω ανάρτησης. Δεδομένου ότι οι Ferrari εκκινούν εκτός της πρώτης δεκάδας, δεν είναι απίθανο να τις δούμε να υιοθετούν κόντρα-στρατηγική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα ελαστικών.

Το ίδιο ισχύει και για τον Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος βρίσκεται ακριβώς πίσω τους, στη 13η θέση, και ενδέχεται να έχει τη δυνατότητα να τους ασκήσει πίεση. Οι μηχανικοί της Alpine δεν χρειάστηκε να παραβούν τους κανονισμούς του parc ferme έπειτα από το ατύχημα του Franco Colapinto στο Q1, αλλά o Αργεντίνος θα εκκινήσει από τη 16η θέση, έχοντας δεχθεί ποινή 1 θέσης επειδή εισήλθε στη γρήγορη λωρίδα του pit lane πριν ανακοινωθεί η ώρα επανέναρξης της διαδικασίας έπειτα από την κόκκινη σημαία για το ατύχημα του Yuki Tsunoda.

Έπειτα από το τρομακτικό χθεσινό ατύχημα του Tsunoda, η Red Bull αναγκάστηκε να παραβεί τους κανονισμούς του parc ferme και να αντικαταστήσει το πλαίσιο και να τοποθετήσει την 3η φετινή μονάδα ισχύος, συνεπώς, ο Ιάπωνας θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane.

H Red Bull άδραξε την ευκαιρία να τοποθετήσει την 3η φετινή μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου και μπαταρία υβριδικού συστήματος, που επιφέρουν ποινές, οι οποίες ουσιαστικά δεν θα εκτιθούν, καθώς ο Tsunoda θα εκκινούσε ούτως ή άλλως από το pit lane, λόγω τοποθέτησης εξαρτημάτων διαφορετικών προδιαγραφών στο μονοθέσιό του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!