Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών για τον 7ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1 το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, με διαφορά 0,1 δλ. από τον team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri. Ωστόσο, η Red Bull φαινόταν πολύ ανταγωνιστική με τη μέση γόμα, με την οποία ο Max Verstappen σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του, για να βρεθεί στην 3η θέση, 0,18 δλ. μακριά από την κορυφή.
Το ενδιαφέρον ήταν ότι οι περισσότεροι οδηγοί, όταν τοποθέτησαν στα μονοθέσιά τους τα μαλακά ελαστικά, δυσκολεύτηκαν πολύ να βελτιώσουν τις επιδόσεις που είχαν σημειώσει με τη μέση γόμα. Τα κόκκινα Pirelli υπερθερμαίνονταν έως το τέλος ενός γρήγορου γύρου. O Lando Norris με τη McLaren ήταν ένας από τους λίγους οδηγούς που αποτέλεσαν εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα, καθώς κατάφερε να βρει 0,37 δλ. από την επίδοσή του με τη μέση γόμα. Σε μία από τις τελευταίες προσπάθειές του, ο Norris βγήκε στα χαλίκια της Tamburello, έχοντας χάσει λίγο το πίσω μέρος της McLaren.
O Oscar Piastri κατάφερε να ανέβει στη 2η θέση του πίνακα των χρόνων μόλις 5 λεπτά πριν από το τέλος, στην 3η του γρήγορη προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά, αφότου είχε επισκεφθεί τα pits, για να πλησιάσει τον Norris στο 0,1 δλ. Ο Αυστραλός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, καθώς πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο της Acque Minerali.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Εμίλια Ρομάνια
Πολύ σημαντικό ήταν το γεγονός ότι η Red Bull φαίνεται να έχει βρει ένα πολύ καλύτερο στήσιμο σήμερα για την RB21. Μάλιστα, στους γύρους με τη μέση γόμα, ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος από τις McLaren, βελτιώνοντας αρκετές φορές το χρόνο του. Αλλά ο Ολλανδός δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του με τη μαλακή γόμα και ο χρόνος που του χάρισε την 3η θέση, μόλις 0,18 δλ. μακριά από την κορυφή, σημειώθηκε με τη μέση γόμα ελαστικών.
Αν και ο Verstappen κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, πάτησε στο χαλίκια στην έξοδο της Variante Alta και με δύο sector στα οποία δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του με τη μέση γόμα. Ίσως σε αυτές τις διαφορές απόδοσης να συνέβαλε και το γεγονός ότι η Pirelli αποφάσισε να χαμηλώσει τις ελάχιστες πιέσεις των πίσω ελαστικών στην Imola έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής από 22,5 σε 21,5 psi.
Πρόκειται για κάτι που σίγουρα επηρεάζει τη συμπεριφορά των μονοθεσίων και ίσως επηρέασε τις ισορροπίες ανταγωνιστικότητας. Άλλη μία διαφορά ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης (180 μοιρών) του αέρα, που ήταν μετωπικός στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Μέρος της πίστας ήταν επίσης πιο σκιερό λόγω της συννεφιάς, μεταβάλλοντας τις θερμοκρασίες στην άσφαλτο κατά τη διάρκεια του γύρου.
Ο Kimi Andrea Antonelli ήταν επίσης ένας από τους λίγους οδηγούς που κατάφερε να εκμεταλλευτεί τη μαλακή γόμα και να βρει χρόνο, σε αντίθεση με τον team-mate του στη Mercedes, George Russell (8ος). O Ιταλός κατάφερε να σημειώσει τον 4ο χρόνο της διαδικασίας, αλλά βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή.
Στο μέσο της διαδικασίας, ο Russell ανέφερε ότι η Mercedes ακουμπούσε πολύ στο έδαφος στη στροφή 5, προκαλώντας αναπηδήσεις. Αν και δεν επηρέαζε την απόδοση, ανέφερε ότι η αίσθηση ήταν περίεργη. Ο Russell ανέφερε επίσης ότι η ποιότητα κύλισης της W16 ήταν σίγουρα χειρότερη από χθες και δεν κατάφερε να κινηθεί με τη μαλακή γόμα ταχύτερα από ό,τι με τη μέση.
Στην 5η θέση κατετάγη ο Charles Leclerc με τη Ferrari, ο οποίος όμως δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του ιταλικού μονοθεσίου. Ο Μονεγάσκος ανέφερε στον ασύρματο ότι ο συμβιβασμός που αναγκάστηκε να κάνει η ομάδα (να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος λόγω της έλλειψης ακαμψίας της πίσω ανάρτησης), είναι πολύ ενοχλητική και πρέπει να βρεθεί λύση γρήγορα…
Στην 7η θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz με τη Williams, που αντιμετώπιζε ήδη από χθες προβλήματα άντλησης απόδοσης από τη μαλακή γόμα. Πίσω από τον Ισπανό βρέθηκε ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls, ο οποίος είχε βρεθεί για λίγο στην κορυφή των χρόνων, όντας πολύ ανταγωνιστικός με τη μέση γόμα.
Άλλος ένας οδηγός που σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με τη μέση γόμα ήταν και ο Alex Albon στην 9η θέση, εμπρός από τον Lewis Hamilton που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με τη Ferrari, αλλά ήταν εμφανές ότι δυσκολευόταν πολύ με τη συμπεριφορά του ιταλικού μονοθεσίου.
Η Aston Martin αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο που παρουσίασε στην Imola. Η Alpine τοποθέτησε νέα μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Franco Colapinto, το οποίο έχει έρθει στο όριο εξαρτημάτων για τα turbo, MGU-K και MGU-H.
Ο Yuki Tsunoda ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου ρυθμό όταν τοποθέτησε τη μαλακή γόμα. Λίγο μετά το μέσο της διαδικασίας, ο Liam Lawson είχε ένα τετ-α-κέ με τη Racing Bulls, χάνοντας το πίσω μέρος στην έξοδο της Tamburello, καταστρέφοντας το σετ μέσης γόμας που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι οδηγοί στην αρχή του FP1.