Ο νικητής των τριών τελευταίων Grand Prix της Formula 1, Oscar Piastri, ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τις διαδικασίες του αγωνιστικού τριημέρου για το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, αφού σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, μόλις 0,032 δλ. εμπρός από τον team-mate του, Lando Norris, με τους οδηγούς της McLaren να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις. Εκεί που αρίστευσε ο Piastri ήταν στην τελευταία -πραγματική- στροφή, τη 2η Rivazza, όπου διέθετε ακόμα τα ελαστικά του σε αρκετά καλή κατάσταση για να είναι ταχύτερος όλων εκεί.
Η McLaren έδειχνε αρκετά άκαμπτη στις ανομοιομορφίες της ασφάλτου, αλλά φαινόταν να ακολουθεί πιστά τις εντολές των οδηγών της. Ο Norris αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, έπειτα από ένα κακό 1ο sector, οπότε δεν εκμεταλλεύτηκε την απόλυτη πρόσφυση που μπορούσαν να δώσουν.
Ο Carlos Sainz έκανε την έκπληξη με τη Williams, καθώς σημείωσε τον 3ο χρόνο της διαδικασίας, μόλις 0,052 δλ. μακριά από την κορυφή. Η Williams έδειξε να είναι πολύ ανταγωνιστική στο πρώτο sector, όπου έχει σημασία η καλή απόδοση στις ευθείες. Ωστόσο, ο Alex Albon (8ος) προσπαθώντας να βρει το όριο, πάτησε στα χαλίκια στην Tamburello και τη 2η Rivazza κάτι περισσότερο από 10 λεπτά πριν από το τέλος.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Εμίλια Ρομάνια
Ο George Russell με τη Mercedes βρέθηκε στην 4η θέση, μόλις 0,002 δλ. πίσω από τον Sainz. Ο Βρετανός τοποθέτησε το δεύτερο σετ μαλακής γόμας μόλις στο 20ό λεπτό του FP1 και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του αρκετά νωρίτερα από τους άμεσους αντιπάλους του, όταν η αγωνιστική γραμμή δεν είχε στρωθεί με τόση πολλή γόμα, με τις συνθήκες στην πίστα να εξελίσσονται ταχύτατα.
O Russell είχε επίσης τη δυνατότητα να παρακολουθήσει από κοντά και το μονοθέσιο του team-mate του, και σχολίασε στον ασύρματο ότι το δάπεδο του Andrea Kimi Antonelli (13ος) έξυνε την άσφαλτο πάρα πολύ, φθείροντας τη σανίδα νομιμότητας.
Στην 5η θέση, μόλις 0,096 δλ. μακριά από την κορυφή κατετάγη ο Lewis Hamilton με τη Ferrari, η οποία ξεκίνησε τη διαδικασία με ένα μονοθέσιο που φαινόταν αρκετά άκαμπτο στις ανομοιομορφίες της ασφάλτου, και παρουσίαζε αρκετή υποστροφή. Ο Hamilton ευθυγράμμισε το chicane της Variante Alta και πέρασε μέσα από το γρασίδι στο μέσο της διαδικασίας.
Λίγο αργότερα, ο Βρετανός ανέφερε ότι η Ferrari δεν ήθελε να φρενάρει, αλλά στη συνέχεια σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του. Ο Hamilton κατάφερε στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με το δεύτερο σετ ελαστικών να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector, αλλά στη συνέχεια εγκατέλειψε την προσπάθειά του. Ο Βρετανός ήταν ταχύτερος από τον Piastri στις αργές στροφές των Tosa και Variante Alta.
Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν να κάνουν ολόκληρο το FP1 με τη μαλακή γόμα, τη C6, την οποία δεν έχουν δοκιμάσει με τα φετινά τους μονοθέσια. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις. Συγκεκριμένα, οι ομάδες των Sauber, Haas και Alpine προτίμησαν τη μέση γόμα. O Pierre Gasly σημείωσε τον 6ο χρόνο της διαδικασίας με τη μαλακή γόμα, μόλις 0,15 δλ. μακριά από την κορυφή.
Στην 7η θέση κατετάγη ο Max Verstappen με τη Red Bull, αλλά πολύ μακριά -0,36 δλ.- από την κορυφή. H Red Bull διέθετε μία πολύ λεπτή πίσω αεροτομή και ίσως αυτό οδήγησε στην υπερστροφή που ανέφερε ο Verstappen ότι είχε, με το πίσω μέρος να γλιστράει «παντού» και να μην του επιτρέπει να βασιστεί σε αυτό. Αυτό φαινόταν και από τα τηλεοπτικά πλάνα, ιδίως στη 2η Rivazza.
O επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι κανένας από τους δυο οδηγούς της ομάδας του δεν κατάφερε να κάνει έναν καθαρό γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών. Περίπου στο μέσο της διαδικασίας, ο Franco Colapinto (Alpine) εμπόδισε τον Yuki Tsunoda στο chicane της Tamburello και ο Ιάπωνας του ύψωσε το μεσαίο δάκτυλο, καθώς δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την κατάσταση. Δεν θα ήταν η μοναδική φορά που ο Ιάπωνας θα εκνευριζόταν με το κυκλοφοριακό που θα συναντούσε στην πίστα και δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 16η θέση.
Μόλις 2 λεπτά πριν από το τέλος του FP1, ο Gabriel Bortoleto είχε μία έξοδο στη 2η Rivazza, όταν έχασε το πίσω μέρος της Sauber. Ο Βραζιλιάνος προσέκρουσε με αρκετή ορμή στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του και φέρνοντας πρόωρο τέλος στη διαδικασία. Ωστόσο, ο Bortoleto είχε ήδη εξασφαλίσει την 9η θέση, εμπρός από τον team-mate του, Nico Hulkenberg.
— F1 edits (@F1F1edit) May 16, 2025
Ο Charles Leclerc, που εχθές δεν αισθανόταν καλά και δεν βρέθηκε στην πίστα της Imola, σημείωσε μόλις τον 12ο χρόνο της διαδικασίας με την άλλη Ferrari. Στην αρχή του FP1, ζήτησε να τοποθετηθεί ένα fairing στο εμπρός μέρος του ανοίγματος του cockpit, για να μην ανασηκώνεται το κράνος του στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τη ροή του αέρα, με πλάνα να τον δείχνουν να το πιέζει με το χέρι του προς τα κάτω. Το πρώτο fairing που τοποθέτησε η Ferrari δεν ήταν αρκετά μεγάλη, οπότε τοποθέτησε ένα μεγαλύτερο.
Μόνο ο Oliver Bearman είχε τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει η Haas στην Imola για το FP1 και θα προστεθούν στην VF-25 του team-mate του, Esteban Ocon στο FP2. Επίσης, στο στρατόπεδο της Aston Martin, το μονοθέσιο του Lance Stroll (11ος) ήταν αυτό που έφερε τις αναβαθμίσεις στο FP1.