Έπειτα από την αποκάλυψη του σκανδάλου στησίματος του Grand Prix Σιγκαπούρης του 2008 από την ομάδα της Renault, που διέταξε τον Nelson Piquet Jr να προκαλέσει ατύχημα σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας και συγκεκριμένο γύρο για να επιτρέψει στη στρατηγική του team-mate του, Fernando Alonso, να τον αναδείξει νικητή, πολλοί πίστευαν ότι δεν θα ξαναδούμε τον Flavio Briatore (επικεφαλής της γαλλικής ομάδας τότε) στη Formula 1.
Αυτό διότι η FIA, υπό την προεδρία του Max Mosley, είχε απαγορύσει εφ’ όρου ζωής την ενασχόλησή του με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και την είσοδό του σε οποιαδήποτε πίστα αγώνα υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας. Ωστόσο, ο Briatore κατέφυγε στα γαλλικά δικαστήρια και κατάφερε να ανατρέψει την απόφαση της FIA, έπειτα από συμβιβασμό.
Πέρυσι, ο Ιταλός διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo, αποφάσισε να καλέσει τον Briatore να αναλάβει την ομάδα της Alpine στη Formula 1 στα 75 του χρόνια. Ο Ιταλός διέταξε πολλές αλλαγές, με την πιο σημαντική να είναι ο τερματισμός της εξέλιξης και κατασκευής μονάδων ισχύος για την F1 από τη Renault.
- Εκπτώσεις – αντίδοτο στο παγωμένο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
- Το luxury C-SUV που τοποθετείται στην αφρόκρεμα της κατηγορίας
- CUPRA Born: Με νέες χαμηλότερες τιμές, από 37.900 ευρώ
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας οικονομικών l’Informe, οι ετήσιες απολαβές του Flavio Briatore για τη θέση του εκτελεστικού συμβούλου στην Alpine, ανέρχονται σε 2 εκατομμύρια ευρώ και καταβάλλονται ανά τρίμηνο. Συγκριτικά, αναφέρεται ότι οι απολαβές του Luca de Meo είναι χαμηλότερες: 1,7 εκατ. €.
Παράλληλα, ο Briatore φέρεται να έχει διαπραγματευτεί ότι θα λαμβάνει και ένα ποσοστό από τα έσοδα που προκύπτουν από τους σπόνσορες του φέρνει στην ομάδα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Alpine έχει ανακοινώσει τους τελευταίους μήνες τις περισσότερες νέες συμφωνίες με σπόνσορες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα του grid της Formula 1. Η Alpine φαίνεται ότι είχε απαγορεύσει τέτοιου είδους προμήθειες υπό την διεύθυνση του πρώην CEO της, Laurent Rossi.
Το δημοσίευμα αναφέρει επίσης ότι υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου Renault διερωτώνται αν είναι φυσιολογικό για έναν οργανισμό που ανήκει κατά 15% στο γαλλικό κράτος, να παρέχει τόσο γενναιόδωρους όρους σε μία τόσο αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι το ξεκίνημα της Alpine στη φετινή σεζόν της Formula 1 ήταν απογοητευτικό.
Από τον επόμενο αγώνα της σεζόν, το GP Εμίλια Ρομάνια στην πίστα της Imola, ο 21 ετών Αργεντίνος, Franco Colapinto, θα αντικαταστήσει τον Jack Doohan στο αγωνιστικό cockpit της ομάδας, έπειτα από μόλις 6 Grand Prix. Σύμφωνα με φήμες, η Alpine πλήρωσε 10 εκατομμύρια ευρώ τη Williams για να αποκτήσει τον Colapinto για μία πενταετία και φαίνεται ότι ο Briatore έχει πολύ υψηλές προσδοκίες για τον νεαρό οδηγό.