Στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 την επόμενη εβδομάδα, θα συζητηθεί το ενδεχόμενο μίας μεγάλης αλλαγής στους τεχνικούς κανονισμούς των νέων μονάδων ισχύος για το 2026. Το ενδεχόμενο που θα συζητηθεί είναι η πιθανότητα αλλαγής της αναλογίας ισχύος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα από την αναλογία 53:47 που προβλέπεται αυτή τη στιγμή.
Οι μονάδες ισχύος του 2026 θα παραμείνουν υβριδικοί V6, αλλά θα καταναλώνουν 100% βιώσιμα καύσιμα, θα έχουν μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα (καθώς η MGU-H θα καταργηθεί) και θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος του συνόλου, από την αναλογία 85:15 που χρησιμοποιείται στην τρέχουσα γενιά κινητήριων συνόλων. Ο V6 θα παράγει περίπου 400 kW ισχύος (544 ίππους) και το ηλεκτρικό σύστημα 350 kW (476 ίππους).
Ωστόσο, παρότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην παρουσίαση των εν λόγω μονάδων ισχύος, έχουν εκφραστεί ανησυχίες, κυρίως από τους κατασκευαστές που έχουν μείνει πίσω στην εξέλιξη των μονάδων τους για το 2026, ότι υπάρχει πιθανότητα η αναλογία ισχύος 53:47 να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα των αγώνων.
Η ανησυχία είναι ότι σε πίστες όπως η Monza, δεν θα υπάρχει επαρκής ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης για να επιτρέπει στα μονοθέσια να αξιοποιούν την πλήρη ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος έως το τέλος των ευθειών. Υπάρχουν ανησυχίες ότι η ενέργεια της μπαταρίας θα εξαντλείται πολύ πριν το τέλος της ευθείας, αναγκάζοντας τους οδηγούς να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι.
Η FIA έχει καταβάλει προσπάθειες για να τροποποιήσει τους κανονισμούς και να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα να εξαντλείται πολύ νωρίς η ενέργεια της μπαταρίας. Αυτές περιλαμβάνουν το λεγόμενο «turn down ramp rate» που εμποδίζει τις ομάδες να καταναλώνουν όλη την ενέργεια πολύ γρήγορα καθώς το μονοθέσιο εξέρχεται από τις στροφές.
Αντ’ αυτού, η ισχύς θα μπορούσε να μειώνεται σταδιακά, κάτι αναγκάζει τις ομάδες να επεκτείνουν την απελευθέρωση ενέργειας σε όλο το μήκος της ευθείας. Αν και ορισμένοι κατασκευαστές πιστεύουν ότι οι ισχύοντες κανονισμοί είναι αρκετοί για να αποτρέψουν τα προβλήματα στις περισσότερες πίστες, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι. Συνεπώς, η FIA αναλύει περαιτέρω την κατάσταση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Race, στο πλαίσιο της προσπάθειας ελαχιστοποίησης του κινδύνου εμφάνισης προβλημάτων στους αγώνες, έχει υποβληθεί πρόταση προς συζήτηση στην Επιτροπή της F1.
Ενώ η αναλογία ισχύος 53:47 θα διατηρηθεί για τις κατατακτήριες δοκιμές, η πρόταση προβλέπει τη μείωση της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος από 350 σε 200 kW (272 ίππους) για τους αγώνες. Έτσι, με τη χρήση λιγότερης ισχύος, η ενέργεια της μπαταρίας θα μπορεί να απελευθερωθεί σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση κατά τη διάρκεια του γύρου, και το σημαντικότερο, καθ’ όλο το μήκος των ευθειών, με αναλογία ισχύος 64:36.
Ενώ η μείωση ισχύος 204 ίππων θα οδηγήσει σε περιορισμό της επιτάχυνσης στην έξοδο από τις στροφές, οι επιδόσεις κατά τη διάρκεια ενός γύρου θα είναι πιο σταθερές, με τα μονοθέσια να διανύουν πολύ μικρότερο ποσοστό του γύρου χωρίς ενέργεια στην μπαταρία. Θα σημαίνει επίσης ότι η λειτουργία επιπλέον ισχύος (override mode) που θα έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί κατά τη διάρκεια του γύρου για να επιχειρήσουν προσπεράσματα θα κάνει πολύ μεγαλύτερη διαφορά.
Την ιδέα μείωσης της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος των μονάδων του 2026 υποστηρίζει ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, καθώς κυκλοφορούν φήμες ότι η νεοσύστατη Red Bull Powertrains δυσκολεύεται με την εξέλιξη του ηλεκτρικού συστήματος, παρά τη βοήθεια της Ford. Ο Horner δήλωσε: «Αυτό που θέλουμε απεγνωσμένα να αποφύγουμε είναι οι οδηγοί να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι στα μισά της ευθείας. Θα είναι κακό για το θέαμα των αγώνων».
Ωστόσο, Toto Wolff, επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, η οποία φημολογείται ότι έχει προβάδισμα στην εξέλιξη του υβριδικού V6 για το 2026, αντιστέκεται στην αλλαγή, η οποία θα πρέπει να έχει τη συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών μονάδων ισχύος για να δρομολογηθεί.
O Wolff δήλωσε: «Νομίζω ότι πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθούν όλα του χρόνου, αντί να προσπαθούμε να προβλέψουμε πώς θα είναι. Νομίζω ότι μπορούμε να αντιδράσουμε αρκετά γρήγορα, αν υπήρχε ένα τέτοιο πρόβλημα. Αλλά νομίζω ότι είναι και πάλι παιχνίδια, βασισμένα σε εικασίες και απόψεις. Δεν υπάρχουν δεδομένα που να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο. Οπότε είναι απλά μια ακόμη γνώμη. Για άλλη μια φορά».