Το FP3 αποτελεί άλλη μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το Grand Prix Μπαχρέιν στην οποία οι θερμοκρασίες δεν είναι αντιπροσωπευτικές αυτών που θα συναντήσουν οι ομάδες και οι οδηγοί της Formula 1 στις κατατακτήριες και τον αγώνα. Επίσης, σήμερα έχει αυξηθεί η ένταση του ανέμου στην πίστα, ο οποίος έπνεε κάθετα προς την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού (ούριος στη στροφή 4), και αποσταθεροποιούσε τα μονοθέσια, ειδικά στη στροφή 11.
Σε μία σπάνια αλλαγή που έχουμε να δούμε από τo 2017, η Pirelli αποφάσισε να χαμηλώσει τις ελάχιστες πιέσεις των πίσω ελαστικών κατά 1 psi. Αυτό ίσως βοηθήσει λίγο περισσότερο τις -περισσότερες- ομάδες, που αντιμετώπισαν προβλήματα υπερθέρμανσης στον πίσω άξονα εχθές και παρέχει λίγη περισσότερη πρόσφυση σε αυτόν. Με χαμηλότερη πίεση, ο αέρας έχει περισσότερο χώρο εντός του ελαστικού, καθώς διαστέλλεται όταν αυξάνονται οι θερμοκρασίες.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Μπαχρέιν
Ο Oscar Piastri ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της διαδικασίας, καθώς κανείς δεν τον πλησίασε πιο κοντά από σχεδόν μισό δευτερόλεπτο, ούτε καν ο ίδιος του ο team-mate στη McLaren, Lando Norris. O Piastri έδειχνε να έχει το πάνω χέρι στην εσωτερική μονομαχία της κυρίαρχης στην πίστα του Sakhir McLaren από το FP2 εχθές και φαίνεται ότι κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά του. Ωστόσο, το FP3 δεν είναι αντιπροσωπευτικό, καθώς οι θερμοκρασίες θα πέσουν για τις κατατακτήριες δοκιμές.
O Norris ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Piastri στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Ο Βρετανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών, καθώς πάτησε άτσαλα στο kerb της εξόδου της στροφής 11 και βγήκε εκτός πίστας. Στην προσπάθεια που του χάρισε τη 2η θέση, βρέθηκε 0,67 δλ. πίσω από τον team-mate του, ο οποίος ήταν όπως και χθες ανώτερος.
Ο Charles Leclerc ήταν ο οδηγός που πλησίασε περισσότερο τις McLaren, συμπληρώνοντας την τριάδα με την αναβαθμισμένη Ferrari, και ήταν ο μόνος που παρέμεινε εντός 1 δλ. από τον Piastri, πέραν του Norris. Με 20 λεπτά να απομένουν, η Ferrari του Leclerc έχασε τον αριστερό καθρέπτη της, τον οποίο αντικατέστησαν άμεσα οι μηχανικοί του. Τον Μονεγάσκο ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Mercedes, με μόλις 1 δέκατο του δλ. να χωρίζει τον George Russell από τον Andrea Kimi Antonelli, που συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα.
E lo specchietto sinistro volo’ #F1 #BahrainGP #FP3 #Leclerc #Ferrari pic.twitter.com/YaZgQQSi8p
— RobertoF1 (@robertofunoat) April 12, 2025
Ο Russell είχε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών στην έξοδο της στροφής 10, αναφέροντας στη συνέχεια ότι αντιμετώπισε τη λιγότερη πρόσφυση που έχει συναντήσει σε μονοθέσιο της F1. H Mercedes ακολούθησε διαφορετική τακτική από τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα για το πρώτο μισό του FP3. Αυτό αφήνει τους οδηγούς της να έχουν ένα καινούργιο σετ σκληρής γόμας και ένα μέσης για τον αγώνα.
Ο Pierre Gasly με την Alpine κατετάγη στην 6η θέση, λίγο μπροστά από τον Isack Hadjar να είναι ο ταχύτερος οδηγός από αυτούς των δύο ομάδων της Red Bull, μόλις 0,004 δλ. εμπρός από τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός ξεκίνησε τη διαδικασία με υποστροφή και μια μικρή έξοδο από την πίστα στη στροφή 11, για να σχολιάσει στον ασύρματο ότι τα πράγματα ήταν «απαίσια».
Ο Verstappen επέστρεψε άμεσα στα pits για αλλαγές στο στήσιμο. Λίγο αργότερα, με μεταχειρισμένα ελαστικά, ο Verstappen (βγαίνοντας εκτός πίστας στη στροφή 4) πλησίασε στα 0,23 δλ. την ταχύτερη McLaren. Με το δεύτερο σετ ελαστικών κινήθηκε ταχύτερα, αλλά όταν ήρθε η απάντηση από τον Piastri, βρέθηκε 1,38 δλ. πίσω.
Ο Carlos Sainz πλασαρίστηκε με τη Williams στην 9η θέση, αλλά ανέφερε ότι η επιβράδυνση του κινητήρα δεν συμπεριφερόταν σωστά. Την τελευταία στιγμή, ο Lewis Hamilton κατάφερε να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα, αλλά ήταν 0,6 δλ. πίσω από τον Leclerc. O Βρετανός έκανε παράπονα για την ισορροπία της Ferrari στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών.
Ο Yuki Tsunoda κατέληξε στην τελευταία θέση με τη δεύτερη Red Bull, καθώς στην πρώτη του προσπάθεια με το μοναδικό σετ μαλακής γόμας που χρησιμοποίησε, μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή και δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο με αυτά τα ελαστικά.
Στο μέσο της διαδικασίας, ο Nico Hulkenberg ανέφερε ότι ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall στο μονοθέσιο της Sauber και στη συνέχεια έσβησε ο κινητήρας. Ο Γερμανός δεν είχε τη δυνατότητα να ξεκινήσει ξανά, προκαλώντας την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς είχε παρκάρει σε ένα σημείο όπου οι άνθρωποι της πίστας μπορούσαν να απομακρύνουν το μονοθέσιο εύκολα.











