H Formula 1 ανακοίνωσε ότι οι 11 ομάδες του 2026 (μαζί με την Cadillac), υπέγραψαν το εμπορικό πλαίσιο της νέας Συνθήκης Ομονοίας. Πρόκειται για ένα συμβόλαιο μεταξύ της F1, της FIA, και των ομάδων που συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα. Καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας της F1, με το ένα μέρος της συμφωνίας να αφορά τη διακυβέρνηση του σπορ και τον τρόπο καθορισμού και επίβλεψης των κανονισμών του Πρωταθλήματος από τη FIA.
Το άλλο μέρος να αναφέρεται στους εμπορικούς όρους, ορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο διαμοιράζονται στις ομάδες τα κέρδη από το Πρωτάθλημα. Οι εμπορικοί όροι, που αποτελούν αρμοδιότητα της FOM (Formula One Management), την οποία ελέγχει η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, η αμερικανική εταιρεία Liberty Media, καλύπτουν την πενταετή περίοδο 2026-2030, έχουν πλέον υπογραφεί από τις 11 ομάδες που θα λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Για να εισέλθει στο Πρωτάθλημα, η Cadillac συμφώνησε να καταβάλει ποσό ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα διαμοιραστεί ισόποσα στις 10 υφιστάμενες ομάδες, ως αποζημίωση για την απώλεια που θα έχουν στο μερίδιό τους από τα κέρδη της Formula 1. Κατά τα άλλα, η Cadillac θα έχει την ίδια μεταχείριση με κάθε άλλη ομάδα και θα ανταγωνίζεται για χρηματικά έπαθλα από την πρώτη χρονιά.
Ενώ ορισμένες ομάδες θα ήθελαν να δουν την Cadillac να πληρώνει πολύ περισσότερα χρήματα, καθώς η αξία των ομάδων της F1 έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, το νέο ποσό είναι ένας συμβιβασμός, μεταξύ των 200 εκατ. δολαρίων που ήταν το αντίστοιχο ποσό έως το 2025 και των 600 εκατ. $ που ζητούσαν ορισμένες ομάδες. Λαμβάνεται υπόψη επίσης ότι η μητρική εταιρεία της Cadillac, η General Motors προσθέτει αξία στο Πρωτάθλημα συμμετέχοντας σε αυτό, καθώς η Liberty Media στοχεύει να αναπτυχθεί περαιτέρω στις ΗΠΑ.
Στο πλαίσιο των συμφωνιών, οι οποίες θα διαρκέσουν από το 2026 έως και τη σεζόν 2030, η Ferrari διατηρεί το ιστορικό μπόνους πληρωμών, αν και με ανώτατο όριο. Παράλληλα, το ετήσιο budget cap των ομάδων αυξήθηκε από 135 εκατομμύρια σε 220 εκατ. δολάρια, καθώς περιλαμβάνει πλέον διάφορα νέα στοιχεία που προηγουμένως δεν συνυπολογίζονταν.
Ενώ το εμπορικό κομμάτι της νέας Συνθήκης Ομονοίας έχει υπογραφεί, το δεύτερο μέρος της συμφωνίας σχετικά με τη διακυβέρνηση του Πρωταθλήματος, που αφορά και τη FIA, δεν έχει ολοκληρωθεί. Τα δύο έγγραφα συνήθως υπογράφονται και παρουσιάζονται μαζί. Σε μια εσπευσμένη ανακοίνωση που εξέδωσε η FIA, ανέφερε ότι «η πτυχή της διακυβέρνησης της Συνθήκης Ομονοίας 2026 μεταξύ της FIA και της FOM πλησιάζει στην ολοκλήρωση».
Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτό τον ισχυρισμό, το Motorsport αναφέρει ότι η επίτευξη συμφωνίας για τη διακυβέρνηση του σπορ βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά, καθώς δεν έχει σημειωθεί πρόοδος τους τελευταίους μήνες. Πηγές αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της FIA, Mohamed Ben Sulayem, καθυστερεί σκόπιμα τις διαπραγματεύσεις, σε μια πολιτική κίνηση που στόχο έχει να αναγκάσει τη FOM να κάνει παραχωρήσεις στη FIA για να ολοκληρώσει τη συμφωνία.
Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ο Ben Sulayem θέλει να διεκδικήσει περισσότερα χρήματα από την F1. O πρόεδρος της FIA δεν βρισκόταν στο GP Αυστραλίας, λόγω του Ραμαζανιού και αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα paddock της F1 στο GP Μπαχρέιν. Την ίδια στιγμή, το Δεκέμβριο η FIA έχει εκλογές για να αναδείξει τον επόμενο πρόεδρό της, αν και δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη αντίπαλοι για τον Ben Sulayem. Η διαχείριση αυτού του ζητήματος μπορεί να κρίνει πολλά πράγματα.
Από την άλλη, έχει την πολυτέλεια η F1 να περιμένει έως τον Δεκέμβριο ελπίζοντας ότι θα έχει να αντιμετωπίσει διαφορετικό πρόεδρο και να μην υποκύψει στον εκβιασμό του Ben Sulayem; Ένα σημαντικό στοιχείο σε αυτό το παιχνίδι εξουσίας μεταξύ FOM και FIA είναι το γεγονός ότι ο CEO της F1, Stefano Domenicali, υπέγραψε νέο πενταετές συμβόλαιο. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι η FIA θα έχει να αντιμετωπίσει στις διαπραγματεύσεις τον Ιταλό.
Η νέα συμφωνία του Domenicali υποστηρίχθηκε από τις ομάδες, οι οποίες αναγνώρισαν το ρόλο που έχει παίξει στην ανάπτυξη της F1 τα τελευταία χρόνια. Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι το «ιστορικό του Domenicali μιλάει από μόνο του», ενώ τον Ιταλό υποστήριξε και ο Αμερικανός CEO της McLaren Racing, Zak Brown.