Το Top 10 οδηγών στη Formula 1 το 2024

Επιλέγουμε τους 10 κατά τη γνώμη μας καλύτερους οδηγούς από τη φετινή σεζόν της Formula 1 και τους κατατάσσουμε σύμφωνα με την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Το Top 10 οδηγών στη Formula 1 το 2024

Επιλέγουμε τους 10 κατά τη γνώμη μας καλύτερους οδηγούς από τη φετινή σεζόν της Formula 1 και τους κατατάσσουμε σύμφωνα με την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Η σεζόν του 2024 για τη Formula 1 είναι πίσω μας, και η αλήθεια είναι ότι μας προσέφερε πολλές συγκινήσεις, πλούσια δράση στην πίστα, μάχες τροχό με τροχό και πολύ συχνά απρόβλεπτα αποτελέσματα. Για αυτό και αναμένουμε με αγωνία το 2025, που αναμένεται να είναι άκρως ανταγωνιστικό.

Σε μία σεζόν γεμάτη ανατροπές και απρόβλεπτη πορεία, κάποιοι οδηγοί ξεχώρισαν, όπως συμβαίνει πάντοτε. Επιλέξαμε τη δική μας κορυφαία δεκάδα από τις εντυπώσεις που μας άφησαν οι οδηγοί κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς.

Φέτος, 7 οδηγοί κατέκτησαν περισσότερες από μία νίκες για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1. Επίσης, είχαμε πέντε polemen, με τέσσερις από αυτούς να παρατάσσονται περισσότερες από μία φορές στην 1η θέση της εκκίνησης.

Ο Max Verstappen όδευσε προς τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του με 9 νίκες, έχοντας στα χέρια του μία Red Bull που δεν ήταν πάντα κορυφαία. Αλλά ο Ολλανδός δεν είχε να αντιμετωπίσει τους πιο σκληρούς αντιπάλους, καθώς φάνηκε η απειρία της McLaren στον πρωταθλητισμό και οι αδυναμίες του Lando Norris που δεν φάνηκε να είναι έτοιμος για την πρόκληση, αλλά κατέκτησε τις τέσσερις πρώτες νίκες της καριέρας του στην F1.

O Charles Leclerc ανέβηκε τρεις φορές στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου με τη Ferrari στους πιο σημαντικούς ίσως αγώνες για τον ίδιο και τη Ferrari (GP Μονακό και Ιταλίας καθώς και στο GP ΗΠΑ), όσες και ο George Russell, o οποίος όμως είδε τη νίκη του Βελγίου, για την οποία πάλεψε σκληρά να του αφαιρείται, και να πηγαίνει στον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton, ο οποίος έδωσε τέλος στο σερί… ακαρπίας που κρατούσε από το 2021, στον αγώνα της πατρίδας του. Δύο νίκες πανηγύρισε και ο Carlos Sainz, μία εκ των οποίων ακριβώς μετά από εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας.

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

1. Max Verstappen

Φέτος, ο Verstappen είχε να αντιμετωπίσει μία διαφορετική πρόκληση, καθώς για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν διέθετε ένα μονοθέσιο το οποίο δεν ήταν το κορυφαίο. Έχοντας ξεκινήσει τη σεζόν με σχεδόν ιδανικό τρόπο όμως, είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει σχεδόν ανέπαφο το βαθμολογικό προβάδισμα που ανέπτυξε στους πρώτους αγώνες, παίρνοντας σχεδόν πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από ένα μονοθέσιο που ίσως τερμάτισε την καριέρα του Sergio Perez στην F1 και ήταν ορισμένες φορές το 4ο ταχύτερο του grid.

Κατά τα άλλα, υπήρξαν φορές που «έσπασε» υπό πίεση, ή καλύτερα από τον εκνευρισμό του, όπως στο GP Ουγγαρίας, ενώ ήταν σίγουρα υπερβολικά επιθετικός στην υπεράσπιση της θέσης του στα GP Αυστρίας και ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα όρια στο GP Μεξικού. Επίσης, η επαφή με τον Oscar Piastri στην εκκίνηση του φινάλε της σεζόν ήταν αχρείαστη. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο Verstappen απέδειξε την κλάση του στο βρεγμένο GP Σάο Πάολο, κερδίζοντας από τη 17η θέση εκκίνησης, με ένα μονοθέσιο που δεν ήταν το ταχύτερο.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

2. Charles Leclerc

Φέτος, ο Leclerc… ξόρκισε την κατάρα του αγώνα της πατρίδας του, κερδίζοντας το GP Μονακό και επίσης κέρδισε και τις… καρδιές των tifosi -ξανά- επικρατώντας στο GP Ιταλίας στη Monza και κυριάρχησε στο GP ΗΠΑ. Με υποδεέστερο μονοθέσιο από τη McLaren, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο 13 φορές, όσες και ο Lando Norris. Ο πρώτος γύρος που έκανε στο GP Άμπου Ντάμπι που τον έφερε από τη 19η στην 8η θέση απέδειξε τη μαεστρία του, ενώ ήταν ταχύτερος από τον team-mate του και στις κατατακτήριες δοκιμές.

Τα λάθη δεν έλειψαν και πάλι, αλλά αυτά έρχονται επειδή πολλές φορές ο Μονεγάσκος είναι διατεθειμένος να ρισκάρει λίγο παραπάνω. Ιδίως στις πίστες όπου το μονοθέσιο έχει χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο και είναι πιο ασταθές, αποκαλύπτονται κάποιες από τις αδυναμίες του επιθετικού οδηγικού του στυλ.

Lando Norris, McLaren F1 Team

3. Lando Norris

Μην έχοντας καταφέρει να κατακτήσει νίκη πριν από τη φετινή σεζόν, ο Norris βρέθηκε ξαφνικά σε μία -πλασματική, όπως αποδείχθηκε- μάχη τίτλου απέναντι στον πιο φορμαρισμένο οδηγό των τελευταίων ετών στη Formula 1 και μαζί με την κακή διαχείριση της στρατηγικής από την πλευρά της McLaren σε ορισμένους αγώνες, αποδείχθηκε… «λίγος» για να προκαλέσει τον Verstappen. Η ταχύτητα είναι εκεί, όπως απέδειξαν οι 8 pole position, και οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν ένας τομέας στον οποίο βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με πέρυσι.

Αλλά προς το παρόν του λείπει η επιθετικότητα στις μάχες στην πίστα. Από αυτό φαίνεται να πήγαζε και το… χρόνιο πρόβλημά του στη διαχείριση της εκκίνησης και του πρώτου γύρου όταν βρισκόταν στην pole position, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να χάνει την πρωτοπορία. Το ερώτημα είναι αν θα έπρεπε να είναι πιο καλά προετοιμασμένος για μία μάχη τίτλου, όντας στην 6η σεζόν του στη Formula 1.

Ο ίδιος πιστεύει ότι το 2025 θα είναι η δική του χρονιά, καθώς δηλώνει ότι από τη φετινή προσπάθεια, κατανόησε τι απαιτείται για να γίνει Πρωταθλητής. Μπορεί όμως να το εφαρμόσει στην πράξη; Μένει να αποδειχθεί. Σίγουρα όμως φέτος έδειξε ότι βελτιώθηκε στους τομείς που υστερούσε πέρυσι και ίσως καταφέρει να κάνει το ίδιο και στο reset για το 2025.

2024 Qatar Grand Prix, Saturday Jiri Krenek

4. George Russell

Με τη φετινή του απόδοση, ο Russell απέδειξε ότι η Mercedes μπορεί να βασιστεί επάνω του το 2025 για να εκπληρώσει τα καθήκοντα του οδηγού-ηγέτη. Ταχύτατος στις κατατακτήριες δοκιμές, πέραν από την τυχερή νίκη της Αυστρίας, κυριάρχησε στο Λας Βέγκας, ενώ θα είχε και μία τρίτη νίκη στο GP Βελγίου, όπου αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα λόγω τεχνικής παρατυπίας. Εκεί, απέδειξε την αντίληψη που έχει για την ευρύτερη εικόνα του αγώνα, επιλέγοντας τη στρατηγική ενός pit stop (μην έχοντας τίποτα να χάσει από την 5η θέση), η οποία αναδείχθηκε -δυστυχώς για τον ίδιο προσωρινά- νικηφόρα.

Ούτε φέτος έλειψαν τα λάθη (ατύχημα GP Αυστραλίας, GP Καναδά), αλλά σίγουρα έχουν μειωθεί σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης, έδειξε τα δόντια του όταν ο Verstappen τον κατηγόρησε για παραπλάνηση των αγωνοδικών στο GP Κατάρ, δηλώνοντας τις προθέσεις του ότι είναι έτοιμος να παλέψει για να εκθρονίσει τον Ολλανδό και είναι σίγουρο ότι και η αντιμετώπισή του θα είναι παρόμοια και στην πίστα.

Oscar Piastri, McLaren F1 Team, prepares in the garage

5. Oscar Piastri

Όπως είχε συμβεί και πέρυσι, όταν η McLaren δεν ήταν στα καλύτερά της στην αρχή της σεζόν, ο Αυστραλός δυσκολεύτηκε να συγκεντρώσει βαθμούς. Αλλά στο δεύτερο μισό της χρονιάς έκανε ορισμένες εκπληκτικές εμφανίσεις, όπως στην Ουγγαρία, που κατέκτησε την πρώτη του νίκη, ενώ υπέφερε από ένα μικρό κάταγμα σε ένα από τα πλευρά του. Δεν είχε τη σταθερότητα του Norris και νικήθηκε κατά κράτος στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στο δεύτερο μισό της σεζόν βελτιώθηκε αισθητά και επέδειξε κάποια… «φονικά ένστικτα» που δείχνουν εκλάμψεις Πρωταθλητή, τα οποία ακόμα δεν έχουμε δει από τον Norris.

Στις μάχες στην πίστα είναι ακριβής, αποτελεσματικός και… αδίστακτος, όπως απέδειξε αρκετές φορές, π.χ. με το προσπέρασμα επί του Leclerc που του εξασφάλισε τη δεύτερη νίκη του στο GP Αζερμπαϊτζάν. Έδειξε να βελτιώνεται στη διαχείριση των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, αν και δεν έχει τελειοποιήσει ακόμα αυτή την τέχνη, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι βρίσκεται μόλις στη 2η σεζόν του στη Formula 1 και έχει ήδη δύο -επιβλητικές- νίκες στην πλάτη του. Όντας μόλις 23 χρονών, μπορεί μόνο να βελτιωθεί με την πάροδο των χρόνων.

F1 QATAR GRAND PRIX 2024

6. Carlos Sainz

Παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός γνώριζε από το Μάρτιο ότι αυτή θα είναι η τελευταία του σεζόν με τα χρώματα της Ferrari στη Formula 1, το 2024 ήταν ίσως η καλύτερη και πιο σταθερή χρονιά του στο Maranello, μαζί με το 2021. Επέστρεψε από εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας για να κατακτήσει τη νίκη στο GP Αυστραλίας και κυριάρχησε στο GP Μεξικού.

Όντας λίγο πιο εγωιστής φέτος, ήταν σκληρός στις μάχες του με τον Leclerc στην πίστα και δεν έπαιζε πάντα το ομαδικό παιχνίδι κατά τα προσυμφωνημένα. Αλλά είναι λογικό. Για μία ακόμη φορά, ο Sainz είδε την πόρτα της εξόδου καθώς η ομάδα του είχε αρχίσει να βελτιώνεται αισθητά. Ίσως φέτος ήταν η τελευταία φορά που είχε ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια του για αρκετό καιρό…

2024 Qatar Grand Prix, Sunday Jiri Krenek

7. Lewis Hamilton

Η φετινή σεζόν σήμανε το τέλος της πιο επιτυχημένης συνεργασίας ομάδας-οδηγού στην ιστορία της Formula 1. Παρότι ο Hamilton επέστρεψε στις νίκες και πάλι έπειτα από 945 ημέρες, με μία εκπληκτική εμφάνιση -και μάλιστα στο Silverstone- υπήρχε ένα πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε την κακή απόδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, η οποία καταδίκαζε και τα αποτελέσματά του στους αγώνες.

Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι στις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ GP Κίνας, στο βρεγμένο SQ3, ο Hamilton είχε γράψει τον 2ο χρόνο. Δύσκολα «ξεχνά» κάποιος να οδηγεί και χάνει το… mojo του μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, ακόμα και αν πρόκειται για… ηλικιακό θέμα. Δεν αποτελεί μυστικό ότι το οδηγικό στυλ του Hamilton δεν έχει ταιριάξει με τα αρκετά άκαμπτα ground effect μονοθέσια που χρησιμοποιούνται στην F1 από το 2022.

Με την παρουσίαση της εύκαμπτης εμπρός αεροτομή της Mercedes στο GP Μονακό, μειώθηκε ακόμη περισσότερο ο βαθμός στον οποίο βυθίζεται το εμπρός μέρος του μονοθεσίου στα φρένα πριν από τις στροφές. Από εκεί και έπειτα, ο Hamilton άρχισε να δυσκολεύεται περισσότερο, καθώς σε εκείνο το σημείο της στροφής, όπου ξεκινούν να επιδρούν τα πρώτα φορτία στο μονοθέσιο, είναι που ο Βρετανός είχε τη δυνατότητα με την ακρίβειά του να περιστρέψει το μονοθέσιο πολύ γρήγορα, χωρίς να πλαγιολισθαίνει χάνοντας χρόνο. Αλλά για να το καταφέρει αυτό, χρειάζεται το εμπρός μέρος να βυθίζεται περισσότερο, όπως συνέβαινε με την προηγούμενη γιενιά μονοθεσίων.

Φαίνεται επίσης ότι στην τελευταία του σεζόν στη Mercedes, ο Hamilton δεν… αναποδογύρισε τον κόσμο για να βρει τη λύση στα προβλήματά του. Η φύση της συνεργασίας του με την ομάδα έπαιξε ρόλο σε αυτό, καθώς πλησίαζε η ώρα του αποχαιρετισμού και προς το τέλος της σεζόν, ο Βρετανός δεν είχε πρόσβαση σε λεπτομέρειες που είχαν να κάνουν με την εξέλιξη του μονοθεσίου ενόψει της επόμενης σεζόν.

Βέβαια, οι δηλώσεις του ίδιου ότι δεν είναι αρκετά γρήγορος πια, έριχναν λάδι στη φωτιά, τη στιγμή που οι εμφανίσεις του σε ορισμένους αγώνες (θυμηθείτε τις ανακάμψεις του στα GP Λας Βέγκας και Άμπου Ντάμπι) ήταν καταπληκτικές. Ίσως να έχουμε περισσότερες απαντήσεις του χρόνου στη Ferrari, όπου θα έχει να αντιμετωπίσει έναν πολύ δυνατό αντίπαλο στις κατατακτήριες δοκιμές, στο πρόσωπο του Leclerc.

Formula 1 2024: Brazilian GP

8. Nico Hulkenberg

Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι το 2019 η καριέρα του Hulkenberg στην F1 έδειχνε να έχει φτάσει στο τέλος της, καθώς είχε νικηθεί κατά κράτος από τον Daniel Ricciardo στην ομάδα της Renault. Έκτοτε, ο Ricciardo έχει δει την πόρτα της εξόδου πρόωρα από δύο ομάδες, ενώ ο Hulkenberg έχει εξασφαλίσει τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα της Audi τουλάχιστον έως το 2026, ενώ βρίσκεται στα 37 του χρόνια.

Η επιστροφή του Γερμανού στην ενεργό δράση με τη Haas έπειτα από 3 χρόνια απουσίας ήταν εκπληκτική. Φέτος εισήλθε στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών 11 φορές σε 24 αγώνες και σημείωσε τους περισσότερους βαθμούς για οποιοδήποτε οδηγό της Haas από το 2018, την καλύτερη σεζόν της αμερικανικής ομάδας στην F1 μέχρι στιγμής.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι ευνοήθηκε από τις αθέμιτες τακτικές της Haas, με τον Kevin Magnussenn να καθυστερεί τους αντιπάλους του για να επωφεληθεί ο Γερμανός στα GP Σαουδικής Αραβίας, Μαϊάμι και Ολλανδίας. Επίσης, ο «Hulk» έκανε λάθη που τον οδήγησαν σε εγκατάλειψη στα GP Αζερμπαϊτζάν και Σάο Πάολο.

F1 Fernando Alonso (Aston Martin)

9. Fernando Alonso

Στην προσωπική μας κατάταξη για το 2023, ο Alonso βρισκόταν στη 2η θέση, αλλά η φετινή Aston Martin δεν του προσέφερε τη δυνατότητα να επιδείξει τις αδιαμφισβήτητες ικανότητές του, ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία. Ο Ισπανός άρπαξε όποια ευκαιρία του δόθηκε, ιδίως στις αρχές της σεζόν, όπου η AMR24 ήταν ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά δεν είχε καλό ρυθμό αγώνα.

Οι αναβαθμίσεις έκαναν πιο απρόβλεπτη τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και κάπου στη μέση της σεζόν η ομάδα… χάθηκε στην εξέλιξη, για να κάνει στο τέλος… κολλάζ τεχνικών λύσεων που επέτρεπαν που και που στον Alonso να κλέβει κάποιους από τους βαθμούς των πίσω θέσεων της δεκάδας. Από τα λίγα… πταίσματα του Ισπανού ήταν ο αδικαιολόγητος τρόπος με τον οποίο… κοπάνησε επάνω στη Sauber του Zhou Guanyu στο GP Αυστρίας.

F1 Pierre Gasly (Alpine)

10. Pierre Gasly

Ο Γάλλος ξεκίνησε τη σεζόν πολύ άσχημα, όπως και η ομάδα της Alpine και άρχισε να βρίσκει τα πατήματά του και να κερδίζει τον team-mate του, Esteban Ocon, αφότου «αντέγραψε» από τον συμπατριώτη του ορισμένες ρυθμίσεις για το διαφορικό του μονοθεσίου, που βελτίωσαν τη συμπεριφορά του πίσω μέρους του μονοθεσίου της Alpine, στο οποίο στηρίζεται το οδηγικό του στυλ για να κινηθεί στο όριο.

Με τη βελτίωση της Alpine στο τελικό κομμάτι της σεζόν, βρισκόταν σταθερά στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών και έφερε πολύτιμους βαθμούς που εξασφάλισαν την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και στον ίδιο τη 10η θέση στην τελική βαθμολογία των οδηγών. Αλλά στο διπλό βάθρο της Alpine στο Σάο Πάολο, ήταν πίσω από τον team-mate του ολόκληρο το Σαββατοκύριακο.

Κατάφερε να διατηρήσει όμως το μονοθέσιό του σχεδόν αλώβητο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, παρά τις πολυάριθμες επαφές στις σκληρές μάχες με τον Esteban Ocon στα GP Μονακό, Αυστρίας και Ολλανδίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!