Μπορεί οι αγωνοδίκες του Grand Prix Κατάρ να είχαν στερήσει με την ποινή τους την pole position από τον Max Verstappen, αλλά κανείς δεν μπορούσε στερήσει από τον Ολλανδό την 9η νίκη του στη φετινή σεζόν της Formula 1. O Verstappen είχε υποσχεθεί στον… κληρονόμο της pole position, George Russell, ότι θα ανακτούσε την πρωτοπορία στην 1η στροφή και αυτό ακριβώς έκανε, αποκρούοντας με ευκολία και την επίθεση του Norris στη 2η στροφή, έχοντας ίσως λίγο επιπλέον κίνητρο από τα χθεσινά περιστατικά.
Από εκεί και έπειτα, ο Verstappen είχε τον έλεγχο του αγώνα, αλλά δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Lando Norris. Ένα συγκεκριμένο περιστατικό του αγώνα στον 30ό γύρο όμως έκρινε και την έκβασή του. Ο Verstappen είχε την αντίληψη να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, όταν είδε κίτρινες σημαίες μπροστά του (λόγω ενός καθρέπτη στη μέση της πίστας), και επίσης κατάλαβε ότι ο Norris δεν το έκανε, καθώς τον είχε πλησιάσει πολύ.
Ο Verstappen είχε την αντίληψη να καταλάβει ότι ο Norris δεν είχε σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και ενημέρωσε την ομάδα της Red Bull να το εξετάσει και να το αναφέρει στη διεύθυνση αγώνων. Η ποινή του Norris ήταν πολύ αυστηρή: ποινή στάσης 10 δλ. στα pits, η οποία με το grid να είναι συγκεντρωμένο μαζί από το αυτοκίνητο ασφαλείας, έριξε τον Βρετανό στην τελευταία θέση.
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
- H ηλεκτρική γκάμα της Ford με επιτόκιο 0,9% και 8ετή εγγύηση
- «Volkswagen Power Start 2025» με άτοκη χρηματοδότηση
- Blink: 15 θέσεις φόρτισης με 0,35€/kWh για όλο τον Ιανουάριο
- Προνομιακό πρόγραμμα «Peugeot Hybrid Days»
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Κατάρ
Από εκεί κατάφερε να ανακάμψει έως τη 10η θέση, για να απολογηθεί στο τέλος του αγώνα από την ομάδα της McLaren, καθώς το λάθος του κόστισε σημαντικούς βαθμούς στη μάχη για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Μας στέρησε επίσης από μία πολύ ωραία μάχη στους τελευταίους γύρους μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών του φετινού Πρωταθλήματος. Ωστόσο, η διαχείριση όλης της κατάστασης δεν ήταν ιδανική από την -άπειρη- διεύθυνση αγώνων και οι αγωνοδίκες ήταν αρκετά αυστηροί, ακολουθώντας τους γενικούς κανονισμούς, αλλά χωρίς να κοιτάζουν ειδικά το περιστατικό.
Η ποινή του Norris σήμαινε ότι επωφελήθηκε ο Charles Leclerc, που έδωσε σκληρή μάχη με τον Oscar Piastri, στην οποία επικράτησε για να τερματίσει στη 2η θέση, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τον Verstappen στο τέλος. Μάλιστα, ο Μονεγάσκος αγωνίστηκε σε όλο τον αγώνα χωρίς το ειδικό υγρό που πίνουν οι οδηγοί, καθώς ο μηχανισμός είχε δυσλειτουργήσει πριν από την εκκίνηση, και δεν υπήρχε χρόνος να επισκευαστεί.
Έτσι, η Ferrari μείωσε τη βαθμολογική διαφορά που τη χωρίζει από τη McLaren στους 21 βαθμούς με τη μάχη να συνεχίζεται μέχρι το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, αν και η βρετανική ομάδα έχει καθαρό πλεονέκτημα. Παρά τη νίκη του Verstappen, με την εγκατάλειψη του Sergio Perez, η Red Bull έχασε και μαθηματικά τη δυνατότητα να διεκδικήσει το φετινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Επίσης, ο Leclerc πλησίασε στους 8 βαθμούς τον Norris στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Ο Oscar Piastri συμπλήρωσε το βάθρο, μαχόμενος σε όλο τον αγώνα με τον Leclerc. Έχασε μία θέση στην εκκίνηση από τον Μονεγάσκο, την οποία κατάφερε να ανακτήσει στην πρώτη επανεκκίνηση μετά το αρχικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Την έχασε όμως ξανά, επειδή έκανε το pit stop του ακριβώς πριν από το τη δεύτερη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό του κόστισε χρόνο σε σχέση με τους υπόλοιπους που επισκέφθηκαν τα pits λίγο αργότερα. Αυτό ήταν που επέτρεψε στον Leclerc να περάσει μπροστά. O Piastri προσπάθησε να επιτεθεί ξανά στις επανεκκινήσεις, αλλά ο Leclerc διατήρησε τη θέση με καλή άμυνα.
Στην 4η θέση τερμάτισε τον αγώνα ο poleman George Russell, καθώς βρέθηκε 3ος στον πρώτο γύρο. Η Mercedes δεν είχε το ρυθμό να ακολουθήσει τους Verstappen και Norris στο πρώτο stint, καθώς ο Russell είχε υπερβολική υποστροφή. Στη συνέχεια είχε ένα αργό pit stop 7 δλ. σε κανονικές αγωνιστικές συνθήκες.
Μετά, δεν είχε την ταχύτητα να περάσει την Aston Martin του Fernando Alonso. O Russell δεν ήταν ευχαριστημένος που η Mercedes επέλεξε τη σκληρή γόμα για ο δεύτερο pit stop του (αλλά μάλλον αυτό δεν έκανε διαφορά), και δέχθηκε επίσης και ποινή 5 δλ. επειδή άφησε υπερβολικά μεγάλη απόσταση από τον προπορευόμενο υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά διατήρησε την 4η θέση, καθώς είχε μεγαλύτερη διαφορά από τον Pierre Gasly.
Ο Γάλλος έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση και συνέβαλε σημαντικά με την 5η θέση στη βαθμολογική συγκομιδή της Alpine για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου η γαλλική ομάδα απέκτησε προβάδισμα 5 βαθμών επί της Haas με αυτό το αποτέλεσμα. Ο Gasly έκανε έναν καλό αγώνα και επωφελήθηκε από τις ατυχίες και τα λάθη των αντιπάλων του.
Ο Γάλλος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους, με τον Ισπανό να έχει μία εμφανώς ταχύτερη Ferrari. O Sainz ήταν ο ένας από τους δύο οδηγούς που έπεσαν θύματα της αμέλειας της διεύθυνσης αγώνων, η οποία άφησε έναν καθρέπτη που είχε αποκολληθεί από τη Williams του Alex Albon στη μέση της πίστας για πολλούς γύρους και δεν επιστράτευσε το εικονικό ή το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ώστε να απομακρυνθεί το εξάρτημα.
And it was at this point that the entire race turned completely on its head 🙃#F1 #QatarGP pic.twitter.com/dyts4q7ZLD
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Όταν Valtteri Bottas πάτησε τον καθρέπτη και γέμισε την πίστα με θραύσματα, ο Sainz και ο Lewis Hamilton, που ήταν οι οδηγοί που πέρασαν επόμενοι από το σημείο, είδαν το εμπρός αριστερό ελαστικό τους να αστοχεί και αναγκάστηκαν να κάνουν έναν πολύ αργό γύρο στην πίστα έως ότου φτάσουν στα pits και αλλάξουν τα ελαστικά τους.
Ο Sainz μάλιστα έκανε το pit stop του ενώ ο αγώνας βρισκόταν σε πλήρη ρυθμό, λίγες στιγμές πριν από την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στην τελευταία επανεκκίνηση, ο Sainz προσπάθησε να επιτεθεί στον Russell, έκανε ένα μικρό λάθος, έχασε τη θέση του από τον Gasly και στη συνέχεια δεν βρήκε τρόπο να προσπεράσει την Alpine του Γάλλου.
Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Fernando Alonso, ο οποίος πραγματοποίησε ένα επιπλέον pit stop υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να εξασφαλίσει ότι θα είχε στο τελικό κομμάτι του αγώνα τη μέση γόμα, η οποία ήταν καλύτερη από τη σκληρή. Ο Ισπανός κατάφερε να ανακτήσει τις θέσεις που είχε θυσιάσει με αυτή την επιλογή, και είδε την καρό σημαία στην 7η θέση.
Τη μεγάλη έκπληξη έκανε η Sauber, με τον Zhou Guanyu (που ψηφίστηκε οδηγός του αγώνα από τους θεατές) να σημειώνει τους πρώτους βαθμούς της ελβετικής ομάδας για τη φετινή σεζόν, με τον Κινέζο να κάνει έναν πολύ καλό Grand Prix, όπου απέφυγε πολλούς… μπελάδες.
Ο Kevin Magnussen ήταν πολύ μαχητικός κατά τη διάρκεια του αγώνα και υπήρξε το θύμα… εμβολισμού από τον Albon, αλλά κατάφερε να τερματίσει στην 9η θέση. Ο Norris ανέκαμψε έως τη 10η θέση και πήρε άλλον ένα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο. Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν είδε την κίτρινη σημαία, η οποία ενεργοποιήθηκε μόλις εισήλθε σε εκείνο το σημείο της πίστας.
Η McLaren είχε παράπονα για το γεγονός ότι η κίτρινη σημαία για τον καθρέπτη αποσύρθηκε πολύ γρήγορα μετά και η ποινή που επιβλήθηκε δεν έλαβε υπόψη αν υπήρχε πραγματικός σημαντικός κίνδυνος στην πίστα (παρουσία ανθρώπων), και ήταν πολύ αυστηρή για τις συγκεκριμένες συνθήκες. Επίσης, η απόφαση άργησε πολύ να ανακοινωθεί… Σίγουρα ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε ο νέος διευθυντής αγώνων το συγκεκριμένο περιστατικό και η πολύ αυστηρή ποινή που επέλεξαν οι αγωνοδίκες, θα συζητηθούν πάρα πολύ.
Πολύ κακός αγώνας για τον Lewis Hamilton, ο οποίος εκκίνησε αντικανονικά και δέχθηκε ποινή. Πέραν από την ατυχία με την αστοχία ελαστικού, δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει τον Perez (έχοντας επιλέξει στήσιμο που δεν λειτουργούσε), και δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane, επειδή έκανε ένα ασυνήθιστο λάθος και ξέχασε να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας στο pit lane, καθώς όλα τα μονοθέσια περνούσαν μέσα από αυτό πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Επειδή η παράβαση ήταν άνω των 10 χλμ./ώρα (ο Hamilton ήταν 12,5 χλμ./ώρα ταχύτερος από το όριο των 80 χλμ./ώρα) και τίθεται ζήτημα ασφαλείας, οι αγωνοδίκες ήταν υποχρεωμένοι από τους κανονισμούς να επιβάλουν την ποινή διέλευσης. Μάλιστα, ο Hamilton ζήτησε να εγκαταλείψει μετά από αυτό, αλλά η Mercedes αρνήθηκε.
Ο Perez βρισκόταν στους βαθμούς όταν στην προτελευταία επανεκκίνηση παρέδωσε το πνεύμα η μονάδα ισχύος στην πλάτη του. Επίσης, αυτός ήταν πιθανότατα ο τελευταίος αγώνας του Esteban Ocon με την Alpine, ο οποίος θα αντικατασταθεί από τον Jack Doohan για το φινάλε της χρονιάς στο GP Άμπου Ντάμπι, ως αντάλλαγμα για το δικαίωμα να δοκιμάσει το μονοθέσιο της μελλοντικής του ομάδας, Haas, στο τεστ μετά το τέλος της σεζόν.
Χρονικό αγώνα
Οι διαμάχες ξεκίνησαν πολύ πριν από την εκκίνηση, καθώς οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν ένα προσπέρασμα του Piastri επί του Hamilton στην είσοδο του pit lane στους αναγνωριστικούς γύρους πριν από τη διαμόρφωση του grid. Ο Αυστραλός δέχθηκε μία απλή προειδοποίηση για το περιστατικό. O Hulkenberg ήταν ο μοναδικός οδηγός που επέλεξε τη σκληρή γόμα για την εκκίνηση, εκκινώντας από τη 18η θέση, πολύ πιο πίσω από όσο θα έπρεπε.
Ο Verstappen είχε υποσχεθεί στον Russell καθώς έβγαιναν εχθές από το γραφείο των αγωνοδικών εχθές ότι θα ανακτούσε την 1η θέση που έχασε λόγω της ποινής που δέχθηκε και αυτό ακριβώς έκανε, εκκινώντας πολύ καλά. Ο Ολλανδός άνοιξε τη γραμμή του στην 1η στροφή και αυτό επέτρεψε στον Norris να εισχωρήσει στην εσωτερική, αλλά υποχώρησε για τη 2η στροφή και ο Verstappen παρέμεινε επικεφαλής. Ο Norris πέρασε στη 2η θέση, εμπρός από τον Russell και ο Leclerc πέρασε τον Piastri από την εξωτερική στην 1η στροφή.
Ο Hamilton κινήθηκε λίγο πριν σβήσουν οι κόκκινοι σηματοδότες και μετά ξεκίνησε, με αποτέλεσμα να πέσει 9ος και στη συνέχεια να δεχθεί ποινή 5 δλ. Ο Hulkenberg μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή και χτύπησε τον Ocon, ο οποίος χτύπησε τον Colapinto, με τους δύο τελευταίους να εγκαταλείπουν επιτόπου. Ο Hulkenberg επισκέφθηκε τα pits χωρίς πίσω αριστερό ελαστικό. Επίσης, ο Stroll συγκρούστηκε με τον Albon και ο Καναδός δέχθηκε ποινή 10 δλ.
Στην επανεκκίνηση, ο Piastri ανέκτησε την 4η θέση που είχε χάσει από τον Leclerc στην εκκίνηση. O Lawson προσπάθησε να προσπεράσει τον Bottas, αλλά έχασε το πίσω μέρος και προκάλεσε επαφή με τη Sauber και δέχθηκε ποινή 10 δλ. O Alonso έχασε 2 θέσεις στην πρώτη ευθεία και άλλες δύο λίγο αργότερα, ανησυχώντας για την μέγιστη ταχύτητα της Aston Martin.
O Verstappen σημείωνε ταχύτερους γύρους προσπαθώντας να απομακρυνθεί από τον Norris, ο οποίος πιέζοντας, πάτησε στα χαλίκια και στη συνέχεια τον ακολουθούσαν από κοντά οι Russell και Piastri. H διαφορά Verstappen-Norris κυμαινόταν στα 2 δλ. για τους πρώτους 15 γύρους. Πιο πίσω, ο Tsunoda ήταν αρκετά σκληρός με την υπεράσπιση της θέσης του, αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τα προσπεράσματα.
Ο Piastri βρισκόταν πολύ κοντά στον Russell και στον 16ο γύρο έχασε το πίσω μέρος της McLaren στην τελευταία στροφή, βγαίνοντας εκτός πίστας. Ο Leclerc ανησυχούσε για την ακεραιότητα των ελαστικών του καθώς ήταν επιθετικός με τα kerb. O Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Perez, ενώ οι Norris και Verstappen αντάλλασσαν ταχύτερους γύρους, καθώς η διαφορά μεταξύ τους παρέμενε κάτω από τα 2 δλ.
Έως τον 20ό γύρο, οι δύο επικεφαλής ξέφυγαν πάνω από 5 δλ. από τον Russell. Στον 22ο γύρο, ο Piastri είχε και πάλι μία στιγμή υπερστροφής στην τελευταία στροφή, ενώ στον 24ο γύρο ο Russell έκανε ένα αργό pit stop 7 δλ., καθώς καθυστέρησε η αφαίρεση του πίσω δεξιού ελαστικού. Ο Βρετανός έπεσε πίσω από τον Alonso, στην 11η θέση. Ο Leclerc βρισκόταν αρκετά κοντά στον Piastri, με τη διαφορά μεταξύ τους κάτω από τα 2 δλ.
Ο Perez ανέφερε ότι άρχιζε να έχει υποστροφή στις γρήγορες στροφές, ενώ ο Hamilton είδε τη Mercedes να αρχίζει σιγά-σιγά να στρίβει, έχοντας ξεκινήσει με κακή ισορροπία (υπερβολική υποστροφή). Ωστόσο, ο Russell ανέφερε ότι η W15 δεν έστριβε με τη σκληρή γόμα ελαστικών και δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Alonso. O Hamilton παραλίγο να χάσει τον έλεγχο της Mercedes και έχασε περίπου 0,8 δλ. στον 28ο γύρο.
Ο δεξιός καθρέπτης του Albon είχε αποκολληθεί και βρισκόταν στη μέση της ευθείας, ενώ ο Norris προσπαθούσε να πιέσει τον Verstappen στον 30ό γύρο. Ο Ολλανδός ζήτησε από τη Red Bull να εξετάσει αν ο Norris σήκωσε το πόδι του από το γκάζι στις κίτρινες σημαίες στην ευθεία (λόγω του καθρέπτη του Albon), καθώς έχασε 0,6 δλ. από τη McLaren.
Η Red Bull διαπίστωσε ότι ο Norris δεν είχε σηκώσει το πόδι του εκεί και το ανέφερε στη διεύθυνση αγώνων. Στον 34ο γύρο, ο Bottas πάτησε τον καθρέπτη και τον θρυμμάτισε, και λίγο αργότερα, ο Hamilton είχε αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού και το ίδιο έπαθε και ο Sainz. Ίσως αυτό προκλήθηκε από την αμέλεια της διεύθυνσης αγώνων να απομακρύνει τον καθρέπτη.
Ο Piastri εισήλθε στα pits όπως και ο Sainz πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας που κλήθηκε πολύ αργά. Οι Hamilton, Verstappen, Norris, Leclerc, Perez και όλοι οι υπόλοιποι επισκέφθηκαν τα pits για τη σκληρή γόμα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και κέρδισαν χρόνο. Στα pits εισήλθε ξανά και ο Russell για ένα δεύτερο σετ σκληρών ελαστικών και βρέθηκε εμπρός από τον Sainz, που ανέφερε ότι είχε ζημιά στον εμπρός αριστερό τροχό.
Ο Gasly είχε ανέβει στην 6η θέση, εμπρός από τον Russell, o οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος που τοποθετήθηκαν σκληρά ελαστικά στο μονοθέσιό του, καθώς δεν απέδιδαν καλά, αλλά δεν είχε φρέσκο σετ μέσης γόμας και απέμεναν 20 γύροι έως τον τερματισμό. Συνεπώς, η Mercedes προτίμησε την ασφαλή λύση. Ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του καθώς εισερχόταν στο pit lane πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς πίστευε ότι ο Hamilton φρέναρε επίτηδες απότομα μπροστά του. Ωστόσο, ο Hamilton είχε ξεχάσει να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας και φρέναρε απότομα για να ρίξει την ταχύτητά του.
Ο Zhou βρισκόταν στους βαθμούς (9ος) για τη Sauber, ενώ ο Alonso επισκέφθηκε τα pits 2 φορές, για να τοποθετήσει τη μέση γόμα. Στην επανεκκίνηση, τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν είχαν σβήσει, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει πριν εισέλθει στα pits. Συνεπώς, ο Verstappen, τηρώντας τους κανονισμούς υπό τη λανθασμένη σήμανση του SC, διατήρησε την απόσταση που προβλέπεται έως να κατευθυνθεί προς τα pits, με αποτέλεσμα να μην έχει τη δυνατότητα να προθερμάνει σωστά τα ελαστικά του.
Ο Verstappen πήγε να επιταχύνει αλλά έχασε δύο φορές το πίσω μέρος, με κρύα ελαστικά. Ο Norris προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική της 1ης στροφής, κάπως διστακτικά, και ο Verstappen, όντας από την εσωτερική διατήρησε με δυναμικό τρόπο την πρώτη θέση. Ο Leclerc κατάφερε να διατηρήσει πίσω τον πολύ μαχητικό Piastri, ο οποίος προσπάθησε να τον αιφνιδιάσει. O Perez έχασε ισχύ από τον κινητήρα του και εγκατέλειψε.
O Gasly μπλόκαρε τα φρένα του, βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή, έχασε την 5η θέση (όπου είχε προωθηθεί από την εγκατάλειψη του Perez), οι Russell και Sainz τον πέρασαν, ο Ισπανός επιτέθηκε στη Mercedes, έκανε ένα λάθος, έχασε φόρα και βρέθηκε και πάλι πίσω από την Alpine. Ο Hulkenberg έχασε το πίσω μέρος και παγιδεύτηκε στα χαλίκια, προκαλώντας κι άλλη παρέμβαση από το αυτοκίνητο ασφαλείας. O Hamilton εισήλθε στα pits για τη μέση γόμα και έπεσε 12ος.
Στην επανεκκίνηση, ο Leclerc προσπάθησε να επιτεθεί στον Norris, που υπερασπίστηκε σθεναρά και επιτυχώς την εσωτερική. Ο Piastri έβλεπε σπίθες από τον εμπρός αριστερό τροχό και ζήτησε από τη McLaren να ελέγξει το μονοθέσιό του. Στη συνέχεια ανακοινώθηκε πολύ αυστηρή ποινή στάσης στα pits για 10 δλ. για τον Norris, την οποία έπρεπε να εκτίσει εντός 3 γύρων, ενώ κυνηγούσε τον Verstappen. O Norris εξέτισε την ποινή του στον 46ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα τελευταίος, 17 δλ. πίσω από τους υπόλοιπους. Αυτό ανέτρεψε την κατάσταση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τη Ferrari
O Hamilton είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας στο pit lane, παράβασης για την οποία δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pits και αυτή πολύ αυστηρή. Ωστόσο, επιβλήθηκε διότι ο Βρετανός είχε υπερβεί το όριο περισσότερο από 10 χλμ./ώρα, καθώς είχε ξεχάσει να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας στον πρώτο γύρο πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Hamilton ζήτησε να εγκαταλείψει το μονοθέσιο, αλλά έλαβε αρνητική απάντηση από τη Mercedes.
Ο Albon χτύπησε τον Magnussen και σε μάχη τους αργότερα τον ώθησε εκτός πίστας. Αργότερα δέχθηκε ποινή 10 δλ. για τη σύγκρουση. Στο μεταξύ, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί από τον Leclerc και όδευε προς τη νίκη, ενώ ο Piastri ήταν κοντά στο Μονεγάσκο, αλλά δεν μπορούσε να τον απειλήσει.
Ο Sainz κυνηγούσε τον Gasly για την 5η θέση. O Magnussen κατάφερε να περάσει τον Albon (που είχε μαλακά ελαστικά) για την 9η θέση. Το ίδιο έκανε και ο Bottas για να εισέλθει στη βαθμολογούμενη δεκάδα με τη δεύτερη Sauber, αλλά του την απέσπασε στη συνέχεια ο Norris.
O Russell είχε υποπέσει σε παράβαση υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αφήνοντας απόσταση μεγαλύτερη των 10 μονοθεσίων από τον προπορευόμενο υπο το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που ο Zhou ανέφερε στον ασύρματο της Sauber. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes δέχθηκε ποινή 5 δλ., αλλά η επιβολή της δεν άλλαξε το τελικό αποτέλεσμα και διατήρησε την 4η θέση του.