F1: H Ferrari παραδέχεται ότι καθυστέρησε να εξελίξει εύκαμπτη εμπρός αεροτομή

H Ferrari καθυστέρησε να εκμεταλλευτεί τα οφέλη μίας εύκαμπτης εμπρός αεροτομής στη φετινή σεζόν της Formula 1. Πίστευε ότι η FIA θα επέμβει στο θέμα και αυτό της κόστισε 1-2 μήνες χρόνο εξέλιξης.

F1: H Ferrari παραδέχεται ότι καθυστέρησε να εξελίξει εύκαμπτη εμπρός αεροτομή

H Ferrari καθυστέρησε να εκμεταλλευτεί τα οφέλη μίας εύκαμπτης εμπρός αεροτομής στη φετινή σεζόν της Formula 1. Πίστευε ότι η FIA θα επέμβει στο θέμα και αυτό της κόστισε 1-2 μήνες χρόνο εξέλιξης.

Η Ferrari παραδέχτηκε ότι άργησε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα των εύκαμπτων εμπρός αεροτομών στη Formula 1, επειδή ήταν πεπεισμένη ότι θα υπήρχε παρέμβαση της FIA όσον αφορά την πρακτική αυτή.

Οι ομάδες της F1 διαπίστωσαν ότι η εκμετάλλευση της αεροδυναμικής ελαστικότητας στις εμπρός αεροτομές με την τρέχουσα γενιά μονοθεσίων μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για να εξισορροπήσουν από το εγγενές χαρακτηριστικό υποστροφής σε αργές στροφές και υπερστροφής σε γρήγορες, που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα ground effect.

Η βελτίωση της ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων με μια καλά σχεδιασμένη εύκαμπτη εμπρός αεροτομή μπορεί να αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα των ομάδων που τη χρησιμοποιούν. Ομάδες όπως η McLaren και η Mercedes έκαναν αξιοσημείωτα βήματα προόδου κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Η McLaren παρουσίασε στο GP Μαϊάμι μία νέα εμπρός αεροτομή και η Mercedes στο GP Μονακό. Η Ferrari υιοθέτησε νέο σχεδιασμό εύκαμπτης εμπρός αεροτομής από το GP Σιγκαπούρης για να βελτιώσει την ισορροπία του μονοθεσίου και έκτοτε έχει αυξήσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της, για να κατακτήσει τη νίκη στα GP ΗΠΑ και Μεξικού.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, εξήγησε ότι η Scuderia καθυστέρησε λόγω της πεποίθησης του ότι η κίνηση της FIA να παρακολουθήσει διεξοδικά τη συμπεριφορά των εμπρός αεροτομών από το GP Βελγίου με ειδικές κάμερες θα είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί η δραστηριότητα των ομάδων σε αυτό τον τομέα.

Αντ’ αυτού, η FIA ανέφερε ότι ήταν ικανοποιημένη με τις πρακτικές των ομάδων και ξεκαθάρισε ότι δεν είχε λόγο να αλλάξει τους κανονισμούς. Ο Vasseur δήλωσε: «Σε ένα στάδιο περιμέναμε την απόφαση της FIA όταν εγκατέστησαν τις κάμερες (από το GP Βελγίου). Ήμασταν πεπεισμένοι ότι θα πήγαινε για απαγόρευση. Και συνέβη το αντίθετο. Έτσι, πιθανώς χάσαμε 1-2 μήνες».

Ο Vasseur σχολίασε ότι ο budget cap ήταν ο παράγοντας που έκανε την ομάδα να μην προβεί στην εξέλιξη εύκαμπτης εμπρός αεροτομής, ενώ πίστευε ότι θα απαγορευτούν: «Είναι δύσκολο γιατί με το ανώτατο όριο εξόδων πρέπει να κάνεις τις επιλογές σου. Αυτό σημαίνει ότι αν είσαι πεπεισμένος πως δεν θα επιτραπεί, και έχεις αρχίσει να εξελίσσεις κάτι, τότε αυτό σου κοστίζει χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα. Αλλά αυτή ήταν η απόφασή μας».

Μιλώντας πρόσφατα για τα συμπεράσματα της FIA, ο επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων, Νικόλας Τομπάζης, είχε δηλώσει ότι λόγω της διαφορετικής προσέγγισης των ομάδων, θα ήταν άδικο να παρουσιαστεί αλλαγή στους κανονισμούς για τις εύκαμπτες αεροτομές πτέρυγες βραχυπρόθεσμα: «Επειδή η εμπρός αεροτομή φορτίζεται με διαφορετικούς τρόπους, δεν μπορούμε να το προβλέψουμε εύκολα στους κανονισμούς».

«Καθώς καμία αεροτομή δεν έχει ακριβώς το ίδιο μοτίβο φόρτισης, είναι πολύ δύσκολο να καταλήξουμε σε μια σωστή δοκιμή (ακαμψίας). Καθώς αυτοί οι κανονισμοί υπάρχουν από το 2022, θεωρήσαμε ότι ήταν λίγο επιπόλαιο να πούμε ξαφνικά ότι θα το αλλάζαμε για το 2025 ή ότι πράγματι θα αλλάζαμε κάτι για το 2024. Αλλά χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες που συλλέγουμε για να οδηγηθούμε σε κάτι ίσως πιο αποτελεσματικό για το 2026».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!