F1-GP Σάο Πάολο: Verstappen masterclass

Ο Max Verstappen παρέδωσε μαθήματα στο βρεγμένο GP Σάο Πάολο, οδηγώντας όπως αρμόζει σε έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1, καθώς κατάφερε να κυριαρχήσει από τη 17η θέση εκκίνησης, ενώ ο poleman Lando Norris ξεκίνησε τα λάθη… πριν από την εκκίνηση. Α, και η Alpine σημείωσε διπλό βάθρο!

F1-GP Σάο Πάολο: Verstappen masterclass

Ο Max Verstappen παρέδωσε μαθήματα στο βρεγμένο GP Σάο Πάολο, οδηγώντας όπως αρμόζει σε έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1, καθώς κατάφερε να κυριαρχήσει από τη 17η θέση εκκίνησης, ενώ ο poleman Lando Norris ξεκίνησε τα λάθη… πριν από την εκκίνηση. Α, και η Alpine σημείωσε διπλό βάθρο!

Ίσως στο τέλος της φετινής χρονιάς της Formula 1, το Grand Prix Σάο Πάολο να μείνει στην ιστορία ως ο αγώνας όπου στην πραγματικότητα κρίθηκε ο φετινός τίτλος. Ο Max Verstappen πραγματοποίησε έναν υποδειγματικό αγώνα στις απαιτητικές συνθήκες της βρεγμένης νέας ασφάλτου του Interlagos και έχοντας εκκινήσει από τη 17η θέση, είχε καταφέρει να βρεθεί 10ος έως το ξεκίνημα του 2ου γύρου.

Στη συνέχεια πραγματοποίησε μια ακολουθία προσπερασμάτων για να βρεθεί πίσω από τη Ferrari του Leclerc, όπου κόλλησε για λίγη ώρα. Καθώς ο Μονεγάσκος ξεκίνησε τα pit stop, και οι επικεφαλής Norris και Russell προσπάθησαν ετεροχρονισμένα να εκμεταλλευτούν ένα VSC, ο Verstappen είχε παραμείνει στην πίστα για να βρεθεί στη 2η θέση έως τη διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία έπειτα από το ατύχημα του Colapinto.

Αυτό του επέτρεψε να αλλάξει «δωρεάν» ελαστικά κατά τη διάρκεια της διακοπής του αγώνα. Αν και στην επανεκκίνηση παρέμεινε 2ος, έπειτα από άλλο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας (λόγω του ατυχήματος του Sainz), βούτηξε στην εσωτερική του Ocon και πέρασε επικεφαλής, για να σημειώσει στη συνέχεια μία σειρά από 17 ταχύτερους γύρους και να απομακρυνθεί επιβλητικά -με διαφορά σχεδόν 20 δλ.– και να κάνει αδύνατο για οποιονδήποτε να αψηφήσει ότι ήταν ο καλύτερος σήμερα.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Σάο Πάολο

Πρόκειται για ένα masterclass που θύμισε την ποιότητα του αγώνα του Verstappen στη Βραζιλία το 2016. Έκανε πολλά προσπεράσματα σε μία ημέρα που πολλοί συνάδελφοί του δεν τα κατάφεραν, και απέφυγε οποιοδήποτε λάθος ενώ υπήρχε σωρεία από αυτά σε όλο το grid. Στο τελικό stint του αγώνα, βρισκόταν ένα επίπεδο επάνω από όλους τους υπόλοιπους.

Το βαθμολογικό κέρδος από αυτό τον αγώνα κάνει πολύ δύσκολα τα πράγματα για τον Lando Norris στη μάχη του τίτλου. Αντιθέτως, δείχνει ότι ο Verstappen οδεύει προς τον 4ο τίτλο του. Ο Verstappen έσπασε επίσης το ρεκόρ του Michael Schumacher για τις περισσότερες συνεχόμενες ημέρες ως επικεφαλής της βαθμολογίας.

Προς το παρόν, ο Ολλανδός έχει προβάδισμα 62 βαθμών (με τη μέγιστη συγκομιδή για τους οδηγούς να είναι 86 βαθμοί έως το τέλος της σεζόν) στο Πρωτάθλημα Οδηγών και μπορεί να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο στο GP Λας Βέγκας.

Ένα απίστευτο αποτέλεσμα κατάφερε να πετύχει η Alpine με ένα διπλό βάθρο, καθώς ο Esteban Ocon τερμάτισε 2ος και ο Pierre Gasly 3ος! H γαλλική ομάδα έκανε άψογη στρατηγική διαχείριση του αγώνα, καθώς άφησε αμφότερους τους οδηγούς της στην πίστα έως την κόκκινη σημαία και κατά συνέπεια κέρδισε δωρεάν pit stop για αμφότερους.

Το γαλλικό μονοθέσιο ήταν πολύ καλό στο βρεγμένο Interlagos, που η ιπποδύναμη της μονάδας ισχύος δεν είχε σημασία, και διέθετε μία πολύ μεγάλη πίσω αεροτομή, που προσέφερε πολύ καλή πρόσφυση στις ολισθηρές συνθήκες. Για αυτό και δεν κατάφερε να τις πλησιάσει ο George Russell με τη Mercedes σε απόσταση βολής στο τελικό stint του αγώνα.

Με αυτό το αποτέλεσμα, η Alpine πέρασε από την 9η στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, σε έναν αγώνα και αν παραμείνει εκεί έως το τέλος της σεζόν, αυτό μπορεί να σημαίνει ένα άλμα 50 εκατομμυρίων δολαρίων από τα εμπορικά έσοδα του σπορ. Αυτή ήταν επίσης η πρώτη φορά από το GP Ισπανίας του 1997 που δύο Γάλλοι βρέθηκαν στο βάθρο. Οι Ocon και Gasly δεν έκαναν ούτε ένα λάθος και ο Ocon μπορούσε να πιστέψει ότι ίσως να κέρδιζε και τον αγώνα πριν από το τελικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Για τα υπόλοιπα αποτελέσματα, δεν είμαστε ακόμα απόλυτα σίγουροι, καθώς θα πρέπει να περιμένουμε αρκετές έρευνες αγωνοδικών να ολοκληρωθούν. Οι οδηγοί της Mercedes ενδέχεται ακόμη και να αποκλειστούν από τον αγώνα επειδή οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας ρύθμισαν τις πιέσεις των ελαστικών πριν από το δεύτερο -επίσημο- γύρο σχηματισμού ενώ αυτά ήταν τοποθετημένα στο μονοθέσιο, κάτι που απαγορεύεται από τους τεχνικούς κανονισμούς.

Παράλληλα, ο Russell, ο οποίος είδε την καρό σημαία στην 4η θέση, βρίσκεται υπό έρευνα και για το περιστατικό που προκάλεσε ο Lando Norris όταν ακυρώθηκε η εκκίνηση. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren, που βρισκόταν στην pole position ξεκίνησε ένα δεύτερο γύρο σχηματισμού ενώ δεν είχαν ανάψει πράσινοι σηματοδότες. Αυτό ανάγκασε όλους τους υπόλοιπους να ξεκινήσουν. Υπό έρευνα για το ίδιο πράγμα βρίσκονται και οι οδηγοί της Racing Bulls.

F1 George Russell (Mercedes)

Αυτό ήταν το πρώτο από τα πολλά λάθη που διέπραξε ο Lando Norris σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Ωστόσο, η οδήγησή του στις προκλητικές συνθήκες δεν θύμιζε αυτή επίδοξου Πρωταθλητή. Έχασε και πάλι την πρωτοπορία στην εκκίνηση με κακή δεύτερη φάση επιτάχυνσης στα πρώτα μέτρα. Η McLaren έκανε λάθος που τον κάλεσε στα pits στο τέλος του VSC, γεγονός που τον έριξε 5ο. Στη συνέχεια κατάφερε επιτέλους να περάσει τον Russell στις δύσκολες συνθήκες, αλλά στην επανεκκίνηση από την κόκκινη σημαία έκανε ένα λάθος και έχασε πάλι τη θέση.

Επίσης, μπλόκαρε τα φρένα του και στην επανεκκίνηση μετά το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας που του κόστισε άλλες δύο θέσεις, αν και ο έτερος πιλότος της McLaren, Oscar Piastri του «χάρισε» τη μία από αυτές κατ’ εντολή της ομάδας. Ο Αυστραλός ανέφερε ότι η McLaren δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορη στο βρεγμένο, έχοντας επιλέξει μία μεγάλη πίσω αεροτομή, που δεν έδινε υψηλές ταχύτητες στις ευθείες. Αλλά αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει όλα τα λάθη του Norris.

F1 Lando Norris (McLaren)

O Russell ήταν πολύ καλός στην εκκίνηση και τέθηκε επικεφαλής, όπου διατηρήθηκε έως το pit stop του, αλλά ακολούθησε τον Norris στον «αυτοσχέδιο» γύρο σχηματισμού, αλλά κατάφερε να διατηρήσει τη McLaren πίσω του έως ότου οι συνθήκες χειροτερέψουν. Η Mercedes διέπραξε το ίδιο λάθος με τη McLaren στο τέλος του VSC. Παρότι ο Norris τον προσπέρασε, ο Russell ανέκτησε τη θέση και το ίδιο έγινε και με τον Charles Leclerc, με τη Ferrari, που είδε την καρό σημαία στην 5η θέση, πίσω από τον Βρετανό οδηγό της Mercedes.

Ο Leclerc ήταν ο πρώτος που εισήλθε στα pits, έχοντας κολλήσει πίσω από τους Tsunoda και Ocon και υπό την πίεση του Verstappen, αλλά το ρίσκο δεν βγήκε στη Ferrari, καθώς κόλλησε και πάλι πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς. Ο Leclerc έκανε εκπληκτική επανεκκίνηση έπειτα από το τελικό αυτοκίνητο ασφαλείας, και ανέβηκε στην 4η θέση, την οποία όμως έχασε ξανά με δικό του λάθος. Αναμένουμε να δούμε τα τελικά αποτελέσματα για να διαπιστώσουμε αν η McLaren θα βγει κερδισμένη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών επί της Ferrari.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Στο τέλος του αγώνα ο Leclerc δεν επέτρεψε στον Norris να του επιτεθεί και ο Βρετανός οδηγός της McLaren είδε την καρό σημαία στην 6η θέση. Ο Piastri τερμάτισε πίσω από τον team-mate του, αλλά με την ποινή 10 δλ. που του επιβλήθηκε για τη σύγκρουση με τον Liam Lawson, έπεσε πίσω από τον Yuki Tsunoda της Racing Bulls, που είδε και τον Liam Lawson να βαθμολογείται, στην 9η θέση.

Ο Νεοζηλανδός έδωσε σκληρές μάχες με πολύ πιο έμπειρους οδηγούς όπως οι Lewis Hamilton (που τερμάτισε 10ος με μία πολύ δύσκολη Mercedes), Sergio Perez (που κατέληξε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας με τη Red Bull) και Fernando Alonso (που το έβαλε πείσμα να τερματίσει παρότι είχε πονέσει η μέση του από τις αναπηδήσεις της Aston Martin).

H Racing Bulls θα ήθελε ίσως ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τη σημερινή ημέρα, έχοντας εκκινήσει από την 3η και 5η θέση και περιμένει να ακούσει και την απόφαση των αγωνοδικών για την παρατυπία στον αυτοσχέδιο γύρο σχηματισμού

Χρονικό αγώνα

Τα απρόοπτα ξεκίνησαν πριν από την εκκίνηση του αγώνα, καθώς ο Lance Stroll μπλόκαρε τα πίσω του φρένα στη στροφή 4 του γύρου σχηματισμού και κατέληξε εκτός πίστας. Καθώς προσπαθούσε να επιστρέψει παγιδεύτηκε στα χαλίκια. Αυτό προκάλεσε την ακύρωση της εκκίνησης. Ο Lando Norris όμως ξεκίνησε έναν επιπλέον γύρο σχηματισμού χωρίς να έχουν ανάψει τα πράσινα φώτα και τον ακολούθησαν και οι υπόλοιποι οδηγοί.

Οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν το περιστατικό μετά τον αγώνα, και φαίνεται ότι επρόκειτο για δική του απόφαση, διότι δεν υπήρχε μήνυμα στον ασύρματο της McLaren προς το Βρετανό οδηγό να ξεκινήσει. Ο Leclerc είχε σβήσει τον κινητήρα του και αναγκάστηκε να τον θέσει ξανά σε λειτουργία για να ξεκινήσει. Επίσης, ο Colapinto είχε τοποθετηθεί σε λάθος θέση. Έπειτα από όλο αυτό το μπέρδεμα, υπήρξε διακοπή 10 λεπτών, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, για να προετοιμαστεί και πάλι η εκκίνηση.

Συνεπώς, ο Norris πλήγωσε τον αγώνα του πριν καν ξεκινήσει με ένα αψυχολόγητο διαδικαστικό λάθος, το οποίο μιμήθηκαν και οι Russell, Tsunoda και Lawson, οι οποίοι βρέθηκαν υπό έρευνα. Στο δεύτερο -κανονικό- γύρο σχηματισμού είχε ήδη αρχίσει να βρέχει.

Ο Norris είχε κακή 2η φάση εκκίνησης στα ανεβάσματα του κιβωτίου και αυτό επέστρεψε στον Russell να περάσει επικεφαλής έως την 1η στροφή. Ο Lawson προσπάθησε να επιτεθεί από την εξωτερική στους προσπορευόμενους, αλλά στριμώχτηκε και έχασε την 5η θέση από τον Leclerc και στη συνέχεια πάλεψε σκληρά για να κρατήσει πίσω τους Piastri και Alonso.

O Perez είχε τετ-α-κέ στον 1ο γύρο και έπεσε τελευταίος. Στην αρχή του 2ου γύρου, ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton για τη 10η θέση, έχοντας ανακτήσει 7 θέσεις σε μόλις ένα γύρο, με πολύ έξυπνη διαχείριση των πρώτων μέτρων και της 3ης στροφής, όπου προσπέρασε 2 μονοθέσια από την εξωτερική.

Στον 3ο γύρο ο Sainz ανέφερε ότι έβρεχε δυνατά στο 3ο sector, ενώ ο Bearman χτύπησε το πίσω μέρος του Colapinto, διέγραψε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών, έπεσε 17ος και δέχθηκε ποινή 10 δλ. για πρόκληση σύγκρουσης.

Στον 5ο γύρο ο Verstappen πέρασε τον Gasly για την 9η θέση, ενώ ο Norris είχε ξεκινήσει να επιτίθεται στον Russell. Στον 6ο γύρο, ο Verstappen ήταν 8ος, έχοντας περάσει και τον Alonso. Τα ενδιάμεσα ελαστικά είχαν αρχίσει να υπερθερμαίνονται, με τους οδηγούς να ψάχνουν περιοχές με περισσότερο νερό.

Ο Verstappen είχε «πιάσει» τον Piastri έως τον 9ο γύρο και τον προσπέρασε στον 10ο, επιτιθέμενος από πολύ πίσω στα φρένα για την 1η στροφή, με τον Αυστραλό να μην αμύνεται ιδιαίτερα. Ο Verstappen έδειχνε να εκμεταλλεύεται άψογα το γεγονός ότι ήταν από τους λίγους πρωτοπόρους οδηγούς που διέθετε φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

Ο Hamilton ανέφερε ότι η Mercedes παρουσίαζε έντονες αναπηδήσεις. Στον 11ο γύρο, ο Lawson άφησε την πόρτα ανοιχτή για τον Verstappen να περάσει στην 6η θέση. Ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 11 και τον πέρασε ο Colapinto για την 12η θέση με μία πολύ ωραία κίνηση. Ο Leclerc είχε κολλήσει πίσω από τους Tsunoda και Ocon και ο Verstappen πλησίαζε τη Ferrari του Μονεγάσκου, ενώ ο Perez παραλίγο να συγκρουστεί με τον Bearman.

Ο Norris ανέφερε ότι δεν μπορούσε να περάσει τον Russell, επειδή είχε τη μεγάλη πίσω αεροτομή της McLaren και δεν είχε πολύ υψηλή ταχύτητα στις ευθείες. Στο 19ο γύρο, ο Bearman πέρασε τον Hamilton για τη 14η θέση, έπειτα από ένα μπλοκάρισμα φρένων του οδηγού της Mercedes, που του κόστισε 2 θέσεις, αφού τον πέρασε και ο Sainz. O Hamilton σχολίασε ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει τη Mercedes.

O Russell ανέφερε ότι υπήρχε διαφορά θερμοκρασιών μεταξύ των φρένων του και το μονοθέσιο τραβούσε προς τη μία πλευρά στις ζώνες πέδησης. Ο Verstappen προσπάθησε να επιτεθεί στο Leclerc στον 22ο γύρο, αλλά ο Μονεγάσκος ήξερε που να τοποθετήσει τη Ferrari του για να αμυνθεί επιτυχώς, με σκληρό αλλά δίκαιο τρόπο, παρά τα παράπονα του οδηγού της Red Bull. O Sainz μπλόκαρε και αυτός τα φρένα του, και έχασε 2 θέσεις, καθώς αρκετοί οδηγοί άρχιζαν να δυσκολεύονται με τα ελαστικά τους.

Ο Leclerc εισήλθε στα pits στον 25ο γύρο για ένα δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, και έπεσε στη 13η θέση. Παρά τα φρέσκα ελαστικά, ο Leclerc κόλλησε πίσω από πιο αργά μονοθέσια. Ο Norris ζητούσε να εισέλθει στα pits και για να προσπαθήσει να κάνει undercut και γιατί είχαν αρχίσει να δυσχεραίνουν οι συνθήκες, αλλά η McLaren αρνήθηκε. Ο Piastri βούτηξε στην εσωτερική του Lawson και προκάλεσε επαφή μεταξύ τους, που του εξασφάλισε ποινή 10 δλ. Ο Lawson έπεσε από την 6η στην 9η θέση. Ο Hulkenberg ακινητοποιήθηκε στην 1η στροφή και ο Ocon πέρασε τον Tsunoda, πριν κληθεί το VSC στον 28ο γύρο.

Ο Piastri ήταν ο πρώτος που εισήλθε στα pits για να εκμεταλλευτεί τη μικρότερη απώλεια χρόνου και σχεδόν όσοι τον ακολουθούσαν το έκαναν. Ο Perez επέλεξε ελαστικά βροχής και οι οδηγοί της Mercedes βρίσκονταν υπό έρευνα, καθώς πριν από το δεύτερο γύρο σχηματισμού, η γερμανική ρύθμισε τις πιέσεις των ελαστικών ενώ αυτά βρίσκονταν επάνω στο μονοθέσιο, κάτι που απαγορεύεται από τους τεχνικούς κανονισμούς.

Οι Russell και Norris εισήλθαν στα pits καθώς τελείωνε το VSC, οπότε έχασαν περισσότερο χρόνο, ενώ οι συνθήκες είχαν γίνει πολύ χειρότερες. Αυτό άφησε τον Ocon επικεφαλής, εμπρός από τον Verstappen και τον Gasly. Στον 30ό γύρο, ο Norris προσπέρασε τον Russell για την 4η θέση, στιγμές πριν κληθεί να επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω των καιρικών συνθηκών.

Αυτό εξασφάλισε ένα «φθηνό» pit stop σε όσους δεν είχαν αλλάξει ελαστικά ακόμα, όπως έκανε ο Colapinto. Ο Lawson (όπως και ο Tsunoda) είχε επιλέξει ελαστικά βροχής για να περάσει «απαιτητικά» τον Hamilton για τη 10η θέση.

Η ένταση της βροχής αναμενόταν να μειωθεί σε 1-2 λεπτά, αλλά ο Colapinto είχε ένα μεγάλο ατύχημα μετά από τη 13η στροφή, όταν έχασε το πίσω μέρος της Williams καθώς επιτάχυνε στην ανηφόρα και κατέληξε στον τοίχο, γεμίζοντας την πίστα θραύσματα και υγρά, προκαλώντας τη διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία.

Αυτό ευνόησε τους τρεις πρώτους (Ocon, Verstappen και Gasly), που δεν είχαν εισέλθει στα pits για αλλαγή ελαστικών και τώρα μπορούσαν να τοποθετήσουν ένα διαφορετικό σετ ελαστικών στα μονοθέσια κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας χωρίς να χάσουν καθόλου χρόνο στα pits.

Η McLaren είχε κάνει για μία ακόμη φορά λάθος διαχείριση στρατηγικής σε κρίσιμο σημείο του αγώνα, καθώς μπορούσε να δει ότι το VSC θα τελείωνε πολύ σύντομα. Με την ανακοίνωση της κόκκινης σημαίας, ο Russell ανέφερε εκνευρισμένος στον ασύρματο ότι έπρεπε να είχε παραμείνει στην πίστα, όπως είχε πει πριν από την απόφαση στο pit wall της Mercedes.

Οι McLaren και Mercedes μπορούσαν να γνωρίζουν ότι το VSC τελείωνε, καθώς τέσσερις άνθρωποι της πίστας είχαν σπρώξει τη Haas του Hulkenberg ώστε να ξεκολλήσει από το σημείο όπου είχε ακινητοποιηθεί, με το δάπεδο να έχει κολλήσει σε μία υδρορροή και τους τροχούς να μην ακουμπούν το έδαφος. Ο Hulkenberg δέχθηκε μαύρη σημαία και αποκλείστηκε από τον αγώνα, επειδή συνέχισε έχοντας δεχθεί εξωτερική βοήθεια.

Επανεκκίνηση

Η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να πραγματοποιήσει την επανεκκίνηση του αγώνα εν κινήσει, με τον Ocon επικεφαλής με τους Verstappen, Gasly, Norris, Russell, Tsunoda, Leclerc, Piastri, Alonso, Lawson, Hamilton, Bottas, Sainz, Perez, Bearman και τον Zhou να αναπληρώνει τον 1 γύρο που βρισκόταν πίσω. Η πρόγνωση καιρού ανέφερε ελαφριά βροχή για 10-20 λεπτά.

Ο Ocon διαχειρίστηκε πολύ καλά την επανεκκίνηση και διατηρήθηκε επικεφαλής, ενώ ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του, βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 4 και αυτό επέτρεψε στο Russell να περάσει 5ος.

Λίγο αργότερα, τα φρένα του μπλόκαρε και ο Leclerc, αλλά ο Piastri δεν κατάφερε να επωφεληθεί. Ο Hamilton πέρασε τον Alonso για την 9η θέση και είχε βρεθεί πίσω από τον Tsunoda, ενώ ο Lawson είχε πέσει 11ος, εμπρός από τους Perez και Sainz.

Ο Ocon άρχισε να απομακρύνεται περισσότερο από 3 δλ., παρότι είχε μεταχειρισμένα ενδιάμεσα ελαστικά σε αντίθεση με τον Verstappen που διέθετε φρέσκο σετ, όπως και ο Gasly. Στον 36ο γύρο, ο Bearman, επιτιθέμενος στον Sainz είχε ένα τετ-α-κέ και τραυμάτισε με την εμπρός αεροτομή του στα προστατευτικά ελαστικά.

O Verstappen δεν είχε ανάγκη να πιέσει για τη νίκη, καθώς βρισκόταν στη 2η θέση, ενώ ο Norris ήταν 5ος, περίπου 10 δλ. πιο πίσω. Ο Norris ενημερώθηκε από τη McLaren ότι δεν αναμενόταν επιπλέον pit stop και η διαχείριση ελαστικών ήταν σημαντική.

Ο Carlos Sainz πάτησε τη λευκή γραμμή που οριοθετεί την πίστα, έχασε πρόσφυση και τον έλεγχο της Ferrari στην 8η στροφή, χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά στον 40ό γύρο και προκάλεσε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Ισπανός προσπάθησε να συνεχίσει, αλλά είχε τραυματίσει υπερβολικά το μονοθέσιό του και εγκατέλειψε. Ωστόσο, κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, καθώς προσπάθησε να επιστρέψει στον αγώνα με μονοθέσιο που δεν βρισκόταν σε ασφαλή κατάσταση.

Στον 43ο γύρο ο αγώνας επέστρεψε στην κανονική δράση. O Verstappen εισχώρησε άμεσα στην εσωτερική του Ocon στην 1η στροφή και πέρασε επικεφαλής, ενώ ο Leclerc με μία πολύ ωραία κίνηση πέρασε τόσο τον Norris που μπλόκαρε τα φρένα του και έπεσε στην 7η θέση, όσο και τον Russell, με τη Ferrari να βρίσκεται στην 4η θέση. Πιο πίσω, οι μάχες μεταξύ Lawson, Hamilton και Alonso έφεραν τον Νεοζηλανδό στην 8η θέση, ενώ ο Alonso βγήκε εκτός πίστας και έπεσε τελευταίος, σχεδόν 20 δλ. πίσω.

Ο Piastri κλήθηκε να δώσει τη θέση του στον Norris στον 46ο από τους 69 γύρους και ο Norris βρέθηκε άμεσα στο πίσω μέρος της Ferrari του Leclerc, ο οποίος είχε βγει εκτός πίστας στην 4η στροφή, και είχε επιστρέψει με πιθανώς επικίνδυνο τρόπο, έχοντας χάσει και πάλι την 4η θέση από τον Russell. Ο Verstappen, με συνεχείς ταχύτερους γύρους, είχε απομακρυνθεί σχεδόν 5 δλ. με 20 γύρους να απομένουν.

Στον 52ο γύρο, ο Piastri, ενώ ακολουθούσε από κοντά τον Norris, έκανε ένα μικρό λάθος, μπλκάροντας τα φρένα του στη στροφή 12, αλλά διαφύλαξε τη θέση του από τον Tsunoda, έχοντας χάσει περίπου 3 δλ. Στον 55ο γύρο, ο Perez προσπάθησε να προσπεράσει τον Lawson, ο οποίος αμύνθηκε σθεναρά και προκάλεσε μία μικρή επαφή μεταξύ τους. Λίγες στροφές αργότερα, ο Perez έκανε ένα λάθος που επέτρεψε στον Hamilton να περάσει στη 10η θέση.

O Norris δέχθηκε κλήση να πλησιάσει τον Leclerc στους τελευταίους γύρους, καθώς ο Piastri είχε ποινή 10 δλ., και απάντησε ότι αυτό προσπαθούσε να κάνει, αν και η Ferrari βρισκόταν 6 δλ. μπροστά. O Alonso ανέφερε ότι θα τερμάτιζε τον αγώνα για τους μηχανικούς του, παρότι πονούσε η μέση του από τις αναπηδήσεις, τις οποίες χαρακτήρισε μη φυσιολογικές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!