F1-GP Σάο Πάολο: Pole του Norris σε μία τρελά επεισοδιακή διαδικασία

Οι αναβεβλημένες κατατακτήριες δοκιμές του GP Σάο Πάολο στο βρεγμένο Interlagos ήταν εξαιρετικά επεισοδιακές και έφεραν μία ανακατεμένη σειρά εκκίνησης, με τον Lando Norris στην pole position και τον Max Verstappen 17ο, τουλάχιστον προς το παρόν.

F1-GP Σάο Πάολο: Pole του Norris σε μία τρελά επεισοδιακή διαδικασία

Οι αναβεβλημένες κατατακτήριες δοκιμές του GP Σάο Πάολο στο βρεγμένο Interlagos ήταν εξαιρετικά επεισοδιακές και έφεραν μία ανακατεμένη σειρά εκκίνησης, με τον Lando Norris στην pole position και τον Max Verstappen 17ο, τουλάχιστον προς το παρόν.

Σε μία επεισοδιακή αναβεβλημένη διαδικασία βρεγμένων κατατακτήριων δοκιμών για το Grand Prix Σάο Πάολο της Formula 1, που διακόπηκε 5 φορές λόγω ατυχημάτων στην ολισθηρή φρέσκια άσφαλτο, που δημιούργησαν ένα πολύ μπερδεμένη σειρά εκκίνησης, ο Lando Norris με τη McLaren ήταν κυρίαρχος στο Q3, καθώς κανένας δεν κατάφερε να τον πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη του μισού δευτερολέπτου.

Παρότι οι συνθήκες στα τελικά δευτερόλεπτα της διαδικασίας οι συνθήκες βελτιώνονταν συνεχώς, ο Norris θα μπορούσε να έχει κατακτήσει την 8η pole position της καριέρας του στην F1 ακόμα και με το δεύτερο ταχύτερο χρόνο του, καθώς ήταν πολύ καλός στις προκλητικές συνθήκες του Q3 το οποίο διεξήχθη σε τρία ξεχωριστά τμήματα λόγω δύο κόκκινων σημαιών. Ο Βρετανός δυσκολεύτηκε στα δύο πρώτα σκέλη και στο Q1 ήταν ο τελευταίος από αυτούς που προκρίθηκαν, αλλά στη συνέχεια βρήκε τα πατήματά του, αποφεύγοντας τα λάθη σε μία ημέρα που πολλοί δεν το κατάφεραν.

Η McLaren επέλεξε να αντικαταστήσει τη νέα πίσω αεροτομή μέσου αεροδυναμικού φορτίου με μία υψηλότερου για τις βρεγμένες συνθήκες, ώστε να έχει περισσότερη πρόσφυση και η επιλογή της αποδείχθηκε απολύτως σωστή, καθώς ήταν η μοναδική από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες που είδε και τους δύο οδηγούς της να προκρίνονται στο τελικό σκέλος.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σάο Πάολο

Επίσης, η McLaren φρόντιζε να είναι από τις πρώτες ομάδες που έβγαζε τους οδηγούς της στο τέλος του pit lane. Με αυτό τον τρόπο, ακόμη και αν έπεφταν οι θερμοκρασίες των ελαστικών κατά τη διάρκεια της αναμονής, οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να τις αναπτύξουν με συνεχόμενους γύρους στην πίστα. Στα τελευταία τριάμισι λεπτά, αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren είχαν τη δυνατότητα να κάνουν δύο γρήγορους γύρους.

Παράλληλα, το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών, είναι πολύ θετικό για τον Norris στη μάχη του τίτλου οδηγών, καθώς ο Max Verstappen, με την απόφαση της διεύθυνσης αγώνων να καθυστερήσει στο τέλος του Q2 να διακόψει τη διαδικασία έπειτα από το ατύχημα του Lance Stroll, κατέληξε στη 12η θέση. Επιπλέον, ο Ολλανδός έχει δεχθεί και ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής κινητήρα, οπότε αναμένεται να εκκινήσει από την 17η θέση, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Ωστόσο, ίσως κερδίσει δύο θέσεις, από οδηγούς που βρίσκονται μπροστά του οι οποίοι είτε θα εκκινήσουν από το pit lane, ή δεν θα συμμετάσχουν στον αγώνα, λόγω εκτεταμένων ζημιών στα μονοθέσιά τους που δεν υπάρχει χρόνος να επισκευαστούν.

Διαφορετική στρατηγική από τη McLaren ακολούθησε η Mercedes, με τον George Russell να διατηρεί τα ενδιάμεσα ελαστικά στις ηλεκτρικές κουβέρτες έως την τελευταία στιγμή και να κάνει μόνο μία γρήγορη προσπάθεια στο τέλος. Παρά τις δυσκολίες του Βρετανού να βρει πρόσφυση στις ολισθηρές συνθήκες με την W15, κατάφερε να κάνει έναν πολύ καλό γύρο εκεί που μετρούσε, την τελευταία δηλαδή στιγμή, για να πλαισιώσει τον Norris στην πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα που θα ξεκινήσει σε λίγες ώρες (17:30 ώρα Ελλάδας).

Την ίδια τακτική με τη Mercedes ακολούθησε και η Racing Bulls και αυτό επέτρεψε στον ταχύτατο στο βρεγμένο Yuki Tsunoda να σημειώσει το καλύτερό του αποτέλεσμα σε κατατακτήριες δοκιμές στη Formula 1, καθώς βρέθηκε στην 3η θέση. Ο Ιάπωνας είχε βρεθεί εκτός πίστας στη στροφή 4 με πολλά χλμ. μετά την πρώτη κόκκινη σημαία του Q3, έχοντας ίσως πατήσει στη λευκή γραμμή που οριοθετεί την πίστα.

Αλλά κατάφερε να συνεχίσει και να πετύχει ένα πολύ σημαντικό πλασάρισμα για τη μάχη της ιταλικής ομάδας με τη Haas στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, που τα πήγε πολύ άσχημα σήμερα με αμφότερους τους οδηγούς της να έχουν αποκλειστεί στο Q1.

Πρέπει να αναφερθεί όμως ότι οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν ένα περιστατικό που αφορά τον Tsunoda, διότι μετά το τέλος της διαδικασίας νόμιζε ότι θα πάρκαρε το μονοθέσιό του στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και όχι στο parc ferme εντός του pit lane. Για αυτό και έστριψε τελευταία στιγμή στο pit lane, διασχίζοντας τη γραμμή που το οριοθετεί, λίγο πριν από το ξεκίνημα του pit wall. Αλλά πρόκειται για ένα διαδικαστικό παράπτωμα, και θα είναι κρίμα να δεχθεί ποινή για αυτό.

Μια εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Esteban Ocon με την Alpine, και στις βρεγμένες συνθήκες εκμεταλλεύτηκε τη μεγάλη πίσω αεροτομή που έφερε στο Interlagos η γαλλική ομάδα, για να καταλάβει την 4η θέση στο grid στην καλύτερη φετινή του εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές. Ο Γάλλος είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων στην 1η στροφή στον προτελευταίο του γύρο, αλλά κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική του προσπάθεια.

Την πολύ καλή ημέρα για τη Racing Bulls συμπλήρωσε ο Liam Lawson, o οποίος θα παραταχθεί στην 5η θέση της σειράς εκκίνησης, η οποία αποτελεί το καλύτερό του αποτέλεσμα σε κατατακτήριες δοκιμές στους 8 αγώνες που θα συμπληρώσει σήμερα στη Formula 1. Πίσω από το Νεοζηλανδό θα παραταχθεί ο Charles Leclerc με τη Ferrari, καθώς η τελική προσπάθεια του Μονεγάσκου δεν ήταν τόσο καλή, αφού επηρεάστηκε από κίτρινες σημαίες.

Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι δεν κατάφερε επίσης να φέρει τα ελαστικά του σε κατάλληλες θερμοκρασίες. Παράλληλα, ο Carlos Sainz είχε ατύχημα στο Q2 και θα εκκινήσει από το pit lane, καθώς η Ferrari θα τοποθετήσει καινούργια μονάδα ισχύος και κιβώτιο στο μονοθέσιό του. Αυτό θα έχει επιπτώσεις στη μάχη της ιταλικής ομάδας με τη McLaren για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Με τριάμισι λεπτά να απομένουν για το τέλος της διαδικασίας, ο Alex Albon είχε ένα σφοδρό ατύχημα, όταν πάτησε τη λευκή γραμμή στην προσέγγιση της πρώτης στροφής, και έχασε το πίσω μέρος της Williams για να καταλήξει στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας το πίσω μέρος του μονοθεσίου του.

Εκείνη τη στιγμή, ο Albon βρισκόταν στη 2η θέση της κατάταξης και έδειχνε ότι ίσως πονούσε το αριστερό του χέρι, καθώς δεν το αφαίρεσε από το τιμόνι. Ο Albon δήλωσε ότι η Williams δεν πρόκειται να προλάβει να επισκευάσει τις εκτεταμένες ζημιές στο μονοθέσιό του και προβλέπει ότι δεν θα εκκινήσει στον αγώνα.

O Oscar Piastri θα μπορούσε να έχει συμπληρώσει ένα θρίαμβο για τη McLaren, «κλειδώνοντας» την πρώτη σειρά εκκίνησης, αν δεν είχε υποπέσει σε πολλά λάθη στο Q3. Ο Αυστραλός είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στη στροφή 3 μετά την πρώτη κόκκινη σημαία του Q3 και στο ξεκίνημα της τελικής του προσπάθειας, μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή και χάθηκε η ευκαιρία του να σημειώσει έναν καλό χρόνο, καταλήγοντας στην 8η θέση, εμπρός από τις δύο Aston Martin.

Με 7 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών, ο Fernando Alonso έστειλε και τη δεύτερη Aston Martin στα προστατευτικά ελαστικά, προκαλώντας την 4η κόκκινη σημαία της διαδικασίας. Ο Ισπανός έχασε το πίσω μέρος στην κατηφορική προσέγγιση της στροφής 11.

Ενώ η Aston Martin δεν ήταν… πουθενά στο στεγνό, με μία πολύ μεγάλη πίσω αεροτομή, είχε την απαιτούμενη πρόσφυση για να βρεθούν και οι δύο οδηγοί της στο Q3, αλλά έχοντας ατυχήματα και οι δύο, κατέληξαν στην 9η (Alonso) και 10η θέση (Stroll). O πολύπειρος Ισπανός ήταν απογοητευμένος, διότι δήλωσε ότι στόχευε στην pole position. Αλλά τι άλλο θα έλεγε ο Alonso…;

Q2

Ο Piastri ήταν ο πρώτος οδηγός που ρίσκαρε να χρησιμοποιήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά στην αρχή του δεύτερου σκέλους, καθώς οι συνθήκες στην πίστα είχαν βελτιωθεί από το Q1 και στη 2η προσπάθειά του ήταν ταχύτερος όλων, καθώς ανέπτυξε τις θερμοκρασίες στα χαραγμένα Pirelli. Σύντομα, όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν το παράδειγμα του Piastri και ο Russell είχε ένα μικρό τετ-α-κέ.

Έξι λεπτά πριν από το τέλος του Q2, ο Carlos Sainz προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία της διαδικασίας, καθώς μόλις άγγιξε το γκάζι στη 2η στροφή, είχε σπινάρισμα, έχασε το πίσω μέρος και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας το πίσω μέρος της Ferrari. H ιταλική ομάδα θα αντικαταστήσει το κιβώτιο και τη μονάδα ισχύος του Sainz, ο οποίος θα εκκινήσει από το pit lane.

O Norris, που έδειχνε να δυσκολεύεται όπως και στο Q1, είχε μία στιγμή υπερστροφής στο ίδιο σημείο και είχε βρεθεί στη ζώνη αποκλεισμού, έχοντας ξεκινήσει με τα ελαστικά βροχής. Για αυτό και παρατάχθηκε πρώτος στην έξοδο του pit lane για την επανεκκίνηση. Ο Βρετανός κατάφερε να βρεθεί στην 1η θέση έως το πρόωρο τέλος του Q2, το οποίο επέφερε το ατύχημα του Lance Stroll στην 3η στροφή, όταν ο Καναδός έχασε το πίσω μέρος της Aston Martin.

H διεύθυνση αγώνων άφησε την κατάσταση με κίτρινη σημαία για όσο περισσότερο μπορούσε, καθώς περίμενε να δει αν ο Stroll μπορούσε να επιστρέψει στα pits. Αυτό όμως οδήγησε στον αποκλεισμό αμφότερων των οδηγών της Red Bull από τη συνέχεια της διαδικασίας, με τον Max Verstappen στη 12η θέση και τον Sergio Perez στη 13η. Ο Ολλανδός βρισκόταν ακριβώς πίσω από τον Stroll στην πίστα όταν ο Καναδός είχε το ατύχημά του και ο γύρος του επηρεάστηκε από τις κίτρινες σημαίες, αλλά είχε ήδη πέσει στην 11η θέση όταν αυτές έκαναν την εμφάνισή τους.

Επειδή ο Verstappen έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης καθώς χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο τον 6ο φετινό κινητήρα του, θα βρεθεί στη 17η θέση της σειράς εκκίνησης του αγώνα, αλλά αναμένεται να κερδίσει τουλάχιστον δύο θέσεις λόγω Albon και Sainz. Ο Verstappen ήταν πολύ εκνευρισμένος με την πρακτική της διεύθυνσης αγώνων που πήρε 40 δλ. να διακόψει τη διαδικασία.

Ο Perez δεν ήταν ευχαριστημένος με τη Red Bull, που τον έβγαλε να περιμένει στην ουρά μονοθεσίων στο pit lane, με αποτέλεσμα να κρυώσουν τα ελαστικά του. Η ομάδα δικαιολογήθηκε ότι με τη θέση της στο pit lane (1ο γκαράζ), δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο, αλλά ο Μεξικανός διαφώνησε, λέγοντας ότι θα έπρεπε να περιμένει στο γκαράζ με τις ηλεκτρικές κουβέρτες στα ελαστικά του.

Πίσω από τον Perez θα παραταχθεί στη σειρά εκκίνησης ο Pierre Gasly με την Alpine. Ο Valtteri Bottas σημείωσε την καλύτερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές, καταλαμβάνοντας την 11η θέση με τη Sauber, ενώ το ατύχημα του Stroll καθυστέρησε λίγο την έναρξη του Q3.

Q1

H διαδικασία ξεκίνησε σε ένα πολύ βρεγμένο Interlagos, με όλους τους οδηγούς να επιλέγουν τα ελαστικά βροχής και κάποιους (Lawson, Zhou, Stroll), να βγαίνουν εκτός πίστας, προκαλώντας κίτρινες σημαίες. O Bottas έβαλε πρώτος τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά ήταν πολύ βρεγμένα για αυτά. Με 8:50 να απομένουν για την ολοκλήρωση του Q1, ο Franco Colapinto ήταν λίγο υπερβολικός με το πεντάλ του γκαζιού καθώς άρχισε να επιταχύνει στη στροφή 3 και έχασε το πίσω μέρος της Williams για να προσκρούσει στα προστατευτικά ελαστικά με αρκετή ορμή ώστε να κληθεί το ιατρικό όχημα, αν και ο Αργεντίνος ανέφερε ότι ήταν εντάξει.

Η διαδικασία ξεκίνησε ξανά αρκετά σύντομα, και αυτό ήταν καλό για τους οδηγούς της Mercedes, που βρίσκονταν στη ζώνη αποκλεισμού, αλλά ο Russell βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή της πρώτης του προσπάθειας (και επέστρεψε μπροστά από τον Albon), αν και στη συνέχεια κατάφερε να γράψει έναν καλό χρόνο. O Verstappen είδε ένα χρόνο του να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας, όπως και ο Norris, ενώ ο Lewis Hamilton είχε βρεθεί ξανά στη ζώνη αποκλεισμού.

Ο Βρετανός βελτίωσε την επίδοσή του και έβαλε τον Norris στη ζώνη αποκλεισμού, αλλά με τις τελευταίες προσπάθειες όλων των οδηγών, ο 7 φορές Πρωταθλητής βρέθηκε στη 16η θέση και αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας. Δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το μονοθέσιό του, το οποίο ανέφερε ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει. Το συμπατριώτη του απέκλεισε ο Norris για 0,2 δλ.

Επίσης, αποκλείστηκαν αμφότερες οι Haas, με τον πολύ απογοητευμένο Oliver Bearman 17ο και τον Nico Hulkenberg 19ο, με τον Colapinto μεταξύ τους, και τον Zhou Guanyu στην τελευταία θέση, ως συνήθως.

F1 Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών GP Σάο Πάολο 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!