Στο GP Σιγκαπούρης, το οποίο αποτέλεσε πιθανότατα την τελευταία αγωνιστική εμφάνιση του Daniel Ricciardo στη Formula 1, η Racing Bulls ζήτησε από τον Αυστραλό οδηγό να εισέλθει στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας ελαστικών και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Με αυτό τον τρόπο, ο Ricciardo απέσπασε τον επιπλέον βαθμό που θα σημείωνε ο Lando Norris και η δεύτερη ομάδα της Red Bull βοήθησε τον Max Verstappen στη μάχη του τίτλου.
Το γεγονός αυτό έθεσε υπό αμφισβήτηση αν θα έπρεπε να απονέμεται αυτός ο επιπλέον βαθμός, όπως συμβαίνει από το 2019. Άλλωστε, ο βαθμός του ταχύτερου γύρου δεν επαλήθευσε την προσδοκία να βελτιώσει το θέαμα. Πολλές φορές, τον ταχύτερο γύρο σημείωνε όποιος οδηγός είχε αναπτύξει επαρκή διαφορά από αυτόν που τον ακολουθούσε για να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ένα «δωρεάν» pit stop στους τελευταίους γύρους για ένα καινούργιο σετ ελαστικών και να αποσπάσει τον επιπλέον βαθμό.
Εντέλει, η Formula 1 αποφάσισε να καταργήσει τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο από το 2025, με απόφαση που ενέκρινε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA. Έτσι, η μέγιστη συγκομιδή για κάθε οδηγό σε έναν αγώνα θα και πάλι 25 βαθμοί.
Διπλάσια FP1 για τους νεαρούς οδηγούς
Από το 2025, κάθε οδηγός θα πρέπει να παραχωρεί το μονοθέσιό του σε κάποιο νεαρό οδηγό τουλάχιστον δύο φορές σε ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής αγωνιστικών τριημέρων. Αυτό θα δώσει 4 ευκαιρίες συμμετοχής σε FP1 στα νεαρά ταλέντα, αντί των δύο που παρέχονταν έως φέτος.
Αυτή η αλλαγή ανακοινώθηκε έπειτα από την ακύρωση των σχεδίων διεξαγωγής ενός σπριντ με πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς έπειτα από το τέλος της φετινής σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, αντί για το τεστ νεαρών οδηγών που ήταν εξαρχής προγραμματισμένο, και θα διεξαχθεί εντέλει. Ωστόσο, η επανεξέταση αυτής της ιδέας θα αναβιώσει του χρόνου, και οι νεαροί οδηγοί θα είναι λίγο καλύτερα προετοιμασμένοι με 4 συμμετοχές σε FP1, αντί για δύο.
Κανονισμοί 2026
Όπως συζητήθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, το Παγκόσμιο Συμβούλιο ενέκρινε επίσης αλλαγές και βελτιώσεις στους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς για το 2026. Στην ανακοίνωση της FIA, αναφέρεται ότι υπήρξαν «εκτεταμένες βελτιώσεις στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι οποίοι αποτέλεσαν αντικείμενο στενής συνεργασίας μεταξύ της FIA, της FOM και των ομάδων της Formula 1. Αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερες επιδόσεις των μονοθεσίων, διατηρώντας παράλληλα τη διαχείριση των χαρακτηριστικών του διαταραγμένου αέρα που αφήνουν πίσω τους, για την προώθηση στενών και συναρπαστικών μαχών».
«Οι αγωνιστικοί κανονισμοί του 2026 έχουν υποστεί σημαντική αναβάθμιση προκειμένου να απλοποιηθεί και να εκσυγχρονιστεί η δομή τους. Έχουν εισάγει μέτρα που ρυθμίζουν τη διαχείριση της ενέργειας των μονάδων ισχύος, καθώς και τη διαχείριση της ρυθμιζόμενης αεροδυναμικής, η οποία θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη της «λειτουργίας σε ευθεία» (χαμηλή αντίσταση) και της «λειτουργίας στροφών» (υψηλό αεροδυναμικό φορτίο). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν τρία τεστ δοκιμών πριν από τη σεζόν 2026, διάρκειας τριών ημερών το καθένα, λόγω των νέων μονάδων ισχύος που θα υιοθετηθούν».
Για τους οικονομικούς κανονισμούς του 2026, «έχουν καταβληθεί σημαντικές προσπάθειες για την απλοποίηση, με αλλαγές εξαιρέσεων και μεθοδολογιών προσαρμογής, καθώς και την ενίσχυση των μέτρων που διαθέτει η FIA για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης. Το συνολικό επίπεδο του ανώτατου ορίου εξόδων παρέμεινε -στην πραγματικότητα- ισοδύναμο με το τρέχον, ενώ οι αλλαγές στον πραγματικό αριθμό αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές στις εξαιρέσεις, την προσαρμογή την επίδραση του σωρευτικού πληθωρισμού».