Στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, o George Russell κληρονόμησε το 3ο σκαλί του βάθρου έπειτα από το ατύχημα των Carlos Sainz και Sergio Perez στον προτελευταίο γύρο. Ο Βρετανός είχε κάνει ένα πολύ καλό stint με τα σκληρά ελαστικά, αλλά η Mercedes δεν είχε καλή απόδοση με τη μέση γόμα στα αρχικά στάδια του αγώνα.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Το να κληρονομήσουμε ένα βάθρο και να τερματίσουμε τρίτοι είναι καλύτερο από ό,τι περιμέναμε, αλλά δεν κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας όσον αφορά ρυθμό που είχαμε, ήμασταν στην 5η θέση. Το δεύτερο μισό του Grand Prix, με τη σκληρή γόμα ήταν ενθαρρυντικό. Ο George κατάφερε να διατηρήσει τις θερμοκρασίες υπό έλεγχο και, αφού οδήγησε πολύ συγκρατημένα στην αρχή του stint, ήταν σε θέση να ακολουθήσει ισχυρό ρυθμό στα τελικά στάδια».
Από την πλευρά του, ο George Russell εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli: «Ήταν ένας πολύ περίεργος αγώνας. Στο πρώτο μισό του αγώνα, ήμασταν 1,5 δλ. πίσω σε ρυθμό. Στους τελευταίους 20 γύρους, ήμουν 1 δλ. ταχύτερος από τον Oscar και τον Charles και τρία δέκατα ταχύτερος από τους Max, Checo και Carlos. Είναι η ίδια πίστα, ο ίδιος οδηγός, το ίδιο μονοθέσιο, απλά πήγαμε από κίτρινα σε λευκά ελαστικά».
«Ειλικρινά, είναι πραγματικά αρκετά εξοργιστικό το γεγονός ότι αλλάζει τόσο πολύ. Δεν είναι μόνο η Mercedes, είναι κάθε ομάδα και κάθε οδηγός. Τη μία στιγμή είσαι γρήγορος, την επόμενη όχι. Και υπάρχει μόνο ένα πράγμα που αλλάζει. Νομίζω ότι ακόμη και οι άνθρωποι που κατασκευάζουν τα ελαστικά δεν τα κατανοούν».
«Νομίζω ότι όλοι μας χρειαζόμαστε σοβαρές συζητήσεις για αυτό που συμβαίνει, γιατί έχουμε 2.000 ανθρώπους που δουλεύουν σκληρά για να παραδώσουν το ταχύτερο μονοθέσιο. Είκοσι γύρους του αγώνα, είχαμε ένα μονοθέσιο που μπορούσε άνετα να παλέψει για τη νίκη, τους υπόλοιπους 20 γύρους, είχαμε ένα μονοθέσιο που μάλλον δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στους βαθμούς, και η μόνη διαφορά ήταν τα ελαστικά. Πραγματικά, αυτό δεν είναι αρκετά καλό».
Η «χειρότερη ισορροπία» για τον Hamilton
Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton είχε έναν πολύ δύσκολο αγώνα, καθώς εκκίνησε από το pit lane, λόγω τοποθέτησης επιπλέον μονάδας ισχύος στο μονοθέσιό του για τη φετινή σεζόν. Ο 7 φορές Πρωταθλητής αποκάλυψε για το αγωνιστικό του τριήμερο: «Είχαμε ένα εξαιρετικό μονοθέσιο την Παρασκευή. Κάναμε πολύ μικρές αλλαγές στο Σάββατο. Ένα από τα εξαρτήματα δεν ήταν σωστά τοποθετημένο. Αυτό μας οδήγησε σε λάθος δρόμο το Σάββατο».
«Δεν το μάθαμε μέχρι το τέλος της ημέρας. Είπαν τουλάχιστον να κάνουμε την αλλαγή (μονάδας ισχύος), καθώς αυτός ο αγώνας ήταν ο καλύτερος για κάτι τέτοιο. Χρειαζόμαστε έναν κινητήρα καθώς έχασα έναν νωρίτερα στη σεζόν».
Ο Wolff συμπλήρωσε: «Αποφασίσαμε να κάνουμε την αλλαγή κινητήρα εδώ και ξέραμε ότι θα ήταν ένας αγώνας μιζέριας, επειδή είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις στο Μπακού. Και αυτό ήταν. Τη στιγμή που πλησιάζεις τον προπορευόμενο, υπερθερμαίνεις τα ελαστικά και μετά πηγαίνεις προς τα πίσω». Άλλωστε η Mercedes υποφέρει με την υπερθέρμανση των ελαστικών ολόκληρη τη φετινή σεζόν.
Ο Wolff συνέχισε: «Υπήρχαν δύο διαφορετικές φιλοσοφίες και το συζητήσαμε διεξοδικά. Απλά καταπίνεις το χάπι εδώ, γιατί ξεκινώντας από τη 7η θέση δεν ξέραμε πού θα πήγαινε, ή το κάνεις στο Austin. Αλλά νιώθουμε ότι το Austin είναι μια ευκαιρία, οπότε αυτή ήταν η απόφαση. Σωστό ή λάθος, δεν ξέρω. Ήταν μια δύσκολη απόφαση».
Κατά τη διάρκεια του GP Αζερμπαϊτζάν, ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο: «Βλέπετε πως είμαι αναγκασμένος να οδηγώ αυτό το πράγμα;» Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα σχολίασε: «Ήταν ίσως η χειρότερη ισορροπία που είχα ποτέ. Είχα τόσο πολύ μπροστινό μέρος και καθόλου πίσω. Έπρεπε να τραβάω το τιμόνι για να σπάσω την πρόσφυση στο εμπρός μέρος και να το γλιστρήσω σε κάθε στροφή. Ήταν πολύ περίεργος τρόπος οδήγησης».
Νέο δάπεδο στο GP ΗΠΑ
Η Mercedes είχε αφαιρέσει το δάπεδο του Spa-Francorchamps στο GP Αζερμπαϊτζάν. Ο Wolff δήλωσε: «Αυτή η πίστα αποτελεί εξαίρεση, αλλά παρ’ όλα αυτά, δεν είναι ήταν νύχτα και μέρα η διαφορά. Εξακολουθούμε να υποφέρουμε από τα ίδια προβλήματα ισορροπίας που είχαμε με το νέο δάπεδο. Αλλά από το Austin και μετά, πιθανότατα θα έχουμε δάπεδο νέων προδιαγραφών».