Πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της φετινής σεζόν της Formula 1, η Mercedes είχε κατακτήσει τη νίκη στους τρεις από τους τελευταίους τέσσερις αγώνες. Ωστόσο, έπειτα από τη διακοπή, τα αποτελέσματα της γερμανικής ομάδας δεν ήταν το ίδιο εντυπωσιακά. Η Mercedes προσπαθεί ακόμα να διαπιστώσει αν το καινούργιο δάπεδο που παρουσίασε (αλλά δεν χρησιμοποίησε) στο GP Βελγίου λειτουργεί σύμφωνα με τις προσδοκίες, ή αν παρουσιάζει προβλήματα χειρισμού στο μονοθέσιο τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί.
Έπειτα από το GP Ιταλίας, ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε: «Νομίζω ότι είμαστε σε θέση να αποσπάσουμε έναν γρήγορο γύρο (στις κατατακτήριες δοκιμές), κάτι που είναι καταρχήν καλό νέο. Αλλά η ισορροπία δεν είναι αρκετά καλή για να κρατήσει τα ελαστικά σε καλή κατάσταση στον αγώνα. Αυτό ήταν το θέμα από το Zandvoort και μετά. Είναι περισσότερο στο όριο, είναι πιο δύσκολο να βρούμε τη σωστή ισορροπία».
Η Mercedes έχει προβεί στους τελευταίους αγώνες σε συγκριτικές δοκιμές διαφορετικών αεροδυναμικών προδιαγραφών, για να συλλέξει δεδομένα. Ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της γερμανικής ομάδας, Andrew Shovlin, δήλωσε στο βίντεο του Race Debrief της ομάδα από το GP Ιταλίας: «Κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων αγώνων, κάναμε διάφορες συγκρίσεις των πακέτων και κυρίως συγκρίναμε το δάπεδο».
«Αυτό για το οποίο είμαστε σίγουροι είναι ότι παράγει το φορτίο που περιμένουμε. Το πιο δύσκολο ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι: υπάρχει κάτι λεπτό στα χαρακτηριστικά χειρισμού που ενδέχεται να προκαλεί αυτό το πακέτο και το δεν έχουμε προβλέψει; Είναι αρκετά δύσκολο να εκτιμηθεί, επειδή το μονοθέσιο έχει διαφορετική απόδοση από πίστα σε πίστα, σε ορισμένες λειτουργεί πολύ καλά».
«Σε άλλες πίστες είχαμε πρόβλημα με την ισορροπία του μονοθεσίου, ανεξάρτητα από τις αεροδυναμικές προδιαγραφές. Μπορεί να είναι απλώς η φυσιολογική διακύμανση από πίστα σε πίστα, αλλά αυτό θα εξετάζουμε. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλες αναβαθμίσεις που θα εισάγουμε στο σύστημα. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να εξετάσουμε, αλλά έχουμε πολλά δεδομένα τώρα και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες για να μάθουμε ό,τι μπορούμε από αυτά».
Όσον αφορά το θέμα των αναβαθμίσεων που θα προστεθούν στο μονοθέσιο της Mercedes στους επόμενους αγώνες, ο Lewis Hamilton δήλωσε: «Κάποια Σαββατοκύριακα τα καταφέρνουμε και άλλα όχι. Υπάρχει σίγουρα κάποια απόδοση που θα έρθει κατά τη διάρκεια των επόμενων αγώνων. Έχουμε μικρά εξαρτήματα, αλλά δεν ξέρω αν θα έχουμε κάτι τεράστιο. Ελπίζω να έχουμε κάτι περισσότερο για το Austin. Ελπίζω ότι θα σημειώσουμε κάποια πρόοδο. Θα υπάρξουν κάποιες πίστες όπου θα είμαστε λίγο καλύτεροι. Ελπίζω ότι θα έχουμε άλλη μια ευκαιρία να παλέψουμε για τη νίκη κάποια στιγμή».
Σχετικά με τα προγνωστικά της Mercedes για τον επόμενο αγώνα, το GP Αζερμπαϊτζάν του ερχόμενου Σαββατοκύριακου, ο Andrew Shovlin σχολίασε: «Το Μπακού ήταν πάντα μια πολύ δύσκολη πίστα να μαντέψεις πού θα βρεθείς στην κατάταξη. Το Μπακού είναι μια ασυνήθιστη πίστα, επειδή έχεις αυτό το πραγματικά στενό, αργό και γεμάτο στροφές sector 2 και μετά αυτή την πραγματικά μεγάλη ευθεία. Απαιτεί ένα σχετικά χαμηλό επίπεδο αεροδυναμικού φορτίου, δηλαδή όχι αυτό που θα είχες κανονικά με όλες αυτές τις αργές στροφές, αλλά πρέπει να το έχεις στη μεγάλη ευθεία».
«Φέτος, σε κάθε πίστα μπορεί να έχουμε τουλάχιστον τρεις, αν όχι τέσσερις ομάδες, οι οποίες απέχουν μεταξύ τους 1-2 δέκατα του δευτερολέπτου. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολο να προβλέψεις πού θα βρεθούν όλοι στις κατατακτήριες δοκιμές και ποια θα είναι η σειρά στο ρυθμό αγώνα. Είναι αναμενόμενο η McLaren να είναι γρήγορη, είδαμε επίσης τη Ferrari να πραγματοποιεί πρόσφατα μερικές δυνατές εμφανίσεις και δεν θα πρέπει ποτέ να αποκλείσουμε τη Red Bull».
Το σχόλιο του MotorOne
Σε μία χρονιά roller coaster, όπου οι διαφορές μεταξύ των κορυφαίων μονοθεσίων είναι πολύ μικρές και η έκβαση κάθε αγώνα εξαρτάται από τις συνθήκες τις εκάστοτε πίστας και τον τρόπο με τον οποίο τα ελαστικά αντιδρούν σε αυτές, οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Αν και η Mercedes δεν είχε ποτέ φέτος το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα, εκμεταλλεύτηκε της ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν.
Ωστόσο, η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων φαίνεται ότι έχει διαταραχθεί τον τελευταίο καιρό στην W15 και αυτό, πέραν ότι πλήττει την αυτοπεποίθηση των οδηγών, οι οποίοι δεν μπορούν να αντλήσουν το μέγιστο από το μονοθέσιο, επιβαρύνει και την καταπόνηση των ελαστικών. Φαίνεται ότι η Mercedes (όπως και η Red Bull), έχει ως μονοθέσιο πολύ περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας και αν βρεθεί εκτός αυτού, η κατάσταση «εκτροχιάζεται» πολύ εύκολα.
Το Μπακού έχει πολλά παρεμφερή χαρακτηριστικά με την Monza, καθώς το οδόστρωμα δεν παρέχει πολλή πρόσφυση, το μονοθέσιο ρυθμίζεται να παράγει χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και οι γόμες ελαστικών θα είναι οι ίδιες, δηλαδή οι πιο μαλακές (C3, C4, C5). Δεδομένου ότι η Mercedes δεν τα πήγε καλά στη Monza, θα πρέπει να έχει βρει απαντήσεις σχετικά με την απόδοση του νέου της δαπέδου αν θέλει να σημειώσει πρόοδο στους δρόμους του Μπακού.