Η McLaren βρίσκεται μόλις 8 βαθμούς πίσω από τη Red Bull στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά έχει ένα μονοθέσιο που αποδίδει με σταθερότητα σε κορυφαίο επίπεδο, έχοντας ευρύ πλαίσιο λειτουργίας. Ωστόσο, η ομάδα έχει καταφέρει να κατακτήσει «μόνο» τρεις νίκες, όσες δηλαδή και οι Ferrari και Mercedes.
H McLaren «εκσφενδονίστηκε» στην κορυφή του grid με το πολύ μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε στο GP Μαϊάμι. Η βελτίωση της βρετανικής ομάδας πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με την πτωτική πορεία της Red Bull. Η McLaren παρουσίασε την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση στο GP Ολλανδίας, κατά την επιστροφή στην αγωνιστική δράση από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η McLaren εργάζεται σε ένα καινούργιο δάπεδο για την MCL38, το οποίο όμως δεν θα βιαστεί να τοποθετήσει στο μονοθέσιό της.
Ένα από τα πράγματα που έχουν κάνει τη διαφορά για τη McLaren τους τελευταίους 18 μήνες, είναι το γεγονός ότι όλες οι αναβαθμίσεις που παρουσιάζει λειτουργούν άμεσα και πολλές φορές ξεπερνούν τις προσδοκίες. Αντιθέτως, έχουμε δει άλλες ομάδες να αναγκάζονται να αφαιρέσουν ή να τροποποιήσουν τα αναβαθμισμένα εξαρτήματα, όπως η Ferrari, ή να ακολουθούν λανθασμένη κατεύθυνση εξέλιξης, όπως η Red Bull.
O επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, πιστεύει ότι η παρουσίαση λιγότερων αναβαθμίσεων σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες ήταν σημαντική για την αποφυγή αντίστοιχων προβλημάτων. O Stella δήλωσε: «Οι αναβαθμίσεις του Zandvoort, που δεν ήταν τόσο μεγάλες όσο του Μαϊάμι, δεν αφορούσαν το δάπεδο, ήταν απλές λεπτομέρειες σε ορισμένους τομείς του μονοθεσίου».
«Αλλά υπάρχει λόγος που δεν φέραμε κάποιες αναβαθμίσεις. Γιατί βλέπουμε ότι, αν δίναμε το πράσινο φως, ίσως είχαμε κάποιες αμφιβολίες όταν αυτά τα μέρη δοκιμάζονταν σε πλήρη κλίμακα στο πραγματικό μονοθέσιο. Οπότε παίρνουμε το χρόνο μας για να πείσουμε τον εαυτό μας ότι η εξέλιξη είναι αρκετά ώριμη για να την φέρουμε στην πίστα».
Την ίδια στιγμή όμως, ο Stella αναγνώρισε ότι η Ferrari με τον Charles Leclerc είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό με τους οδηγούς της McLaren στο GP Ιταλίας. Ίσως η Ferrari αποτελέσει ισχυρό αντίπαλο και στο GP Αζερμπαϊτζάν, όπου τα χαρακτηριστικά της πίστας και οι συνθήκες θα είναι παραμφερείς.
Το σχόλιο του MotorOne
Από όσο φαίνεται μέχρι στιγμής, η McLaren καλά κάνει και είναι φειδωλή με τις αναβαθμίσεις που παρουσιάζει φέτος, μέχρι να είναι σίγουρη ότι θα λειτουργήσουν κατά το δοκούν. Τότε μόνο τις τοποθετεί στο μονοθέσιο.
Αυτή η πρακτική έχει κάνει τις αντίπαλες ομάδες να… φοβούνται τις αναβαθμίσεις της McLaren, οι οποίες φαίνεται να είναι… plug & play, καθώς λειτουργούν πάντα καλά, χωρίς καμία εξαίρεση τους τελευταίους 18 μήνες, σε αντίθεση με τους περισσότερους αντιπάλους τους στο grid. Η McLaren γνωρίζει ότι υπάρχουν ακόμα τομείς στους οποίους μπορεί να βελτιωθεί η MCL38, αλλά δεν αφήνει τον ενθουσιασμό της να υπερισχύσει του πραγματισμού της.