F1-GP Ολλανδίας: Απόλυτος κυρίαρχος ο Lando Norris

Ο Lando Norris κατέκτησε μία επιβλητική νίκη με την αναβαθμισμένη McLaren στο GP Ολλανδίας επί του Max Verstappen στην πατρίδα του δεύτερου, με διαφορά σχεδόν 23 δλ., που ίσως δίνει μία νέα ισορροπία στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1.

F1-GP Ολλανδίας: Απόλυτος κυρίαρχος ο Lando Norris

Ο Lando Norris κατέκτησε μία επιβλητική νίκη με την αναβαθμισμένη McLaren στο GP Ολλανδίας επί του Max Verstappen στην πατρίδα του δεύτερου, με διαφορά σχεδόν 23 δλ., που ίσως δίνει μία νέα ισορροπία στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1.

Όσο επιβλητική ήταν η κατάκτηση της pole position του Grand Prix Ολλανδίας από τον Lando Norris, εξίσου κυριαρχική ήταν και η κατάκτηση της νίκης από τον Βρετανό οδηγό της McLaren. Με αυτό τον τρόπο, ο Norris κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στην καριέρα του στη Formula 1 (την πρώτη του από pole position), και μάλιστα στην πατρίδα του Max Verstappen, ο οποίος παρέμενε μέχρι φέτος αήττητος στο Zandvoort από το 2021 που επέστρεψε στο Πρωτάθλημα ο αγώνας.

Η McLaren είχε πολύ καλύτερο ρυθμό αγώνα και παράλληλα τη δυνατότητα να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά της. Συνεπώς, το γεγονός ότι για μία ακόμη φορά, ο Norris (όπως και ο team-mate του), έκανε κακή εκκίνηση και έχασε την πρωτοπορία άμεσα από τον Verstappen, δεν είχε σημασία έπειτα από τον 18ο γύρο (από τους 72) του αγώνα. Σε εκείνο το σημείο, ο Norris ανέκτησε την πρωτοπορία και δεν κοίταξε ποτέ πίσω του, καθώς απομακρύνθηκε σχεδόν άμεσα για να προστατευθεί από το undercut και αργότερα, αρκετά για να μην τον επηρεάσει ούτε μία πιθανή επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Πρόκειται για την πιο κυριαρχική νίκη επί ίσοις όροις οποιασδήποτε ομάδας εναντίον της Red Bull από το 2020, και δείχνει την αλλαγή που έχει πραγματοποιηθεί στην ισορροπία ανταγωνιστικότητας των κορυφαίων ομάδων φέτος. Ο Verstappen ηττήθηκε με ευκολία σε μία πίστα που κυριαρχούσε από το 2021, χωρίς τη δυνατότητα να παλέψει, με ένα νευρικό μονοθέσιο στα χέρια του, που καταπονούσε τα ελαστικά. Οι αναβαθμίσεις της McLaren φαίνεται ότι λειτούργησαν πολύ καλά, σε μία πίστα που σίγουρα δεν ήταν η πιο δυνατή της Red Bull.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Ολλανδίας

Σε μία επίδειξη δύναμης, ο Norris σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στο τελικό πέρασμα για να πάρει τον επιπλέον βαθμό, έχοντας επεκτείνει τη διαφορά του από τον Verstappen στα 23 δλ. σχεδόν. Αυτός ο γύρος έδειξε πόσο πιο γρήγορα θα μπορούσε να πάει αν το ήθελε. Ο Βρετανός ανέφερε ότι η McLaren ήταν απίστευτη σε απόδοση σήμερα, η οποία ίσως έχει κάνει τη Red Bull να ανησυχεί λίγο περισσότερο από τις δυνατότητες του αντιπάλου της στους επόμενους αγώνες.

Την άλλη μεγάλη έκπληξη έκανε με την απόδοσή της η Ferrari, η οποία δεν… βρισκόταν «πουθενά» στις δοκιμές των δύο προηγούμενων ημερών. Ωστόσο, με άριστη στρατηγική, ο Charles Leclerc πραγματοποίησε το undercut επί των Oscar Piastri και George Russell και κατάφερε να περάσει μπροστά τους. Η Mercedes δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τη Ferrari και η McLaren αποφάσισε να επεκτείνει το πρώτο stint του Piastri για να έχει πλεονέκτημα στο τέλος.

Ωστόσο, ο Leclerc ήταν αρκετά γρήγορος να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τη McLaren του Αυστραλού έως την καρό σημαία, καθώς στους τελευταίους γύρους ήταν ταχύτερος ακόμα και από τον Verstappen. Ίσως η Ferrari, γνωρίζοντας τα προβλήματά της, έστησε το μονοθέσιό της έχοντας υπ’ όψη σχεδόν αποκλειστικά τον αγώνα και αν συνέβη κάτι τέτοι, λειτούργησε πολύ καλά, ανατρέποντας την κακή εικόνα των δύο προηγούμενων ημερών, για να επιτρέψει στο Leclerc να βρεθεί ξανά στο βάθρο για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Δεν ήταν ικανοποιητικός αγώνας για τον Oscar Piastri, ο οποίος έπειτα από την απογοήτευσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, έχασε άμεσα την 3η θέση στην εκκίνηση από τον Russell. Με το undercut του Leclerc, ο Αυστραλός έκανε έναν αγώνα βρισκόμενος συνεχώς πίσω από άλλα μονοθέσια, καταπονώντας τα ελαστικά του και δεν βρέθηκε σε καθαρό αέρα για να εκμεταλλευτεί τον ανώτερο ρυθμό της McLaren. Ο Piastri επέκτεινε το πρώτο του stint, ξεπέρασε με ευκολία το εμπόδιο του Russell, αλλά o Leclerc είχε τον τρόπο να απαντήσει.

Ακόμα και με αυτό το αποτέλεσμα όμως, η McLaren μείωσε κατά 12 βαθμούς (στους 30) τη διαφορά από τη Red Bull στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. O Carlos Sainz συμπλήρωσε την πολύ καλή εμφάνιση της Ferrari, καθώς κατάφερε να ανέβει από την 10η θέση εκκίνησης στην τερματισμού, έχοντας προσπεράσει πολλά μονοθέσια -και κυρίως τη Red Bull του Perez- στα ίσα, όπως θα έκανε αργότερα και με τον Russell, αν η Mercedes δεν καλούσε τον Βρετανό στα pits.

Ο Sergio Perez έχασε μόνο μία θέση σε σχέση με την εκκίνηση, όπου έχασε άμεσα μία θέση από τον Leclerc. Ωστόσο, ο Μεξικανός βρισκόταν τις περισσότερες φορές υπό πίεση. Η Red Bull επέλεξε να μην καλέσει στα pits τον Perez προς το τέλος του αγώνα, όπου η Mercedes το έκανε με αμφότερους τους οδηγούς της. Αυτό κέρδισε στο Μεξικανό μία θέση, σε σχέση με τον George Russell.

Για τον Βρετανό οδηγό της Mercedes, το αποτέλεσμα (7η θέση) δεν ήταν ιδιαίτερα θετικό, δεδομένου ότι έστριψε 3ος στην 1η στροφή. Ο ρυθμός της Mercedes με τη σκληρή γόμα δεν ήταν τόσο καλός όσο με τη μέση. Η γερμανική ομάδα κάλεσε αμφότερους τους οδηγούς της στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας. Στον αντίποδα, ο Lewis Hamilton, έχοντας εκκινήσει από τη 14η θέση, κατάφερε προς το τέλος του αγώνα να πλησιάσει στο 1,5 δλ. τον team-mate του, με στρατηγική μαλακής-σκληρής-μαλακής γόμας ελαστικών.

Ίσως η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes αντικατοπτρίζει τις διαφορετικές επιλογές στησίματος που ακολούθησαν, με τον Hamilton να επιλέγει ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, που φαίνεται ότι τον βοήθησαν στον αγώνα. Στην 9η θέση είδε την καρό σημαία ο Pierre Gasly, ο οποίος -όπως και πέρυσι- έκανε έναν πολύ καλό αγώνα με την Alpine στο Zandvoort, κερδίζοντας 2 θέσεις στις πρώτες στροφές. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Fernando Alonso με την Aston Martin.

F1 Grand Prix of Netherlands

Χρονικό αγώνα

Οι πρώτοι 10 εκκίνησαν με μέση γόμα, ενώ ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε το φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών που είχε (όπως και οι Tsunoda και Bottas), ενώ ο Magnussen προτίμησε τη σκληρή γόμα από το pit lane. Αμφότερες οι McLaren είχαν σπινάρισμα στα πρώτα μέτρα της εκκίνησης και αυτό επέτρεψε στον Verstappen να τεθεί άμεσα επικεφαλής και ο Russell να περάσει στην 3η θέση, εμπρός από τον Piastri, ενώ ο Leclerc πέρασε τον Perez για την 5η θέση.

F1 Εκκίνηση GP Ολλανδίας 2024 (2)

Ο Gasly είχε ανέβει από την 9η στην 7η θέση, εμπρός από τους Alonso, Sainz και Stroll. O Verstappen κατάφερε έως τον 3ο γύρο να βγει εκτός εμβέλειας DRS, αλλά δεν μπορούσε να απομακρυνθεί πέραν από 1,5 δλ. Ο Russell δεχόταν πίεση από τον Piastri, καθώς είχε αρχίσει να χάνει επαφή με τους επικεφαλής, με ένα τρενάκι DRS να διαμορφώνεται πίσω του. Ωστόσο, στον 8ο γύρο, ο Russell «έσπασε» το DRS του Piastri.

Στον 9ο γύρο ο Sainz προσπέρασε τον Alonso για την 8η θέση και άρχισε να κυνηγά τον Gasly. Η McLaren ρώτησε τον Norris ποιον πιστεύει ότι μάχονται, αν είναι μόνο ο Verstappen, και ο Βρετανός απάντησε «όποιον νομίζουμε ότι μαχόμαστε, το μονοθέσιο μπροστά», δηλαδή τον Ολλανδό οδηγό της Red Bull, τον οποίο δεν άφηνε να απομακρυνθεί. O Hamilton, παρότι ανέφερε ότι ήταν αργός στις ευθείες, πέρασε τον Hulkenberg για την 11η θέση στον 10ο γύρο. Στον επόμενο γύρο, ο Sainz πέρασε στην 7η θέση, εμπρός από τον Gasly, σε μία ωραία μάχη.

F1 Carlos Sainz (Ferrari) & Pierre Gasly (Alpine)

Στο 13ο γύρο, ο Norris πλησίασε τον Verstappen σε απόσταση μικρότερη του 1 δλ., ενώ ο Hamilton εισήλθε στη δεκάδα, περνώντας τον Stroll. O Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι η Red Bull δεν έστριβε στη στροφή 10. Ο Hamilton συνέχισε να προσπερνά Aston Martin για να ανέβει στην 9η θέση, ενώ πιο πίσω είχαν ξεκινήσει τα pit stop. O Leclerc πίεζε τον Piastri, ενώ στον 17ο γύρο, ο Norris βρισκόταν πλέον σε απόσταση βολής από τον Verstappen, που αναγκάστηκε να αμυνθεί στην 1η στροφή.

Ο Verstappen ανέφερε ότι τα ελαστικά του δεν παρείχαν πρόσφυση και στο 18ο γύρο ο Norris πέρασε με ευκολία μπροστά με DRS, καθώς ο Verstappen δεν είχε τρόπο να αντισταθεί. O Ολλανδός διατηρήθηκε σε εμβέλεια DRS για δύο γύρους ενώ ο Norris ανέφερε ότι ένιωσε το πεντάλ του φρένου να βυθίζεται υπερβολικά, αλλά αυτό οφείλονταν απλά στον έντονο άνεμο. Στη συνέχεια, ο Βρετανός, «έσπασε» το DRS του Verstappen στον 21ο γύρο.

Ο Norris άρχισε να αυξάνει τη διαφορά πολύ γρήγορα από τον 22ο γύρο, για να προστατευθεί από το undercut της Red Bull, ενώ ο Russell βρισκόταν πάνω από 5 δλ. πίσω από τον Verstappen, με τον Leclerc να πιέζει πάντα τον Piastri. Ο Norris είχε ξεμακρύνει 3,5 δλ. έως τον 24ο γύρο, ενώ πλέον ο Leclerc επιχειρούσε να επιτεθεί στην άλλη McLaren.

F1 Oscar Piastri (McLaren) & Charles Leclerc (Ferrari)

O Verstappen ανέφερε ότι δεν μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα, καθώς το μονοθέσιο δεν ανταποκρινόταν στις εντολές του, ενώ ο Hamilton εισήλθε στα pits, επιχειρώντας το undercut στον Gasly. Αντίστοιχα, το undercut έκανε η Ferrari με τον Leclerc επί του Piastri, με το Μονεγάσκο να παίρνει τα σκληρά ελαστικά και να επιστρέφει στην πίστα μεταξύ των Aston Martin.

H Mercedes απάντησε άμεσα στην απειλή του Leclerc με τον Russell, που είχε αργό pit stop 3,4 δλ. Στο μεταξύ, ο Leclerc είχε περάσει τον Alonso με DRS και ο Russell επέστρεψε στην πίστα πίσω τους. Η McLaren θα επέμενε στη στρατηγική ενός pit stop με τον Piastri, επεκτείνοντας το πρώτο stint κατά 5 γύρους, ενώ o Norris είχε «φύγει» πλέον 6 δλ. μπροστά από τον Verstappen.

F1 Grand Prix of Netherlands

O Verstappen επισκέφθηκε τα pits στον 28ο γύρο για τη σκληρή γόμα και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Sainz. H McLaren απάντησε άμεσα με τον Norris στο επόμενο γύρο. Το pit stop διήρκεσε 3,1 δλ., αλλά αυτό δεν απέτρεψε τον Norris να παραμείνει μπροστά με περίπου 5 δλ. διαφορά. Ο Perez εισήλθε στα pits στον 30ό γύρο και έμεινε στάσιμος για 4,4 δλ. Στον επόμενο γύρο, ο Sainz επισκέφθηκε και αυτός τα pits (2,1 δλ.), για να επιστρέψει στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Perez.

Εντέλει, ο Piastri επισκέφθηκε τα pits στον 34ο γύρο για τη σκληρή γόμα και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Russell, στην 5η θέση, αλλά με 8 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Το pit stop του Gasly παραλίγο να γίνει επεισοδιακό, όταν ο μηχανικός που ρύθμιζε την κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής, δεν μπορούσε να «ξεκλειδώσει» το εργαλείο από το μονοθέσιο της Alpine, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά.

Έως τον 35ο γύρο, με φανερά καλύτερο ρυθμό αγώνα και με τη σκληρή γόμα, ο Norris είχε απομακρυνθεί 7,5 δλ. από τον Verstappen. O Piastri, με φρέσκα ελαστικά, πλησίαζε τον Russell με ρυθμό 0,8 – 1 δλ. στο γύρο, για να βρεθεί σε απόσταση βολής έως τον 40ό γύρο, στο τέλος του οποίο ξεκίνησε το προσπέρασμα το οποίο τον έφερε εμπρός από τη Mercedes του Βρετανού. Ο Stroll δέχθηκε ποινή 5 δλ. λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στο pit lane, όπου εισήλθε με πολλά χλμ.

F1 Oscar Piastri (McLaren) & George Russell (Mercedes)

Στην κορυφή, ο Norris είχε απομακρυνθεί 10 δλ. από τον Verstappen, που ανέφερε ότι έχανε πρόσφυση ακόμα και από τα σκληρά ελαστικά. Ο Piastri κυνηγούσε πλέον το Leclerc για την 3η θέση, ενώ ο Sainz πίεζε τον Perez για την 6η. Ο Sainz έκανε δύο ανεπιτυχείς απόπειρες προσπεράσματος από την εξωτερική στην 1η στροφή, αλλά την 3η φορά, στον 47ο γύρο, ο Ισπανός κατάφερε να επικρατήσει.

Στον 49ο γύρο, η Mercedes κάλεσε τον Hamilton στα pits για ένα σετ μαλακών ελαστικών, καθώς είχε αρκετή διαφορά από αυτούς που τον ακολουθούσαν, για να μη χάσει ούτε μία θέση. Στη συνέχεια, η Red Bull σκέφτηκε να καλέσει τον Perez στα pits, αφού πλέον είχε το ίδιο πλεονέκτημα (δωρεάν pit stop), αλλά αποφάσισε να μην το κάνει.

Ο Leclerc κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Piastri για το 3ο σκαλί του βάθρου, με τον Αυστραλό να βλέπει τα ελαστικά του να καταπονούνται στο διαταραγμένο αέρα της Ferrari, ενώ ο Sainz είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Russell, ο οποίος όμως εισήλθε στα pits στον 55ο γύρο για ένα σετ μαλακής γόμας, καθώς η Mercedes έβλεπε ότι θα έχανε τη θέση.

Πιο πίσω, η Haas είχε ακολουθήσει τη συνήθη στρατηγική της, με τον Magnussen να καθυστερεί αυτούς που τον ακολουθούσαν, για να προστατεύσει τον team-mate του, Hulkenberg. Ούτε αυτό όμως κατάφερε να σώσει τον Γερμανό από την επίθεση του Gasly στον 60ό γύρο για την 9η θέση και του Alonso για τη 10η θέση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!