WRC-Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Κυρίαρχος ο Thierry Neuville

O Βέλγος Thierry Neuville ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την 11η σεζόν του στη Hyundai στο WRC, κατακτώντας τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, διατηρώντας πίσω του τα Toyota των Sebastien Ogier και Elfyn Evans.

O Thierry Neuville ξεκίνησε τη χρονιά του 2024 με το δεξί, καθώς κατέκτησε τη νίκη και συγκέντρωσε το μέγιστο εφικτό σύνολο βαθμών στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο που άνοιξε τη φετινή σεζόν του WRC. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, με συνοδηγό τον Martijn Wydaeghe, ήταν πολύ γρήγορος τις τελευταίες δύο ημέρες του αγώνα, για να κερδίσει τη μάχη του με τους οδηγούς της Toyota, Sebastien Ogier και Elfyn Evans, που συμπλήρωσαν το βάθρο.

Στα αρχικά στάδια του αγώνα, ο Elfyn Evans με το Toyota GR Yaris ήταν αυτός που είχε τεθεί επικεφαλής, καθώς και τα τρία Hyundai αντιμετώπισαν μικρά προβλήματα στις δύο πρώτες νυχτερινές ειδικές του αγώνα την Πέμπτη. Την Παρασκευή, ο Γάλλος οδηγός της Toyota, Sebastien Ogier, πέρασε στην επίθεση, ανεβαίνοντας στη 2η θέση, εμπρός από τον Thierry Neuville (Hyundai).

H εναρκτήρια ειδική διαδρομή της Παρασκευής είχε κάποια παγωμένα τμήματα, τα οποία αιφνιδίασαν αρκετούς οδηγούς. Ο Neuville τη γλίτωσε φθηνά, αλλά ο team-mate του στη Hyundai, Ott Tanak, έχασε περίπου 40 δλ. με μία έξοδο, η οποία τον έθεσε εκτός μάχης για τη νίκη ενώ ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta (Toyota) «μέτρησε» απώλεια πέντε λεπτών, μέχρι οι θεατές να καταφέρουν να σπρώξουν το αυτοκίνητό του στο δρόμο.

Στην 4η ειδική διαδρομή του αγώνα ο Neuville έχασε το πίσω μέρος του Hundai σε μία στιγμή που του κόστισε περισσότερα από 10 δλ., γεγονός που επέτρεψε στον Ogier να περάσει μπροστά του. Ο Γάλλος μείωσε τη διαφορά του από τον επικεφαλής Evans στα 4,5 δλ. έως το τέλος της Παρασκευής, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 3 από τις 6 ειδικές διαδρομές της ημέρας, με το Neuville 16,1 δλ. μακριά από την κορυφή της γενικής κατάταξης.

Η εικόνα άλλαξε το Σάββατο, με το Neuville να περνά στην επίθεση, και τον Evans να δηλώνει ότι δεν ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει πολύ για να διατηρήσει την πρωτοπορία. Ο Neuville με πολύ καλό ρυθμό στις πρωινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου, πέρασε επικεφαλής με 5,1 δλ. διαφορά από τον Evans, που αντιμετώπιζε προβλήματα με το υβριδικό σύστημα του Toyota GR Yaris στην ΕΔ10.

Ο Neuville δήλωσε ότι ήταν οι σημειώσεις που του είχε δώσει η ομάδα του ενόψει των ειδικών διαδρομών του Σαββάτου που έκαναν τη διαφορά, καθώς ήταν πολύ συντηρητικές την Παρασκευή, λόγω των ολισθηρών συνθηκών.

Ένα πρόβλημα με την μπαταρία του Hyundai i20 N του Ott Tanak έκανε τον κινητήρα του να μην ξεκινά το πρωί του Σαββάτου και στη συνέχεια ο Εσθονός αντιμετώπισε προβλήματα με τον ίδιο τον κινητήρα, στο σύστημα anti-lag, το οποίο λειτουργούσε σε υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες. Παράλληλα, ο team-mate του Tanak στη Hyundai, o Νορβηγός Andreas Mikkelsen, βγήκε εκτός δρόμου σε ένα ολισθηρό κομμάτι, χάνοντας χρόνο και αυτοπεποίθηση.

Το απόγευμα του Σαββάτου, ο Ogier, κατακτώντας την 700ή του νίκη σε ειδική διαδρομή του WRC, προσπέρασε για την 4η θέση στον αντίστοιχο πίνακα στατιστικών όλων των εποχών το Φινλανδό θρύλο Juha Kankkunen. Παράλληλα, πέρασε επικεφαλής στη γενική κατάταξη του αγώνα για μόλις 0,8 δλ. στην προτελευταία ειδική, πριν διαμορφωθεί η βαθμολογία του Σαββάτου σύμφωνα με τους καινούργιους κανονισμούς.

Ωστόσο, ο Neuville απάντησε με 4,1 δλ, ταχύτερο χρόνο από τον Ogier στην τελευταία ειδική διαδρομή του Σαββάτου, για να «αρπάξει» τους 18 βαθμούς, ενώ ο Evans βρισκόταν πλέον 35 δλ. μακριά από την κορυφή, στην 3η θέση. O Neuville συνέχισε την ταχύτατη πορεία του και στις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές της Κυριακής, τις οποίες κέρδισε, αυξάνοντας τη διαφορά του στα 13,5 δλ. πριν από την τελική Power Stage, στην οποία επίσης σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, για να συγκεντρώσει το μέγιστο σύνολο βαθμών (18+7+5) και να ξεκινήσει με άψογο τρόπο τη φετινή σεζόν.

Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ogier και Evans, με τον Ott Tanak στην 4η θέση. Ο Γάλλος Adrien Fourmaux, με το Ford Puma της M-Sport έκανε ένα δυνατό και σταθερό αγώνα για να εξασφαλίσει την 5η θέση, εμπρός από το Νορβηγό Andreas Mikkelsen (Hyundai) και τον Ιάπωνα Takamoto Katsuta.

Στην κατηγορία WRC2, ο Γάλλος Yohan Rossel με το Citroen C3 της AEC – DG Sport Competition κατέκτησε τη νίκη με διαφορά μόλις 4 δλ. από τον Ισπανό Pepe Lopez με Skoda Fabia RS, ενώ ο Ρώσος (που αγωνίζεται με βουλγαρική άδεια) Nikolay Gryazin συμπλήρωσε το βάθρο για τη Citroen.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!