WEC – Fuji: «1-2» της Toyota

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις 6 Ώρες του Fuji, τον προτελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WEC, όπου η Toyota σημείωσε το «1-2».

Στην πίστα που της ανήκει, το Fuji της Ιαπωνίας, η Toyota Gazoo Racing σημείωσε ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις στον τερματισμό. Με αυτό τον τρόπο, η ιαπωνική ομάδα εξασφάλισε και μαθηματικά το φετινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του WEC. Η τριάδα των Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez και Mike Conway με το #7 Toyota GR010 Hybrid Hypercar σφράγισε την τέταρτη νίκη της στη σεζόν 2023, με διαφορά 39,119 δλ. επί των team-mate τους, Brendon Hartley, Sebastien Buemi και Ryo Hirakawa, που οδηγούν το πρωτότυπο #8.

Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Porsche Penske, η οποία ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμά της στη φετινή σεζόν με την Porsche 963 #6 που οδηγούν οι Andre Lotterer, Kevin Estre και Laurens Vanthoor. Η τριάδα προηγούνταν για περισσότερο από το μισό του αγώνα με μια εξαιρετική οδήγηση από τον Vanthoor στο πρώτο stint, αλλά τελικά τερμάτισε 48 δευτερόλεπτα πίσω από τη δεύτερη Toyota.

Ο Vanthoor κατέλαβε την πρωτοπορία στην αρχή του αγώνα, περνώντας από την εσωτερική στην 1η στροφή τις δύο Toyota που είχαν εκκινήσει από την πρώτη σειρά, με τη Ferrari #50 του Miguel Molina να πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα για να βρεθεί από την 7 στη 2η θέση. Ωστόσο, τα δύο πληρώματα της Toyota κατάφεραν να περάσουν τις δύο Ferrari πριν από το τέλος του πρώτου stint.

Ο Vanthoor κατάφερε να αυξήσει σταδιακά το προβάδισμά του στα 16 δλ. κατά τη δεύτερη ώρα και η διαφορά είχε μειωθεί στα 11 δευτερόλεπτα μέχρι τη στιγμή που ο Estre ανέλαβε το #6 κατά τη διάρκεια της 3ης ώρας. Ο Lopez μείωσε τη διαφορά του Estre και πλησίασε την Porsche στις αρχές της 4ης ώρας.

Στη συνέχεια, οι δύο Toyota αντάλλαξαν θέσεις, έπειτα από ένα μπλοκάρισμα φρένων του Lopez. Ο Hirakawa, που ήταν πλέον ο βασικός αντίπαλος του Estre, δεν άργησε να επιτεθεί, προσπερνώντας την Porcsche στο chicane Dunlop λίγο πριν από τη συμπλήρωση τεσσάρων ωρών. To πλήρωμα #7 της Toyota πέρασε και αυτό μπροστά από την Porsche κατά τη διάρκεια των επόμενων pits top, με τον Hartley να προηγείται πλέον από τον Kobayashi.

Αλλά η διαφορά των 5 δλ. που υπήρχε μεταξύ των δύο γρήγορα εξαφανίστηκε και ο Kobayashi πραγματοποίησε την κίνηση που θα απέφερε τη νίκη στον αγώνα στην 5η ώρα, περνώντας το Νεοζηλανδό στην 1η στροφή για να τεθεί επικεφαλής. Στη συνέχεια, ο Kobayashi συνέχισε να χτίζει ένα τεράστιο προβάδισμα μπροστά, για να μειώσει τη διαφορά μεταξύ των δύο πληρωμάτων της Toyota στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών στους 15 βαθμούς ενόψει του φινάλε της σεζόν στο Μπαχρέιν στις αρχές Νοεμβρίου.

Η Ferrari κατέλαβε την 4η και 5η θέση με το #50 499P Hypercar να τερματίζει μπροστά από το #51. Η ομάδα της Jota κατέλαβε την έκτη θέση, έχοντας δεχθεί νωρίς ποινή για σύγκρουση στην αρχή του αγώνα με το έτερο αυτοκίνητο της ομάδας στην κατηγορία LMP2, το #28. Η Peugeot τερμάτισε στην 7η και 8η θέση, με το #94 9X8 των Gustavo Menezes, Stoffel Vandoorne και Loic Duval να έχει έναν σταθερό αγώνα. Το πλήρωμα του Peugeot #93 είχε ένα χρονοβόρο pit stop, ενώ η ομάδα έπρεπε να επιδιορθώσει ένα υδραυλικό πρόβλημα στην τελευταία ώρα του αγώνα.

Η Proton Porsche πήρε τους πρώτους της βαθμούς στο WEC, αφού πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 9η θέση, παρόλο που βγήκε εκτός συναγωνισμού με πρόβλημα στη ζώνη ασφαλείας στα μέσα του αγώνα. Η Cadillac είχε έναν δύσκολο αγώνα, αφού το #2 V.Series R έχασε τον αριστερό εμπρός τροχό στην προτελευταία ώρα και ακολούθησαν αρκετοί γύροι στα pits για επισκευές.

Το πλήρωμα με το πρωτότυπο #41 της WRT πήρε τη δεύτερη νίκη της σεζόν στην κατηγορία LMP2 και διεύρυνε το προβάδισμά της στο Πρωτάθλημα. Οι Robert Kubica, Louis Deletraz και Rui Andrade ξεπέρασαν τους κατόχους της pole position Filipe Albuquerque, Phil Hanson και Frederick Lubin με το #22 της United Autosports του Zak Brown και κέρδισαν άνετα. Με αυτόν τον τρόπο, η WRT πέτυχε δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο Fuji και σφράγισε τον 8ο τίτλο της στο WEC, για να γίνει η δεύτερη πιο επιτυχημένη ομάδα LMP2 στην ιστορία του θεσμού.

Στην LMGTE Am, οι Davide Rigon, Thomas Flohr και Francesco Castellacci πανηγύρισαν τη νίκη στο Fuji. Η Ferrari 488 GTE Evo της AF Corse με το #54 κατέκτησε την πρώτη της νίκη για τη σεζόν 2023, καθώς πέρασε μπροστά στο δεύτερο μισό του αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!