Επιστροφή στο Le Mans για την Peugeot έπειτα από 12 χρόνια

Δείτε την ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του Le Mans, στον θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Γαλλική εταιρία επιστρέφει δώδεκα χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή.

Επιστροφή στο Le Mans για την Peugeot έπειτα από 12 χρόνια

Δείτε την ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του Le Mans, στον θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Γαλλική εταιρία επιστρέφει δώδεκα χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή.

Φέτος ο θρυλικός αγώνας “24 ώρες του Le Mans” γιορτάζει τα 100 χρόνια ιστορίας! Σε αυτά τα 100 χρόνια, η Peugeot έχει κατακτήσει στο Le Mans τρεις νίκες: το 1992, το 1993 και το 2009. Τα Peugeot 905 και 908 έγιναν σημεία αναφοράς στην εποχή τους, με πρωτοποριακό σχεδιασμό και τεχνολογίες.

Το φετινό υβριδικό Hypercar με το οποίο επιστρέφει η Peugeot στο Le Mans, το 9Χ8, ακολουθεί αυτά τα βήματα. Τα δύο γαλλικά Hypercar θα έχουν έναν εντυπωσιακή και πλούσια σε χρώματα εμφάνιση, η οποία αποτελεί αναφορά στον αγώνα του 1993, που τα πληρώματα της Peugeot κατέλαβαν και τις τρεις θέσεις του βάθρου.

Τα δύο Peugeot 9X8 #93 και #94 θα οδηγούν οι: Jean-Eric Vergne (Γαλλία)-Paul Di Resta (Σκοτία)-Mikkel Jensen (Δανία) και Loic Duval (Γαλλία)-Nico Müller (Ελβετία)-Gustavo Menezes (ΗΠΑ). To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), εισέρχεται σε μια νέα εποχή και για πρώτη φορά στο Le Mans θα συμμετάσχουν 16 Hypercar, αφού στον θεσμό εισήλθαν ορισμένοι από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο.

Η φετινή έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans θα σηματοδοτήσει τα 100ά γενέθλια του αγώνα που δημιουργήθηκε το 1923 από το Automobile Club de l’Ouest. Τα εισιτήρια για αυτή την λαμπρή επετειακή διοργάνωση εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά. Πρόκειται για έναν απρόβλεπτο αγώνα και όπως λένε χαρακτηριστικά, «το Le Mans επιλέγει τον νικητή του».

Η ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του Le Mans

Le Mans 1926 - Peugeot 174S1926

Πρώτη συμμετοχή της Peugeot στις 24 Ώρες του Le Mans με δύο αυτοκίνητα τύπου 174S. Τα δύο αυτοκίνητα δυστυχώς αποκλείστηκαν, καθώς δεν ήταν αξιόπιστα για όλο τον αγώνα, όπως προέβλεπαν οι τότε κανονισμοί.

1991

Δυο Peugeot 905 συμμετείχαν στο Le Mans. Δεν θα φτάσουν στη γραμμή τερματισμού, αλλά ο Yannick Dalmas σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου.

1992

Η Peugeot συμμετείχε στον αγώνα με τρία αυτοκίνητα και κέρδισε για πρώτη φορά με το #1 Peugeot 905 των Yannick Dalmas / Derek Warwick / Mark Blundell. Το #2 905 (Mauro Baldi / Philippe Alliot / Jean-Pierre Jabouille) τερμάτισε στην 3η θέση, 7 γύρους πίσω από τον νικητή.

1993

Μετά από μια σκληρή μάχη με την Toyota, τα τρία Peugeot 905 τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις, για να σημειώσουν ένα ιστορικό hat-trick. Οι Geoff Brabham / Eric Helary / Christophe Bouchut ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μπροστά από τους Yannick Dalmas / Thierry Boutsen/ Teo Fabi και Philippe Alliot / Mauro Baldi/ Jean-Pierre Jabouille.

2007

14 χρόνια μετά το hat-trick του 1993, η Peugeot είχε μια επιτυχημένη επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση με το 908 Hdi FAP και τους Stephane Sarrazin, Pedro Lamy και Sebastien Bourdais στο τιμόνι.

2009

Η Peugeot συμμετείχε με τρία 908 HDi FAP στις 24 Ώρες του Le Mans. Εκτός από ένα μικρό χρονικό διάστημα στην αρχή του αγώνα, η Peugeot ήταν επικεφαλής από την αρχή μέχρι το τέλος, πρώτα με το #8 908 των Sebastien Bourdais / Franck Montagny / Stephane Sarrazin και στη συνέχεια με το #9 των David Brabham / Marc Gene / Alex Wurz που τερμάτισαν πρώτοι, όντας επικεφαλής από την 5η ώρα μέχρι την πτώση της καρό σημαίας.

2010

Τέσσερα Peugeot εκκίνησαν στην 78η διοργάνωση των 24 Ωρών του Le Mans. Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν είδε την καρό σημαία λόγω πολλών μηχανικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων τριών αστοχιών κινητήρα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

2011

Μπροστά σε 249.500 οπαδούς, η Peugeot οδήγησε τα τρία αυτοκίνητά της στη γραμμή τερματισμού. Μετά από έναν γεμάτο δράση αγώνα, το τρίο των Sebastien Bourdais / Pedro Lamy / Simon Pagenaud (#9 Peugeot 908) τερμάτισε μόλις 13”854 πίσω από τη νικήτρια ομάδα, μία από τις μικρότερες διαφορές που έχουν καταγραφεί ποτέ ιστορία του αγώνα.

30 χρόνια μετά το hat-trick της Peugeot

Το 1993, η Peugeot κατέλαβε τις τρεις πρώτες θέσεις στην πίστα La Sarthe. Μετά από 24 ώρες αγώνα και σκληρή μάχη με την Toyota, τα αυτοκίνητα της Peugeot διέσχισαν την γραμμή τερματισμού στις πρώτες θέσεις και τα τρία πληρώματα των Peugeot 905 ανέβηκαν στα τρία σκαλιά του βάθρου.

30 χρόνια αργότερα, η μάρκα επιστρέφει για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα των 24 Ωρών του Le Mans και το βάθρο που σημάδεψε την ιστορία της στους αγώνες αντοχής. Το νικητήριο Peugeot 905 οδηγήθηκε από δύο πρωτοεμφανιζόμενους, τον Eric Helary και τον Christophe Bouchut μαζί με τον Geoff Brabham. Τη δεύτερη θέση εξασφάλισαν οι Teo Fabi, Yannick Dalmas και Thierry Boutsen και ακολούθησαν οι Philippe Alliot, Mauro Baldi και Jean-Pierre Jabouille.

Le Mans 1993 - Peugeot 905 Evo 1B

Ο Eric Helary αναπολεί το ιστορικό βάθρο και το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Le Mans που τον οδήγησε στη νίκη: «Θυμάμαι αυτή τη νίκη σαν να ήταν χθες. Κοιτάζοντας πίσω, αυτή ήταν μια προσωπική νίκη, η κατάκτηση των 24 Ωρών του Le Mans σε ηλικία περίπου 20 ετών είναι πράγματι ένα απίστευτο επίτευγμα. Ήταν επίσης μια μεγάλη νίκη για την Peugeot, και το βλέπω χρόνια αργότερα. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Jean Todt, είχε μερικούς από τους καλύτερους μηχανολόγους όπως τον Andre de Cortanze και μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς, ορισμένοι από τους οποίους συναντάμε στην ομάδα ακόμα και σήμερα».

«Ήταν και μια γαλλική νίκη στη Γαλλία, και όταν το σκέφτομαι, νιώθω ακόμα χαρά και νοσταλγία, ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας μου. Μπορώ να πω ότι κέρδισα τις 24 Ώρες του Le Mans τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μου και αυτό παρόλο που έχω αγωνιστεί 11 φορές και έχω τερματίσει 4 φορές στο βάθρο, η νίκη το 1993 είναι πραγματικά αυτή που με επηρέασε περισσότερο. Έχω ακόμα ένα λιοντάρι στην καρδιά μου και ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά φέτος για την ομάδα της Peugeot».

Δείτε το επίσημο πρόγραμμα της Peugeot για το φετινό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!