F1: Ποιος θα αντικαταστήσει τον Vettel;

Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Sebastian Vettel από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν έχει βάλει φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα, καθώς μένει ελεύθερο ένα cockpit για το 2023.

F1: Ποιος θα αντικαταστήσει τον Vettel;

Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Sebastian Vettel από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν έχει βάλει φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα, καθώς μένει ελεύθερο ένα cockpit για το 2023.

Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, η Aston Martin δεν είχε αξιολογήσει τις εναλλακτικές επιλογές της, καθώς στόχευε να διατηρήσει τον Sebastian Vettel στην ομάδα της και το 2023. Ένα από τα βασικότερα ατού του Γερμανού, που ανακοίνωσε σήμερα την αποχώρησή του από τη Formula 1, ήταν το εντυπωσιακό του παλμαρέ, το οποίο εκπλήρωνε τέλεια τις προωθητικές απαιτήσεις μιας μάρκας σαν την Aston Martin. Η ευκαιρία να διαθέτει ένα θρύλο της Formula 1 στις τάξεις της ήταν ένας από τους σημαντικούς λόγους για τους οποίους τον είχε προσεγγίσει, πέραν της εμπειρίας και των οδηγικών του ικανοτήτων.

Η Aston Martin διαθέτει ήδη στις τάξεις της τον Γερμανό Nico Hulkenberg, ο οποίος έχει εκπληρώσει χρέη εφεδρικού οδηγού αρκετές φορές για την ομάδα τα τελευταία τρία χρόνια, κάνοντας πολύ καλή δουλειά, τηρουμένων των αναλογιών, αλλά δεν έχει κάνει πλήρη σεζόν στη Formula 1 από το 2019, οπότε αυτό σίγουρα λειτουργεί εναντίον του.

Μία άλλη πιθανότητα θα ήταν ο Daniel Ricciardo, άλλος ένας οδηγός υψηλού προφίλ, ο οποίος όμως βρίσκεται σε καλύτερη ομάδα αυτή τη στιγμή και έχει δηλώσει ότι θέλει να παραμείνει στη McLaren και το 2023. Οπότε η περίπτωση του 33χρονου Αυστραλού δε φαίνεται ρεαλιστική.

Μία δελεαστική περίπτωση για τον πρόεδρο της Aston Martin είναι αυτή του Fernando Alonso. Ο Ισπανός Πρωταθλητής που θα γιορτάσει αύριο τα 41α γενέθλιά του, πιθανότατα θα ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις του με την Alpine εντός του καλοκαιρινού διαλείμματος για το μέλλον του στη γαλλική ομάδα, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα από την Aston Martin.

Fernando Alonso

Γνωρίζοντας πολύ καλά πως λειτουργεί το παιχνίδι, ο Alonso, αν και ανέφερε ότι η προτεραιότητά του είναι η Alpine έσπευσε να δηλώσει ότι «όλες οι ομάδες αποτελούν πιθανές επιλογές, εφόσον δεν έχουν υπογράψει με δύο οδηγούς. Χρειάζεται μόνο 10 λεπτά αν τα δύο μέρη θέλουν να συμφωνήσουν σε κάτι. Αλλά αν διαφωνούν, η μία πλευρά μπορεί να μην είναι ευχαριστημένη».

«Από την πλευρά μου δεν θα πάρει περισσότερα από 10 λεπτά, διότι είμαι ευχαριστημένος εδώ που βρίσκομαι και θέλω να παραμείνω. Αλλά υπάρχουν δύο πλευρές σε αυτό και δε θα βάλω το όπλο σε κανενός το κεφάλι. Θα ξεκινήσουμε να μιλάμε. Εάν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κάτι, όπως είπα, θα είναι ζήτημα 10 λεπτών. Αν διαφωνήσουμε πολύ, θα είναι παράξενο».

O Alonso ενδέχεται να έχει τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή να χρησιμοποιήσει το κενό cockpit της Aston Martin ως διαπραγματευτικό εργαλείο με την Alpine. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η γαλλική ομάδα θέλει να συνεχίσει τη συνεργασία της με τον Alonso. Ωστόσο, φαίνεται ότι ο Ισπανός ζητά διετές συμβόλαιο με επιλογή ανανέωσης για 3η σεζόν (2 + 1), ενώ η Alpine του προσφέρει μονοετές με επιλογή ανανέωσης για δεύτερη σεζόν (1 + 1).

Στις διαπραγματεύσεις ενδέχεται να αναφερθεί και το ενδεχόμενο συνεργασίας πέραν της Formula 1, καθώς η Alpine έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στον Ισπανό ένα μέλλον στο WEC, όπου θα συμμετάσχει με δικό της hypercar το 2024. Η προτεραιότητα του Alonso αυτή τη στιγμή είναι η Alpine, αλλά αν δεν πάρει αυτό που θέλει, από την γαλλική ομάδα, ίσως η Aston Martin να είναι πρόθυμη να του το προσφέρει.

Mick Schumacher

Ο μοναδικός ενδοιασμός ίσως της Aston Martin, θα ήταν η φήμη του Alonso, ο οποίος είναι γνωστός ως οδηγός που κυνηγά πρώτα από όλα το προσωπικό του συμφέρον και δεν έχουν λείψει οι περιπτώσεις στις οποίες έχει σπείρει διχόνοια στην ομάδα του, όπως το 2007 στη McLaren, στην οποία εργαζόταν και ο Martin Whitmarsh, το δεξί χέρι αυτή τη στιγμή του Lawrence Stroll στη διαχείριση της ομάδας της Formula 1.

Ίσως η Aston Martin θα θέλει να αποφύγει αυτή την περίπτωση, σε μία ομάδα για την οποία αγωνίζεται και ο γιος του «αφεντικού» Lance Stroll. Mία περίπτωση χωρίς -προβλέψιμες- πολιτικές επιπλοκές και με τρανταχτό όνομα, είναι αυτή του Mick Schumacher, του οποίου το συμβόλαιο με τη Haas λήγει στο τέλος της φετινής σεζόν.

Ο Vettel είναι κάτι σαν μέντορας του Schumacher (ακόμη περισσότερο από όσο ήταν ο πατέρας του Mick για τον Sebastian) και θα ήταν περιχαρής αν η αποχώρησή του δημιουργούσε μια ευκαιρία για το νεαρό συμπατριώτη του να εδραιώσει τη θέση του στη Formula 1. Αυτή τη στιγμή, ο Schumacher είναι μέλος της Ακαδημίας οδηγών της Ferrari, ωστόσο δεν πρόκειται να υπάρξει κενή θέση στη Scuderia για τα επόμενα δύο χρόνια και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι του Maranello βλέπουν τον Γερμανό ως τον επόμενο Leclerc.

Μερικές πηγές αναφέρουν ότι ο Schumacher είναι θεωρητικά o επικρατέστερος υποψήφιος για τη θέση του Vettel. Μία τέτοια μεταγραφή σίγουρα θα ήταν θετική για τον Γερμανό, καθώς θα σήμαινε τη μετάβαση σε μία εργοστασιακή ομάδα, παρά το γεγονός ότι θα τερμάτιζε τους δεσμούς του με τη Ferrari. Ωστόσο, με την ομάδα του Silverstone (όταν λεγόταν Jordan και είχε επίσης πράσινο χρωματισμό) είχε κάνει το ντεμπούτο του στην F1 το 1991 και ο Michael Schumacher. Η πρόσληψη του Schumacher θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάδειξη του Lance Stroll ως οδηγού-ηγέτη της ομάδας.

Oscar Piastri

Δύο άλλες επιλογές είναι ο Alex Albon, προστατευόμενος της Red Bull, ο οποίος αγωνίζεται φέτος για τη Williams, ο οποίος ανέφερε ότι επικεντρώνεται στη φετινή χρονιά. Επίσης, ενδιαφέρουσα λύση θα μπορούσε να αποτελέσει ο νεαρός εφεδρικός οδηγός της Alpine και περυσινός Πρωταθλητής της Formula 2, ο Oscar Piastri.

Η Alpine φέρεται να διαπραγματεύεται την ένταξη του Αυστραλού (που έχει για μάνατζερ τον πρώην team-mate του Vettel στη Red Bull, Mark Webber) στο δυναμικό της Williams για την επόμενη σεζόν, ώστε η γαλλική ομάδα να διατηρήσει τα δικαιώματά της επί της καριέρας του και στο μέλλον, με τη λογική ότι τον προορίζει ως διάδοχο του Alonso.

Ιδίως στην περίπτωση του Piastri, η Aston Martin δεν προβλέπεται να είναι ιδιαίτερα πρόθυμη να προετοιμάσει ένα θεωρούμενο μεγάλο ταλέντο για να αφήσει μία αντίπαλη ομάδα να γευτεί τους καρπούς αυτή της δουλειάς, παίρνοντας πίσω τον οδηγό της σε 2 ή 3 χρόνια. Αντιθέτως, όπως έχει αποδείξει με την περίπτωση του Albon, η Williams είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι τέτοιο, αν και θα θελήσει και αυτή κάποια στιγμή να προωθήσει στην F1 τον δικό της προστατευόμενο, τον Αμερικανό Logan Sergeant, ο οποίος φέτος αγωνίζεται στη Formula 2.

Μία ακόμα περίπτωση νεαρού οδηγού είναι και αυτή του 27χρονου Ολλανδού Πρωταθλητή της Formula E, Nyck de Vries, o οποίος εκτελεί και χρέη εφεδρικού οδηγού στην Aston Martin, όταν ο Hulkenberg δεν είναι διαθέσιμος, μέσω συμφωνίας με την Mercedes, η οποία προμηθεύει μονάδες ισχύος στη βρετανική ομάδα. Το μειονέκτημα του de Vries είναι η μηδενική του εμπειρία στη Formula 1.

Nyck de Vries

Η Aston Martin θα μπορούσε όμως να αξιολογήσει τις ικανότητες του Ολλανδού στις ελεύθερες δοκιμές κάποιου φετινού Grand Prix. Οι καλές σχέσεις μεταξύ Toto Wolff και Lance Stroll θα έκαναν κάτι τέτοιο αρκετά εύκολο, ενώ η Mercedes έχει αναφέρει ότι δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο στα μελλοντικά σχέδια του de Vries, ο οποίος έχει καλή φήμη στα paddock. Αντιθέτως, δεδομένου ότι η Mercedes θα αποχωρήσει από τη Formula E του χρόνου, ίσως προσπαθήσει να βοηθήσει τον de Vries να εξασφαλίσει το μέλλον του.

Όπως και να έχει, θα είναι συναρπαστικό να δούμε τα αποτελέσματα που θα έχει στη μεταγραφική αγορά η απόφαση του Sebastian Vettel να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν, στην ηλικία των 35 ετών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!