Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του FP3 για το GP Γαλλίας, με μεγάλη διαφορά (0,35 δλ.) από τον 2ο, Carlos Sainz. Όπως έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες, είναι πολύ πιθανό η Ferrari να έχει επιλέξει συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος για τη συγκεκριμένη διαδικασία, προσπαθώντας να προστατεύσει όσο μπορεί τους εύθραυστους κινητήρες της.
Άλλωστε, ο Sainz θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid, καθώς η Ferrari τοποθέτησε στο μονοθέσιό του τον 4ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-H και MGU-K. To ίδιο συνέβη και με τον Kevin Magnussen (Haas), ο οποίος επίσης αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του στην Αυστρία, αν και κατάφερε να τερματίσει.
Η Red Bull ακολούθησε διαφορετικό πρόγραμμα από όλες τις υπόλοιπες ομάδες, καθώς οι δύο οδηγοί της πραγματοποίησαν προσομοιώσεις αγώνα διάρκειας 10 και 11 γύρων, με τη μέση γόμα, με χρόνους αρκετά πιο υψηλούς από τις αντίστοιχες προσομοιώσεις της Ferrari εχθές, σε διαφορετικές -και μη συγκρίσιμες- συνθήκες. Η πίστα να έχει λίγο χαμηλότερες θερμοκρασίες σήμερα, αν και πάλι είχαν ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο γρήγορος γύρος του Verstappen με τη μέση γόμα ήταν ταχύτερος από την πρώτη προσπάθεια του Sainz με τη μαλακή γόμα. Μόνο στο 2ο γύρο του ο Ισπανός κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Ολλανδό, με διαφορά 182 χλστ. του δλ. Οι Ferrari έχαναν πολύ χρόνο στις ευθείες, το οποίο ίσως προδίδει ότι χρησιμοποιούσαν πιο συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα. Οι Red Bull έφτασαν τελική ταχύτητα 335 χλμ./ώρα, δηλαδή 10 χλμ./ώρα υψηλότερη από αυτή της Ferrari.
Στο γύρο του Verstappen, το πρώτο sector δεν ήταν τόσο καλό αρχικά, παρότι κατέληξε να είναι το ταχύτερο, ενδεχομένως επειδή δεν είχαν έρθει στις ιδανικές θερμοκρασίες τα εμπρός ελαστικά. Οι Red Bull έδειχναν πολύ καλύτερη συμπεριφορά στην πίστα. Ο Sergio Perez σχολίασε άμεσα ότι αισθανόταν πιο άνετα στο μονοθέσιο, αν και θα ήθελε να βελτιωθεί ο συμβιβασμός της ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ συνθηκών με ελαφρύ και βαρύ φορτίο καυσίμου.
Αντιθέτως, οι οδηγοί της Ferrari έδειξαν να δυσκολεύονται λίγο, με τον Charles Leclerc (του οποίου ο ταχύτερος χρόνος ήταν 0,637 δλ. πίσω από τον Verstappen) να χάνει το πίσω μέρος της F1-75 στην είσοδο της στροφής 12 και να διαγράφει τετ-α-κέ, το οποίο κατέστρεψε το σετ σκληρής γόμας ελαστικών που χρησιμοποιούσε στο πρώτο μισό της διαδικασίας. O Leclerc ανέφερε επίσης ότι τα μαλακά ελαστικά ήταν νεκρά στο 2ο γρήγορο γύρο.
Charles Leclerc finds himself in a spin as he pushes the limit 😲🔄#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/rgHKesF6JZ
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022
Η Red Bull έχει ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική από τη Ferrari όσον αφορά τα σετ ελαστικών που έχει διαφυλάξει για τον αγώνα. Οι οδηγοί της αυστριακής ομάδας διαθέτουν 2 σετ σκληρής γόμας και 1 σετ μέσης, ενώ ο Leclerc θα έχει 2 σετ μέσης γόμας και 1 σετ σκληρής. Η Red Bull προετοιμάζεται για υψηλή καταπόνηση ελαστικών στον αγώνα -για τον οποίο η Pirelli προβλέπει στρατηγική 2 pit stop– με ένα μονοθέσιο που συνήθως τα προστατεύει καλύτερα, ωστόσο η Ferrari πιστεύει ότι μπορεί να βασιστεί σε δύο σετ μέσης. Θα δούμε την Κυριακή ποιος είχε δίκιο.
Ο Perez βρέθηκε στην 5η θέση, μεταξύ των 2 Mercedes, οι οποίες είχαν υιοθετήσει διαφορετικές πίσω αεροτομές. Ο ταχύτερος εκ των δύο, Lewis Hamilton, χρησιμοποιούσε αεροτομή υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, σε αντίθεση με τον George Russell που είχε μία πιο λεπτή πίσω αεροτομή, για υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες.
Lewis Hamilton takes to the sky in FP3! 😅✈️#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/WWd51c9g3g
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022
Η Alpine πραγματοποίησε μεγάλες αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου της από εχθές και στα τελευταία λεπτά, ο Fernando Alonso κατάφερε να σημειώσει τον 7ο ταχύτερο χρόνο, αν και ο Esteban Ocon (0,62 δλ. και 10 θέσεις πίσω από τον team-mate του), έκανε παράπονα στον ασύρματο για έλλειψη πρόσφυσης. Η Williams πραγματοποίησε εντυπωσιακή εμφάνιση με τον Alex Albon 8ο και τον Nicholas Latifi 12ο, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris (McLaren) και Yuki Tsunoda (AlphaTauri).
Κακή ημέρα για τις Aston Martin, στο πίσω μέρος του πίνακα των χρόνων. Ο Sebastian Vettel έχασε το 2ο μισό της διαδικασίας λόγω ζημιάς στο δάπεδο του μονοθεσίου του, ενώ ο Lance Stroll είχε προβλήματα με την καλύπτρα του κράνους του, που άφηνε να μπαίνει πολύ αέρα. Οι αγωνοδίκες θα ερευνήσουν ένα συμβάν στο pit lane που εκτυλίχθηκε μεταξύ των Norris και Stroll.