F1: Οι αναπηδήσεις θα ήταν χειρότερες με ζάντες 13”

To πρόβλημα των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 θα ήταν ακόμα χειρότερο με τα περυσινά ελαστικά, που έφεραν ζάντες 13” αντί για 18”.

F1: Οι αναπηδήσεις θα ήταν χειρότερες με ζάντες 13”

To πρόβλημα των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 θα ήταν ακόμα χειρότερο με τα περυσινά ελαστικά, που έφεραν ζάντες 13” αντί για 18”.

Η νέα γενιά μονοθεσίων της Formula 1, με τρισδιάστατο δάπεδο, αποδείχθηκε πονοκέφαλος για ορισμένες ομάδες όσον αφορά τον έλεγχο των αναπηδήσεων σε υψηλές ταχύτητες. Είτε από το αεροδυναμικό φαινόμενο του porpoising, είτε λόγω των σκληρών ρυθμίσεων στις αναρτήσεις για αεροδυναμικά οφέλη, σε συνδυασμό με την απλοποίηση των φετινών αναρτήσεων. Ειδικά η Mercedes, που βασιζόταν περισσότερο στις αναρτήσεις για τη βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει εκτεταμένες αναπηδήσεις.

Παρότι με τη μετάβαση από τις ζάντες 13” σε 18” η μείωση του προφίλ των ελαστικών οδήγησε σε πιο σκληρή απόκριση στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα, η Pirelli δεν πιστεύει ότι οι διαστάσεις των φετινών προϊόντων της συμβάλλουν στο πρόβλημα των αναπηδήσεων.

Μάλιστα, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola πιστεύει ότι αν τα σημερινά μονοθέσια αγωνίζονταν με τα περυσινά ελαστικά, τότε θα υπήρχαν ακόμα περισσότερες αναπηδήσεις λόγω της μεγαλύτερης ελαστικότητας του πλευρικού τοιχώματος. Ο Ιταλός δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι είναι θέμα 18 ή 13 ιντσών. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που προέρχεται από τα μονοθέσια».

«Ίσως όμως με το υψηλότερο προφίλ των 13 ιντσών, το φαινόμενο των αναπηδήσεων θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο έντονο, επειδή το πλευρικό τοίχωμα είναι πολύ μεγαλύτερο και λειτουργεί ως ένα είδος ανάρτησης, πολύ περισσότερο από το σημερινό. Τώρα τα μονοθέσια είναι πιο σκληρά και τα ελαστικά είναι πιο σκληρά, και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι ομάδες. Δεν νομίζω ότι οι ζάντες 18” χειροτερεύουν τo φαινόμενο. Νομίζω ότι μάλλον συμβαίνει το αντίθετο».

Η FIA κάνει προσπάθειες να περιορίσει τις ταλαντώσεις των φετινών μονοθεσίων για την προστασία της σωματικής ακεραιότητας των οδηγών. Πέραν των αλλαγών που αυτό ενδέχεται να αποφέρει στο άμεσο μέλλον, συζητούνται επίσης μέτρα πρόληψης για την επόμενη σεζόν, όπως περιορισμός των διαστάσεων του δαπέδου, καθώς και ανύψωση ή εξάλειψη των άκρων του. Επίσης συζητείται το ενδεχόμενο επαναφοράς των συστημάτων αναρτώμενης μάζας, που απαγορεύτηκαν ρητά το 2006.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!