F1 – GP Καναδά: Κυρίαρχη pole για τον Verstappen, 2ος ο Alonso στο βρεγμένο

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά, με τον εκπληκτικό Fernando Alonso να καταλαμβάνει τη 2η θέση.

F1 – GP Καναδά: Κυρίαρχη pole για τον Verstappen, 2ος ο Alonso στο βρεγμένο

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά, με τον εκπληκτικό Fernando Alonso να καταλαμβάνει τη 2η θέση.

Ο Max Verstappen ήταν ο κυρίαρχος των κατατακτήριων δοκιμών του GP Καναδά που διεξήχθησαν σε βρεγμένη πίστα η οποία δεν στέγνωσε ποτέ αρκετά για σλικ ελαστικά, παράγοντας ένα μπερδεμένο grid για τον αγώνα. Ο Verstappen παρέμεινε ψύχραιμος και απέφυγε τα λάθη στις απαιτητικές συνθήκες ενώ οι χρόνοι του ήταν ανταγωνιστικοί κάθε φορά, για να κατακτήσει τη δεύτερη φετινή του pole position. Ο Charles Leclerc ήταν εξαρχής εκτός μάχης, ενώ ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez έθεσε τον εαυτό του εκτός μάχης στο ξεκίνημα του Q2.

Ο Carlos Sainz ανέφερε ότι είχε καλύτερη αίσθηση από το μονοθέσιο στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, με τα ελαστικά βροχής. Ο Ισπανός δήλωσε ότι με τα ενδιάμεσα ελαστικά οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν ένα βήμα προόδου που ο ίδιος δεν κατάφερε να κάνει. Στην τελική του προσπάθεια, ο Sainz γνώριζε ότι είχε χάσει χρόνο, στο 2o sector και προσπάθησε να κάνει κάτι παραπάνω στην έξοδο του τελευταίου chicane. H υδρολίσθηση που προκάλεσε, του κόστισε -κατά τα λεγόμενά του- μισό δευτερόλεπτο και τη δεύτερη θέση, την οποία κατέλαβε ο συμπατριώτης του, Fernando Alonso.

Έχουν περάσει 3.619 ημέρες, δηλαδή σχεδόν 10 χρόνια από την τελευταία φορά που ο (41 ετών τον Ιούλιο) Ισπανός οδηγός της Alpine βρέθηκε στην 1η σειρά εκκίνησης, από το GP Γερμανίας του 2012, που ήταν και η τελευταία του pole position. Αυτό το Σαββατοκύριακο η Alpine έχει αποδειχθεί ταχύτατη και σε στεγνό οδόστρωμα, αλλά στο βρεγμένο, ο Alonso είχε τη δυνατότητα να κάνει αυτό το κάτι παραπάνω, στην ανάπτυξη θερμοκρασίας στα ελαστικά του.

Η Alpine προγραμμάτισε ώστε οι οδηγοί της να ξεκινήσουν τον τελικό τους γύρο όσο το δυνατόν πιο αργά στη διαδικασία, για να πετύχουν τις καλύτερες εφικτές συνθήκες στον ασφαλτοτάπητα. O Ισπανός ήταν γρήγορος καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, όντας συνεχώς στις πρώτες θέσεις και στον τελικό του γύρο, η έξοδο από το τελευταίο chicane ήταν υποδειγματική στις ολισθηρές συνθήκες. Ο διευθυντής της Alpine, Otmar Szafnauer δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα έχει βρει έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ στησίματος για βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, καθώς ο αυριανός αγώνας αναμένεται να είναι στεγνός.

Ο Αμερικανός πιστεύει ότι η Alpine έχει καλό ρυθμό αγώνα, δεδομένων των καλών χρόνων στις προσομοιώσεις αγώνα την Παρασκευή με τη σκληρή γόμα ελαστικών. Ο Alonso δήλωσε ότι στάθηκε τυχερός με τις καιρικές συνθήκες, αλλά προειδοποίησε ότι δεδομένων των δυνατοτήτων της Alpine στοχεύει στις πρώτες 5 θέσεις. Ωστόσο, προσέθεσε ότι αν οι Perez και Leclerc δυσκολευτούν στα προσπεράσματα, ίσως έχει τη δυνατότητα να ανέβει στο βάθρο και είπε αρκετές φορές ότι θα προσπεράσει τον poleman Verstappen στην πρώτη στροφή, καθώς σχεδιάζει να είναι άκρως επιθετικός!

Ο Lewis Hamilton ήταν πολύ χαρούμενος και δήλωσε ότι από την πρώτη του σεζόν στη Formula 1, το 2007, είχε να χαρεί τόσο πολύ με 4η θέση, λόγω της δύσκολης σεζόν που έχει μέχρι στιγμής. Στις περισσότερες προσπάθειες, ο team-mate του, George Russell ήταν ταχύτερος, έως ότου έκανε την επιλογή να χρησιμοποιήσει σλικ ελαστικά για την τελική του προσπάθεια. Ο Hamilton ανέφερε ότι οι δύο Mercedes έχουν λίγο διαφορετικό στήσιμο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στο δικό του μονοθέσιο είναι περισσότερο εστιασμένο σε στεγνές συνθήκες.

Ωστόσο, ανέφερε ότι δεν πιστεύει πως θα βρισκόταν τόσο ψηλά αν οι κατατακτήριες δοκιμές διεξάγονταν σε στεγνή πίστα. To γεγονός ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη διάμετρο από τα σλικ βοήθησε αύξησε την απόσταση από το έδαφος και μείωσε τις ταλαντώσεις της W13. Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν ήξερε καν ότι πάλευε για τις πρώτες θέσεις και ανέφερε ότι το μονοθέσιο λειτουργεί σε «διαφορετικό ρυθμό» από το κανονικό και του είναι δύσκολο να συντονιστεί με αυτόν, αλλά ευελπιστεί να παλέψει ενδεχομένως με τον Alonso στον αγώνα ή να διατηρήσει τη θέση του.

Σε καλύτερη θέση από την 8η, την οποία εξασφάλισε εντέλει, θα μπορούσε να έχει βρεθεί ο Russell, ο οποίος όμως αποφάσισε να πάρει το ρίσκο σλικ ελαστικών στα τελευταία λεπτά, έχοντας στο μυαλό του τις κατατακτήριες δοκιμές του περυσινού GP Ρωσίας, όπου είχε καταφέρει να βρεθεί στην 3η θέση με τη Williams σε παρόμοιες συνθήκες. Ωστόσο, αυτή τη φορά η πίστα ήταν υπερβολικά βρεγμένη στις πρώτες στροφές και με κρύα ελαστικά, ο Russell είχε έξοδο, τραυματίζοντας την πίσω αεροτομή του. Ο Russell υποστήριξε την απόφασή του, την οποία αποκάλεσε υψηλού ρίσκου και ανταμοιβής, δηλώνοντας χαρούμενος που την έκανε, καθώς «δεν βρίσκομαι εδώ για να συμβιβάζομαι με την 4η θέση».

Πίσω από τον Hamilton θα εκκινήσουν αύριο οι δύο οδηγοί της Haas, με τον Kevin Magnussen 5ο και τον Mick Schumacher στην 6η θέση, την καλύτερη της καριέρας του στην F1 σε σειρά εκκίνησης. Όπως είχε αποδείξει και στην Imola, το μονοθέσιο της Haas έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει θερμοκρασία στα ελαστικά του σε μικτές συνθήκες και αυτό αντικατοπτρίστηκε στους χρόνους που είχαν τη δυνατότητα να γράψουν οι οδηγοί της. Ο Schumacher δεν ήταν ευχαριστημένος με το τελευταίο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε, διότι όταν αναγκάστηκε να επιβραδύνει πίσω από τον Sainz, έπεσαν οι θερμοκρασίες, επηρεάζοντας τις επιδόσεις του.

Στην 7η θέση βρέθηκε ο Esteban Ocon. O Γάλλος αιτιολόγησε τη διαφορά 0,7 δλ. από τον team-mate του στην Alpine, στο γεγονός ότι όταν προσπαθούσε να πιέσει λίγο περισσότερο, η απόδοση δεν ήταν εκεί. Ο Daniel Ricciardo βρέθηκε στην 9η θέση πιστεύοντας ότι έφτασε πολύ κοντά στις μέγιστες δυνατότητες του μονοθεσίου. Όπως συνέβη και με τον Sainz, ο Ricciardo δήλωσε ότι η απόδοση ήταν καλύτερη στο ξεκίνημα της διαδικασίας, με τα ελαστικά βροχής. Πιο άτυχος ο έτερος οδηγός της McLaren, Lando Norris, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με τη μονάδα ισχύος του στο Q2 και δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο σε αυτό, συνεπώς θα εκκινήσει τον αγώνα από την 14η θέση.

Την πρώτη του πραγματικά εντυπωσιακή εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές πραγματοποίησε ο Guanyu Zhou, που προκρίθηκε στο Q3 για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1. Αυτό ήταν το δεύτερο συνεχόμενο Σάββατο που κινήθηκε ταχύτερα (με διαφορά 0,65 δλ. στο Q2) από τον team-mate του στην Alfa Romeo, Valtteri Bottas, έπειτα από ένα πολύ καθαρό δεύτερο σκέλος. Ο Bottas απέδωσε στο γεγονός ότι ήταν από τους πρώτους οδηγούς που είδαν την καρό σημαία στο Q2 την αποτυχία του να προκριθεί στο τελικό σκέλος. Ο Zhou παραδέχθηκε ότι ίσως θα μπορούσε να έχει καταφέρει κάτι παραπάνω, αν δεν είχε μπλοκάρει τα φρένα του στην τελική του προσπάθεια στο τρίτο σκέλος, αλλά η εμφάνισή του σε συνθήκες που δυσκόλεψαν πολύ πιο έμπειρους οδηγούς ήταν εξαιρετική.

Ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς που έπεσε θύμα των συνθηκών ήταν ο Sergio Perez. O Μεξικανός είχε μπλοκάρει τα φρένα του στη φουρκέτα της στροφής 10 στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα ενδιάμεσα ελαστικά, σε αρκετά ολισθηρή ακόμα πίστα. Στον επόμενο γύρου του ενδεχομένως τα τραυματισμένα ελαστικά να προκάλεσαν το δεύτερο μπλοκάρισμα στην προσέγγιση της 3ης στροφής, το οποίο τον οδήγησε εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στις ελαστικές μπαριέρες. Το ρύγχος της Red Bull θάφτηκε κάτω από τις μπαριέρες TecPro και δε μπορούσε να βγει με όπισθεν, προκαλώντας κόκκινη σημαία. Ο Perez απολογήθηκε για αυτό που αποκάλεσε προσωπικό του λάθος και το γεγονός ότι απογοήτευσε την ομάδα του.

Δεδομένης της απουσίας του Perez και του γεγονότος ότι ο Leclerc θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά, η Ferrari βασιζόταν στον Sainz να προβάλει κάποια αντίσταση στην επέλαση του Verstappen αλλά ο Ισπανός δεν κατάφερε να αποτελέσει κίνδυνο για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, με ένα λάθος. Από την πλευρά του, ο Charles Leclerc, αφότου η Ferrari τοποθέτησε από στο μονοθέσιό του 4η μονάδα ισχύος, απλά εξασφάλισε ότι θα εκκινήσει 19ος, εμπρός από τον… ομοιοπαθή Yuki Tsunoda, σημειώνοντας ταχύτερο χρόνο.

Εφόσον μετά από την εγκατάλειψη του Μπακού ήταν σχεδόν δεδομένο ότι ο Μονεγάσκος θα δεχόταν ποινή στον Καναδά, η Ferrari αποφάσισε να παρουσιάσει και 4η μονάδα ισχύος -πέραν της 3ης, που έκανε το ντεμπούτο της την Παρασκευή- για να την έχει διαθέσιμη για την υπόλοιπη σεζόν, χωρίς περαιτέρω ποινές, αν και απομένει μόνο ένα turbo για τους υπόλοιπους 14 αγώνες. Ωστόσο, ο Leclerc προειδοποίησε ότι την Παρασκευή, βρήκε πιο δύσκολα απ’ ό,τι περίμενε τα προσπεράσματα και ευελπιστεί να ανελκυστεί στην κατάταξη όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Πολύ κακή ημέρα για την AlphaTauri, καθώς ο Pierre Gasly είχε ένα πρόβλημα με το σύστημα πέδησης στον εμπρός αριστερό τροχό, ο οποίος μπλόκαρε συνεχώς. Απογοητευτική εμφάνιση πραγματοποίησε δεδομένων των καλών δειγμάτων στο FP3 και η Aston Martin, με τον Sebastian Vettel να αναφέρει ότι το μονοθέσιο ήταν εντελώς διαφορετικό απ’ ότι δύο ώρες νωρίτερα, χωρίς να έχουν γίνει αλλαγές στο στήσιμο.

Ο Γερμανός δήλωσε επίσης ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση, σε σημείο που νόμιζε ότι είχε αστοχήσει κάτι στην πίσω ανάρτηση και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν έχει ιδέα που πήγε η ανταγωνιστικότητα του FP3. Ο Lance Stroll δήλωσε ότι συνάντησε κίτρινη σημαία στην τελική του προσπάθεια στο Q1. Από τις ατυχίες των αντιπάλων του επωφελήθηκε ο Alex Albon, για να βρεθεί στη 12η θέση με τη Williams.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!