F1 – GP Καναδά FP1: Ο Verstappen με το δεξί

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην επιστροφή της Formula 1 στο Μόντρεαλ.

F1 – GP Καναδά FP1: Ο Verstappen με το δεξί

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην επιστροφή της Formula 1 στο Μόντρεαλ.

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του FP1 για το πρώτο GP Καναδά από το 2019 και είχε εξαιρετικό ρυθμό και στις προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποιήσαν όλες οι ομάδες, καθώς δεν είναι σίγουρο τι θα κάνει ο καιρός έως το FP2. Ωστόσο, δεν ήταν απροβλημάτιστη διαδικασία για τον Ολλανδό.

Στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα στο μέσο της διαδικασίας ο Verstappen παρατήρησε ότι ο εσωτερικός του εμπρός τροχός ανασηκώθηκε στον αέρα, πιθανότατα λόγω λάθος των μηχανικών στη ρύθμιση του roll bar της πίσω ανάρτησης. Ο Ολλανδός επέστρεψε στα pits και το πρόβλημα διορθώθηκε. Επίσης, στην προσομοίωση αγώνα, ο Verstappen έκανε παράπονα ότι το ERS γύριζε σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πριν το τέλος της ευθείας, κάτι που λογικά η ομάδα θα μπορεί να ρυθμίσει για το υπόλοιπο τριήμερο, αν και στο Μόντρεαλ δοκιμάζονται τα όρια του υβριδικού συστήματος.

Ο Verstappen είχε περίπου 2,5 δέκατα του δλ. διαφορά από τον 2ο, Carlos Sainz, με τη Ferrari, εμπρός από το συμπατριώτη του, Fernando Alonso, o οποίος πέραν του γεγονότος ότι σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του με τη μέση γόμα (καθώς ξεκίνησε τη διαδικασία με τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς), ήταν ο ταχύτερος οδηγός στις προσομοιώσεις αγώνα. Στην 4η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez, 0,46 δλ. πίσω από τον team-mate του στη Red Bull.

Όπως έκανε και ο Alonso, o Charles Leclerc ξεκίνησε τη διαδικασία με τη μαλακή γόμα ελαστικών, γεγονός που τον έκανε να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του με ένα αρκετά ταλαιπωρημένο σετ, καθώς η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να στρώνεται με γόμα. Αυτό ίσως δικαιολογεί την όχι και τόσο ανταγωνιστική του επίδοση. Ο Μονεγάσκος χρησιμοποιεί την 3η φετινή του μονάδα ισχύος (κινητήρας εσωτερικής καύσης, MGU-H, MGU-K και ηλεκτρονικά ελέγχου).

Ωστόσο, ο Leclerc δε χρησιμοποιεί -προς το παρόν- 4ο turbo, το οποίο θα πυροδοτούσε ποινή 10 θέσεων. H Ferrari, που χρησιμοποιεί το turbo από την 1η μονάδα, επιβεβαίωσε ότι ο κινητήρας του Leclrerc από το Μπακού δεν μπορεί να επισκευαστεί και να χρησιμοποιηθεί ξανά. Σύμφωνα με ιταλικές πηγές, η Scuderia πιθανότατα θα επιλέξει πάρει ποινή στο Μόντρεαλ, όπου τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα, αλλά ενδέχεται να το εξετάζει ακόμα. Η Ferrari έχει φέρει αναβαθμίσεις στα πτερύγια (πάνω και κάτω) της πίσω αεροτομής. Πάντως η F1-75 παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες. Η προσομοίωση αγώνα του Leclerc δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική όσο αυτή του Verstappen και έπειτα από 13 γύρους, ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι τα πίσω ελαστικά είχαν καταστραφεί.

Στο στρατόπεδο της Mercedes υπήρχαν αναβαθμίσεις, με την αφαίρεση ενός τμήματος στο άκρο του δαπέδου, καθώς και διαφορετική κλίση ψαλιδιών στην πίσω ανάρτηση προς βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. Επίσης, προστέθηκε ένα δεύτερο συρματόσχοινο στήριξης του δαπέδου, το οποίο επέτρεψε η FIA από αυτό τον αγώνα, υπό τα νέα μέτρα αντιμετώπισης των ταλαντώσεων, οι οποίες δεν ήταν τόσο έντονες στην W13 στο FP1. Ωστόσο, οι Red Bull και Ferrari δεν είναι ευχαριστημένες με την παρουσίαση του δεύτερου συρματόσχοινου, που βοηθά τις ομάδες με πιο εύκαμπτα δάπεδα.

Υπάρχουν πληροφορίες ότι η Mercedes βρίσκεται μερικές φορές στο όριο όσον αφορά πόσο μπορεί να ανασηκώσει το μονοθέσιο από το έδαφος και αυτό ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα σε ορισμένες περιστάσεις, με τους περιορισμούς που παρουσίασε η FIA. Όπως ανέφερε και ο Lewis Hamilton (8ος), ήταν εμφανές ότι η Mercedes δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα και το πίσω μέρος ολίσθαινε συνεχώς. Η Mercedes παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να αλλάξει το στήσιμο, διότι με αυτό που χρησιμοποιούσε, θα καταπονούσε υπερβολικά τα πίσω ελαστικά.

Πολύ ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα σημάδια για την Aston Martin, με τον Lance Stroll στην 7η θέση και τον Sebastian Vettel στην 9η. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo με τη McLaren, που έχει φέρει καινούργια πίσω αεροτομή σε αυτό τον αγώνα. Ο έτερος οδηγός της βρετανικής ομάδας, Lando Norris, έχασε το δεύτερο μισό της διαδικασίας λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό του.

Στο στρατόπεδο της AlphaTauri, o Yuki Tsunoda θα εκκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση καθώς αυτό το τριήμερο χρησιμοποιεί την 4η φετινή του μονάδα ισχύος (PU). Καινούργια ( φετινή) PU διαθέτουν επίσης σε αυτό τον αγώνα οι Kevin Magnussen και Esteban Ocon. Ο Γάλλος είδε το εμπρός δεξιό του φρένο να βγάζει καπνούς στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, όταν παγιδεύτηκε ένα φύλλο χαρτιού κουζίνας στον αεραγωγό του συγκεκριμένου δισκόφρενου. Δεν έλειψαν επίσης και οι θαρραλέες… μαρμότες του πάρκου της νήσου Notre-Dame.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!