F1 – GP Αζερμπαϊτζάν: Ξανά την pole o Charles Leclerc

O Charles Leclerc εξασφάλισε την 4η συνεχόμενη pole position του στο Μπακού, με έναν άψογο γύρο στα τελευταία λεπτά των κατατακτήριων δοκιμών.

F1 – GP Αζερμπαϊτζάν: Ξανά την pole o Charles Leclerc

O Charles Leclerc εξασφάλισε την 4η συνεχόμενη pole position του στο Μπακού, με έναν άψογο γύρο στα τελευταία λεπτά των κατατακτήριων δοκιμών.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την 6η του φετινή pole position (και 4η συνεχόμενη) με έναν εκπληκτικό γύρο στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών. Με αυτό τον τρόπο αυτό, ο Μονεγάσκος έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία ο οποίος έχει κατακτήσει δύο pole position στο Μπακού. O Leclerc (όπως και ο δεύτερος, Sergio Perez), δεν είχε το πλεονέκτημα slipstream από άλλο μονοθέσιο, παρότι ο Carlos Sainz βγήκε στην πίστα μπροστά του.

O Perez καθυστέρησε να βγει στην πίστα για την τελική του προσπάθεια στο Q3, διότι υπήρξε καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό του μονοθεσίου του. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να μην έχει κάποιον μπροστά του για να του δώσει slipstream, το οποίο αποφέρει αρκετό χρόνο στην πίστα του Μπακού. Ο Μεξικανός ήταν απογοητευμένος στον ασύρματο που δεν είχε την ευκαιρία να παλέψει για την pole position στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά παραδέχθηκε ότι όταν η Ferrari τα κάνει όλα σωστά, έχει το πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Max Verstappen, που σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο επωφελήθηκε από το slipstream του George Russell, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον team-mate του, χάνοντας χρόνο σε όλες τις διαδικασίες μέχρι τώρα στην 1η στροφή, όπου δε νιώθει την υποστήριξη που θέλει από τον εμπρός άξονα. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι δεν έχει αυτοπεποίθηση στο μονοθέσιο και αυτό κοστίζει σε ένα σιρκουί πόλης όπως το Μπακού (ή το Μονακό).

Ο Sainz βρέθηκε στην 4η θέση, με έναν γύρο που ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν ήταν ο καλύτερός του, έχοντας ξεκινήσει με γλίστρημα στη 2η στροφή. Ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι υπερέβαλε στην τελική του προσπάθεια. Αντιθέτως, ο Leclerc βρήκε πολύ χρόνο, ιδίως στις στενές στροφές του 2ου sector (όπου είχε ατύχημα το 2019), για να κατεβάσει σχεδόν 0,5 δλ. την καλύτερη επίδοση ήδη από τα 2/3 του γύρου. Ο Leclerc δήλωσε ότι δεν περίμενε να κατακτήσει την pole position, καθώς κατάφερε να συνθέσει τον ιδανικό γύρο μόνο την τελευταία στιγμή και πίστευε ότι οι Red Bull θα είναι πιο ανταγωνιστικές.

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει ότι για μία ακόμη φορά η Ferrari είχε καλύτερη απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Βρετανός εκτιμά ότι ακόμα και με slipstream, o Perez δε θα μπορούσε να φτάσει το χρόνο του Leclerc. Ωστόσο, η Red Bull πιστεύει ότι έχει καλύτερο μονοθέσιο όσον αφορά το ρυθμό αγώνα. Σίγουρα έχει ένα πλεονέκτημα -περίπου 6 χλμ./ώρα– στην τελική ταχύτητα στις ευθείες και το DRS είναι πολύ ισχυρό σε αυτή την πίστα. Ωστόσο, η Ferrari πιστεύει ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στο ρυθμό αγώνα, αν και δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί μετά τους πρώτους 10 γύρους του stint, όπου η Red Bull έχει κάνει στο παρελθόν τη διαφορά.

Μεγάλη μάχη δόθηκε για τις θέσεις 5 έως 10, με τις διαφορές να κυμαίνονται περίπου στο 1 δέκατο του δλ. Ο George Russell εξασφάλισε την 5η θέση, αλλά βρίσκεται πολύ μακριά από την pole position και ανέφερε ότι η πίστα του Μπακού αποκαλύπτει τα αρνητικά στοιχεία του μονοθεσίου της Mercedes. H W13 διαθέτει πολύ μικρό πλαίσιο λειτουργίας και για να βρεθεί σε αυτό, γίνονται πολλοί συμβιβασμοί όσον αφορά την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων. Το γερμανικό μονοθέσιο υιοθετεί τις πιο άκαμπτες ρυθμίσεις σε ολόκληρο το grid για να έχει τη δυνατότητα να παράγει την όσο το δυνατόν περισσότερη αρνητική άντωση.

Ο Russell δήλωσε ότι είναι το πιο άκαμπτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει οδηγήσει ποτέ και οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος του Μπακού και οι υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στη μεγάλη ευθεία, προκαλούν έντονες αναπηδήσεις που καταπονούν και το σώμα των οδηγών. Το φαινόμενο ήταν πιο έντονο σήμερα στο μονοθέσιο του Hamilton, διότι όπως δήλωσε ο Βρετανός Πρωταθλητής, το δικό του ήταν ρυθμισμένο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και είχε διαφορετικών προδιαγραφών δάπεδο, σύμφωνα με την Mercedes. Ο Hamilton έχανε χρόνο στην έξοδο της 2ης στροφής και την είσοδο της 4ης, σύμφωνα με τον προσωπικό του μηχανολόγο αγώνα, Peter Bonnington.

Ο Hamilton θα κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, επειδή οδηγούσε πολύ αργά στο Q2, έχοντας σταματήσει σχεδόν στην πίστα -εκτός αγωνιστικής γραμμής- προσπαθώντας να βρει κάποιο slipstream, αν και δεν ξεπέρασε το ανώτερο όριο χρόνου που έχει θέσει η διεύθυνση αγώνα για αργούς γύρους. Ωστόσο, οι δύο McLaren που τον ακολουθούσαν δέχθηκαν σαφή εντολή να μην του κάνουν τη χάρη να τον προσπεράσουν. Συνεπώς και ο Lando Norris κλήθηκε να απολογηθεί στους αγωνοδίκες. Τελικά ο Hamilton πήρε slipstream -από τον Russell- και δεν τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες.

Πολύ καλή επίδοση σημείωσε η AlphaTauri, που εκμεταλλεύτηκε την ικανότητα του μονοθεσίου της στις αργές στροφές, σε συνδυασμό με την υψηλή τελική ταχύτητα που αναπτύσσει ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπακού. Ο Pierre Gasly κατάφερε να βρεθεί στην 6η θέση, ανάμεσα στις δύο Mercedes. Ο Yuki Tsunoda δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του δικού του μονοθεσίου στην αρχή της διαδικασίας, αλλά ανέφερε στον ασύρματο ότι έγινε καλή ανάκαμψη για να βρεθεί στην 8η θέση.

Ο Sebastian Vettel κατάφερε να τοποθετήσει την Aston Martin στην πρώτη δεκάδα, παρότι είχε προσκρούσει στις TecPro μπαριέρες της 15ης στροφής. Ο Γερμανός είχε επιλέξει να… θυσιάσει την εμπρός αεροτομή του, για να καταφέρει να συνεχίσει. Ο Vettel διέθετε μόνο ένα σετ καινούργιας μαλακής γόμας στο Q3 και «δείλιασε», όπως ανέφερε στην έξοδο της 2ης στροφής στην 1η του προσπάθεια. Στη δεύτερη, βλέποντας ότι βρίσκεται πίσω στο χρόνο του, προσπάθησε κάτι παραπάνω στην τελευταία στροφή και υπερέβαλε, για να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να επιστρέψει στα pits. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Fernando Alonso, ο οποίος δήλωσε ότι περίμενε περισσότερα πράγματα, αλλά η Alpine φαίνεται να χάνει απόδοση από την Παρασκευή στο Σάββατο, όπως ανέφερε. Σήμερα αυτό ήταν εμφανές. Ο Ισπανός αρνήθηκε ότι ήταν… άτακτος στο Q1, όπως υποστήριξαν κάποιοι αντίπαλοί του, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Έπειτα από την πολύ καλή εμφάνιση στο FP3, η McLaren ίσως ήλπιζε σε κάτι περισσότερο από τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς αμφότερα τα μονοθέσιά της δεν κατάφεραν να βρεθούν στο Q3. O Lando Norris βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 15 στην προτελευταία του προσπάθεια και στην τελευταία του προσπάθεια έκανε λάθος στη στροφή 16, η έξοδος από την οποία καθορίζει την ταχύτητα σε όλη τη μεγάλη ευθεία. Αν και ο Daniel Ricciardo βρέθηκε πιο κοντά στον team mate του, δεν κατάφερε να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα. Πάντως η McLaren φαίνεται να πιστεύει ότι θα έχει καλύτερο ρυθμό στον αγώνα.

Ούτε στο στρατόπεδο της Alfa Romeo τα πράγματα δεν πήγαν όσο καλά θα ήθελε η ομάδα, καθώς αμφότερα τα μονοθέσια πέρασαν στο 2ο σκέλος, αλλά κατέληξαν στις τελευταίες θέσεις του. Ο Guanyu Zhou ανέφερε ότι συνάντησε κίτρινες σημαίες στη γρήγορη προσπάθειά του, αλλά κατάφερε για πρώτη φορά να βρθεί εμπρός από τον team-mate του, Valtteri Bottas.

Ο Lance Stroll είχε περιπετειώδες Q1, το οποίο κατέληξε – όπως και πέρυσι- σε ατύχημα, το οποίο διέκοψε τη διαδικασία με κόκκινη σημαία. Ο Καναδός μπλόκαρε τα φρένα του και ακούμπησε απαλά τις μπαριέρες TecPro με την εμπρός αεροτομή της Aston Martin. O Stroll φοβήθηκε ότι θα έχει προκαλέσει ζημιά στην εμπρός αεροτομή, αλλά η ομάδα του είπε να παραμείνει στην πίστα με τα ίδια ελαστικά, τα οποία είχαν «τραυματιστεί» από το μπλοκάρισμα. Στη δεύτερη στροφή του επόμενου γρήγορου γύρου, ο Καναδός μπλόκαρε ελαφρώς τα φρένα του, η Aston Martin παρουσίασε υποστροφή και προσέκρουσε στον τοίχο με ορμή, καταστρέφοντας την εμπρός δεξιά ανάρτηση.

Αυτό οδήγησε σε έναν μίνι αγώνα μεταξύ πολλών μονοθεσίων στα τελευταία 2:30 λεπτά της διαδικασίας. Ο Alex Albon κατηγόρησε τον Alonso, που βρισκόταν μπροστά του και βρισκόταν κοντά στη ζώνη αποκλεισμού, ότι οδηγούσε επίτηδες αργά για να μην επιτρέψει σε αυτούς που ακολουθούσαν να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Ο Albon κατηγόρησε τον Ισπανό ότι επίτηδες βγήκε εκτός πίστας στη 15η στροφή, καθώς είχε φρενάρει πολύ νωρίς και ζήτησε στον ασύρματο να τιμωρηθεί, αν και η διεύθυνση αγώνων δεν ανέφερε ότι θα εξετάσει κάποιο συμβάν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!