F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP3: O Perez ταχύτερος

Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, εμπρός από τον Charles Leclerc.

F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP3: O Perez ταχύτερος

Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, εμπρός από τον Charles Leclerc.

Όπως είχε κάνει και στο Μονακό, ο Sergio Perez κινήθηκε ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ο Μεξικανός ήταν πάρα πολύ καλός στο πρώτο sector της πίστας, αλλά στην προσπάθεια που του χάρισε την 1η θέση, δεν έκανε καν το καλύτερο προσωπικό του πέρασμα από το 3ο sector, όπου οι χρόνοι μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά αν ο οδηγός πάρει slipstream από τον προπορευόμενο.

Σήμερα, ο αέρας δεν είχε τόσο μεγάλη ένταση στο Μπακού, ενώ η Pirelli αύξησε τις πιέσεις των ελαστικών του πίσω άξονα κατά 1 psi (22,5 πλέον, με 24,5 στον εμπρός). Οι συνθήκες που επικρατούσαν στο FP3 δεν ήταν αντιπροσωπευτικές και η πίστα είχε χάσει πρόσφυση σε σύγκριση με εχθές στο αρχικό κομμάτι της διαδικασίας.

Ωστόσο, κάποια πράγματα από εχθές εξακολουθούν να ισχύουν, όπως το γεγονός ότι ο Perez δείχνει πιο ανταγωνιστικός από τον team-mate του, Max Verstappen, ο οποίος ήταν και πάλι άτυχος, καθώς συνάντησε κίτρινες σημαίες (λόγω εξόδου του Bottas στη 2η στροφή) στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα και τον εμπόδισε ο Alonso στη στροφή 9 στην τελική του προσπάθεια. Η Red Bull φαίνεται να βελτιώθηκε στο δεύτερο sector της πίστας, χωρίς να θυσιάσει τελική ταχύτητα.

Η Ferrari βρίσκεται πολύ κοντά όσον αφορά την τελική ταχύτητα, με την πίσω αεροτομή μειωμένης οπισθέλκουσας και είναι ταχύτερη στις αργές στροφές. Επίσης, το μικρότερο turbo που διαθέτει η μονάδα ισχύος του Maranello ανεβάζει στροφές πιο γρήγορα και επιτρέπει στο ιταλικό μονοθέσιο να επιταχύνει ταχύτερα στην έξοδο από τις αργές στροφές.

Ο Leclerc βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 15 σε γρήγορο γύρο αφότου είχε σημειώσει την επίδοση που τον έφερε στη 2η θέση. Στο μέσο της διαδικασίας, η Ferrari, με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας έκαναν μερικές ρυθμίσεις στην κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής και ενδεχομένως να υιοθέτησαν πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα, διότι βελτίωσαν αισθητά τους χρόνους τους.

Ο Carlos Sainz αναφερόταν συχνά στην ισορροπία του μονοθεσίου, έχοντας ξεκινήσει με έλλειψη πρόσφυσης στον πίσω άξονα, για να καταλήξει στο τέλος να αναφέρει ότι δεν έχει πρόσφυση στον εμπρός άξονα, σχόλιο που επανέλαβε και ο Leclerc, ο οποίος όμως πρόσθεσε πως πιστεύει ότι θα είναι εντάξει για τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου θα επικρατούν χαμηλότερες θερμοκρασίες.

Οι δύο οδηγοί της McLaren βρέθηκαν στην 5η και 6η θέση, παρότι η MCL36 δεν αναπτύσσει πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Οι αλλαγές που έγιναν στο στήσιμο έχουν βελτιώσει την αυτοπεποίθηση του Daniel Ricciardo, ο οποίος βρέθηκε πολύ κοντά στον Lando Norris. Ο Pierre Gasly εκμεταλλεύτηκε την υψηλή τελική ταχύτητα της AlphaTauri στο τελικό sector για να βρεθεί στην 7η θέση, εμπρός από την Mercedes του George Russell.

H W13 του νεαρού Βρετανού έδειχνε να έχει λιγότερες ταλαντώσεις από αυτές του team-mate του, Lewis Hamilton. Ο Russell ήταν πολύ καλός στο πρώτο sector της πίστας, ωστόσο, αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes ανέφεραν ότι το πίσω μέρος της W13 ολίσθαινε υπερβολικά. Σε συνομιλία στον ασύρματο, ο Peter Bonnington ενημέρωσε τον Hamilton ότι χρησιμοποιούσε πιο συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα, καθώς βρίσκονται στο όριο χλμ. με αυτή τη μονάδα. Η Mercedes εξακολουθεί να χάνει χρόνο στο 3ο sector, λόγω χαμηλότερης τελικής ταχύτητας.

O Esteban Ocon βρέθηκε στην 9η θέση με την Alpine, η οποία εξακολουθεί να έχει τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel με τη βελτιωμένη κατά τα φαινόμενα Aston Martin. Ενδέκατος κατετάγη ο Fernando Alonso, που δεν είχε τη δυνατότητα να επαναλάβει τους χθεσινούς εντυπωσιακούς του χρόνους. Ωστόσο, ο Ισπανός πλασαρίστηκε εμπρός από τον Lewis Hamilton.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!