F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP2: Αντεπίθεση της Ferrari

Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών στο Μπακού, εμπρός από τους οδηγούς της Red Bull.

F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP2: Αντεπίθεση της Ferrari

Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών στο Μπακού, εμπρός από τους οδηγούς της Red Bull.

Η Ferrari κατάφερε να βελτιώσει τις τελικές ταχύτητες του μονοθεσίου της και κατάφερε να βρεθεί στα ίδια επίπεδα με αυτά της Red Bull, γεγονός που επέτρεψε στον Charles Leclerc να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης διαδικασίας διάρκειας 60 λεπτών της Παρασκευής στο GP Αζερμπαϊτζάν. Παρότι η Ferrari είχε τελικές ταχύτητες πολύ κοντά στα 330 χλμ./ώρα με την πίσω αεροτομή που είχε δοκιμάσει πρώτη φορά στο Μαϊάμι, παρουσίαζε και πολύ έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες. Ο Leclerc κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector της πίστας, όπου ο Perez είχε κυριαρχήσει στο FP1.

Στο στρατόπεδο της Red Bull, για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με το DRS του Max Verstappen, η ομάδα τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Ολλανδού πίσω αεροτομή ίδιων προδιαγραφών με αυτήν του Sergio Perez, όπου δεν παρουσιάζεται το πρόβλημα ταλάντωσης του πτερυγίου στην ανοιχτή θέση.

Ο Perez κατάφερε και πάλι να βρεθεί εμπρός από τον team-mate του στους χρόνους, σε μια πίστα που ταιριάζει καλά στο οδηγικό του στιλ, ιδίως στις εξόδους από τις αργές στροφές. Ο Verstappen από την πλευρά του δεν έχει καταφέρει να βρει ακόμα την πρόσφυση που θέλει στον εμπρός άξονα για να καταφέρει να εφαρμόσει το οδηγικό του στιλ στο πιο αποτελεσματικά. Έπειτα από τα παράπονα του Verstappen στο FP1, ο Perez σχολίασε στον ασύρματο ότι η επιβράδυνση του κινητήρα στα κατεβάσματα είχε βελτιωθεί.

Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι σε μία από τις γρήγορες προσπάθειες των οδηγών της Red Bull με τη μαλακή γόμα, ο Perez είχε έξοδο στην 15η στροφή και οι κίτρινες σημαίες που προκάλεσε ανάγκασαν και τον Verstappen να επιβραδύνει. Στην ίδια στροφή είχε έξοδο στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα και ο Carlos Sainz, ο οποίος δεν έκανε άλλη γρήγορη απόπειρα. Συνεπώς, ο ταχύτερος χρόνος του Ισπανού είναι με τη μέση γόμα, αν και είχε προλάβει να σημειώσει την καλύτερη επίδοση στο 2ο sector.

Στις προσομοιώσεις αγώνα, με τη μαλακή γόμα, την οποία χρησιμοποίησαν οι Verstappen και Leclerc, ο Ολλανδός ήταν κατά μέσο όρο 1,5 δέκατο του δλ. ταχύτερος, αλλά έκανε τρεις γύρους λιγότερους (4 έναντι 7) και ενδεχομένως να είχε χαμηλότερο φορτίο καυσίμου. Ο Verstappen είχε χάσει 10 λεπτά περίπου στο ξεκίνημα της διαδικασίας λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνταν στην πίσω αεροτομή του μονοθεσίου του. Όσον αφορά τις προσομοιώσεις με τη μέση γόμα, Perez και Sainz έκαναν 7 γύρους και ο Μεξικανός ήταν περίπου 1 δέκατο του δλ. ταχύτερος από τον οδηγό της Ferrari.

Ο Perez δήλωσε ότι οι αλλαγές που πραγματοποίησε η Red Bull στο μονοθέσιό του μεταξύ FP1 και FP2 ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση και δεν βελτίωσαν τα πράγματα. Από την πλευρά του, ο Verstappen δήλωσε ότι ήταν άτυχος με τις κίτρινες σημαίες, καθώς τις συνάντησε σε όλες τις γρήγορες προσπάθειές του με τη μαλακή γόμα. Προς το τέλος της διαδικασίας, ο Leclerc ανησύχησε για απώλεια ισχύος από τον κινητήρα του, ωστόσο το pit wall της Ferrari τον ενημέρωσε ότι δεν είδε κάποιο πρόβλημα στην τηλεμετρία. Ενδεχομένως να ήταν μόνο το ERS, το οποίο μετέβαινε από λειτουργία προσθήκης ισχύος σε ανάκτηση. Ο Μονεγάσκος σχολίασε ότι η μετάβαση ήταν πολύ απότομη.

Ο Fernando Alonso με την αναβαθμισμένη Alpine σημείωσε τον 4ο χρόνο, επωφελούμενος από το γεγονός ότι ο Sainz δε σημείωσε γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Ο Ισπανός ήταν και πάλι ταχύτερος στο τρίτο sector της πίστας, εκμεταλλευόμενος την υψηλή τελική ταχύτητα της Alpine με τη λεπτή πίσω αεροτομή. Όπως είχε συμβεί και στο FP1, αμφότεροι οι οδηγοί των Alpine και AlphaTauri βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, ωστόσο δε συνέβη το ίδιο και με τις Mercedes, καθώς ο Lewis Hamilton βρέθηκε στην 12η θέση.

Ο Βρετανός δήλωσε ότι η ομάδα δοκίμασε κάτι πειραματικό στο δικό του μονοθέσιο, το οποίο δε λειτούργησε και εκτιμά ότι θα επιστρέψουν στις ρυθμίσεις του FP1. O team-mate του, George Russell, δήλωσε ότι η Mercedes δεν είναι όσο ανταγωνιστική θα ήθελε στο Μπακού και ο ίδιος είχε δυσκολίες να διατηρήσει τα ελαστικά εντός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας, ωστόσο ο Hamilton δήλωσε ότι δεν είχε προβλήματα σε αυτό τον τομέα. Ωστόσο δήλωσε ότι έχανε πολύ χρόνο στις ευθείες.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris με τη McLaren. Ο Alex Albon είχε μια επαφή με τον τοίχο της στροφής 17, καθώς άλλαζε ρυθμίσεις στο τιμόνι του, στο μέσο περίπου της διαδικασίας και προκάλεσε ζημιά στην εμπρός ανάρτηση της Williams, ολοκληρώνοντας πρόωρα τη συμμετοχή του στη διαδικασία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!