F1 – GP Emilia Romagna: Κυρίαρχη νίκη του Verstappen στο «1-2» της Red Bull

O Max Verstappen και η Red Bull επικράτησαν με κυρίαρχο τρόπο στην Imola, δίπλα από την έδρα της Ferrari.

F1 – GP Emilia Romagna: Κυρίαρχη νίκη του Verstappen στο «1-2» της Red Bull

O Max Verstappen και η Red Bull επικράτησαν με κυρίαρχο τρόπο στην Imola, δίπλα από την έδρα της Ferrari.

H Red Bull έκανε το πρώτο της «1-2» από το GP Μαλαισίας το 2016, μέσα στην έδρα της Ferrari, και ο Max Verstappen σημείωσε τους μέγιστους δυνατούς βαθμούς, σε μια ημέρα που ξεκίνησε άσχημα και συνεχίστηκε χειρότερα για τη Scuderia, με λάθος του Charles Leclerc που κόστισε ένα σίγουρο βάθρο. Αυτό έδωσε την τρίτη θέση στο βάθρο στον Lando Norris με τη McLaren, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ο George Russell  εξασφάλισε με την Mercedes την 4η, αφότου κατάφερε να διατηρήσει πίσω του στους τελευταίους γύρους τον Valtteri Bottas με την Alfa Romeo. Ο Leclerc εντέλει τερμάτισε στην 6η θέση, ενώ ο Carlos Sainz εγκατέλειψε στη δεύτερη στροφή.

Η Red Bull ήταν κυρίαρχη στην Imola σήμερα, καθώς τα δύο αυστριακά μονοθέσια τοποθετήθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις στην εκκίνηση και παρέμειναν εκεί μέχρι την καρό σημαία. Άλλωστε, ο Max Verstappen σημείωσε το δεύτερο grand slam της καριέρας του (νίκη, επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα pole position και ταχύτερο γύρο), μετά το περυσινό GP Αυστρίας. Αυτό συνδυάστηκε με το χειρότερο χειρότερο φετινό Σαββατοκύριακο για τη Ferrari, με τον Carlos Sainz εκτός αγώνα στη δεύτερη στροφή, χωρίς να φταίει.

Αμφότερες οι Ferrari έχασαν έδαφος στην εκκίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αμφότερες βρίσκονταν στην πλευρά απ’ όπου βρίσκεται η αγωνιστική γραμμή και ίσως γλιστρούσε περισσότερο στο βρεγμένο, λόγω της στρωμένης γόμας, που στο στεγνό είναι επωφελής. Οι δύο Red Bull πέρασαν επικεφαλής και ο Norris είχε το περιθώριο να ρισκάρει λίγο περισσότερο στην πρώτη στροφή για να προσπεράσει και αυτός τον Leclerc. Λίγο πιο πίσω, και η άλλη McLaren είχε βρεθεί πλάι στη δεύτερη Ferrari, ωστόσο, ο Sainz, από την εξωτερική ήταν καθαρά μπροστά από τον Daniel Ricciardo και του είχε αφήσει αρκετό χώρο. Ωστόσο, ο Αυστραλός πάτησε στο βρεγμένο kerb, πλαγιολίσθησε, και χτύπησε τη Ferrari, που εγκλωβίστηκε στην αμμοπαγίδα.

Ο Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον Norris στον 8ο γύρο, όταν ο Βρετανός είχε ένα γλίστρημα στην έξοδο της τελευταίας στροφής, ωστόσο, δε βρέθηκε αρκετά κοντά στον Perez για να επιτεθεί, μέχρι το τέλος του stint με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όταν η Red Bull είδε τον Leclerc να πλησιάζει, κάλεσε τον Perez στα pits. O Leclerc είχε εντολή να κάνει το αντίθετο από τον Μεξικανό και παρέμεινε στην πίστα. Ο Perez είχε δυσκολία να αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα σλικ ελαστικά του μέσης γόμας στον πρώτο γύρο, γεγονός που επέτρεψε στον Leclerc -παρά το χρονοβόρο pit stop- να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τη Red Bull, στον επόμενο γύρο. Ωστόσο, ο Perez είχε πλέον πιο ζεστά ελαστικά και κατάφερε να ανακτήσει τη θέση από το Μονεγάσκο.

Ο Perez είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τον Leclerc πίσω του, παρότι ο Μονεγάσκος πλησίασε αρκετά σε μερικές περιπτώσεις, ιδίως αφότου ο Perez βγήκε εκτός πίστας στη Variante Alta στον 28ο γύρο. Χωρίς DRS όμως και με το στενό τελείωμα της ευθείας, δεν είχε την ευκαιρία να επιτεθεί. Στη συνέχεια, ο Perez ανέπτυξε απόσταση ασφαλείας, πάνω από 1,5 δλ. Στα τελικά στάδια του αγώνα, o Leclerc έπεσε πάνω από 3 δλ. πίσω από τον Perez, καθώς τα χθεσινά προβλήματα graining στα εμπρός ελαστικά επανεμφανίστηκαν στην F1-75 -αλλά όχι σε βαθμό να την αναγκάσουν να κάνει pit stop. Τότε η Scuderia έπαιξε ένα τελευταίο στρατηγικό χαρτί, καλώντας τον Leclerc στον 50ό γύρο στα pits για μαλακή γόμα, παρότι θα έπεφτε πίσω από τον Norris, τον οποίο προσπέρασε κανά με ευκολία, καθώς ο Βρετανός δέχθηκε εντολή από το pit wall της McLaren να μην παλέψει με τη Ferrari, για να μη χάσει χρόνο έναντι του Russell.

Oι δύο Red Bull ακολούθησαν το παράδειγμα του Leclerc και εισήλθαν και αυτές στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας, ωστόσο ο Μονεγάσκος είχε πλησιάσει πλέον σε απόσταση κάτω του 1 δλ. τον Perez. Παρότι ο Leclerc ανέφερε στον ασύρματο ότι θα προτιμούσε να έχει τη μέση γόμα για το τελευταίο stint, τα μαλακά ελαστικά του έδωσαν τη δυνατότητα να πλησιάσει και πάλι τον Perez. Ήταν εμφανές ότι ο Μονεγάσκος πίεζε, αλλά στην ακόμα νωπή κατηφορική ζώνη πέδησης της Variante Alta, καθυστέρησε το φρενάρισμα υπερβολικά και προσπάθησε να διορθώσει την κατάσταση στρίβοντας νωρίτερα. Με αυτό τον τρόπο καβάλησε άτσαλα το kerb, γεγονός που αποσταθεροποίησε τη Ferrari. Ο Leclerc έχασε τον έλεγχο, προσκρούοντας στα προστατευτικά ελαστικά, γεγονός που τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Ferrari.

Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits για αλλαγή ρύγχους και έπεσε στην 9η θέση. Κατάφερε να προσπεράσει του Magnussen, Vettel και Tsunoda, που είχαν βρεθεί μπροστά του, αλλά μπορούσε να φτάσει μόνο μέχρι την 6η θέση, χάνοντας 7 βαθμούς. Ο Leclerc ήταν απογοητευμένος από τον εαυτό του, γνωρίζοντας ότι δεν έπρεπε να έχει υποπέσει σε αυτό το λάθος, το πρώτο σημαντικό της σεζόν από την πλευρά του. Ανέφερε ότι η 3η θέση ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πετύχει σήμερα και ότι ήταν υπερβολικά άπληστος. Δεν είχε απάντηση στην ερώτηση γιατί ρίσκαρε τόσο πολύ. Δήλωσε ότι είναι κάτι που θα κάτσει να σκεφτεί όταν θα ηρεμήσει.

Άλλωστε, όπως απέδειξε πέρυσι, ο Verstappen δεν κάνει λάθη και ο σήμερα κατέκτησε μια αρκετά εύκολη νίκη, χωρίς ο Leclerc να έχει τη δυνατότητα να τον προκαλέσει. Στους αγώνες που έχει τερματίσει φέτος, ο Ολλανδός έχει κερδίσει. Ο Leclerc παραμένει επικεφαλής στη βαθμολογία, με προβάδισμα 27 βαθμών επί του Verstappen. Πέραν από τις επιλογές στο στήσιμο, στις οποίες η Red Bull ίσως ήταν πιο εύστοχη αυτό το Σαββατοκύριακο, την αυστριακή ομάδα ενδεχομένως να βοήθησαν και οι αναβαθμίσεις που έφερε, εξοικονομώντας βάρος. H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στο GP Ισπανίας, τον μεθεπόμενο αγώνα της σεζόν.

Πολύ καλό αποτέλεσμα κατάφερε να πετύχει η McLaren, με τον Lando Norris να είναι εκπληκτικός σήμερα, καθώς κλήθηκε να κάνει ένα stint 40 γύρων με τη μέση γόμα και να διατηρηθεί σε απόσταση ασφαλείας από τον George Russell με την Mercedes. To αποτέλεσμα αυτό ήταν σίγουρα απροσδόκητο για την McLaren. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Ricciardo είχε τον πιο απογοητευτικό φετινό αγώνα του, καθώς έπειτα από το λάθος στην πρώτη στροφή, υπέστη ζημιά στο διαχύτη της McLaren, στον οποίο προσέκρουσε η Alfa Romeo του Bottas και έχοντας χάσει απόδοση, η ομάδα έκανε μια απόπειρα με τα σκληρά ελαστικά στο τελικό κομμάτι, η οποία όμως δε λειτούργησε.

Από το επεισόδιο που προκάλεσε στην εκκίνηση ο Ricciardo, μεγάλος ωφελημένος ήταν ο Russell, ο οποίος ήταν καλύτερος του Lewis Hamilton καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου στην Imola. Άλλωστε, ο Russell τερμάτισε 4ος και ο team mate του 14ος… O νεαρός Βρετανός κέρδισε 5 θέσεις στην εκκίνηση, παραμένοντας εκτός μπελάδων και είχε μια εκπληκτική μάχη με τον Kevin Magnussen, καθώς χρειάστηκε δύο απόπειρες για να καταφέρει να προσπεράσει τη Haas. Ωστόσο, η Mercedes δεν κατάφερε να ρυθμίσει την κλίση του flap της εμπρός αεροτομής κατά τη διάρκεια του pit stop και ο Russell είχε υποστροφή με τα σλικ ελαστικά σε μια πίστα που ο περιοριστικός παράγοντας ήταν το graining του εμπρός δεξιού ελαστικού, επιδεινώνοντας την κατάσταση.

Η Alfa Romeo είχε πολύ καλό ρυθμό αγώνα, αν και ο Valtteri Bottas, επιλέγοντας να εκκινήσει με πρώτη σχέση στο κιβώτιο -σε αντίθεση με πολλούς οδηγούς που επέλεξαν δευτέρα- ενεπλάκη στη σύγκρουση Ricciardo – Sainz, αλλά παρέμεινε τελικά στην 7η θέση στο αυτοκίνητο ασφαλείας που ακολούθησε. Ο Bottas κατάφερε να προσπεράσει τον Magnussen αμέσως μετά τον Russell, αλλά είχε αργό pit stop. H Alfa Romeo ήταν πολύ γρήγορη στα τελευταία στάδια του αγώνα και ο Φινλανδός πίεσε πάρα πολύ τον Russell, χωρίς να καταφέρει να αποσπάσει την 4η θέση.

Εξαιρετικά απογοητευτικός αγώνας για τον Hamilton, o οποίος κατέληξε στη θέση από την οποία εκκίνησε. Όταν όλοι εισήλθαν για pit stop στη μετάβαση από τα ενδιάμεσα στα σλικ ελαστικά, η Alpine απελευθέρωσε τον Esteban Ocon… επάνω στον Hamilton (γεγονός για το οποίο ο Γάλλος δέχθηκε ποινή 5 δλ.), o οποίος έχασε και τη δεύτερη θέση που είχε ανακτήσει στην εκκίνηση από τον Pierre Gasly, τον οποίο δεν κατάφερε ποτέ να προσπεράσει, όντας παγιδευμένος σε ένα τρενάκι DRS, με την Mercedes να μην έχει αρκετά υψηλή τελική ταχύτητα για να ολοκληρώσει κάποιο προσπέρασμα. Η γερμανική ομάδα αναμένεται να φέρει μερικές αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι.

O Yuki Tsunoda έκανε έναν πολύ καλό αγώνα για να καταλήξει στην 7η θέση, παρότι είχε βρεθεί στο γρασίδι στην εκκίνηση. Ο Ιάπωνας κατάφερε να προσπεράσει στα τελικά στάδια του αγώνα τον Kevin Magnussen και τον Sebastian Vettel, ο οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες με τα ελαστικά του. Ο Γερμανός ήταν ένας από τους πρώτους που εισήλθαν στα pits για σλικ ελαστικά και με αυτό τον τρόπο κατάφερε να περάσει εμπρός απο τον Magnussen, o οποίος τερμάτισε 9ος, μεταξύ των δύο οδηγών της Aston Martin, με τον Lance Stroll 10ο. Πέραν από τη Red Bull, h Aston Martin ήταν η μόνη ομάδα που είχε στη βαθμολογούμενη δεκάδα αμφότερους τους οδηγούς της και είναι οι πρώτοι βαθμοί που σημειώνει φέτος.

Ο Alex Albon είχε έναν πολύ καλό αγώνα, με πολύ καλό ρυθμό, όντας ικανός να διατηρήσει πίσω του Gasly και Hamilton χωρίς να έχει ο ίδιος DRS για ολόκληρο το δεύτερο μισό του αγώνα, με μια Williams την οποία δε φαίνεται να εκμεταλλεύεται στον ίδιο βαθμό ο Nicholas Latifi, για αυτό και προέκυψαν οι πρώτες φήμες οτι η βρετανική ομάδα ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει του χρόνου τις υπηρεσίες του Oscar Piastri, του οδηγού της ακαδημίας της Alpine, που πέρυσι στέφθηκε Πρωταθλητής στη Formula 2.

O Mick Schumacher διέγραψε μισό τετ-α-κέ με τη Haas στην έξοδο του πρώτου chicane στον 1ο γύρο και με αυτό τον τρόπο τραυμάτισε το κάλυμμα του δεξιού ψυγείου της Alpine του Fernando Alonso, το οποίο αποκολλήθηκε στη συνέχεια και ο Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 7ο γύρο. Κακός αγώνας για τον Γερμανό οδηγό της Haas, όπως και για την Alpine, η οποία δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμούς. Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στο Μαϊάμι -για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1- σε δύο εβδομάδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!