F1 – GP Emilia Romagna: Ο Verstappen νικητής του σπριντ

O Max Verstappen κατάφερε στον προτελευταίο γύρο του σπριντ στην Imola να ανακτήσει την πρωτοπορία που είχε χάσει στην εκκίνηση.

F1 – GP Emilia Romagna: Ο Verstappen νικητής του σπριντ

O Max Verstappen κατάφερε στον προτελευταίο γύρο του σπριντ στην Imola να ανακτήσει την πρωτοπορία που είχε χάσει στην εκκίνηση.

Παρότι ο poleman Max Verstappen έκανε πολύ κακή εκκίνηση, η Red Bull είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά της σε καλύτερη κατάσταση κατά τη διάρκεια των 21 γύρων του σπριντ και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Charles Leclerc στον προτελευταίο εξ αυτών, για να ανακτήσει τη θέση της pole position για τον αυριανό αγώνα και έναν επιπλέον βαθμό. Στην εκκίνηση, ο Verstappen είχε υπερβολικό σπινάρισμα, και στον ασύρματο κατηγόρησε το συγχρονισμό του κιβωτίου, ο οποίος διεξάγεται κάθε φορά που το μονοθέσιο εξέρχεται από τα pits. Ωστόσο, έπειτα από το τέλος του αγώνα απλά ανέφερε το σπινάρισμα, το οποίο μάλλον πυροδότησε λειτουργία ασφαλείας του κιβωτίου, που επιβραδύνει τις αλλαγές για να το προστατεύσει.

Η Red Bull είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά της σε καλύτερη κατάσταση, παρά το γεγονός ότι ο Verstappen ακολουθούσε στο διαταραγμένο αέρα του Leclerc. O Μονεγάσκος ανέφερε ότι είχε graining στο εμπρός αριστερό ελαστικό, αν και η Red Bull το εντόπισε στο εμπρός δεξιό της Ferrari. Ωστόσο, το πιο σημαντικό που ανέφερε ο Leclerc ήταν ότι η καταπόνηση παρουσιάστηκε σε διαφορετικό σημείο από εκεί που την περίμενε η Ferrari. Ίσως η ιταλική ομάδα έχει βρει τον εαυτό της στη θέση που είχε βρεθεί η Red Bull στη Μελβούρνη, όπου είχε προβλέψει graining στον πίσω άξονα και εμφανίστηκε στον εμπρός.

Εκπληκτική ανάκαμψη πραγματοποίησε ο Sergio Perez, για να φτάσει στην 3η θέση, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο στην πορεία, παρότι είχε επαφή με τον Ricciardo στην εκκίνηση, ο οποίος με τη σειρά του χτύπησε τον Magnussen. Ο Μεξικανός δε δίστασε να ρισκάρει στο chicane του Tamburello στον πρώτο γύρο και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Ricciardo, για να προσπεράσει στη συνέχεια τους Magnussen και Norris. Τις απώλειες κατάφερε να ελαχιστοποιήσει και ο Carlos Sainz, καθώς κατάφερε me πολυάριθμα προσπεράσματα να ανέβει στην 4η θέση. O Ισπανός ανέφερε ότι λάθη σαν το χθεσινό αποδεικνύουν ότι δεν είναι απολύτως ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και προσπαθεί να το πιέσει υπερβολικά στην πίστα. Ωστόσο, προσέθεσε ότι είναι σημαντικό για τη Ferrari να είναι 2 εναντίον 2 οδηγών στις πρώτες θέσεις αύριο και για τη στρατηγική. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies ανέφερε ότι επειδή είχαν με τις ελεύθερες δοκιμές υπό βροχή, υπήρχαν περιορισμένα δεδομένα για το στεγνό και αυτό φαίνεται ότι επηρέασε περισσότερο τα ιταλικά μονοθέσια.

Σε διαφορετικές ενδεχομένως συνθήκες αύριο και με άλλες γόμες ελαστικών, ίσως η κατάσταση να είναι διαφορετική. Σίγουρα η Ferrari θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει με κάποιο τρόπο τα προβλήματα graining. O Leclerc δήλωσε ότι πίεσε σκληρά στην αρχή του σπριντ για να διατηρήσει πίσω του τον Verstappen και πλήρωσε το τίμημα στο τέλος του. Ο Μονεγάσκος κρίνει ότι η Red Bull είχε κάτι παραπάνω σήμερα και το κράτησε για το τέλος. Ήταν ενδιαφέρον επίσης αυτό που ανέφερε ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner πριν την εκκίνηση του σπριντ, ότι το υβριδικό σύστημα της Ferrari σταματούσε να δίνει ενέργεια στο τέλος της ευθείας, ενώ της Honda συνέχιζε. Παρότι η Red Bull έχει υιοθετήσει αρκετά ογκώδη πίσω αεροτομή στην Imola, φαίνεται να έχει και πάλι το πλεονέκτημα σε τελική ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία.

Στην 5η και 6η θέση τερμάτισαν οι McLaren, οι οποίες ήταν ταχύτατες εχθές στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν γρήγορα τις θερμοκρασίες στα ελαστικά. Αυτό ευνοεί την απόδοσή τους στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ο ρυθμός αγώνα δεν ήταν αρκετά δυνατός για τους Lando Norris και Daniel Ricciardo να αμυνθούν εναντίον των Perez και Sainz, με μια αρκετά ισχυρή ζώνη DRS. Ο Valtteri Bottas έκανε αγώνα ανάκαμψης, έχοντας χάσει δύο θέσεις στην εκκίνηση, όπου έπεσε 10ος. Ωστόσο, ο Φινλανδός κατάφερε να περάσει τους Vettel, Alonso και Magnussen για να πάρει τους δύο βαθμούς της 7ης θέσης.

Ο ένας βαθμός που έλαβε ο Kevin Magnussen μάλλον δεν αποτελεί μεγάλη παρηγοριά για την πτώση από την 4η στην 8η θέση μέσα σε 21 γύρους, παρά τη σθεναρή αντίσταση που προέβαλε ο Δανός, ο οποίος δέχθηκε λευκή/μαύρη προειδοποιητική σημαία (όπως και ο Alonso) επειδή έκανε ζιγκ-ζαγκ στην ευθεία στον πρώτο γύρο, καθώς υπερασπιζόταν τη θέση του από τον Perez. Ωστόσο, ο Δανός ενδέχεται να προσπαθούσε να θερμάνει τα ελαστικά μέσης γόμας που είχε επιλέξει η Haas, τα οποία δε φάνηκαν να λειτουργούν τόσο καλά για τον Magnussen, αλλά επέτρεψαν στον Mick Schumacher να ανέβει στην 10η θέση, πίσω από τον Fernando Alonso, ο οποίος επίσης πήγε προς τα πίσω, αντιμετωπίζοντας πιθανότατα και αυτός στους πρώτους γύρους προβλήματα με τις θερμοκρασίες των ελαστικών. Ο Sebastian Vettel είχε ένα πολύ κακό σπριντ με την Aston Martin να καταπονεί τα ελαστικά της. Ο Γερμανός έχασε 4 θέσεις, για να καταλήξει 13ος.

Ο George Russell κατάφερε να ανακτήσει τη θέση που έχασε στην εκκίνηση για να καταλήξει και πάλι 11ος, ενώ ο Lewis Hamitlon έπεσε δύο θέσεις, εκ των οποίων ανέκτησε τη μία, για να τερματίσει 14ος. Ο Βρετανός Πρωταθλητής δήλωσε πως η Mercedes έχει λάθος σχεδιασμό φέτος και προφανώς δεν παλεύει για το φετινό Πρωτάθλημα. Μια από τις θεωρίες που κυκλοφορούν είναι ότι επειδή η W13 διαθέτει τα πoλύ λεπτά ψυγεία, το δάπεδο, που εξέχει πολύ, δεν υποστηρίζεται επαρκώς και υποχωρεί υπερβολικά υπό το αεροδυναμικό φορτίο, προκαλώντας τις ταλαντώσεις. Ο Russell δήλωσε ότι το μήκος του σπριντ είναι πολύ μικρό για τους οδηγούς της Mercedes να εκμεταλλευτούν την καταπόνηση των ελαστικών των αντιπάλων τους και δεν είχαν την τελική ταχύτητα στις ευθείες για να πραγματοποιήσουν προσπέρασμα.

Η σύγκρουση μεταξύ του Guanyu Zhou και του Pierre Gasly στον πρώτο γύρο οδήγησε τον Κινέζο οδηγό της Alfa Romeo εκτός αγώνα. Ο Zhou προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική το Γάλλο, αλλά δεν άφησε χώρο στην AlphaTauri, η οποία υπέστη αστοχία ελαστικού από τη σύγκρουση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!