F1: Αναβαθμίσεις για τη Mercedes στη Μελβούρνη

Τα προβλήματα ταλαντώσεων πλήττουν την απόδοση της Mercedes, αλλά ακόμα και αν οι τεχνικοί της τα επιλύσουν, δεν είναι σίγουρο ότι η W13 θα είναι το ίδιο ανταγωνιστική με τις Red Bull και Ferrari.

F1: Αναβαθμίσεις για τη Mercedes στη Μελβούρνη

Τα προβλήματα ταλαντώσεων πλήττουν την απόδοση της Mercedes, αλλά ακόμα και αν οι τεχνικοί της τα επιλύσουν, δεν είναι σίγουρο ότι η W13 θα είναι το ίδιο ανταγωνιστική με τις Red Bull και Ferrari.

Στους δύο πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν της Formula 1, η Mercedes ήταν εμφανώς η τρίτη δύναμη, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει τις δύο κορυφαίες ομάδες. Υστερεί σε ρυθμό αγώνα μεταξύ 0,7 και 1 δευτερολέπτου από τα μονοθέσια που δίνουν μάχες για τη νίκη. Στo GP Σαουδικής Αραβίας, τα ασημί βέλη έδειξαν τις αδυναμίες τους σε δύο τομείς. Στις ευθείες, η W13 ήταν 11 χλμ./ώρα πιο αργή από τη Red Bull. Στις στροφές 5 και 9 (με ταχύτητα διέλευσης 190 και 260 χλμ./ώρα, αντίστοιχα) η Mercedes ήταν από 15 έως 20 χλμ./ώρα πιο αργή από τη Ferrari. Ωστόσο, ο George Russell είχε την ίδiα ταχύτητα με τους κορυφαίους σε άλλα μέρη της πίστας.

Η Mercedes είχε υποθέσει ότι επειδή ο ασφαλτοτάπητας της Jeddah παρουσιάζει λιγότερες ανομοιομορφίες από αυτόν του Μπαχρέιν, θα αντιμετώπιζε λιγότερα προβλήματα αναπηδήσεων. Ωστόσο, η πραγματικότητα την διέψευσε και οι μηχανολόγοι της διαπίστωσαν ότι εξακολουθούν να μην κατανοούν πλήρως τους παράγοντες που πυροδοτούν το φαινόμενο. Το γεγονός ότι η γερμανική ομάδα χρησιμοποίησε στη Σαουδική Αραβία πίσω αεροτομή με που παράγει λιγότερη οπισθέλκουσα (και αρνητική άντωση) δε βοήθησε τα πράγματα, πέραν από μία καλύτερη ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων. Συνεπώς, η Mercedes αναγκάστηκε ξανά να αυξήσει την απόσταση της W13 από το έδαφος, θυσιάζοντας απόδοση.

Οι ομάδες της Red Bull και της Ferrari αντιμετωπίζουν το φαινόμενο των ταλαντώσεων με διαφορετικούς τρόπους. Η RB18 έχει τη δυνατότητα να υιοθετεί ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, προφυλάσσοντας τα ελαστικά της, ενδεχομένως διότι το δάπεδό της αποδίδει καλύτερα. H Ferrari ρυθμίζει τις αεροτομές της για να παράγουν υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, χωρίς να χάνει πολύ στις ευθείες, λόγω της υπεροχής ισχύος του ιταλικού V6. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η F1-75 παρέχει την υψηλότερη αεροδυναμική σταθερότητα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, γεγονός που επιτρέπει στους οδηγούς της να την εμπιστεύονται. Συνεπώς, έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων της.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, επειδή οι μηχανολόγοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επίλυση των προβλημάτων αναπηδήσεων, δεν έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με άλλους τομείς του στησίματος, οι οποίοι θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αίσθηση των οδηγών πίσω από το τιμόνι.

Φέτος, έχει γίνει πολύς λόγος για την απόδοση της μονάδας ισχύος της Mercedes, την οποία ο αγωνιστικός σύμβουλος της Mercedes, Helmut Marko, κατατάσσει 3η σε απόδοση, πίσω από αυτές των Ferrari και Honda (Red Bull Powetrains). Υπάρχουν εκτιμήσεις που τη θέτουν στο ίδιο επίπεδο με τη Renault. Ωστόσο, σύμφων με τους μηχανολόγους της Mercedes, οι απώλειες λόγω τις ιπποδύναμης του V6 δεν ξεπερνούν τα 0,1 με 0,2 δλ. στο γύρο. Οι χαμηλές τελικές ταχύτητες της Mercedes οφείλονται περισσότερο στην υψηλή αεροδυναμική αντίσταση που παράγει το γερμανικό μονοθέσιο. Το εμφανές ερώτημα είναι πως γίνεται το μονοθέσιο με τα μικρότερα καλύμματα ψυγείων και μία από τις πιο μικρές (όσον αφορά τη χορδή των πτερυγίων) πίσω αεροτομές να παράγει υπερβολική οπισθέλκουσα.

Σύμφωνα με τους μηχανολόγους της Mercedes, η περισσότερη αντίσταση παράγεται από τη διαμόρφωση της πίσω αεροτομής και τα κάτω πτερύγιά της (που βρίσκονται ακριβώς επάνω από το διαχύτη). Για αυτό και η γερμανική ομάδα σκοπεύει να παρουσιάσει μια καινούργια πίσω αεροτομή στον 3ο αγώνα της σεζόν, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, σύμφωνα με γερμανικές πηγές.

Πέραν αυτού, η Mercedes συγκαταλέγεται μεταξύ των βαρύτερων μονοθεσίων του grid, μαζί με τη Red Bull, η οποία υπερβαίνει περισσότερα από 10 κιλά το ελάχιστο όριο 798 κιλών που έχει τεθεί για τα φετινά μονοθέσια. Η Red Bull θα προσπαθήσει να συνδυάσει τις μελλοντικές αναβαθμίσεις της με ελαφρύτερα εξαρτήματα, κατασκευασμένα από ελαφρύτερα -αλλά πιο ακριβά- υλικά, καθώς ο περιορισμός εξόδων δεν της επιτρέπει να κάνει το ίδιο πράγμα σε δύο στάδια. Αν αφαιρούσε βάρος παρουσίαζε αναβαθμίσεις στα ίδια εξαρτήματα, θα έκανε τη διπλή δουλειά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!