F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Πρώτη pole position για τον Sergio Perez

Ο Sergio Perez κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formula 1 στο GP Σαουδικής Αραβίας, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Ferrari.

F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Πρώτη pole position για τον Sergio Perez

Ο Sergio Perez κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formula 1 στο GP Σαουδικής Αραβίας, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Ferrari.

O Sergio Perez… έσπασε το ρόδι και κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του pole position στη Formula 1, με διαφορά μόλις 25 χλστ. του δλ. από τον 2ο, Charles Leclerc. Με αυτή την επιτυχία του, o Μεξικανός έσπασε το ρεκόρ της μεγαλύτερης αναμονής για την πρώτη pole position σε ολόκληρη την ιστορία της Formula 1. O Perez έπρεπε να περιμένει έως τον 215ο αγώνα της καριέρας του στη Formula 1 για να βρεθεί στην πρώτη θέση εκκίνησης, ενώ το προηγούμενο ρεκόρ ήταν του Mark Webber, πρώην πιλότου της Red Bull, που πέτυχε την πρώτη του pole position στον 130ό αγώνα του.

Κατά τη δική του ομολογία, τα Σάββατα δεν είναι το δυνατό σημείο του Perez. Άλλωστε, αυτή είναι μόλις η δεύτερη φορά που βρίσκεται εμπρός από τον Max Verstappen σε κατατακτήριες δοκιμές στους 24 αγώνες που βρίσκονται μαζί στη Red Bull. Εκμεταλλευόμενος την υψηλότερη τελική ταχύτητα της RB18 στο δεύτερο και τρίτο τμήμα της πίστας, ο Perez κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τις Ferrari, κάτι που η Red Bull δεν πίστευε ότι θα συμβεί, καθώς είχε επικεντρωθεί περισσότερο σε στήσιμο αγώνα. O Μεξικανός δήλωσε ότι και 1.000 γύρους να έκανε, δε θα μπορούσε να έχει πάει πιο γρήγορα από αυτό που κατάφερε στο τέλος του Q3.

Η Red Bull έχει επιλέξει, όπως και στο Μπαχρέιν, να στήσει το μονοθέσιό της ώστε να παράγει χαμηλότερα επίπεδα αρνητικής άντωσης σε σχέση με τη Ferrari. Αυτό δίνει στην RB18 υψηλότερη τελική ταχύτητα, αλλά ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά τη φθορά των ελαστικών της στον αγώνα. Αν και η πίστα της Jeddah δεν καταπονεί τα Pirelli τόσο πολύ όσο η πίστα του Μπαχρέιν. Στη Jeddah, ο περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση του εμπρός δεξιού ελαστικού.

Η Ferrari έδειχνε να είναι το φαβορί για την pole position μέχρι την τελευταία στιγμή. Ο Charles Leclerc έκανε έναν πολύ καλό γύρο, από τον οποίο δεν είχε παράπονα. Αλλά δεν περίμενε ότι ο Perez θα έκανε τέτοιο γύρο. Λόγω παραγωγής υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, η Ferrari είναι καλύτερη στην ακολουθία γρήγορων στροφών του πρώτου τμήματος της πίστας. Αξίζει να σημειωθεί όμως, ότι κατά τη διάρκεια όλων των διαδικασιών στη Jeddah, ο Leclerc, φρενάροντας νωρίτερα, έχανε χρόνο στις δύο πρώτες στροφές, σε σύγκριση με τον Carlos Sainz. Από την πλευρά του, ο Ισπανός δήλωσε ότι η αίσθησή του στο μονοθέσιο με χρησιμοποιημένη γόμα ήταν καλύτερη απ’ ό,τι με καινούργιο σετ.

Στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ο Sainz ήταν ταχύτερος όλων. Ωστόσο, όταν τοποθέτησε καινούργιο σετ μαλακής γόμας για την τελική του προσπάθεια, έχασε πρόσφυση στον πίσω άξονα και δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του. Πίσω από τον Ισπανό πρώην team-mate του, βρέθηκε ο Max Verstappen, ο οποίος δεν ήταν ευχαριστημένος με την απόδοση του μονοθεσίου του στο Q3, το οποίο διεξήχθη σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, έπειτα από τη μεγάλη διακοπή, μετά το σφοδρό ατύχημα του Mick Schumacher.

O Verstappen δήλωσε ότι ειδικά το πρώτο του σετ ελαστικών στο Q3 ήταν πολύ κακό, με το πέλμα να μετακινείται υπερβολικά. Αυτό έσπασε το ρυθμό του και δεν είχε τη δυνατότητα να νιώσει άνετα στο αυτοκίνητο για την τελική του προσπάθεια. Ο Ολλανδός έκανε δύο γύρους προετοιμασίας για να φέρει τα ελαστικά του στις ιδανικές θερμοκρασίες, τακτική που λειτούργησε στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, αλλά όχι στο Q3.

Ιδιαίτερα ευχαριστημένη ήταν η Alpine, η μοναδική ομάδα πέραν των Red Bull και Ferrari της οποίας αμφότερα τα μονοθέσια βρέθηκαν στο Q3, με τον Esteban Ocon στην 5η θέση και τον Fernando Alonso στην . Μάλιστα, ο Ocon είχε ένα μεγάλο γλίστρημα στο kerb της στροφής 11 στον τελικό του γύρο, το οποίο κατάφερε να σώσει. Στην πρώτη προσπάθεια του Γάλλου στο Q2, τον είχε εμποδίσει αρκετά ο Daniel Ricciardo, σε ένα συμβάν για το οποίο ο Αυστραλός κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών. Ο Alonso δήλωσε ευχαριστημένος, καθώς η Alpine ηταν πιο ανταγωνιστική στη Jeddah απ’ ό,τι στο Μπαχρέιν.

Μεταξύ των δύο Alpine, στην 6η θέση, βρέθηκε ο George Russell με την Mercedes, ο μοναδικός με γερμανική μονάδα ισχύος στην πρώτη δεκάδα. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η W13 είχε διακυμάνσεις στη συμπεριφορά της και απέδιδε σωστά εντός ενός πολύ μικρού πλαισίου, στο οποίο o ίδιος κατάφερε να βρεθεί. Εντούτοις, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος όντας 10ος, για μόλις 33 χλστ. του δλ., που ήταν το προβάδισμά του επί του 11ου, Lando Norris. Ο Russell δήλωσε ότι το θετικό για την Mercedes είναι πως αν με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο, όταν θα τα επιλύσει, θα είναι πολύ ανταγωνιστική.

Στην άλλη πλευρά του γερμανικού γκαράζ, τα πράγματα πήγαν πολύ χειρότερα, αφού για πρώτη φορά από το GP Βραζιλίας του 2017 (όπου είχε ατύχημα), ο Lewis Hamilton αποκλείστηκε από κατατακτήριες δοκιμές στο πρώτο σκέλος, χάνοντας την πρόκριση για 87 χλστ. του δλ. από τον Lance Stroll με την Aston Martin. Ο Βρετανός Πρωταθλητής βρέθηκε 0,663 δλ. πίσω από τον team-mate του George Russell και απολογήθηκε στην ομάδα για την επίδοσή του. Στις δηλώσεις του, ανέφερε ότι ακολούθησε λάθος κατεύθυνση με το στήσιμο του μονοθεσίου και δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα. Ο Hamilton δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να αλλάξει στήσιμο, παραβαίνοντας τους κανονισμούς του parc ferme, με αποτέλεσμα να εκκινήσει από το pit lane. Άλλωστε, δεν έχει πολλά να χάσει.

Το μεγαλύτερο σοκ της διαδικασίας ήταν το ατύχημα του Mick Schumacher στο 10ο λεπτό του Q2, στον πρώτο του γύρο με καινούργιο σετ μαλακής γόμας. Ο Γερμανός πίεζε στο όριο και έκανε μερικές διορθώσεις στη στροφή 9, άνοιξε πολύ τη γραμμή του στη 10 για να βρεθεί στο kerb της 11, το οποίο αποσταθεροποίησε τη Haas. Το μονοθέσιο προσέκρουσε με ορμή στον τοίχο, ένα ελαστικό χτύπησε το halο, το οποίο πιθανότατα τον έσωσε, ενώ ο ασύρματος και η τηλεμετρία σταμάτησαν να λειτουργούν. Ο Schumacher ήταν σε εγρήγορση, αλλά το ιατρικό επιτελείο αναγκάστηκε να τον βγάλει από το μονοθέσιο. Ο Γερμανός μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο ιατρικό κέντρο της πίστας και στη συνέχεια με ελικόπτερο σε νοσοκομείο, για προληπτικούς ελέγχους. Δεν είχε οφθαλμοφανείς τραυματισμούς και έβγαλε μόνος του τα γάντια του. Επίσης, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τη μητέρα του, αλλά δε θα συμμετάσχει στον αυριανό αγώνα, στον οποίο η Haas θα αγωνιστεί με ένα μονοθέσιο, αφού δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση ενός οδηγού μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.


Το κιβώτιο της Haas αποκολλήθηκε καθώς οι άνθρωποι της πίστας προσπαθούσαν να το φορτώσουν στο γερανό. Αυτό συνέβη λόγω των φετινών κανονισμών που απαιτούν, σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, να αποκολλάται το πίσω μέρος του μονοθεσίου προς βελτίωση της ασφάλειας.

Ο Nicholas Latifi είχε επίσης ένα αρκετά σφοδρό ατύχημα όταν έχασε το πίσω μέρος της Williams στο μέσο του Q1 στην είσοδο της κεκλιμένης στροφής 13, για να καταλήξει με ορμή στις μπαριέρες. Ο Καναδός που ανέφερε ότι ήταν η πρώτη φορά αυτό το Σαββατοκύριακο ο περιοριστικός παράγοντας ήταν η πρόσφυση του πίσω άξονα, επισκέφθηκε προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας και ήταν εντάξει.

Επιστρέφοντας στην κατάταξη της αυριανής σειράς εκκίνησης, πίσω από τον Alonso, οι Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Pierre Gasly (AlphaTauri) και Kevin Magnussen (Haas) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Άλλη μια πολύ καλή εμφάνιση για τον Φινλανδό και το Γάλλο. Ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι στο Q1 ο Gasly αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το δάπεδο της AlphaTauri, το οποίο οι μηχανικοί της ομάδας προσπάθησαν να επιδιορθώσουν με κολλητική ταινία. Ο Magnussen όμως δεν ήταν ικανοποιημένος από την προσπάθειά του και απολογήθηκε στην ομάδα για τον κακό του γύρο. Ο αυχένας του Δανού είχε κουραστεί από τα υψηλά πλευρικά φορτία και δεν του επέτρεψε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο. Προβλέπεται ότι ο αγώνας αύριο θα είναι αρκετά δύσκολος για αυτόν. Η Haas κλήθηκε να απολογηθεί για μη ασφαλή απελευθέρωση του Magnussen στα pits, ενώ ερχόταν ο Alex Albon και ο Daniel Ricciardo, αλλά δεν τιμωρήθηκε.

Οι δύο McLaren είχαν καλύτερο Σάββατο απ’ ότι στο Μπαχρέιν, με τον Lando Norris στην 11η θέση και τον Daniel Ricciardo ακριβώς πίσω του. Ωστόσο, ο Αυστραλός δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, επειδή παρεμπόδισε τον Ocon στο Q2. Ο Norris συνάντησε πολλά αργά μονοθέσια στο γρήγορο γύρο του στο Q2, γεγονός για το οποίο την ευθύνη ανέλαβε η ομάδα, που τον έστειλε σε αυτό το κομμάτι πίστας, χωρίς να έχει υπολογίσει ότι μερικοί οδηγοί θα έκαναν δύο γύρους προετοιμασίας, καθώς ήταν δύσκολο να φέρουν τα ελαστικά τους στις ιδανικές τους θερμοκρασίες.

Ο Yuki Tsunoda δεν κατάφερε να σημειώσει γρήγορο χρόνο, καθώς στο γύρο εξόδου του από τα pits στο Q1 αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το σύστημα απαγωγής θερμότητας (ψυγείο νερού) το οποίο οι μηχανικοί της AlphaTauri δεν είχαν τη δυνατότητα να επισκευάσουν και να τον στείλουν στην πίστα. Συνεπώς, ο Ιάπωνας θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα τελευταίος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!