F1: Ορισμένα Grand Prix ενδέχεται να χάσουν τη θέση τους στο Πρωτάθλημα

Ο πρόεδρος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι ορισμένοι αγώνες -ακόμα και ιστορικοί- ενδέχεται να χάσουν τη θέση τους στο Πρωτάθλημα.

F1: Ορισμένα Grand Prix ενδέχεται να χάσουν τη θέση τους στο Πρωτάθλημα

Ο πρόεδρος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι ορισμένοι αγώνες -ακόμα και ιστορικοί- ενδέχεται να χάσουν τη θέση τους στο Πρωτάθλημα.

Η Formula 1 αναμένεται το 2023 να φτάσει κοντά στο μέγιστο όριο 25 Grand Prix που επιτρέπεται εντός μίας αγωνιστικής σεζόν, υπό τους όρους της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας που έχει υπογράψει η ιδιοκτήτρια του σπορ, Liberty Media με όλες τις ομάδες και τη FIA. Παρά την ακύρωση του GP Ρωσίας, στο Πρωτάθλημα αναμένεται να επιστρέψουν το 2023 τα GP Κατάρ και Κίνας.

Επίσης, αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα η προσθήκη ενός Grand Prix στο Λας Βέγκας. Ενώ η Formula 1 θέλει να επεκτείνει το πρόγραμμα του Πρωταθλήματος χωρίς να χάσει κανέναν από τους αγώνες που διαθέτει αυτή τη στιγμή, υπάρχει περίπωση κάποιοι από αυτούς να πρέπει να… παραμεριστούν, για να κάνουν χώρο για καινούργια Grand Prix.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι διοργανωτές των Grand Prix Γαλλίας, Μονακό, Βελγίου και Μεξικού, δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο πέραν της τρέχουσας σεζόν. Το μέλλον του Grand Prix Γαλλίας είναι το πιο αβέβαιο, παρά τις πρόσφατες ενθαρρυντικές δηλώσεις από τον πρόεδρο της χώρας, Emmanuel Macron και την έκφραση επιθυμίας της του Magny-Cours να φιλοξενήσει τον αγώνα, αντί του Paul Ricard. Ωστόσο, αμφότερες οι πίστες βρίσκονται σε απομονωμένες τοποθεσίες.

Για το GP Μονακό υπάρχουν διάφορα ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν. Η F1 θέλει να αναλάβει το σκηνοθετικό έλεγχο του αγώνα, καθώς είναι ο μοναδικός που εξακολουθεί να σκηνοθετείται από τοπικό συνεργείο. Παράλληλα, υπάρχει η θέληση να επεκταθεί η χάραξη της μικρότερης πίστας του Πρωταθλήματος, για να προσφέρει κάποια ευκαιρία προσπεράσματος. Επιπλέον, το ύψος του τέλους δικαιώματος διεξαγωγής του αγώνα που καταβάλλουν οι διοργανωτές είναι προς διαπραγμάτευση.

Υπάρχει επίσης το σενάριο κάποιοι αγώνες να εναλλάσσονται με άλλους στο πρόγραμμα διαδοχικών Πρωταθλημάτων, όπως συνέβαινε παλιά με το GP Γερμανίας, το οποίο φιλοξενούσε τη μία σεζόν η πίστα του Hockenheim και την επόμενη αυτή του Nurburgring. Αυτό το φαινόμενο ενδέχεται να το δούμε μεταξύ Grand Prix διαφορετικών χωρών.

Stefano Domenicali

Ο Stefano Domenicali δήλωσε: «Η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει. Υπάρχουν κάποιοι διοργανωτές των οποίων οι συμφωνίες λήγουν και πιθανώς κάποια από τα υπάρχοντα Grand Prix δεν θα είναι πλέον μέρος του Πρωταθλήματος. Άλλα θα παραμείνουν αλλά με διαφορετική μορφή, όπως π.χ. με εναλλαγή σε διαφορετικές πίστες».

«Σύντομα θα ανακοινωθούν οι επιλογές που κάνουμε και μπορείτε να περιμένετε κάποια νέα Grand Prix. Ωστόσο, εξακολουθεί να μην είναι εύκολο να σχεδιάσουμε τα πάντα εκ των προτέρων. Αν πάρουμε για παράδειγμα την Κίνα, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε ποια θα είναι η κατάσταση σχετικά με το θέμα του Covid στο μέλλον, όπως κάναμε πέρυσι ενόψει του 2022».

«Γνωρίζουμε ότι πρέπει να εξισορροπήσουμε την άφιξη νέων αγώνων με ιστορικά Grand Prix και πίστες που πρέπει να συνεχίσουν να αποτελούν μέρος του Πρωταθλήματός μας. Η άφιξη προσφορών από νέους διοργανωτές έχει ένα πλεονέκτημα για την πλατφόρμα της F1, και αυτό είναι ότι αναγκάζει τους διοργανωτές των παραδοσιακών Grand Prix να ανεβάσουν το επίπεδο ποιότητας, όσον αφορά τι προσφέρουν στο κοινό, τις υποδομές και τη διαχείριση της διοργάνωσης. Δεν αρκεί πια να έχεις μεγάλη ιστορία. Πρέπει να αποδεικνύεις επίσης ότι συμβαδίζεις με τις εξελίξεις»

«Το ενδιαφέρον που δέχεται σήμερα η Formula 1 στις ΗΠΑ δεν το έχουμε ξαναδεί. Θα ήταν λάθος μας να μην εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία και προσπαθούμε να κατανοήσουμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτή την ανάπτυξη. Υπάρχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον στην Άπω Ανατολή. Η άφιξη του Guanyu Zhou στη Formula 1 προσελκύει προσοχή και αυτό δεν μας εκπλήσσει».

«Τέλος, πέραν από τη Ferrari τέλος, υπάρουν και οι οδηγοί που αυξάνουν το ενδιαφέρον για το σπορ στις χώρες τους. Το έχουμε δει στη Βραζιλία και την Ισπανία και υπάρχουν πολλά άλλα παραδείγματα. Από την Κίνα είχαμε νέα αιτήματα για να φιλοξενήσουμε ένα Grand Prix και ο Zhou δεν έχει κάνει ακόμα τον πρώτο του αγώνα».

Κόστος GP

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!