Η Toyota Gazoo Racing World Rally Team πανηγύρισε τη μέγιστη βαθμολογία σε ένα δύσκολο Ράλλυ Χιλής, καθώς ο Kalle Rovanpera κατέκτησε τη νίκη μπροστά από τον ομόσταυλό του Elfyn Evans. Εκτός από το «1-2» στη γενική κατάταξη, η Toyota κατέλαβε επίσης τις τρεις πρώτες θέσεις στην ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday και σημείωσε τους δύο ταχύτερους χρόνους στο Power Stage που ολοκλήρωσε τον αγώνα.
Συνεπώς, έγινε η πρώτη ομάδα που εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή των 55 βαθμών στους κατασκευαστές, σύμφωνα με το νέο βαθμολογικό σύστημα που θεσπίστηκε στο WRC για το 2024, σε μία προσπάθεια να διατηρήσει ζωντανές τις φιλοδοξίες της για το Πρωτάθλημα, μειώνοντας τη διαφορά από την κορυφή από 35 σε 17 βαθμούς με δύο γύρους να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν.
Απαιτητικές συνθήκες βίωσαν τα πληρώματα το Σάββατο και την Κυριακή, με πυκνή ομίχλη στα βουνά της περιοχής Biobio, στα νότια της διοργανώτριας πόλης του αγώνα Concepcion. Με σχεδόν μηδενική ορατότητα το απόγευμα του Σαββάτου, ο Rovanpera απέσπασε την πρωτοπορία από τον Evans.
Ο Sebastien Ogier, που εμφανιζόταν πρώτος στις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου, μετά τη ζημιά που υπέστη το πρωί της Παρασκευής, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που του έδωσαν οι υγρές συνθήκες για να δώσει το ρυθμό την τελευταία ημέρα, κερδίζοντας και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, μαζί με τον συνοδηγό Vincent Landais.
Ο Rovanpera είχε εισέλθει στην τελευταία ημέρα με προβάδισμα 15,1 δευτερολέπτων έναντι του Evans, το οποίο διεύρυνε κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ειδικών διαδρομών της Κυριακής. Σε ένα συναρπαστικό φινάλε στην Power Stage, ήταν μόλις 0,1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ogier, καθώς κατέκτησε την 4η νίκη του στη σεζόν μαζί με τον συνοδηγό του, Jonne Halttunen.
Η 15η νίκη του Rovanpera μαζί με την Toyota τον φέρνει στο ίδιο «σκορ» με τον επίσης δύο φορές Πρωταθλητή του WRC Carlos Sainz, ως τους οδηγούς που έχουν πετύχει τις περισσότερες νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA για λογαριασμό της Toyota.
Ο Evans και ο συνοδηγός του Scott Martin επέστρεψαν δυναμικά στο βάθρο για πέμπτη φορά φέτος, αφού τέθηκαν επικεφαλής στο ράλλυ το πρωί της Παρασκευής και τη διατήρησαν μέχρι να αντιμετωπίσουν την πυκνή ομίχλη το απόγευμα του Σαββάτου. Κατέλαβαν την 3η θέση στη Super Sunday και την 5η θέση στην Power Stage.
Τόσο ο Ogier όσο και ο Evans παραμένουν μαθηματικά στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών, κατευθυνόμενοι στους δύο τελευταίους γύρους της σεζόν, με 60 βαθμούς να είναι ακόμα διαθέσιμοι.
Ο Sami Pajari και η Enni Malkonen τερμάτισαν στην 6η θέση στο δεύτερο αγώνα τους με ένα Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid της ανώτερης κατηγορίας. Βασιζόμενοι στο δυνατό ντεμπούτο τους στο Ράλλυ Φινλανδίας, έκαναν εντυπωσιακό ξεκίνημα την Παρασκευή, ολοκληρώνοντας την ημέρα μόλις 12,2 δλ. μακριά από την κορυφή, στην 4η θέση.
Όταν στη συνέχεια οι συνθήκες έγιναν πιο δύσκολες, ο Pajari επέδειξε μια ώριμη προσέγγιση που επικεντρώθηκε στην απόκτηση πολύτιμης εμπειρίας και στόχευε στον τερματισμό.
Ο Pajari θα έχει μια ακόμη ευκαιρία να προσθέσει στην εμπειρία του με αυτοκίνητα Rally1 στον επόμενο αγώνα, το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, και διατηρεί την ευκαιρία να κατακτήσει τον τίτλο της κατηγορίας WRC2 στον αγώνα που θα ολοκληρώσει τη σεζόν στην Ιαπωνία.