F1 2024
Lights out
Η νέα σεζόν της Formula 1 βρίσκεται προ των πυλών. Τα ταχύτερα μονοθέσια του κόσμου με τους 20 πιο ικανούς οδηγούς είναι έτοιμοι να απελευθερώσουν 20.000+ ίππους στην άσφαλτο και να παρέχουν πλούσιο θέαμα στη μάχη για την κατάκτηση του τίτλου. Δισεκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας από χιλιάδες μηχανολόγους, ώστε να βρεθεί και το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου, που θα κάνει διαφορά στην πίστα, τη στιγμή που εκατομμύρια θεατές θα παρακολουθούν ζωντανά από όλο τον κόσμο, περιμένοντας μάχες τροχό με τροχό, προσπεράσματα στο όριο της πρόσφυσης, pit stop που έχουν τελειώσει εν ριπή οφθαλμού και στρατηγικές μάχες από τα pit wall. Και φυσικά, παρασκήνιο που θα μπορούσε να ζηλέψει κάθε τηλενουβέλα. Για αυτό το λόγο η Formula 1, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ανθρώπων ανά τον κόσμο, που παρακολουθεί τα κατορθώματα 20 σύγχρονων ηρώων με κύρος superstar και ικανότητες που ο μέσος θνητός μπορεί μόνο να ονειρευτεί.
Χρονιά αλλαγής (πλαισίου)
Νέα χρονιά, καινούργια μονοθέσια, νέες προκλήσεις, ευκαιρίες για νέο ξεκίνημα, αλλά ορισμένα πράγματα παραμένουν τα ίδια: για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1, η οδηγική σύνθεση των ομάδων παραμένει η ίδια σε σχέση με το τέλος της περυσινής σεζόν. Το 2024 αποτελεί σημαντική χρονιά για τη Formula 1, καθώς σχεδόν όλες οι ομάδες του grid ανασχεδίασαν το πλαίσιό τους, καθώς τις δύο προηγούμενες χρονιές είχαν χρησιμοποιήσει το ίδιο. Αυτό θα είναι το τελευταίο monocoque που θα σχεδιάσουν έως τη μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών του 2026.
Συνεπώς, τα φετινά μονοθέσια θα καθορίσουν σε κάποιο βαθμό και την τύχη των ομάδων το 2025, που θα επικεντρωθούν στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς. Ferrari και Mercedes εκμεταλλεύτηκαν αυτή την ευκαιρία για να αλλάξουν φιλοσοφία σχεδιασμού στα μονοθέσιά τους, σε μία προσπάθεια να εξυγιάνουν τα προβλήματα του παρελθόντος και να πλησιάσουν την παντοδύναμη πέρυσι Red Bull, η οποία όμως εξέπληξε τους πάντες με τις τεχνικές λύσεις που παρουσίασε στην RB20. Υπολογίσιμες δυνάμεις παραμένουν επίσης οι McLaren και Aston Martin.
H φετινή χρονιά θα είναι ενδιαφέρουσα και εκτός από τις πίστες, καθώς η μεταγραφή του Lewis Hamilton στη Ferrari το 2025 άνοιξε διάπλατα την αγορά. Συνεπώς, έπειτα από μία χρονιά… νηνεμίας σε αυτό τον τομέα, η silly season του 2024 έχει ξεκινήσει πριν από την αγωνιστική σεζόν, διότι όλοι αναρωτιούνται ποιον θα επιλέξει η Mercedes για να αντικαταστήσει το Lewis Hamilton και που θα συνεχίσει την καριέρα του ο Carlos Sainz.
Ομάδες και οδηγοί
2024: Σαββατιάτικη εκκίνηση
Η φετινή σεζόν αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της Formula 1, με 24 Grand Prix να είναι προγραμματισμένα. Η σεζόν ξεκινά -παραδοσιακά πλέον- στο Μπαχρέιν, το οποίο φέτος γιορτάζει 20 χρόνια από την είσοδό του στη Formula 1. Ωστόσο, δεν είναι παραδοσιακή η ημερομηνία διεξαγωγής, καθώς η πρεμιέρα της σεζόν, όπως και ο δεύτερος αγώνας, στη Σαουδική Αραβία, θα πραγματοποιηθούν Σάββατο. Αυτό συνέβη διότι ξεκινά το Ραμαζάνι στις 10 Μαρτίου, και το GP Σαουδικής Αραβίας έπρεπε να μεταφερθεί Σάββατο, οπότε το ίδιο συνέβη με το με το GP Μπαχρέιν, για να υπάρχει μία εβδομάδα κενό μεταξύ τους, ώστε οι ομάδες να προλάβουν να μεταβούν στην πίστα και να προετοιμάσουν τον εξοπλισμό τους.
Grand Prix
Aλλαγές κανονισμών
Πρόγραμμα αγώνων με σπριντ
Σε τριήμερα με σπριντ, τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής θα ακολουθεί τo sprint shootout, που καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του σπριντ. Το ίδιο το σπριντ θα διεξάγεται το πρωί του Σαββάτου και θα ακολουθούν το απόγευμα οι κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα της Κυριακής.
Tα μονοθέσια θα εισέρχονται σε πιο χαλαρό καθεστώς parc ferme από την έναρξη του sprint shootout και οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων μετά το σπριντ εντός των τριών ωρών που θα παρεμβάλλονται έως τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου θα ξεκινά η ισχύς του κανονικού και περιοριστικού parc ferme.
DRS
Φέτος, το DRS θα ενεργοποιείται μόλις ένα γύρο μετά από την εκκίνηση του αγώνα ή την επανεκκίνηση έπειτα από παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, αντί για δύο γύρους, όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι.
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024