Ferrari 2024

 

 

 

 

 

 

Ferrari

 

Από τις πρώτες ενδείξεις στις δοκιμές
προετοιμασίας, η Ferrari φαίνεται ότι
μπορεί να είναι η πιο δυνατή αντίπαλος
της Red Bull στην αρχή της σεζόν, σε
μία πολύ κοντινή μάχη με τη Mercedes.

Παρότι η Ferrari SF-24 αποτελεί μεγάλη εξέλιξη σε σύγκριση με το περυσινό μονοθέσιο και αναχώρηση από την παλιά σχεδιαστική φιλοσοφία της ιταλικής ομάδας, υπάρχουν κάποιοι τομείς στους οποίους ήταν συντηρητική. Σε αντίθεση με τη Mercedes, που μετέφερε τη θέση του οδηγού προς τον πίσω άξονα, το cockpit της Ferrari βρίσκεται αρκετά κοντά στον εμπρός άξονα και αυτό δεν είναι καλό για την αεροδυναμική απόδοση, καθώς γίνεται πιο δύσκολη η διαχείριση του διαταραγμένου από την περιστροφή των εμπρός τροχών αέρα από το υπόλοιπο μονοθέσιο.

Παρότι η Ferrari έχει αυξήσει το μήκος της κυψέλης καυσίμου και έχει μειώσει το μήκος του περιβλήματος του κιβωτίου για να απελευθερώσει χώρο στην περιοχή του διαχύτη, έχει τη γεωμετρία pull-rod στην πίσω ανάρτηση, η οποία εμποδίζει σε αυτή την περιοχή. Μόνο τρεις ομάδες έχουν διατηρήσει αυτή τη διάταξη στον πίσω άξονα φέτος, ωστόσο, η Ferrari πιστεύει ότι έχει αντλήσει την απόδοση που χρειάζεται ακόμα και από αυτό το σχεδιασμό.

Τα αρχικά σχόλια των οδηγών είναι θετικά, καθώς το μονοθέσιο έχει καλύτερη συμπεριφορά και συνοχή. Ο ρυθμός στις προσομοιώσεις αγώνα βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από πέρυσι, αλλά αν αυτό θα είναι αρκετό για να απειλήσει η Ferrari τη Red Bull μένει να αποδειχθεί. Το μεγάλο πρόβλημα της Ferrari πέρυσι ήταν η καταπόνηση ελαστικών στους αγώνες, αλλά μία πιο σταθερή πλατφόρμα θα βοηθήσει τους οδηγούς να πλαγιολισθαίνουν λιγότερο και να διατηρούν τα ελαστικά σε καλύτερη κατάσταση.

H φετινή χρονιά είναι η πρώτη στην οποία ο Frederic Vasseur έχει αναλάβει πλήρως τον έλεγχο της ομάδας και καθοδηγεί το πλοίο προς την κατεύθυνση που θέλει. Το κύρος του Γάλλου εντός της ομάδας σίγουρα έχει ανέβει έπειτα από την εξασφάλιση του Lewis Hamilton για το 2025 και υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία στο ιταλικό στρατόπεδο ότι έχει αντιμετωπίσει τα περυσινά προβλήματα απρόβλεπτης συμπεριφοράς του μονοθεσίου και το έχει κάνει πιο εύκολο στην οδήγηση. Ωστόσο, οι άνθρωποι της ομάδας παραδέχονται ότι η Red Bull έχει το προβάδισμα. Στους τομείς που θα πρέπει να βελτιώσει η Scuderia είναι και η διαχείριση της στρατηγικής στους αγώνες.

Μονοθέσιο: Ferrari SF-24

Κινητήρας: Ferrari

Κιβώτιο: Ferrari

Έδρα: Maranello, Ιταλία

Αεροδυναμική σήραγγα: Maranello

Αγωνιστική άδεια: Ιταλική

Ίδρυση εταιρείας: 1947

Ίδρυση ομάδας: 1929

Ιδιοκτησία: Exor NV (22,91%), Piero Ferrari (10%), Χρηματιστήριο (67,09%)

Στατιστικά πριν από το 2024

Ντεμπούτο στην F1: GP Μονακό 2010

74 Σεζόν στην F1

16 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών

15 Πρωταθλήματα Οδηγών

1.074 Εκκινήσεις σε GP

243 Νίκες

85 «1-2»

249 Pole position

259 Ταχύτεροι γύροι

615 GP στο βάθρο

807 Παρουσίες στο βάθρο

9.672 βαθμοί

121.174 Αγωνιστικοί γύροι

620.950 Αγωνιστικά χλμ.

492 GP επικεφαλής

15.695 Γύροι επικεφαλής

81.464 Χλμ. επικεφαλής

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 2023: 3η

Οδηγοί

16. Charles Leclerc

Όταν ο Leclerc υπέγραφε την πολυετή επέκταση του συμβολαίου του με τη Ferrari, γνώριζε ότι θα έχει το Hamilton team-mate από το 2025. Κάποιοι πιστεύουν ότι η συμφωνία που πρότεινε στο Μονεγάσκο η Scuderia ήταν για να τον κρατήσει ήσυχο. Άλλωστε, μέχρι φέτος σε αυτόν πόνταρε για τον τίτλο -αν είχε μονοθέσιο ικανό να διεκδικήσει Πρωτάθλημα. Είναι ο οδηγός που μεγάλωσε μέσα στην Ακαδημία νέων του Maranello και αποτελεί το success story της Ferrari. Κάποιοι πιστεύουν ότι κάνει πολλά λάθη. Ωστόσο, είναι πρόθυμος να πάρει ρίσκα τα οποία άλλοι δεν πλησιάζουν και για αυτό ενδέχεται να είναι ο καλύτερος οδηγός του grid στις κατατακτήριες δοκιμές. Πέρυσι είχε ένα μονοθέσιο απρόβλεπτο το οποίο τον αιφνιδίασε πολλές φορές. Αν έχει ένα μονοθέσιο που μπορεί να εμπιστευτεί, έχει δείξει ότι μπορεί να αποδίδει σταθερά στο μέγιστο.

Charles Marc Herve Perceval Leclerc

Εθνικότητα: Μονεγάσκος
Ημερομηνία γέννησης: 16.10.1997
Τοποθεσία γέννησης: Monte Carlo
Ύψος: 1,79 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2018
8 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα: 2ος (2022)

123 Εκκινήσεις σε GP
5 Νίκες
30 Βάθρα
23 Pole Position
7 Ταχύτεροι γύροι
2 Hat trick
1 Grand slam
1.074 Βαθμοί
6.517 Αγωνιστικοί γύροι
33.178 Αγωνιστικά χλμ.
32 GP επικεφαλής
658 Γύροι επικεφαλής
3.472 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Sauber (2018)
Πρωτάθλημα 2022: 5ος

55. Carlos Sainz

To 2024 αποτελεί την τελευταία χρονιά του Sainz με τα κόκκινα και το γνωρίζει πριν καν αυτή ξεκινήσει. Ο Ισπανός δήλωσε ότι το επόμενο συμβόλαιο που θα υπογράψει θα είναι το πιο σημαντικό της καριέρας του και σίγουρα υπάρχουν επιλογές. Προς το παρόν όμως, θα πρέπει να ολοκληρώσει τη χρονιά με τη Ferrari και ο Frederic Vasseur υποσχέθηκε ότι θα κάνει τα πάντα για να έχει ο Ισπανός σωστή μεταχείριση μέχρι τον τελευταίο γύρο της χρονιάς. Από την πλευρά του, ο Sainz, ο μοναδικός οδηγός πέραν αυτών της Red Bull που κατάφερε πέρυσι να κατακτήσει νίκη πέρυσι θα θέλει να δείξει τον καλύτερό του εαυτό και για να προσελκύσει το ενδιαφέρον άλλων ομάδων, αλλά και για να δείξει στη Ferrari τι θα χάσει. Ο Ισπανός φημίζεται για την εργασιακή ηθική του, αλλά το στήσιμο της Ferrari φέτος αναμένεται να μην ακολουθήσει τις δικές του προτιμήσεις, οπότε ίσως να μη δούμε τη γνώριμη βελτίωση επιδόσεων καθώς εξελίσσεται η χρονιά.

Carlos Sainz Vazquez de Castro

Εθνικότητα: Ισπανός
Ημερομηνία γέννησης: 01.09.1994
Τοποθεσία γέννησης: Μαδρίτη
Ύψος: 1,77 μ.

Ντεμπούτο στην F1: GP Αυστραλίας 2015
10 Σεζόν στην F1
Καλύτερη θέση σε Πρωτάθλημα Οδηγών: 5ος (2021, 2022)

183 Εκκινήσεις σε GP
2 Νίκες
18 Βάθρα
5 Pole Position
3 Ταχύτεροι γύροι
982,5 Βαθμοί
9.776 Αγωνιστικοί γύροι
48.698 Αγωνιστικά χλμ.
14 GP επικεφαλής
166 Γύροι επικεφαλής
874 Χλμ. επικεφαλής

Προηγούμενες ομάδες: Toro Rosso (2015-2017), Renault (2017-2018), McLaren (2020-2021)
Πρωτάθλημα 2023: 7ος

Οι πρώτοι γύροι της Ferrari SF-24 στην πίστα

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Λημναίος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27 Φεβρουαρίου 2024