The Beast: Ένα 12κύλινδρο θηρίο 27 λίτρων από τα 1970s

Η απόλυτη έκφραση της βρετανικής μηχανολογίας, δημιουργικότητας και εφευρετικότητας, το αποκαλούμενο The Beast (Το Θηρίο) του John Dodd που καταχωρήθηκε στο βιβλίο ρεκόρ Guinness το 1977 ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου, προσφέρεται σε δημοπρασία.

The Beast: Ένα 12κύλινδρο θηρίο 27 λίτρων από τα 1970s

Η απόλυτη έκφραση της βρετανικής μηχανολογίας, δημιουργικότητας και εφευρετικότητας, το αποκαλούμενο The Beast (Το Θηρίο) του John Dodd που καταχωρήθηκε στο βιβλίο ρεκόρ Guinness το 1977 ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου, προσφέρεται σε δημοπρασία.

Αυτό το θηρίο (Beast) της δεκαετίας του 1970, συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο παράξενων και υπερβολικών εγχειρημάτων στην ιστορία της αυτοκίνησης. Με μήκος 5,8 μέτρα και κινητήρα αεροσκάφους 27 λίτρων Merlin, η θρυλική ιστορία του αυτοκινήτου που έγινε γνωστό ως The Beast, είναι απόλυτα συνυφασμένη με εκείνη του δημιουργού του, John Dodd, ο οποίος απεβίωσε σε ηλικία 90 ετών το Δεκέμβριο του 2022. Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δημοπρασία της Car & Classic, που ξεκίνησε στις 9 Μαρτίου και θα διαρκέσει μία εβδομάδα.

Το πλαίσιο του Beast ξεκίνησε τη ζωή του το 1966, κατασκευασμένο από τον Paul Jameson και αρχικά λάμβανε κίνηση από έναν κινητήρα 27 λίτρων Meteor Rolls-Royce. Ο John Dodd, ο οποίος κατασκεύασε το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου, το απέκτησε εντέλει, και το έστειλε στο Santa Pod Raceway Fibre Glass Repairs για κατασκευάσει το αμάξωμα. Τότε ήταν που απέκτησε μάσκα της Rolls-Royce, ως ένδειξη της προέλευσης του κινητήρα.

Ακόμα και η φωτιά δεν μπόρεσε να βάλει τέλος σε αυτό το εγχείρημα. Το Beast υπέστη ζημιά ενώ επέστρεφε από τη Σουηδία και ο Dodd αποφάσισε απλά να βελτιώσει την αρχική ιδέα, τοποθετώντας ένα νέο κινητήρα V12 Merlin, δηλαδή τη μονάδα που θέτει σε κίνηση το Beast μέχρι σήμερα, και προστέθηκε μια μάσκα Rolls-Royce Silver Shadow.

Αναφέρεται ότι ο Dodd τηλεφωνούσε στη Rolls-Royce προσποιούμενος τον πελάτη που ήθελε να αγοράσει το αυτοκίνητο το οποίο είχε μόλις δει να τον προσπερνά σε έναν ευρωπαϊκό δρόμο. Αυτό οδήγησε σε έναν μύθο σχετικά με έναν βαρόνο με Porsche που τηλεφώνησε στη Rolls-Royce αφού το Beast τον είχε προσπεράσει οδηγώντας ολοταχώς σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο. Μόνο που δεν ήταν βαρόνος, αλλά ο ίδιος Dodd.

Τελικά, η Rolls-Royce πήγε τον Dodd στο δικαστήριο για παράβαση του εμπορικού της σήματος. Τα μέσα ενημέρωσης έκαναν… πάρτι με την υπόθεση, με τον Dodd να καταφθάνει στην ακροαματική διαδικασία με το Beast.

Όπως είχε δηλώσει αργότερα ο ίδιος ο Dodd, «το οδηγούσα κάθε μέρα και στάθμευα ακριβώς έξω από το δικαστήριο», το οποίο αποφάνθηκε υπέρ της Rolls-Royce, επιβάλλοντας πρόστιμο στον Dodd, που αρνήθηκε να πληρώσει. Αφού έχασε την έφεση και αντιμετώπιζε ποινή φυλάκισης, κατέφυγε στην Ισπανία για να την αποφύγει.

Ωστόσο, η Rolls-Royce συνεργάστηκε μαζί του αργότερα στην Ισπανία, όπου το αυτοκίνητο διατηρήθηκε σε τακτική χρήση. Κατά ειρωνικό τρόπο, το μητρώο καταχώρησης αυτοκινήτων V5 της M. Βρετανίας εξακολουθεί να αναφέρει το Beast ως Rolls-Royce.

Ένα προσαρμοσμένο εσωτερικό περιλαμβάνει μια σειρά από κόκκινους διακόπτες που χρησιμοποιούνται για να ξεκινήσει η ακολουθία εκκίνησης του κινητήρα Merlin. Η εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί στοιχεία της Austin, ενώ η πίσω προέρχεται από μια Jaguar XJ12 και διαθέτει έναν άξονα Currie βαρέως τύπου.

Η καρδιά του Beast είναι ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας Merlin, ο οποίος φέρεται να αποδίδει περίπου 760 ίππους στο σφόνδυλο. Το 1973 το RAC (η Βασιλικής Λέσχη Αυτοκινήτου της Μ. Βρετανίας) κατέγραψε την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου στα 294,5 χλμ./ώρα. Το βιβλίο των ρεκόρ Guinness το κατέγραψε ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου στον κόσμο το 1977. Βέβαια, η κατανάλωση καυσίμου σπάει μόνο… αρνητικά ρεκόρ, καθώς ανέρχεται στα 117,6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!